Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Canon 7D Mark II Gebruikerservaringen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Jul 2015, 15:29    Post subject:
Ik zal nog eens mijn best doen. Very Happy

Quote:
De bewerkte foto's zien er hier niet uit

Quote:
Maar deze 'test' (zelfs dat kun je het niet eens noemen


Overigens vind ik dat deze foto's (het woord test heb ik nooit in het toetsenbord genomen Very Happy ) best wel wat zeggen.
De foto's zijn met nagenoeg dezelfde instellingen genomen (behalve ISO en iedereen weet dat de ruis bij de 5D III veel minder is) op dezelfde manier, vanaf dezelfde afstand en met hetzelfde licht.

Uiteraard zijn er omstandigheden waarin de 5D III beter is maar er zijn ook omstandigheden waarin de 7D II beter is, voor mij in ieder geval wel, bijvoorbeeld als je veel fps nodig hebt.

En zoals Arno zeg, die videofunctie van de 7D II is echt heel cool.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Arno ten Hoeve
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 50
Joined: 29 Oct 2008
Posts: 352
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Jul 2015, 15:42    Post subject:
Quote:
bijvoorbeeld als je veel fps nodig hebt
Klopt!

("test" had ik in het toetsenbord genomen, maar ik corrigeerde mezelf.)


Wat vinden jullie trouwens hiervan? http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=972&Camera=453&Sample=0&FLI=4&API=1&LensComp=972&CameraComp=963&SampleComp=0&FLIComp=4&APIComp=0

Links de 100-400 type II op 400mm met de 1Ds (een oude camera!) ervoor, rechts met de 7DII ervoor. Een behoorlijk verschil in scherpte. Je kunt ook de 70D instellen als camera. Dan zie je dat de 7DII scherper zou zijn dan de 70D.

DItzelfde verschil zie je ook tussen de 70D en de 1Ds met daarachter de 500mm type II.

Het lijkt er echt op dat de camera ook in geconditioneerde testomgeving een wezenlijk verschil maakt. We zijn meestal (hier op Birdpix) geneigd te zeggen dat de lens het verschil maakt. Maar (tegenwoordig?) is dat niet meer zo, blijkbaar.

groeten
Arno
_________________
canon
http://www.arnotenhoeve.nl
Back to top
Reply with quote
 
Edward van Altena


Gender: Male
Age: 55
Joined: 17 Sep 2008
Posts: 267
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Jul 2015, 16:05    Post subject:
Arno ten Hoeve wrote:
Quote:
bijvoorbeeld als je veel fps nodig hebt
Klopt!

("test" had ik in het toetsenbord genomen, maar ik corrigeerde mezelf.)


Wat vinden jullie trouwens hiervan? http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=972&Camera=453&Sample=0&FLI=4&API=1&LensComp=972&CameraComp=963&SampleComp=0&FLIComp=4&APIComp=0

Links de 100-400 type II op 400mm met de 1Ds (een oude camera!) ervoor, rechts met de 7DII ervoor. Een behoorlijk verschil in scherpte. Je kunt ook de 70D instellen als camera. Dan zie je dat de 7DII scherper zou zijn dan de 70D.

DItzelfde verschil zie je ook tussen de 70D en de 1Ds met daarachter de 500mm type II.

Het lijkt er echt op dat de camera ook in geconditioneerde testomgeving een wezenlijk verschil maakt. We zijn meestal (hier op Birdpix) geneigd te zeggen dat de lens het verschil maakt. Maar (tegenwoordig?) is dat niet meer zo, blijkbaar.

groeten
Arno


Ik hou het zelf op de nauwkeurigheid van de AF..
Dat wordt bij elke camera beter en nauwkeuriger.

De 1Ds mark III is een mooie camera maar wel met hetzelfde AF systeem als destijds de 1D mark III.

Met name vanaf de 5D mark III/1Dx/7D2 zie je een enorme boost in AF snelheid en nauwkeurigheid.
_________________
Met vriendelijke groet,
Edward

www.wildlife-photos.net
Back to top
Reply with quote
 
Arno ten Hoeve
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 50
Joined: 29 Oct 2008
Posts: 352
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Jul 2015, 18:20    Post subject:
Nee, je ziet juist in die vergelijking dat de lenzen met de oude 1Ds beter (scherper) presteren dan de 7DII. Inderdaad verrassend, aangezien de 1Ds al jaaaren oud is. Niet dat je de 1Ds moet nemen. Maar de 1Ds is vergelijkbaar met de 5DIII en de 1DX in de zin dat die laatste twee in ieder geval nóg beter zijn.
_________________
canon
http://www.arnotenhoeve.nl
Back to top
Reply with quote
 
Edward van Altena


Gender: Male
Age: 55
Joined: 17 Sep 2008
Posts: 267
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Jul 2015, 20:36    Post subject:
Arno ten Hoeve wrote:
Nee, je ziet juist in die vergelijking dat de lenzen met de oude 1Ds beter (scherper) presteren dan de 7DII. Inderdaad verrassend, aangezien de 1Ds al jaaaren oud is. Niet dat je de 1Ds moet nemen. Maar de 1Ds is vergelijkbaar met de 5DIII en de 1DX in de zin dat die laatste twee in ieder geval nóg beter zijn.


Er was ooit een verhaal over het nieuwe AF systeem icm de type II lenzen. Dit zou feilloos op elkaar zijn afgestemd.

Heb zelf ook de 1Ds gehad en heel veel lenzen zowel de oude als de type II. Mijn ervaring was altijd anders dan al die testen op al die websites Wink
_________________
Met vriendelijke groet,
Edward

www.wildlife-photos.net
Back to top
Reply with quote
 
DeBob


Gender: Male
Age: 42
Joined: 22 Jul 2008
Posts: 92
Location: Heelsum
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 07 Jul 2015, 7:30    Post subject:
Ik ben overgestapt van een 50D naar de 7DII.
Beide gebruik ik voornamelijk met de 500mm L USM type I + 1.4x converter type II of met een 400mm f5.6.

Qua kleur weergave en AF is dit een enorme stap voorwaarts maar ik heb best wat moeite om dezelfde scherpte te krijgen op de 7DII als dat ik gewend was van de 50D.
Op mijn 50D kreeg ik op f5.6 ragscherpe foto's. Met de 7DII krijg ik dat niet voor elkaar. Hierbij moet ik naar f7.1/8 om de echter scherpte te bereiken. Bij groter diafragma zijn de foto's soft en krijg ik niet de scherpte die ik zou willen/verwachten.

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Uiteraard heb ik alle combinaties gekalibreerd met micro-adjust.

Gr, Bob
_________________
Canon EOS 7D mark II, Canon EF 500mm f/4.0 L USM
Back to top
Reply with quote
 
pjvantuil


Gender: Male
Age: 55
Joined: 22 Jun 2015
Posts: 4
Location: Burgh-Haamstede
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 07 Jul 2015, 19:08    Post subject:
DeBob wrote:
Ik ben overgestapt van een 50D naar de 7DII.
Beide gebruik ik voornamelijk met de 500mm L USM type I + 1.4x converter type II of met een 400mm f5.6.

Qua kleur weergave en AF is dit een enorme stap voorwaarts maar ik heb best wat moeite om dezelfde scherpte te krijgen op de 7DII als dat ik gewend was van de 50D.
Op mijn 50D kreeg ik op f5.6 ragscherpe foto's. Met de 7DII krijg ik dat niet voor elkaar. Hierbij moet ik naar f7.1/8 om de echter scherpte te bereiken. Bij groter diafragma zijn de foto's soft en krijg ik niet de scherpte die ik zou willen/verwachten.

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Uiteraard heb ik alle combinaties gekalibreerd met micro-adjust.

Gr, Bob


Hallo Bob,
Ik gebruik exact dezelfe combi, 7D MII + 500 mm IS type I, maar extender 1,4 III. Ik herken jouw probleem echter niet want ik maak ragscherpe opnames met deze combi. Heb daarnaast een 5D MIII en ook een 400 mm 5,6. Met de laatste lens heb ik problemen gehad door Frontfocus (hersteld door TechRepair Bergen op Zoom / prima service). Mijn ervaring met microadjust op de camera is dat dit uiteindelijk ook niet helpt. Misschien dat opnieuw afstelling van de 500mm helpt. Als je met beide lenzen goede opnames maakte met je 50D en niet met de 7D MII moet het bijna wel aan je 7D MII liggen.
Mijn tip zou zijn met Canon customer service NL contact op te nemen. Mijn ervaringen daarmee zijn positief.
Enfin, ik weet niet of je hier veel aan hebt, maar een poging tot handreiking bij deze.
met vriendelijke groet
Paul
_________________
Passie voor vogels
Canon gear.
Back to top
Reply with quote
 
Bennie masman


Gender: Male
Age: 69
Joined: 15 Jun 2014
Posts: 28
Location: Lemelerveld
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 08 Jul 2015, 21:17    Post subject:
Ik heb met mijn canon 7d mark ii en de canon 500mm lens type 1
Dezelfde problemen gehad.
Foto's tot 10 m waren scherp verder als 10m was er geen enkele scherpte in de foto's te vinden.
Heb al mijn lenzen via micro adjustment laten afstellen zonder resultaat. Ik heb contact met canon op genomen, zij gaven mij het advies om het geheel af te laten stellen bij een service punt van canon
In Nederweerd of Bergen op zoom is kosteloos.
Ik heb het in Nederweerd laten doen.
De resultaten van de foto's zijn aanzienlijk beter.

Gr Bennie
_________________
Canon 7D mark ii/ canon 5d mark iii
canon 500mm/canon 100-400 type ii 1.4 extender111
Back to top
Reply with quote
 
DeBob


Gender: Male
Age: 42
Joined: 22 Jul 2008
Posts: 92
Location: Heelsum
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Jul 2015, 21:43    Post subject:
Paul/Bennie,

bedankt voor jullie reacties.

Quote:
Ik heb contact met canon op genomen, zij gaven mij het advies om het geheel af te laten stellen bij een service punt van canon
In Nederweerd of Bergen op zoom is kosteloos.


Na contact kosteloos of sowieso?

Quote:
De resultaten van de foto's zijn aanzienlijk beter.


Hieruit proef ik toch dat je nog niet helemaal tevreden bent...?

Gr, Bob
_________________
Canon EOS 7D mark II, Canon EF 500mm f/4.0 L USM
Back to top
Reply with quote
 
Bennie masman


Gender: Male
Age: 69
Joined: 15 Jun 2014
Posts: 28
Location: Lemelerveld
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 08 Jul 2015, 22:19    Post subject:
Het is binnen een bepaalde tijd kosteloos.
De camera is wat betreft instellingen gevoelig en dat zie je terug in je foto's. Iets waar ik bij mijn 60d geen last van had.
Heb je de camera eenmaal door dan kun je er mooie foto's mee maken.

Gr Bennie
_________________
Canon 7D mark ii/ canon 5d mark iii
canon 500mm/canon 100-400 type ii 1.4 extender111
Back to top
Reply with quote
 
Brasil


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Jun 2010
Posts: 127
Location: Itanhaém SP Brazilië
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 15 Jul 2015, 17:48    Post subject:
Zou toch niet moeten mogen dat de klant met een gloednieuwe camera naar een canon service punt moet om het geheel af te stellen! Dan zit er iets niet goed met het ontwerp of de afstemming op hun andere producten. Klanten moeten dan door het land reizen (kosten en tijd) om een dure camera te laten afstellen, dit is de omgekeerde wereld. Canon moet een product leveren wat compatibel is met hun eigen lenzen en naar de klant toegaan of via een andere service het probleem oplossen. Dit lijkt nergens op!
_________________
Canon 50D met 300 F4

https://birdsofbrazil30845971.wordpress.com/
Back to top
Reply with quote
 
van bogaert erik


Gender: Male
Age: 56
Joined: 15 Oct 2003
Posts: 60
Location: kruibeke- belgie
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 16 Jul 2015, 19:04    Post subject:
Brasil wrote:
Zou toch niet moeten mogen dat de klant met een gloednieuwe camera naar een canon service punt moet om het geheel af te stellen! Dan zit er iets niet goed met het ontwerp of de afstemming op hun andere producten. Klanten moeten dan door het land reizen (kosten en tijd) om een dure camera te laten afstellen, dit is de omgekeerde wereld. Canon moet een product leveren wat compatibel is met hun eigen lenzen en naar de klant toegaan of via een andere service het probleem oplossen. Dit lijkt nergens op!


men kan dit gemakkelijk zelf doen (instelling in de camera , gaat wel maar tot een max. + of - waarde ,maar als het hiermee niet is de camera niet goed door canon afgesteld op de norm denk ik dan ) zonder al te dure accessoires te gebruiken, zoek maar eens op het forum , daar staan ook enkele tips of elders op het net.
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Jul 2015, 22:44    Post subject:
Er is altijd sprake van een minieme afwijking van camara tot camera en van lens tot lens. Als je geluk hebt valt het mee of heft het elkaar op. Als je pech hebt, versterkt het elkaar en moet er een fijnafstelling gebeuren. Juist dat je dat tegenwoordig zelf kan doen (middels microadjustment) geeft al aan hoe serieus dit probleempje wordt genomen door de fabrikanten. Als ze camera's en lenzen moeten maken die niet meer zichtbaar afwijken van elkaar, kun je overal 500 euro of meer extra bijleggen voor de kwaliteitsbewaking en perfectionering van het productieproces. Als dat voor twee tientjes extra kon, was het al lang in productie genomen...
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com/
Back to top
Reply with quote
 
Brasil


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Jun 2010
Posts: 127
Location: Itanhaém SP Brazilië
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Jul 2015, 2:36    Post subject:
Niet iedere canon camera heeft micro adjustment, dus zo serieus wordt het niet genomen en het is m.i. om marketing redenen waarom alleen de duurdere modellen het wel hebben. Fabrikanten hanteren een strategie waardoor hoe meer je betaald, normaal gesproken ook hoe meer scherpe foto's je kunt verwachten (micro adjusment / auto focus). Dit zou dus ook moeten opgaan voor een 7D mark II. Blijkbaar zijn de afwijkingen zo groot dat dit niet helpt. Mijn oude 50D laat zich wel goed afstellen met diverse lenzen en produceert scherpe foto's. Waarom kan die het dan wel? We tonen m.i. wel erg veel begrip voor zaken die technisch niet in orde zijn en dat voor een dure camera nog wel. Voor zo'n bedrag mag je een apparaat verwachten dat gewoon goed functioneert met eigen merk lenzen! Om vervolgens klanten op kosten te jagen door afstellen op een of andere locatie die vaak ver weg is, is m.i. een zwakte bod, dat kost geld en tijd die niet vergoed wordt door Canon! Ik gebruik mijn 50D nog dagelijks met veel plezier maar zal me twee keer bedenken om een overstap te maken!
_________________
Canon 50D met 300 F4

https://birdsofbrazil30845971.wordpress.com/
Back to top
Reply with quote
 
Alwin
Guest







PostPosted: Fri 17 Jul 2015, 6:55    Post subject:
Hallo,

Heb zelf de 1D2n, 7D en nu de 7D2. Als objektief de 500 F4 I.
Ik heb zelf ook problemen gehad aan het begin scherpe fotos te krijgen. Dit had met 2 dingen te dooen
- Ik kon (nog) niet met de kamera overweg
- Afstemming van objektief op kamera

Het 2de is snel opgelost. Spul naar Canon (voor mij bijna om de hoek) en laten afstellen. Daarna oefenen, oefenen en oefenen. De nieuwere kameras hebben zoveel AF punten en instelmogelikheden, dat je snel iets verkeerd kunt instelln. Vooral het aantal van AF punten zorgt voor problemen, geloof het of niet.
De oudere kameras, zelf heb ik ook al een 500D gehad, waren allemaal veel eenvoudiger. De 50D waarvan gesproken wordt, wordt in het algemeen als een kamera gezien waar alles klopt. Hoeveelheid aan MP, AF Systeem etc en is daarom een zeer gewilde kamera (tenminste hier in Duitsland).

Ik ben echter tevreden met mij 7Dmk2, al heeft het mij ook tijd gekost de kamera te leren kennen.

Het is dus niet allemaal de schuld van Canon en zijn objektiven die niet "op elke kamera passen". Toleranties doen hier ook hun werk.

Ik wens iedereen met een 7D2 veel plezier en scherpe fotos.

Alwin
Back to top
Reply with quote
 
Brasil


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Jun 2010
Posts: 127
Location: Itanhaém SP Brazilië
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Jul 2015, 15:07    Post subject:
Quote:
Het is dus niet allemaal de schuld van Canon



Wat een loyaliteit t.a.v. producten die niet altijd functioneren zoals ze behoren te werken en zeker voor die prijs. Als je het geluk hebt dat het om de hoek is om af te stellen dan is dat fijn maar dat geldt niet voor iedereen! Blijkbaar zijn mensen zo verknocht met een merk dat ongeregeldheden gladgestreken moeten worden. Mijn stelling is dat Canon primair verantwoordelijk is voor het afleveren van een product wat compatibel is met zijn lenzen, als dat met micro adjustment te regelen valt, prima, maar als je het apparaat 50+ km verderop moet brengen en een halve dag kwijt ben voor het afstellen dan zit er iets niet goed, alle merk loyaliteit ten spijt!
_________________
Canon 50D met 300 F4

https://birdsofbrazil30845971.wordpress.com/
Back to top
Reply with quote
 
Alwin
Guest







PostPosted: Fri 17 Jul 2015, 19:09    Post subject:
Oeeeei, lange tenen ?? Very Happy

Heb zelf ook niet altijd goede spullen van Canon gehad, geloof dat maar niet.
Het is echter al snel zo dat wanneer iets nieuw is voor iemand het niet funktioneert omdat de kamera niet funktioniert, niet goed werkt mbt. de AF etc.
Ik ken weinig mensen die een nieuwe kamera of een nieuw objektief gekocht hebben en deze niet hebben laten afstellen.
Het spijt me overigens dat ik in de buurt van Willich en Mönchengladbach woon waar ik bij 2 adressen de spullen kan laten kontroleren. Ik zal het niet meer zeggen.

Alwin
Back to top
Reply with quote
 
Floris1499


Gender: Male
Age: 25
Joined: 30 Sep 2015
Posts: 2
Location: Zwaag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 30 Sep 2015, 19:15    Post subject:
Goedenavond,
Ik had een vraagje.
Ik zie veel reacties staan over de Canon 7d mark ii waaronder veel positieve maar ook soms minder positieve reacties. Zelf zit ik pas eigenlijk net in deze camerawereld (16 jaar) en heb ik niet al te veel verstand ervan. Ik heb wel al veel reviews van de camera gelezen maar als ik eerlijk ben snap ik wat er bedoeld wordt maar weet ik niet precies of het goed is (alles klinkt eigenlijk wel indrukwekkend).
Nu heb ik een Coolpix L120 al een aantal jaren maar ik ben toch steeds meer geneigd om wat betere apparatuur te kopen. Daarom heb ik besloten om niet half maar in eenkeer goed te doen waar ik veel jaren plezier van kan hebben. Eigenlijk elk jaar gaan we wel naar Afrika of ergens anders waar veel wild geschoten kan worden (foto's natuurlijk Wink ) en ben ik telkens jaloers op foto's die gemaakt dan worden.
Nu wil ik de Canon 7d mark ii kopen, maar is dit een verstandige keuze of zeggen jullie, zus en zo kan je beter doen. Inprincipe buiten de 1D X ben ik bereid voor dingen te betalen (al weet ik niet helemaal of andere body's ook zulke prijzen hebben).
Wat zeggen jullie, 7d mark ii is kei tof om te kopen of liever een andere body die ook geschikt is voor birdhides en wildlife fotografie.
Dankje!
Houdoe, Floris
_________________
Coolpix L120
Back to top
Reply with quote
 
Brasil


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Jun 2010
Posts: 127
Location: Itanhaém SP Brazilië
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Oct 2015, 1:48    Post subject:
@Floris, als je gewend bent om vooral in de auto stand te fotograferen is de overstap van een compact (superzoom) camera naar een dslr erg groot. Een dslr heeft m.i. pas echt zin als je niet in de auto stand fotografeert. Daarnaast heb je een goede lens nodig die nog meer van invloed is op de fotokwaliteit dan de camera. Het lijkt me dan ook goed om jezelf een aantal vragen te stellen:

1. Wil ik me verdiepen in het handmatig instellen van divers functies?
2. Wil ik tevens een flink bedrag uitgeven aan een goede lens?
3. Wil ik rond slepen met pakweg >2 kg aan camera en lens?
4. Heb ik de motivatie om me te verdiepen in RAW file bewerking en conversie en Photoshop voor maximaal resultaat?

Een fraaie camera is meegenomen maar een goede foto vraag vaardigheden die niets met de camera van doen hebben zoals goed zicht op je licht, achtergrond en je creativiteit. Met een compact camera kun je ook fraaie foto's maken maar als je al het maximale uit zo'n camera haalt dan is de overstap een logische keuze. Veel mensen staren zich blind op apparatuur en specificaties maar om al die technische mogelijkheden te kunnen benutten en om te zetten in de fraaie foto is een lange weg en veel oefening en zo'n camaera is zeker geen garantie voor een fraaie plaat. Het ziet er allemaal wel indrukwekkend uit maar uiteindelijk is het de persoon achter de camera die het moet doen!

succes met je keuzes, groeten Ronald
_________________
Canon 50D met 300 F4

https://birdsofbrazil30845971.wordpress.com/
Back to top
Reply with quote
 
Floris1499


Gender: Male
Age: 25
Joined: 30 Sep 2015
Posts: 2
Location: Zwaag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 01 Oct 2015, 15:20    Post subject:
Dankuwel Brasil voor uw antwoord,
Zoals u inderdaad aangeeft is de 7d mark ii een echte sprong in het diepen dan.
Ik had sommige vragen zien aankomen,
Als eerst zoals u aangeeft, zou ik de functies benutten wanneer deze handmatig ingesteld moeten worden. Persoonlijk denk ik dat wanneer iemand een camera heeft van dit kaliber er veel tijd ingestoken moet worden, mag dan ook niet simpel doen over automatische standen. Zelf heb ik enig ervaring in hoeverre het mogelijk is met een compact camera, maar ben ik niet helemaal thuis met een DSLR. Hiervoor zat ik na te denken om workshops te nemen en zo de camera beter te kennen en tips te krijgen.
In de lens zal natuurlijk ook wat moeten geïnvesteerd worden, maar ik zou graag willen beginnen met de juist body om daarna de juiste lenzen te kopen, al kan je natuurlijk zonder 1 van de twee nog steeds niks.
Om met een camera van 2 kg te slepen is ook geen probleem, maar bij de laatste vraag heb ik wel vraagtekens.
Over de RAW file bewerken zou ik geen idee hebben. Ik weet niet precies hoe dat moet en en hoeveel tijd erin gestoken moet worden (kan dat via workshops?). Dus hierop weet ik het niet wat ik allemaal moet doen.
Als allerlaatste, snap ik dat uiteindelijk de persoon de foto's moet maken met de juiste instellingen. Hiervoor zal veel ervaring nodig zijn en uiteindelijk is het uitproberen of het daadwerkelijk bij je werkt. Hiervoor hoop ik dus workshops te nemen al weet ik niet of de 7d mark ii hiervoor een goed begin is. Wanneer ik er genoeg moeite in wil steken en ervaring zou kunnen opdoen met workshops met daarbij nog de juiste lens te kiezen, zou de 7d mark ii dan de juiste camera voor mij zijn?
Dankuwel voor het antwoorden nogmaals Brasil.
_________________
Coolpix L120
Back to top
Reply with quote
 
Canonvogel


Gender: Male
Age: 62
Joined: 23 Jan 2010
Posts: 140
Location: Culemborg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 01 Oct 2015, 17:27    Post subject:
Als je de 7D mark II met een 100-400 MM type II bekijkt kun je al leuke soorten prima mee fotograferen Floris1499.


Gr . Jaap .
_________________
Al meer dan 40 jaar Canon .
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 01 Oct 2015, 18:40    Post subject:
En ook zonder kennis van RAW fotobewerking kom je een heel eind, je kan namelijk ook gewoon in JPG fotograferen en als je wilt vanzelf een keer overstappen naar RAW of gewoon in JPG blijven fotograferen.
Er zijn zat mensen die dat doen.
Lees bv. dit eens: http://natuurfotografie.nl/waarom-ik-in-jpg-fotografeer/
Beetje kennis van photoshop is wel handig maar om eerlijk te zijn ben ik ook geen held in bewerken, de basis bewerkingen zijn niet al te moeilijk.

Je kunt ook eerst beginnen met een iets simpelere en goedkopere dslr en als je dat goed onder de knie hebt een betere kopen, tegen die tijd zijn er misschien wel weer nieuwere camera's te koop.
Dan kan je nu het geld dat je over hebt investeren in een betere lens.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 19 Apr 2016, 19:47    Post subject:
Inmiddels 2 camera's (7D 2) "versleten". Beiden teruggebracht. Er was nauwelijks een scherpe foto mee te maken. Ik gebruik ook de 5D III. Die is zonder afstellen gewoon scherp zoals het moet. Ik kan me niet voorstellen dat je met een nieuwe, kostbare camera naar Canon moet om de boel te moeten laten afstellen.

Inmiddels een andere lens en tijd om de 7d 2 opnieuw te testen. Er zal ondertussen toch ook wel een verbetering in zitten...
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik79


Gender: Male
Age: 45
Joined: 02 Oct 2013
Posts: 11
Location: Vlaams-Brabant, België
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 14 May 2016, 20:30    Post subject:
Onlangs ook een 7DII gekocht als aanvulling op de 5DIII. Bedoeling was om mijn oude 1DIV weg te doen maar aangezien de wisselvallige resultaten die ik uit de 7DII haal hou ik hem voorlopig toch nog even bij. Heb zelf de fijnafstelling gebruikt om te kalibreren, bij mijn andere body's werkte dit prima. De af van mijn 7DII schijnt echter alle moeite te hebben om accuraat te blijven focussen op een onderwerp ongeacht het contrast en licht dat beschikbaar is. Als ik er 10 tien beelden mee schiet mag ik blij zijn als er 1 tussen zit met optimale scherpte. Bij de 5DIII zijn er meestal 8 op de 10 gestoken scherp. Vind het toch wel jammer want als het lukt is de beeldkwaliteit super van de nieuwe 7D, zeker voor een cropcamera. Aangezien het niet de eerste nieuwe body is van canon die ik heb gekocht waar er vanaf dag 1 al problemen mee zijn vaag ik me af of Nikon gebruikers ook soortgelijke ervaringen hebben.

Groeten,
Hendrik
_________________
1DxII, 7DII, canon 600mm II, 100-400mm II, type III extenders
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 15 May 2016, 11:05    Post subject:
Dat wat Hendrik schrijft is ook wel mijn ervaring, met de 5D III procentueel gezien veel meer scherpe beelden in een serie t.o.v. de 7D II.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 5 of 7


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum