BertvanO wrote: |
Backfocus of frontfocus?
Zelf heb ik daar geen last van. Maar zonder discussie een 5DIII is scherper. groeten Bert |
birdphoto wrote: |
Ik heb de camera vorige week gekocht als backup voor de 5D III. Afgelopen zaterdag even kunnen testen. Erg snel en stil inderdaad maar ben totaal niet onder de indruk van de scherpte. Krijg zelfs het idee dat bij contrastrijke scenes, er geen scherpe foto's worden gemaakt. Heb van stilstaande zwanen, zilverreigers en eenden onscherpe foto's!
Dit probleem wordt overigens door meer gebruikers ervaren. Wellicht een maandagmorgen camera!? Voor beide camera's gebruik ik de 500mm F/4 L IS USM II |
Canonvogel wrote: |
Lees dit verhaal van Chipclean maar over het focus probleem .
http://www.lenscalibratie.nl/ Heb er mijn Camera's ook laten afstellen en het probleem is opgelost Gr. Jaap. |
van bogaert erik wrote: | ||
Op het internet vind je genoeg voorbeelden om het eenvoudig zelf te doen en dat werkt perfect..., |
Frank Dröge wrote: |
..... Ik ben nu bezig met de eerste foto's van mijn vakantie te bewerken/bekijken en herken echter helaas de problemen van birdphoto. Er zijn opvallend veel foto's net naast de scherpte, zelfs op statisch poserende vogels, zeker wanneer ze wat verder zitten. Zit het dichtbij dan geeft het minder problemen en is de ratio aan scherpe beelden weer hoger. |
Arno ten Hoeve wrote: |
Kleine samenvatting:
A- De 7DII is (veel) beter dan de 7D. B- De 7DII háált het qua beeldkwaliteit UITERAARD niet bij een 5DIII en 1DX. Dus: niet vergelijken. Crop je FF foto's maar eens met factor 1.6, dan zie je het echte verschil. Op basis daarvan is de 7DII nog niet eens zo slecht hoor! C- De 7DII presteert het beste met goed licht. De 5DIII en 1DX zijn beesten tijdens slecht licht. D- Ik moet soms best wel wennen aan nieuwe apparatuur. E- Glenn Vermeersch heeft prachtige resultaten met de 7DII icm de nieuwe 100-400 zoomlens. Groeten Arno |
Quote: |
Een camera moet gewoon scherpe foto's maken ook al moet je wennen aan het toestel. |
Michiel Janssen wrote: | ||
Ja, dat zou je wel zeggen. Maar het is wel een beetje een simplistische redenatie. Er zitten altijd kleine verschillen van body tot body en van lens tot lens. Vandaar die extra functie: microadjustment. Als je niet eens weet of je camera en lens goed op elkaar zijn afgestemd (gekalibreerd) dan is het echt onzin om te stellen dat de camera slecht is. Microadjustment is echt geen PR-stunt, gebruik die functie waar die voor is en beoordeel daarna pas de kwaliteit van de foto's. |
Arno ten Hoeve wrote: |
ik zie het... Zou het heel misschien het effect 'vanuit een warme auto fotograferen als het koud is buiten' kunnen zijn? Daar vind ik het op lijken. En zelfs als ik geen verwarming aan heb in de auto (nooit tijdens fotograferen) komt dit effect bij mij vaak nog voor door de warme lucht die van de motor komt.
Groeten Arno |
BertvanO wrote: |
Graag wel jouw bevindingen met die andere camera. Dan weten wij allen of je inderdaad een maandagmorgencamera had.
Moet het natuurlijk wel wat beter weer zijn. groeten Bert |
Quote: |
The greatest sensor difference compared to previous models is seen in high ISO abilities. The 7D Mark II is able to go all the way up to ISO 51200, two stops higher than the 7D and one stop higher than the 70D. Take the ISO down to the highest even playing field, 12,800, and the 7D Mark II shows less noise than the original 7D in Raw. However, it doesn't show any improvement over the 70D, and consistently comes up a little short of one of the best APS-C low light cameras out there: the Nikon D7100. |
Luc Meert wrote: |
Geeft de 7D mark II dan behoud van AF bij gebruik van de 400 F5.6 +1.4 converter ? |
Quote: |
Doet de AF het bij deze lens en converter 1.4 op de 5D mark III ? |
Quote: |
Inmiddels heb ik een review gevonden waarin de AF van de 7DMK2 wordt vergeleken met die van de 1D X en de 5DIII. De AF blijft met de laatste 2 ook werken op nog meer AF punten dan de 7DII doet. |