Posted: Fri 12 Jun 2015, 14:46 Post subject: Nikon AF-S 300 mm F4E PF ED VR of Canon 300mm F4 IS
Ik wil me graag een nieuwe Body en lens aanschaffen.
Vroeger altijd Canonspullen gehad tot de 500mm F4, body 50D.Alles weggedaan, en me een bridgecamera aangeschaft om "recordshots" te nemen, tijdens het vogels kijken
Achteraf bekeken niet zo slim.
Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus terug een reflex.
Ik ben graag op pad, vandaar m'n keuze voor 300mm, ism een converter (x 1.4), voor de Nikon is er nu ook een 1.4 verkrijgbaar.
Verder nog belangrijk, ik fotografeer graag vlinders en libellen, en wil me op langere termijn terug een supertele aanschaffen.
2 sets spreken me aan:
De Nikon D7200 body met de nieuwe Nikon AF-S 300mm F4 E PF ED VR of de Canon 7D Markii met de 300mm F4 IS , met de nieuwe 1.4iii
Nog niet veel te vinden ivm gebruikservaringen van de Nikon 300, het draadje op dit forum vind ik ook niet terug...
Graag jullie mening, met pro's en con's van beide combi's.
(Betere) Alternatieven uiteraard ook welkom!
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Fri 12 Jun 2015, 16:34 Post subject:
Voor libellen? Check even de kortste scherpstelafstand.
Ik zou daarom ook de nieuwe Canon 100-400 in overweging nemen.
Naar wat ik uit internet opmaakte, is het geen uitgemaakte zaak dat de nieuwe Nikon VR 300 F4 PF optisch goed werkt met de convertor. Maar dat was één gebruikerservaring. Misschien mag je ze ergens testen?
Op papier lijkt me de Nikon set die je overweegt vooral heel veel lichter van gewicht, en de Canon set fototechnisch beter/stabieler/hoogwaardiger. Ik denk dat beide sets geschikt zijn om op professioneel niveau foto's af te leveren. En dus als je puur kiest voor wat je lekker vindt werken, dat je een prima keuze maakt.
Nog even uitzoeken met convertor dus. _________________ hi lui
mooi licht
Kortste scherpstelafstand is 1.4m, zou dus wel moeten lukken.
Ik heb één review gevonden waar de lens goede resultaten zou afleveren met de 2x convertor.
Uit andere reviews blijkt dat de AF echt wel razendsnel zou zijn!
Iemand een idee over de ruis bij hogere iso bij de Nikon?
Jammer genoeg kun je hier de prestaties niet vergelijken met de EOS 7D mark II, wel met andere EOS body's. Eventueel zou je even de review van de 7D II in een tweede tabblad erbij kunnen pakken voor vergelijking. D7200 vormt hoe dan ook een geduchte tegenstander voor de 7D II. Succes met de keuze verder (niet makkelijk...).
Groet, Joep _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Posted: Sun 14 Jun 2015, 15:11 Post subject:
Onderaan de pagina van Joep kun je gek genoeg wel de 7DII selecteren bij de foto's en instellingen. _________________ all Nikon
http://michelgeven.zenfolio.com/
Ben me momenteel eigenlijk aan het orienteren op de "nieuwe" 100-400, van Canon en de 7D Markii, lijkt me een heel leuke combi, voor m'n doelen.
Er is blijkbaar ook een cashback, bij aankoop van een 7D Markii, met deze lens van 300 euro.
Aan de reviews die ik las, zouden er in het begin toch heel wat "bad copy's" op de markt zijn gekomen.
Iemand enig idee of dit ondertussen al zou zijn verholpen door Canon, of moet ik hier de lens gewoon voor testen?
Zoja, hoe doe ik dit best?
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum