Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Nikon D70 en scoop vraag

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 01 Jan 2006, 11:56    Post subject: Nikon D70 en scoop vraag
Hallo ik ben net nieuw en een LEEK. Ik maak al zo`n 25 jaar foto`s maar wil eens wat anders proberen. Mijn vraag, is het mogelijk om een D 70 op een scoop te zetten en zo foto`s te maken. Wat is een goede scoop de camera heb ik wel verder niets. Wat zijn ervaringen enz enz enz. Op de side birdpix zie ik allemaal mooie foto`s en veelal met een scoop gemaakt. Ben je jalours ja dat ben ik wel een beetje, dus laat maar horen,

alvast bedankt, Franciscus.

peter wijn

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Jan 2006, 13:25    Post subject:
hi F.

even een intermezzo:
Er staat hier http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=979 een nikkor 600 mm met een 2x convertor te koop. Op je D70 levert dat met cropfactor 1800 mm equivalenten. Dat lijkt toch wel aardig op een teleskoop, niet?
Je kunt hier voor (relatief) weinig geld een hama occulair bij kopen zodat de combi ook daadwerkelijk als teleskoop te gebruiken is (camera er af, occulair er op).

Dit met de gedachte: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Al zal bijvoorbeeld marcel // ijsduiker hier een genuanceerder beeld over kunnen geven.

Overigens bouwt Nikon zelf teleskopen, en volgens mij ook teleskoopadaptors. Al met al zou ik voor echte objectieven gaan.
Back to top
Reply with quote

Benster

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Jan 2006, 17:11    Post subject:
He Franciscus,

Volgens mij de meeste foto's die hier op de site staan worden met een objectief gemaakt varieren van 200 tot 800mm.
Dit zijn dus geen telescopen maar telelenzen, in principe alleen geschikt voor gebruik met camera.