Gender: Male Age: 65 Joined: 25 Nov 2005 Posts: 104 Location: Roeselare (B)
Posted: Sun 08 Mar 2015, 18:36 Post subject: Meenemen 500mm bij verplaatsingen per fiets
Omdat ik een beetje minder mobiel ben geworden heb ik een elektrische fiets gekocht.
Ik zou deze nu ook graag gebruiken bij het fotograferen, meer bepaald om de nodige verplaatsingen te doen binnen de natuur gebieden.
Of de fiets nu elektrisch is of niet, heeft iemand goeie tips hoe ik op een min of meer comfortabele manier mijn 500mm en statief kan meenemen bij deze verplaatsingen?
Ik heb wel een rugzak maar ik probeer een snellere manier van uitpakken te vinden.
Al jaren gebruik ik met veel plezier een Manfrotto-statieftas op de fiets. Gaat gemakkelijk over de schouder met de 500mm en body (op elkaar gemonteerd) in de tas... _________________ Canon diverse
Posted: Sun 08 Mar 2015, 22:57 Post subject: tassen
Ik heb ook een elektrische fiets, met 2 waterdichte zijtassen die ik van binnen heb bekleed met dik schuimplastic,zodat de lens en camera,in de ene tas,goed vast liggen.
En in de andere mijn Gitzo statief gaat Prima!
Wel oppassen met op de standaard zetten van de fiets,zodat ie niet omvalt(balans).
succes er mee,
groeten Lidi ps.De zijtassen zijn wel duur! _________________ canon 7d-lens canon 100-400 en een canon 500mm lens
canon lens 70-200 2.8
canon macro 100
gitzo statief 3poot
swiss balhoofd
zwengelkop
Ook ik gebruik een statieftas, ooit gekocht bij cameraland voor 35,-
Ik neem hem mee in een smalle (alpien) rugzak van 45 ltr of in een fietstas.
Anders als Lidi heb ik mijn goedkope fietstassen met rolsluiting bij de Lidl gekocht en heb de hangpunten naar boven verplaatst zodat het zwaartepunt lager komt en dus de tas dieper aan de fiets hangt. Er gaat ook een monopod mee en een rijstzak(je) op de bagagedrager.
Uiteraard is het nooit point en shoot, voordat mijn fiets stevig staat, de camera uit de hoes is en de zonnekap gemonteerd is ben ik zeker 2 á 3 minuten verder.
Gr. Frits _________________ Nikon
Ik weet niet hoe groot een 500 mm is. Maar ik gebruik met mijn 300mm + extender een cottonvest . Je klikt daar je camera in er zit ook nog een band om hem ze vast te zetten tegen het bewegen. Ik heb reclame filmpjes gezien dat ze er salto's mee maakte op een trampoline. In een handeling koppel je hem los en je kan fotograferen. Ik ben er super blij mee kan nu zonder nek en rug pijn de hele dag rond lopen of fietsen met mijn camera. Maar nog maal ik weet niet hoe groot en zwaar een 500 mm is. _________________ Canon 60 D canon canon 300 mm F4.0 Canon 100 mm 2.8 Canon 50 mm 1.4 Canon1/4 extender Canon 10-22 mm
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum