Michiel Janssen wrote: |
Het zou mij vooral interesseren hoe scherp die lens is in het bereik 500-600 mm want de praktijk wijst uit dat je zoomlenzen toch vaak op hun maximaal aanvaardbare bereik gebruikt. . |
MH wrote: |
Hallo,
Ik gebruik voor mijn vogelfotografie nu de Sigma 150-500mm met de Nikon D300s en ben op zoek naar een nieuwe lens. Mijn eerste voorkeur ging uit naar de Sigma 300 F2.8 met 2x extended. Maar dat werd me te duur en te zwaar. Daarom zit ik nu te twijfelen tussen de Sigma 150-600mm en de Tamron 150-600mm. Ik wilde eerst naar de Tamron omdat die simpelweg het goedkoopste was. En niet heel zwaar. Maar de Sigma vind ik ook wel een leuke lens. Ik heb hem al voor € 1279,00 gezien. Maar dat was alleen voor Canon. Waarom niet voor Nikon? In dit filmpje ( https://www.youtube.com/watch?v=1fmMG5jgDwk ) wordt gezegd dat er bij de Tamron weinig detail in de foto's zit. Maar als ik de resultaten hier op het forum bekijk zitten er prachtige foto's tussen. En de Sigma, als hij voor Nikon niet voor € 1279,00 te koop is, is het dan mogelijk om er een adapter tussen te zetten? Of verslechterd dat de kwaliteit? Graag jullie mening/advies! |
Van de Velde Frank wrote: |
Er staat een 'ervaringsverslag' vd sigma 150-600 op natuurfotografie.nl (rubriek apparatuur).
De commentaren zijn in ieder geval zeer positief. Er moet daar vroeger ook al eens een verslag verschenen zijn vd tamron 150-600, tot heden nog niet teruggevonden. groeten |
Alle tips zijn welkom hoor! ![]() Maar inderdaad wat te zwaar (en te duur, ik heb ongeveer 1000/1100 om uit te geven) @Michiel, waarom niet als ik vragen mag? Ben wel benieuwd |
richardvandijk wrote: | ||
Ik zie dat je het steeds over een zoon lens hebt, is dit voor jou een must dat de lens kan zoomen? |
Dag Leo,
Ik ben al lid van NCN maar ik heb het toch gemist. Op tweakers.net ( http://tweakers.net/pricewatch/439620/sigma-150-600mm-f5-63-dg-os-hsm-contemporary-(nikon-f).html ) staat hij al te koop. Maar of hij leverbaar is, is voor mij niet duidelijk. |