Gender: Male Age: 79 Joined: 28 Dec 2012 Posts: 85 Location: hilversum
Posted: Thu 07 May 2015, 16:54 Post subject: Te koop Nikon spullen
Te koop Nikon 500mm, f4, D II. Lens is in absolute nieuwstaat, incl. lenscoat. Wordt compleet geleverd in aluminum koffer met alles er op er er aan. Is nog in de garantie tot 28-8-2015. Wegens chronische rugproblemen ben ik genoodzaakt deze toplens te verkopen. Prijs is 5000 euro. Kan bij mij thuis getest worden.
Bijbehorende rugtas, ook nog nieuw, prijs 125 euro.
Graag reactie op PB of bellen via 0610677693. _________________ OM-1 camera
300mm, f4
40-150mm, 2.8 pro
12-40mm pro
60mm macro
Godox flitser
Last edited by pabos on Thu 14 May 2015, 14:03; edited 3 times in total
Gender: Male Age: 84 Joined: 10 Oct 2011 Posts: 62 Location: Landgraaf
Posted: Fri 08 May 2015, 17:43 Post subject:
Ben niet geinteresseerd in je spullen hoor, maar het is natuurlijk wel buitengewoon lullig, om dat woord maar te gebruiken, dat je door gezondheids problemen wordt gedwongen die spullen te verkopen.
Hoop toch wel dat je op een of andere manier een oplossing vindt om je hobby nog te kunnen uitvoeren.
Sterkte,
Gr, arnold _________________ Fujifilm camera en lenzen.
Age: 67 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 462 Location: Amsterdam
Posted: Tue 12 May 2015, 22:37 Post subject:
Belangrijkste punt van deze lens is dat hij een pondje minder weegt dan het laatste čn eerdere model: circa 3.200 gram. Daarmee zit hij in dezelfde gewichtsklasse als de nieuwe Canon 500 mm die echter wel IS/VR heeft. Welke kenner deze lens beter noemt dan de Nikon 500mm VR Nano-versie is de vraag. Wel is deze lens, helaas, al lang uit productie en vraag ik me af wat voor garantie er dan op zou gelden. 'n Mooi exemplaar, dat zeker! _________________ Fotograaf en publicist
Posted: Wed 13 May 2015, 6:50 Post subject: Nikon spullen
Martijn,
de garantie is van Kamera-Express en als je de lens registreert bij Nikon heb je twee jaar garantie. De lens gekocht in aug. 2014 als occ.
als zijnde in nieuwstaat. En dat klopt ook, hij is puntgaaf.
Het is een prettige lens door zijn gewicht en als je op een statief fotografeert gebruik je toch de VR niet. Overigens kan je er ook mee uit hand fotograferen. En hij is superscherp.
gr. peter _________________ OM-1 camera
300mm, f4
40-150mm, 2.8 pro
12-40mm pro
60mm macro
Godox flitser
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 13 May 2015, 9:36 Post subject:
Wat ik begreep is dat ie optisch gelijk is aan de versie I. Daar vanuit gaand: naar mijn idee is ie minder, en nou is het lastig formuleren, scherp van scherpte dan de VR versie. Meer een zachte vorm van scherpte. Ik denk iets minder contrast, misschien is dat wat ze met micro-contrast bedoelen? De randjes van de uh... google, de barben van de veer komen duidelijker door. Hetgeen kan leiden tot een idee van oververscherping.
De lens is zeker niet minder mooi in het totaalbeeld, sommigen zullen het mooier vinden, wel iets minder oppoppend detail dus bij het croppen. Hetgeen dan weer met verscherpen op te lossen zou kunnen zijn. Een testje waard, maar ja, wie gaat dat uitvoeren...
Op statief geeft VR mij toch een fors grotere kans op scherpe foto's als ik het balhoofd niet strak heb vastgedraaid om het beest te kunnen volgen. Van 2 op 10 naar 9 op 10 bij 1/80s (en een redelijk stilzittend beest).
Ik zou bij een tweede hands lens dan wel even nagaan of de garantie van de winkel overdraagbaar is en hoe lang die precies geldt. Dat Nikon enige garantie geeft op geregistreerde tweede hands lenzen, daar geloof ik niets van. De lens is al lang genoeg in gebruik om er zeker van te zijn dat er geen fabrieksfouten meer in zitten.
En dat durf ik best te vermelden nu de lens weer uit de verkoop is. Veel plezier er verder mee, Peter.
Ik dacht trouwens dat ook die nieuwe 2x tc bagger was, maar bij goed licht, dichtbij (geen luchtverstrooiing) diafragma F11 op de 500 VR zie ik maar hele lichte zachtheid op 100% in de D800. Daar was ik heel blij mee. Autofocus is heel traag op deze camera. _________________ hi lui
mooi licht
Posted: Wed 13 May 2015, 10:05 Post subject: Nikon spullen
Hallo Peter,
wat een technisch verhaal. Schiet dat zijn doel niet voorbij? Ik denk als je elke lens uitmelkt er aan iedere lens wel wat mankeert.Het is gewoon een toplens. De TC 2.0 erop moet je niet doen, lijkt nergens op. Daarom verkoop ik hem ook. De garantie loopt tot 28-8-2015. Overigens kunnen geintersseerden altijd contact met mij opnemen.
gr. peter _________________ OM-1 camera
300mm, f4
40-150mm, 2.8 pro
12-40mm pro
60mm macro
Godox flitser
Last edited by pabos on Thu 14 May 2015, 14:02; edited 1 time in total
Posted: Wed 13 May 2015, 11:04 Post subject: Re: Nikon spullen
pabos wrote:
Verkoop van lens en tas komt te vervallen.
Wel nog steeds de Nikon TC 2.0 III.
Hieruit maakte ik op dat je hem wilde houden.
Natuurlijk is het een toplens. Dat bedoelde ik ook te schrijven.
Ik geef geen technische informatie, maar beschrijf wat ik vind van de lenzen - jouw versie heb ik nooit in handen gehad, wel drie andere, waarvan twee jaren lang - en de foto's die ik met de lenzen en convertor maakte.
Wat ik nog niet beschreef is dat de 500 VR topzwaar is en daardoor minder goed balanceert uit de hand en op statief. Wat dat betreft is deze, de jouwe, hoogstwaarschijnlijk beter. (Als je uit de hand vliegende vogels fotografeert, dan heeft VR veelal beperkte meerwaarde omdat je toch met zeer korte sluitertijden wil werken.) _________________ hi lui
mooi licht
Uit de hand fotograferen met zulke lenzen lijkt mij niet zo'n heel goed idee. Kans op missers is enorm en waarom zou je dat willen. Stabilisatie niet nodig bij vogels in de vlucht, dan moet je toch op 1/1000 en sneller gaan zitten. Dit is een toplens.
Posted: Sat 16 May 2015, 21:34 Post subject:
Bij vliegende vogels wil je sowieso een korte sluitertijd lijkt me, Jan.
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=154292
uit de hand, 500 F4, type I. laat de sluitertijd idd 1/1000s zijn.
1/500s lukt ook nog wel als het beest niet te hard vliegt.
Met de VR lens lukt het net zo goed. Maar het ding is topzwaar dus je houdt het nog minder lang vol.
Allemaal niet actueel en ongewenst voor Peter, hij heeft een nieuw draadje geopend voor de verkoop van deze lens. _________________ hi lui
mooi licht
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum