Gender: Male Age: 52 Joined: 18 Mar 2010 Posts: 92 Location: Zulte
Posted: Sat 23 Aug 2014, 19:07 Post subject: Group-AF op de Nikon D4s
Even een vraagje aan de eventuele D4s eigenaars.
Hoe ervaren jullie het gebruik van de group-AF die beschikbaar is gekomen met hun vlaggenschip? Brengt dit iets bij birding of wordt er toch gekozen voor de meer traditionele settings?
Zoeken en lezen op het net leert me dat deze voor birders enkel handig is bij vogels in vlucht om die beter te tracken.
Helaas ben ik niet in het bezit van het vlaggenschip van Nikon, maar wel sinds kort de gelukkige eigenaar van de nieuwe D810. Deze camera heeft dezelfde AF-group als de D4s. Ik kan inderdaad bevestigen dat deze functie erg handig is voor het maken van opnames van vluchtbeelden. Je houdt de vogel wat makkelijker "vast". In andere situaties gebruik ik nog steeds liever het enkele AF-punt
Bij deze even mijn ervaring met deze nieuwe functie op deze body's.
Hans, dat klopt inderdaad, als je te maken hebt met een blauwe lucht als achtergrond. Maar heb je bv een rietkraag in de achtergrond, merk ik wel verschil t.o.v 3D tracking.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum