Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Canon 7D Mark II Gebruikerservaringen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
BertvanO


Gender: Male

Joined: 28 Mar 2011
Posts: 32
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 15 Dec 2014, 16:30    Post subject:
Backfocus of frontfocus?
Zelf heb ik daar geen last van. Maar zonder discussie een 5DIII is scherper.

groeten

Bert
_________________
Canon EOS R7D+ 100-500/7.1 RF
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 15 Dec 2014, 16:37    Post subject:
BertvanO wrote:
Backfocus of frontfocus?
Zelf heb ik daar geen last van. Maar zonder discussie een 5DIII is scherper.

groeten

Bert


Goede vraag. Ben daar nog niet achter. Gewoon niet scherp. Had een eend op een meter of 20....5 foto's van gemaakt maar geen enkele is goed scherp. Ik kom niet in de buurt met wat ik hier gezien heb.

Een foto van een zwaan en zilverreiger op grotere afstand. Uiteraard verlies je dan detail maar beiden niet scherp. Moet niet kunnen voor een toestel van die prijs!
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
van bogaert erik


Gender: Male
Age: 56
Joined: 15 Oct 2003
Posts: 60
Location: kruibeke- belgie
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 15 Dec 2014, 17:38    Post subject:
birdphoto wrote:
Ik heb de camera vorige week gekocht als backup voor de 5D III. Afgelopen zaterdag even kunnen testen. Erg snel en stil inderdaad maar ben totaal niet onder de indruk van de scherpte. Krijg zelfs het idee dat bij contrastrijke scenes, er geen scherpe foto's worden gemaakt. Heb van stilstaande zwanen, zilverreigers en eenden onscherpe foto's!

Dit probleem wordt overigens door meer gebruikers ervaren. Wellicht een maandagmorgen camera!?

Voor beide camera's gebruik ik de 500mm F/4 L IS USM II


Heb je al een AF afstelling gedaan met de combo ? , men kan dit ook zelf doen.
Back to top
Reply with quote
 
Canonvogel


Gender: Male
Age: 62
Joined: 23 Jan 2010
Posts: 140
Location: Culemborg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 15 Dec 2014, 17:47    Post subject:
Lees dit verhaal van Chipclean maar over het focus probleem .

http://www.lenscalibratie.nl/

Heb er mijn Camera's ook laten afstellen en het probleem is opgelost Smile

Gr. Jaap.
_________________
Al meer dan 40 jaar Canon .
Back to top
Reply with quote
 
van bogaert erik


Gender: Male
Age: 56
Joined: 15 Oct 2003
Posts: 60
Location: kruibeke- belgie
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 15 Dec 2014, 18:01    Post subject:
Canonvogel wrote:
Lees dit verhaal van Chipclean maar over het focus probleem .

http://www.lenscalibratie.nl/

Heb er mijn Camera's ook laten afstellen en het probleem is opgelost Smile

Gr. Jaap.


Op het internet vind je genoeg voorbeelden om het eenvoudig zelf te doen en dat werkt perfect...,
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 15 Dec 2014, 18:39    Post subject:
van bogaert erik wrote:
Canonvogel wrote:
Lees dit verhaal van Chipclean maar over het focus probleem .

http://www.lenscalibratie.nl/

Heb er mijn Camera's ook laten afstellen en het probleem is opgelost Smile

Gr. Jaap.


Op het internet vind je genoeg voorbeelden om het eenvoudig zelf te doen en dat werkt perfect...,


Nog niet gedaan maar ik heb dit nog nooit hoeven te doen. Alle camera's werkten perfect zo uit de doos en dat hoort ook zo vind ik. Op zijn minst toch vreemd om een nieuwe camera meteen te moeten calibreren!
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
Frank Dröge
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 14 Nov 2007
Posts: 63
Location: Stellendam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 15 Dec 2014, 22:30    Post subject:
Ik heb 31 oktober ook de 7DII opgehaald aangezien ik ook een 2e body naast mijn 5DIII wilde hebben. Normaal genomen wacht ik na het uitkomen van nieuw spul een maand of wat totdat alle testen de revue gepasseerd zijn. Nu echter niet aangezien ik een week later op vakantie ging. In 1 instantie is het een bijzonder fijne camera om mee te werken. Supersnel, stil, degelijk en qua bouw haast identiek aan mijn 5DIII. Ik ben nu bezig met de eerste foto's van mijn vakantie te bewerken/bekijken en herken echter helaas de problemen van birdphoto. Er zijn opvallend veel foto's net naast de scherpte, zelfs op statisch poserende vogels, zeker wanneer ze wat verder zitten. Zit het dichtbij dan geeft het minder problemen en is de ratio aan scherpe beelden weer hoger.
_________________
Canon sinds januari 2014.
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Dec 2014, 7:25    Post subject:
Frank Dröge wrote:
..... Ik ben nu bezig met de eerste foto's van mijn vakantie te bewerken/bekijken en herken echter helaas de problemen van birdphoto. Er zijn opvallend veel foto's net naast de scherpte, zelfs op statisch poserende vogels, zeker wanneer ze wat verder zitten. Zit het dichtbij dan geeft het minder problemen en is de ratio aan scherpe beelden weer hoger.


Camera zou ook goed presteren onder slecht licht. Helaas heb ik die ervaring nog niet. Ik vind het zelfs slecht maar mag uiteraard niet vergelijken met een FF camera. Overigens heeft een kennis van mij 2x 7D II en is ook niet echt gelukkig met de kwaliteit van de foto's van beide camera's.
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
Arno ten Hoeve
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 50
Joined: 29 Oct 2008
Posts: 352
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Dec 2014, 7:57    Post subject:
Kleine samenvatting:

A- De 7DII is (veel) beter dan de 7D.
B- De 7DII háált het qua beeldkwaliteit UITERAARD niet bij een 5DIII en 1DX. Dus: niet vergelijken. Crop je FF foto's maar eens met factor 1.6, dan zie je het echte verschil. Op basis daarvan is de 7DII nog niet eens zo slecht hoor!
C- De 7DII presteert het beste met goed licht. De 5DIII en 1DX zijn beesten tijdens slecht licht.
D- Ik moet soms best wel wennen aan nieuwe apparatuur.
E- Glenn Vermeersch heeft prachtige resultaten met de 7DII icm de nieuwe 100-400 zoomlens.

Groeten
Arno
_________________
canon
http://www.arnotenhoeve.nl
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Dec 2014, 8:57    Post subject:
Arno ten Hoeve wrote:
Kleine samenvatting:

A- De 7DII is (veel) beter dan de 7D.
B- De 7DII háált het qua beeldkwaliteit UITERAARD niet bij een 5DIII en 1DX. Dus: niet vergelijken. Crop je FF foto's maar eens met factor 1.6, dan zie je het echte verschil. Op basis daarvan is de 7DII nog niet eens zo slecht hoor!
C- De 7DII presteert het beste met goed licht. De 5DIII en 1DX zijn beesten tijdens slecht licht.
D- Ik moet soms best wel wennen aan nieuwe apparatuur.
E- Glenn Vermeersch heeft prachtige resultaten met de 7DII icm de nieuwe 100-400 zoomlens.

Groeten
Arno

Dus?

Vergelijken met de 5D III doe ik niet want dat verschil is wel duidelijk.

Als ik tijd heb, zal ik een aantal foto's plaatsen. Een camera moet gewoon scherpe foto's maken ook al moet je wennen aan het toestel.
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Dec 2014, 13:01    Post subject:
Quote:
Een camera moet gewoon scherpe foto's maken ook al moet je wennen aan het toestel.

Ja, dat zou je wel zeggen. Maar het is wel een beetje een simplistische redenatie. Er zitten altijd kleine verschillen van body tot body en van lens tot lens. Vandaar die extra functie: microadjustment. Als je niet eens weet of je camera en lens goed op elkaar zijn afgestemd (gekalibreerd) dan is het echt onzin om te stellen dat de camera slecht is. Microadjustment is echt geen PR-stunt, gebruik die functie waar die voor is en beoordeel daarna pas de kwaliteit van de foto's.
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com/
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Dec 2014, 15:18    Post subject:
Michiel Janssen wrote:
Quote:
Een camera moet gewoon scherpe foto's maken ook al moet je wennen aan het toestel.

Ja, dat zou je wel zeggen. Maar het is wel een beetje een simplistische redenatie. Er zitten altijd kleine verschillen van body tot body en van lens tot lens. Vandaar die extra functie: microadjustment. Als je niet eens weet of je camera en lens goed op elkaar zijn afgestemd (gekalibreerd) dan is het echt onzin om te stellen dat de camera slecht is. Microadjustment is echt geen PR-stunt, gebruik die functie waar die voor is en beoordeel daarna pas de kwaliteit van de foto's.


Volgens mij stel ik niet dat de camera slecht is maar alleen dat mijn ervaringen tot nu toe slecht zijn.

Ik zal de MA gebruiken en dan beoordelen. Eens kijken of dat helpt; bedankt voor de tips!
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Dec 2014, 18:42    Post subject:
Fair enough, ik hoop natuurlijk voor je dat de MA het probleem verhelpt want zowel camera als fotograaf verdienen beter. En ik ben voornemens om in 2015 ook zo'n fotograaf te worden. Wink
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com/
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Dec 2014, 19:44    Post subject:
http://www.birdphoto.nl/eend.jpg
Een voorbeeld. Alleen omgezet naar JPG. ISO 400, 1/2500 sec., 500mm, f/4. Vanaf rijstzak op autoraam.

http://www.birdphoto.nl/zr.jpg
ISO 160. 1/2000 sec. 500mm, f 4.5. Ook van een rijstzak.


Ik zie geen front- of backfocus maar alleen een wollige foto met verrekte veel ruis.
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
Arno ten Hoeve
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 50
Joined: 29 Oct 2008
Posts: 352
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Dec 2014, 19:59    Post subject:
ik zie het... Zou het heel misschien het effect 'vanuit een warme auto fotograferen als het koud is buiten' kunnen zijn? Daar vind ik het op lijken. En zelfs als ik geen verwarming aan heb in de auto (nooit tijdens fotograferen) komt dit effect bij mij vaak nog voor door de warme lucht die van de motor komt.

Groeten
Arno
_________________
canon
http://www.arnotenhoeve.nl
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Dec 2014, 20:10    Post subject:
Arno ten Hoeve wrote:
ik zie het... Zou het heel misschien het effect 'vanuit een warme auto fotograferen als het koud is buiten' kunnen zijn? Daar vind ik het op lijken. En zelfs als ik geen verwarming aan heb in de auto (nooit tijdens fotograferen) komt dit effect bij mij vaak nog voor door de warme lucht die van de motor komt.

Groeten
Arno


Daar had ik nog niet aan gedacht. Zou zomaar eens kunnen. De verwarming in de auto stond aan tijdens het rijden. Wellicht nog een weekendje testen.
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 18 Dec 2014, 13:10    Post subject:
Vandaag toch ook maar even terug naar de winkel gegaan met enkele foto's die ik gemaakt heb. Ook daar zijn ze van mening dat de kwaliteit niet goed is. De oplossing wisten ze ook niet meteen uiteraard en daarom een ander toestel gekregen. Prima opgelost.
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
BertvanO


Gender: Male

Joined: 28 Mar 2011
Posts: 32
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 18 Dec 2014, 16:21    Post subject:
Graag wel jouw bevindingen met die andere camera. Dan weten wij allen of je inderdaad een maandagmorgencamera had.
Moet het natuurlijk wel wat beter weer zijn.

groeten

Bert
_________________
Canon EOS R7D+ 100-500/7.1 RF
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 18 Dec 2014, 16:31    Post subject:
BertvanO wrote:
Graag wel jouw bevindingen met die andere camera. Dan weten wij allen of je inderdaad een maandagmorgencamera had.
Moet het natuurlijk wel wat beter weer zijn.

groeten

Bert


Zal ik doen Bert. Hopelijk morgenmiddag even of komend weekend maar moet het iets beter weer zijn idd.
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
Joep Tomlow


Gender: Male
Age: 41
Joined: 14 Dec 2004
Posts: 630
Location: Limburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Dec 2014, 11:03    Post subject:
Inmiddels heeft dpreview.com een uitgebreide review over de 7D mark II gepubliceerd (19 pagina's!) met o.a. een uitgebreide studiotest. Daarin wordt de 7D mark II o.a. vergeleken met zijn voorganger alsook de 70D en concurrenten van andere merken. Een opmerkelijke conclusie die ik hierin lees is dat de sensor van de 70D (ook 20 MP) gewoon dezelfde resultaten oplevert als de 7D mark II, zie http://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-7d-mark-ii/11 :
Quote:
The greatest sensor difference compared to previous models is seen in high ISO abilities. The 7D Mark II is able to go all the way up to ISO 51200, two stops higher than the 7D and one stop higher than the 70D. Take the ISO down to the highest even playing field, 12,800, and the 7D Mark II shows less noise than the original 7D in Raw. However, it doesn't show any improvement over the 70D, and consistently comes up a little short of one of the best APS-C low light cameras out there: the Nikon D7100.

Enige verschil is dus dat de ISO range van de 7D mark II naar ISO 51200 is verruimt, de oude 7D blijft op ISO 12800 en 70D op ISO 25600 'steken'. Vraag is of je deze waarden wil gebruiken op APS-C...
De grootste verbeteringen van de 7D mark II t.o.v. de voorganger liggen dus ten dele in de sensor/dynamisch bereik en liggen vooral in de autofocussnelheid, burstsnelheid, afwerking body en het behoud van AF bij gebruik van bepaalde converter-lens combinaties. In termen van sensorprestaties krijg je dezelfde kwaliteit in de goedkopere 70D, maar wel met minder 'high tech' bij andere eigenschappen van deze camera. En.... de Nikon D7100 blijkt in termen van sensorkwaliteit (nog steeds) een geduchte concurrent Wink

Groet, Joep
_________________
Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Dec 2014, 16:40    Post subject:
Vanmiddag even weggeweest om de nieuwe camera te testen. Erg snel en prima focus. Ook bij vliegende vogels erg nauwkeurig. En nu wel scherpe foto's.

Deze kiekendief vloog zeker op 100 meter afstand dus een forse crop. Daarnaast een te lage iso waardoor sluitertijd op 1/800 sec. uitkomt. Desalniettemin een redelijk goede foto.

www.birdphoto.nl/kiek.jpg
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
BertvanO


Gender: Male

Joined: 28 Mar 2011
Posts: 32
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 19 Dec 2014, 21:01    Post subject:
Dat is een heel stuk beter. Ik wou dat ik een kiek zou kon kieken. Ook vandaag niet gezien.
Die vorige camera was dus jammer genoeg een "maandagmorgen" camera.

Veel succes

Bert
_________________
Canon EOS R7D+ 100-500/7.1 RF
Back to top
Reply with quote
 
Luc Meert
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 63
Joined: 28 Dec 2006
Posts: 23
Location: Lippelo Belgie.
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 19 Dec 2014, 23:19    Post subject:
Geeft de 7D mark II dan behoud van AF bij gebruik van de 400 F5.6 +1.4 converter ?
Doet de AF het bij deze lens en converter 1.4 op de 5D mark III ?

Dank,
Gr, Luc
Back to top
Reply with quote
 
Jan Hendriks


Gender: Male

Joined: 28 Jul 2005
Posts: 258

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 19 Dec 2014, 23:55    Post subject:
Luc Meert wrote:
Geeft de 7D mark II dan behoud van AF bij gebruik van de 400 F5.6 +1.4 converter ?


Ja, wel alleen met het middelste AF punt.

Quote:
Doet de AF het bij deze lens en converter 1.4 op de 5D mark III ?


Ik denk dat dat ook wel zal werken maar heb geen 5D MK3 dus weet niet of het daar ook alleen op het middelste AF punt werkt.

Ik kwam nog wat foto's tegen die met de 7DMK2 in combinatie met de nieuwe 100-400mm IS MKII zijn gemaakt. Bij de laatste zit ook de 1.4x III er nog tussen.

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1336798

Edit:
Inmiddels heb ik een review gevonden waarin de AF van de 7DMK2 wordt vergeleken met die van de 1D X en de 5DIII. De AF blijft met de laatste 2 ook werken op nog meer AF punten dan de 7DII doet.
Zie: http://www.the-digital-picture.com/Comparisons/Canon-EOS-7D-II-1D-X-5D-III-AF-Comparison.aspx
_________________
Panasonic Lumix G9, Panasonic Leica DG Vario-Elmar F/4-6.3 100-400mm Asph. power OIS.
Back to top
Reply with quote
 
peterh50
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 20 Dec 2007
Posts: 61
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Dec 2014, 10:16    Post subject:
Dank voor de links, Jan. Mooie fotovoorbeelden en nuttige test. De AF van de 7Dmark II scoort daarin prima.
Quote:
Inmiddels heb ik een review gevonden waarin de AF van de 7DMK2 wordt vergeleken met die van de 1D X en de 5DIII. De AF blijft met de laatste 2 ook werken op nog meer AF punten dan de 7DII doet.

Volgens mij staat daar dat alledrie de camera's met de extender het centrale punt gebruiken plus evt de expansion points en dat daar dus geen verschil in zit.
All three cameras provide standard precision cross-type autofocus with EF lens/extender combinations that have a maximum aperture of f/8, either at the center point alone or with reference to the 4 focusing points surrounding the center point when AF Point Expansion is activated. Advantage: Draw

Ik volg de discussies en reviews met belangstelling. Men is het over het algemeen wel eens over de winst in AF, (vergeleken met de 7D) maar de meningen lopen verder uiteen voor wat betreft de winst in beeldkwaliteit bij de hogere iso's. En dat was/is voor veel 7D bezitters toch een heel belangrijk argument...
Gr. Peter
_________________
Olympus apparatuur, Manfrotto 055Xpro en 680B
http://peterdehoog.blogspot.nl
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 3 of 7


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum