Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Thu 02 Oct 2014, 18:00 Post subject: Maandopdracht Oktober 2014: 'Echte' Herfstfoto
Van Hans kreeg ik de volgende opdracht:
Als opdracht zou ik willen voorstellen om een 'echte herfstfoto' te maken: dit kan iedereen dan zelf invulling geven, waar hij of zij ook woont en wat voor soorten er ook in de buurt zijn.
Omdat Hans op het ogenblik geen voorbeeldfoto's kan leveren nodig ik een ieder uit om enkele voorbeelden te laten zien bij dit item op het forum!
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 3 t/m 25 oktoberber 2014 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 oktober 2014 komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Thu 02 Oct 2014, 20:09 Post subject:
uiteraard een prima opdracht voor deze tijd van t jaar! ...natuurlijk zijn er meer voorbeelden te bedenken dan alleen met mooie herfstkleuren, maar Thijs...heel goed gedaan ! _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Gender: Male Age: 55 Joined: 09 Nov 2010 Posts: 185 Location: Den Haag
Posted: Fri 03 Oct 2014, 17:59 Post subject:
Dank je Thijs 😄 ... Ik zat in het buitenland en had alles via de telefoon moeten zoeken - niet echt handig. Top opgelost zo, zodra ik thuis ben ga ik je suggesties bekijken 😜. Groet , Hans
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Fri 24 Oct 2014, 15:32 Post subject:
HERINNERING: Alleen vandaag en morgen (24 en 25 oktober) kunnen nog foto's voor de maandopdracht van oktober worden aangeboden. Er is nog genoeg plaats in het album _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Fri 24 Oct 2014, 20:32 Post subject:
nog erg veel blad aan de boom hoor
ik vrees dat er ook nog wel een en ander aan groen te zien zal kunnen zijn.
Nu ja, zo lelijk is een beetje groen tussen het bruin niet... _________________ hi lui
mooi licht
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Sun 26 Oct 2014, 7:34 Post subject:
De foto's voor de maandopdracht zijn (als het goed is) nu voor iedereen zichtbaar. Tijd voor commentaren en nominaties. Dit kan tot en met 30 oktober. Op 31 oktober wordt de winnaar bekend gemaakt.
Snelle route naar het album: http://www.birdpix.nl/album_cat.php?cat_id=19
ik vind het een prachtige verzameling herfstfoto's (dat wisselt wel eens per opdracht).
een aantal commentaartjes geschreven en een paar nominaties uitgedeeld.
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Posted: Thu 30 Oct 2014, 8:05 Post subject:
HERINNERING
Vandaag is de laatste dag dat er nominaties kunnen worden uitgedeeld voor de maandopdracht. Commentaren zijn natuurlijk ook nog welkom.
Morgen wordt de winnaar bekend gemaakt.
Posted: Fri 31 Oct 2014, 7:10 Post subject:
Het is weer tijd voor felicitaties en natuurlijk de bijbehorende uitslag:
Op de eerste plaats met 12 nominaties een Spreeuw van Harry van Emden.
Op de tweede plaats met 9 nominaties een Ransuil van Gert-Jan Cromwijk.
Op de derde plaats met 8 nominaties een Winterkoning van Eric van Roon.
Felicitaties voor de winnaars en Harry mag de volgende opdracht verzinnen.
Harry, van harte met je eerste plaats voor je fraaie herfstfoto. En Gert-Jan en Eric, ook jullie gefeliciteerd. Mooie foto's ook.
Veel fijne foto's deze keer, wat dan ook weer iets zegt over de kwaliteit van de winnende foto's.
Groet,
Sieb _________________ canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
heel leuk Harry, een verdiende winnaar! Gefeliciteerd, en Eric ook.
iedereen ook bedankt voor de reacties op mijn ransuil.
Op naar de volgende opdracht!
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Last edited by Gert-Jan Cromwijk on Fri 31 Oct 2014, 10:09; edited 1 time in total
Gender: Male Age: 41 Joined: 08 Apr 2013 Posts: 116 Location: Ouderkerk aan den ijssel
Posted: Fri 31 Oct 2014, 9:34 Post subject:
Van harte iedereen. Ik kon niet mee doen maar dat geeft een keer niks. Ben benieuwd naar de volgende opdracht. _________________ Canon D4/ Tamron G2 150-600mm
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Fri 31 Oct 2014, 16:23 Post subject:
een heel mooi podium met een winnaar die ik het van harte gun! ...en dik verdiend ook ...gefeliciteerd Harry, de eerste keer volgens mij dat je deze schitterende opdracht winnend afsluit?
Benieuwd wat je ons voor gaat schotelen...doe maar geen winterse opdracht want dat laat vast ook nog lang op zich wachten _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Gefeliciteerd winnaars!
Altijd weer leuk om te ontdekken wie nu uiteindelijk de makers van de foto's zijn. Soms reacties oproepend van "dat dacht ik wel", maar ook van:"goh, verrassend!"
Elke maand weer leuk! Verheug me op de volgende opdracht!
Gender: Male Age: 57 Joined: 22 Aug 2009 Posts: 20 Location: Heerenveen
Posted: Sat 01 Nov 2014, 8:13 Post subject: Maandopdracht
Beste Harry en Gert Jan, van harte gefeliciteerd. Alle bezoekers, schrijvers van reacties en nominateurs bedankt voor jullie reactie op mijn foto. Ik ben benieuwd naar de volgende opdracht.
Beste groet, Eric van Roon _________________ Canon apparatuur.
Gefeliciteerd mannen, met de overwinning. Er waren best weinig inzendingen, dus ik hoop dat je met de volgende opdracht 3 pagina's vol mooie plaatjes gaat scoren!
grtz, josephine
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum