Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Canon 7D Mark II Gebruikerservaringen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arno ten Hoeve
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 50
Joined: 29 Oct 2008
Posts: 352
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Dec 2014, 10:28    Post subject:
Ik heb ook een aantal tests gezien met iso prestaties 7D en 7DII naast elkaar. Dat loog er niet om! Daar zit echt ook een joekelsgroot verschil in.

Groeten
Arno
_________________
canon
http://www.arnotenhoeve.nl
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Dec 2014, 11:30    Post subject:
peterh50 wrote:
Dank voor de links, Jan. Mooie fotovoorbeelden en nuttige test. De AF van de 7Dmark II scoort daarin prima.
Quote:
Inmiddels heb ik een review gevonden waarin de AF van de 7DMK2 wordt vergeleken met die van de 1D X en de 5DIII. De AF blijft met de laatste 2 ook werken op nog meer AF punten dan de 7DII doet.

Volgens mij staat daar dat alledrie de camera's met de extender het centrale punt gebruiken plus evt de expansion points en dat daar dus geen verschil in zit.
All three cameras provide standard precision cross-type autofocus with EF lens/extender combinations that have a maximum aperture of f/8, either at the center point alone or with reference to the 4 focusing points surrounding the center point when AF Point Expansion is activated. Advantage: Draw

Ik volg de discussies en reviews met belangstelling. Men is het over het algemeen wel eens over de winst in AF, (vergeleken met de 7D) maar de meningen lopen verder uiteen voor wat betreft de winst in beeldkwaliteit bij de hogere iso's. En dat was/is voor veel 7D bezitters toch een heel belangrijk argument...
Gr. Peter


Ik heb de 7D jaren gehad. Nu een 5D III en dus sinds kort de 7D II.

De ruis bij de 7D II is beduidend minder dan bij de 7D. Vanwege het slechte weer een aantal testfoto's binnen gemaakt met ISO 3600. Die zien er prima uit. Deze foto's zagen er met de 7D veel minder goed uit.
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
Richard Ubels


Gender: Male

Joined: 27 Jan 2011
Posts: 13

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Dec 2014, 13:27    Post subject:
Kunnen we de originelen ergens zien? ( van die iso 3600 opnames)

Groet,
Richard
_________________
Zeiss Diascope 85T*FL met vast 40x WA oculair (soms ook zoom 20-60x oculair). Camera panasonic tmc tz10. Adapter homemade (PVC), digiscopen dus. Vanaf oktober 2011 met Canon 7d en 400mm f-5.6L
Back to top
Reply with quote
 
Jan Hendriks


Gender: Male

Joined: 28 Jul 2005
Posts: 258

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Dec 2014, 14:38    Post subject:
peterh50 wrote:
Volgens mij staat daar dat alledrie de camera's met de extender het centrale punt gebruiken plus evt de expansion points en dat daar dus geen verschil in zit.
All three cameras provide standard precision cross-type autofocus with EF lens/extender combinations that have a maximum aperture of f/8, either at the center point alone or with reference to the 4 focusing points surrounding the center point when AF Point Expansion is activated. Advantage: Draw
Gr. Peter


Je hebt gelijk. Mja, het was ook al wat laat gisteravond. Wink

Voor geïnteresseerden heb ik nog een link met wat foto's van de 7DMK2 + Tamron 150-600mm : http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1335912
_________________
Panasonic Lumix G9, Panasonic Leica DG Vario-Elmar F/4-6.3 100-400mm Asph. power OIS.
Back to top
Reply with quote
 
peterh50
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 20 Dec 2007
Posts: 61
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Dec 2014, 15:27    Post subject:
Quote:
Ik heb ook een aantal tests gezien met iso prestaties 7D en 7DII naast elkaar. Dat loog er niet om! Daar zit echt ook een joekelsgroot verschil in.

Heb je daar toevallig een link van, Arno? Ik kan natuurlijk zelf ook verder daarnaar zoeken, maar een beetje hulp is nooit weg. Vast bedankt.

Quote:
Voor geïnteresseerden heb ik nog een link met wat foto's van de 7DMK2 + Tamron 150-600mm : http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1335912

Dat is een mooie serie met hoge iso's. Mmm, begint toch wel een aantrekkelijk idee te worden.

Quote:
De ruis bij de 7D II is beduidend minder dan bij de 7D. Vanwege het slechte weer een aantal testfoto's binnen gemaakt met ISO 3600. Die zien er prima uit. Deze foto's zagen er met de 7D veel minder goed uit.

Goed om te horen, zeker omdat je eerst zelf ook je twijfels had over de beeldkwaliteit.

Gr. Peter
_________________
Olympus apparatuur, Manfrotto 055Xpro en 680B
http://peterdehoog.blogspot.nl
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Dec 2014, 15:35    Post subject:
Quote:
De ruis bij de 7D II is beduidend minder dan bij de 7D. Vanwege het slechte weer een aantal testfoto's binnen gemaakt met ISO 3600. Die zien er prima uit. Deze foto's zagen er met de 7D veel minder goed uit.

Goed om te horen, zeker omdat je eerst zelf ook je twijfels had over de beeldkwaliteit.

Gr. Peter[/quote]

Klopt Peter maar dat lag aan de camera die niet goed was. Inmiddels een nieuwe gekregen en die vind ik erg goed.

Via bijgaande link een foto van onze hond met ISO 3200. Niet bewerkt. Bewust enkele donkere stukken gefotografeerd om de ruis goed te laten zien.
www.birdphoto.nl/djairo.jpg
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
Kees de Jager
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 47
Joined: 14 Jun 2005
Posts: 209

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 20 Dec 2014, 17:35    Post subject:
Er is al veel geschreven over de 7DII en ik zal er dan ook alleen mijn eigen ervaring van 3 weken Madagascar met deze camera aan toevoegen.
Technische vergelijkingen en met FF-camera's zal ik me niet aan wagen. Wel een vergelijk in handling met mijn oude camera, de 7D.

Algemene indruk:
- lekker snelle AF, die ook in donkere omstandigheden prima blijft werken
- een overdaad (t.o.v. 7D) aan focuspunten; veel makkelijker om een compo te maken en de AF te zetten waar je wil; hierbij gebruik ik 1 punt-focus; overige modi amper gebruikt (center group bij wat vliegbeelden)
- hoge ISO levert vooral wanneer er nog wel wat licht is prima beelden op (zie verder)
- als je de 7D gewent bent dan is de bediening een eitje; alleen het zoomen van beelden tijdens het bekijken is heel anders en vereist (bij mij) gewenning
- lekker stil, ook in seriemodus

Al met al geen tel spijt van mijn upgrade. Zonder deze camera zeker een aantal foto's niet kunnen (AF tracking) / durven (hoge ISO) maken.

Wat betreft de hoge ISO een viertal foto's in mijn PA gezet.
Foto 1: onbewerkt, alleen crop; uil zat redelijk ver weg en bijna volledig in het donker. Met een (stevige) zaklamp net voldoende licht voor de AF, maar zoals te zien een erg donkere foto.
Foto 2: bewerkte versie van foto 1; in de donkere delen is zeker ruis te zien, maar dit resultaat had er met een 7D een stuk slechter uitgezien. Nu minimaal een bruikbare bewijsplaat.
Foto 3: dezelfde uil iets later; nu dichterbij gezeten en daarmee meer licht vangend van de zaklamp. Geen ruisverwijdering toegepast.
Foto 4: 100% weergave van de kop van de uil voor de pixel-piepers.

Verdere foto's met deze camera met diverse ISO's te vinden als je zoekt op mijn naam i.c.m Madagascar.

Groet,
Kees
Back to top
Reply with quote
 
Arno ten Hoeve
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 50
Joined: 29 Oct 2008
Posts: 352
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 20 Dec 2014, 17:48    Post subject:
Dag Peter,

Ik kan die foto's zo gauw niet vinden, maar deze link is ook heel interessant:

http://www.clarkvision.com/reviews/evaluation-canon-7dii/

Groeten
Arno
_________________
canon
http://www.arnotenhoeve.nl
Back to top
Reply with quote
 
peterh50
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 20 Dec 2007
Posts: 61
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 21 Dec 2014, 9:34    Post subject:
Quote:
Via bijgaande link een foto van onze hond met ISO 3200. Niet bewerkt. Bewust enkele donkere stukken gefotografeerd om de ruis goed te laten zien.

Goede foto van je hond op iso 3200, met nog veel details!
(Even op je site gekeken; met heel veel zorg en aandacht gemaakt met veel prachtige foto's!)

Quote:
Al met al geen tel spijt van mijn upgrade. Zonder deze camera zeker een aantal foto's niet kunnen (AF tracking) / durven (hoge ISO) maken.

Bedankt, Kees voor het delen van je ervaringen en de voorbeelden in je persoonlijke album. Die zijn ook veelzeggend.

Quote:

Ik kan die foto's zo gauw niet vinden, maar deze link is ook heel interessant:

http://www.clarkvision.com/reviews/evaluation-canon-7dii/

Dank voor de link, Arno. Absoluut interessant. Ik moet wel bekennen dat sommige puur technische delen wat boven mijn pet gaan, maar de conclusies en voorbeelden zijn duidelijk.

Groet,
Peter
_________________
Olympus apparatuur, Manfrotto 055Xpro en 680B
http://peterdehoog.blogspot.nl
Back to top
Reply with quote
 
Kees de Jager
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 47
Joined: 14 Jun 2005
Posts: 209

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 28 Dec 2014, 16:52    Post subject:
Voor de twijfelaars ... zie onderstaande foto's:

- ISO1600
- ISO800

Groet,
Kees
Back to top
Reply with quote
 
birdphoto


Gender: Male

Joined: 09 Dec 2007
Posts: 68
Location: Schijndel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 28 Dec 2014, 17:14    Post subject:
Ziet er prima uit Kees. Mooie foto's en weinig ruis!!
_________________
www.birdphoto.nl
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 29 Dec 2014, 12:17    Post subject:
Ook die zien er strak uit Kees maar dan is er nog de vraag in hoeverre ze bewerkt zijn qua ruis e.d.
M.a.w. ik zou graag de originele jpg's zien of anders bv onbewerkte 100% crops in je persoonlijk album als dat kan.

Hoe zit het met het aantal scherpe foto's t.o. het aantal onscherpe? Bij de 5DIII ligt dat percentage erg hoog, dus maar weinig onscherpe foto's.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Kees de Jager
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 47
Joined: 14 Jun 2005
Posts: 209

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 29 Dec 2014, 18:50    Post subject:
Van beide foto's een 100% weergave in mijn PA.

Zelf vind ik het belangrijker wat je er uit kunt krijgen, dan hoe ze exact uit de camera komen, maar dat is misschien persoonlijk.
Voor beide eerder geposte foto's (met volledige vogel) geldt overigens dat hier geen ruisreductie op is toegepast; alleen levels en wat verscherping (tijdens RAW conversie).

Groet,
Kees
[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Rinus van der Reest
Guest







PostPosted: Mon 29 Dec 2014, 19:16    Post subject:
Quote:
Hoe zit het met het aantal scherpe foto's t.o. het aantal onscherpe? Bij de 5DIII ...................

Wordt er nu niet té veel aandacht geschonken aan de apparatuur?
Het percentage scherpe/onscherpe foto's wordt voornamelijk bepaald door de 30 cm áchter de camera Exclamation
Groet
Rinus
Back to top
Reply with quote
 
Kees de Jager
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 47
Joined: 14 Jun 2005
Posts: 209

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 29 Dec 2014, 19:22    Post subject:
Quote:
Hoe zit het met het aantal scherpe foto's t.o. het aantal onscherpe? Bij de 5DIII ...................


Even vergeten hier op in te gaan. Ik sluit me aan bij Rinus.

Wat ik tot nu toe heb gezien aan mijn foto's bleek bij onscherpe toch vaak de oorzaak wel te vinden in de instellingen; veelal een te lage snelheid die de onscherpte verklaard. Bijna alles uit de hand genomen (statief te veel sjouwen en 1-poot bleek ook niet optimaal in het regenwoud).

Wat ik wel merkte was dat de AF het moeilijk had met (bijna) geheel zwarte oppervlakten (vogels in deze), maar daar hadden de andere camera's naast me (1D4 en 6D) ook in dezelfde mate last van. In zo'n situatie ben je blij als je AF pakt en is het begrijpelijk dat hij er wat vaker (echt) naast zit.

Groet,
Kees
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 29 Dec 2014, 20:10    Post subject:
Quote:
Wordt er nu niet té veel aandacht geschonken aan de apparatuur?
Het percentage scherpe/onscherpe foto's wordt voornamelijk bepaald door de 30 cm áchter de camera


Nee Rinus, dat wordt er niet want dat zou betekenen dat ik bij elke camera hetzelfde aantal scherpe en onscherpe foto's zou hebben en dat is niet zo.
Hier kan erg veel verschil in zitten zoals ik bij de overstap van de 7D naar de 5DIII heb gemerkt.

@ Kees: bedankt, uiteraard is het belangrijk wat je eruit kunt krijgen maar omdat mijn bewerkingskunsten niet heel goed zijn (voornamelijk wat ruis betreft) is het voor mij wel handig als het beeld uit de camera gelijk al zo goed mogelijk is.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Jan Hendriks


Gender: Male

Joined: 28 Jul 2005
Posts: 258

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 02 Jan 2015, 11:28    Post subject:
Reest wrote:
Quote:
Hoe zit het met het aantal scherpe foto's t.o. het aantal onscherpe? Bij de 5DIII ...................

Wordt er nu niet té veel aandacht geschonken aan de apparatuur?
Het percentage scherpe/onscherpe foto's wordt voornamelijk bepaald door de 30 cm áchter de camera Exclamation
Groet
Rinus


Ik denk dat allebei aandacht verdienen. Als dat het geval is kun je plaatjes krijgen als deze:


http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1338815
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1339147

Laat gelijk mooi zien waartoe de combo's van de nieuwste apparatuur in staat zijn.
_________________
Panasonic Lumix G9, Panasonic Leica DG Vario-Elmar F/4-6.3 100-400mm Asph. power OIS.
Back to top
Reply with quote
 
Leon Walraven


Gender: Male
Age: 36
Joined: 06 Mar 2006
Posts: 422
Location: Raalte
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 02 Jan 2015, 12:47    Post subject:
Ik vraag me toch altijd wel af in hoeverre het maximale eruit is gehaald bij die voorbeeldfoto's. Je ziet bij hogere iso toch wel detailvermindering, welke met name op groot formaat zichtbaar zal zijn. Als je goed kijkt dan kan je dat ook zien bij deze voorbeeldfoto's. Daarom is het m.i altijd beter om met een zo laag mogelijke iso te schieten maar wel dusdanig dat je de beoogde sluitertijd en dus de gewenste actie kan vastleggen. Helemaal als je ook gedetailleerde foto's op groot formaat wenst bijvoorbeeld voor de verkoop, publicatie o.i.d. Hogere iso blijft ondankt de verbeteringen nog steeds een compromis. Op birdpixformaat is de werkelijke kwaliteit lang niet altijd te zien. De foto's van de kolibri zijn zeker knap, maar qua scherpte nog net niet overtuigend vind ik. Ik mis nog net even de ultieme scherpte welke ik wel verwacht van deze combi. Wie weet komt dat nog.

Groeten Leon
Back to top
Reply with quote
 
Piet de Poorter


Gender: Male
Age: 75
Joined: 10 Apr 2005
Posts: 28
Location: Vlissingen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 02 Jan 2015, 21:15    Post subject:
Ik heb sinds eind nov. de 7D MII voornamelijk voor vliegbeelden i.c.m met Canon 400mm f5.6.
Op mijn website in het album "recent" zijn de vliegbeelden in de maand dec. en de Kleine Alk in nov. gemaakt met de 7D MII + Canon 400 f5.6 met ISO: 800 OF 1000 uit de hand.
Ik heb toch de indruk dat je met bewolkt weer toch met de ISO niet boven de 800 moet gaan, maar ik ben hem nog aan het uitproberen en ben benieuwd naar jullie commenntaar.

http://www.pietdepoortervogelfotografie.weebly.com/

Vr.gr. Piet.
_________________
Canon spullen.
Back to top
Reply with quote
 
Chris van Rijswijk


Gender: Male

Joined: 18 Sep 2004
Posts: 81
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 03 Jan 2015, 11:26    Post subject:
Hierbij mijn testresultaten van de 7D mark II.

http://www.birdshooting.nl/index.php/blog/92-testopnames-canon-eos-7d-mark-iii
_________________
Canon diverse

http://www.birdshooting.nl/
Back to top
Reply with quote
 
henry bouw


Gender: Male
Age: 58
Joined: 11 Aug 2007
Posts: 7
Location: Nunspeet
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 16 Jan 2015, 21:22    Post subject:
Er is de laatste tijd veel geschreven over de bevindingen van de 7d mark2 in het begin van dit topic werdt er gesproken dat de RAW convertors van Adobe niet goed overweg konden met de RAW beelden.
Ik ben benieuwd wat de bevindingen nu zijn over de RAW beelden. omgezet met de Adobe convertors.

Groet Henry Bouw
Back to top
Reply with quote
 
BertvanO


Gender: Male

Joined: 28 Mar 2011
Posts: 32
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 16 Jan 2015, 22:34    Post subject:
LightRoom 5.7 en de allernieuwste Adobe DNG converter (gratis) werken probleemloos met de raw files uit de 7DmkII.

groeten

Bert
_________________
Canon EOS R7D+ 100-500/7.1 RF
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Jul 2015, 0:06    Post subject: 7D II vs 5D III
Ik heb even een kleine vergelijking gedaan tussen een foto van de 7D II en een foto van de 5D III.

De foto's incl. beschrijvingen staan in mijn persoonlijk album: http://www.birdpix.nl/album_personal.php?user_id=644
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Mies
Moderator
Moderator


Gender: Male

Joined: 01 Dec 2005
Posts: 5918
Location: Montferland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Jul 2015, 6:04    Post subject:
Die 5D heeft duidelijk minder ruis, maar lijkt ook wat minder contrast weer te geven. Nu is het eenvoudiger om contrast toe te voegen als later weg te halen, dus is dat geen probleem. De bewerkte foto's zien er hier niet uit, maar de onbewerkte geven aan dat er genoeg mogelijkheden zijn met beide camera's.
_________________
all Nikon
http://michelgeven.zenfolio.com/
Back to top
Reply with quote
 
Arno ten Hoeve
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 50
Joined: 29 Oct 2008
Posts: 352
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 06 Jul 2015, 6:59    Post subject:
Natuurlijk is de 7DII geen slechte camera.
Maar deze 'test' (zelfs dat kun je het niet eens noemen, het zijn gewoon twee foto's) zegt uiteraard helemaal niets.

Een camera leer je pas echt na gebruik in veel verschillende omstandigheden kennen en dan trek je je eigen conclusies. Er zijn met de 7DII werkelijk prachtige beelden te maken. Maar over de hele linie (slechte lichtomstandigheden meegerekend) is er geen andere conclusie te trekken dan dat de 5DIII beter is dan de 7DII.

De VIDEOFUNCTIE van de 7DII is ONOVERTROFFEN. De AF werkt zo mooi en soepel tijdens het opnemen.

Groeten
Arno
_________________
canon
http://www.arnotenhoeve.nl
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 4 of 7


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum