Gender: Male Age: 40 Joined: 20 Jun 2011 Posts: 70 Location: Alblasserdam
Posted: Mon 22 Jun 2015, 13:59 Post subject: rugtas voor meerdere body's + lens
Ik zoek een rugtas waarin ik 2 body's met op de ene een 100-400 mm lens en op de andere een macrolens erop geschroefd in kan opbergen.
Hebben jullie misschien tips? _________________ Body: Canon eos 50d - Telelens: Canon EF 100-400 mm F/4.5-5.6 L USM IS - Statief: Manfrotto 055XPROB Pro Tripod Black met Manfrotto 322RC2 Grip Balhoofd - Blog: www.johneos.blogspot.com
Pak je spullen bij elkaar en ga naar een van de bekende goed geoutilleerde fotozaken (KE is bij jou om de hoek).
Je hebt daar alle gelegenheid je spullen in een/meerdere tas(sen) te passen en voor jezelf aan te voelen, waar je voorkeuren liggen.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Mon 22 Jun 2015, 14:50 Post subject:
lowepro flipside 400 aw is er niet op ontworpen, maar de indeling kan denk ik wel zo worden gearrangeerd dat het beide met camera er op er prima in past. prettige tas.
Nadeel, de statiefaansluiting is niet geschikt voor mijn statief. Dat is te lang en te zwaar. Een redelijk normaal 'vogelfoto-statief'. Ik steek het statief in het draagsysteem, hetgeen iets minder comfortabel is. _________________ hi lui
mooi licht
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Mon 22 Jun 2015, 15:04 Post subject:
Ik gebruik zelf een rugtas van Crumpler. Ik vind hem ideaal.
Heb er vaak twee body's in, waaronder 1 met 300mm +TC of met de 100-400.
Op de ander heb ik dan de 100mm macro of een 17-40.
Meestal neem ik 1 body mee met al deze lenzen in de tas.
Er is ook een mogelijkheid een laptop in deze tas mee te nemen.
indeling is flexibel, kan naar eigen smaak ingedeeld worden.
Ik ben destijds met de spullen naar een goede fotozaak gegaan om te passen. En kwam op de Crumpler uit.
Er zijn ongetwijfeld andere goede oplossingen, maar het zijn erg sterke tassen die van Crumpler.
Ik heb een soortgelijke aan deze, in het zwart, binnenkant groen. http://crumplerkarachioutpost.blogspot.nl/
Grt Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
Ik heb de Gura Gear 32Lt (https://www.guragear.com/bataflae) nu een aantal jaren in gebruik; geen goedkope rugtas, maar naast de Canon F4 600mm (zonder camerabody) kan er nog bv. een 70-200mm, en een 24-70mm of een macrolens bij. Verder 2 bodies. Een geweldige tas!
De vakken zijn naar smaak en behoefte met schotten in te delen.
Gaat mee als handbagage in het vliegtuig en (tot nu toe) zonder ook maar een vraag bij het inchecken.
Groet
Jan _________________ Canon, Sigma, Gitzo, RRS, Promediagear
Gender: Male Age: 78 Joined: 03 Oct 2007 Posts: 393 Location: Oud Gastel / Diever
Posted: Tue 23 Jun 2015, 19:00 Post subject:
Ik gebruik Lowepro flipside 500 aw. Inhoud; 7D met 100-400 + 7D met standaard of macro er op, klein cameraatje, soms 40D body, verrekijker, extra lenzen, flitser, GPS, etc. Gaat allemaal.
Je went aan het totaal gewicht want hij draagt goed. Ik wil zo min mogelijk lenzen wisselen in stoffig verweggistan.
Soms officieel iets te dik (51*32*30) voor handbagage, maar als je het op je rug houdt wordt er tot nu toe niet naar gekeken. Label er aan en wegwezen. _________________ Canon R spullen
Posted: Tue 23 Jun 2015, 20:09 Post subject:
De Flipside serie van Lowepro is echt gemaakt om ergens neer te leggen, en gemakkelijk bij het hoofdvak te kunnen. Ideaal om snel te wisselen, of met tussenringen te spelen (je tas voelt als een draagbare schatkist ).
Sinds kort werk ik met een andere tasinhoud, de 500AW is nu te groot (twee bodies, vier lenzen en nog steeds ruimte over). Als ik een kleinere tas erbij koop, dan ga ik 100% zeker voor een Flipside.
Posted: Tue 23 Jun 2015, 21:34 Post subject:
Over neerleggen van de tas gesproken. De Crumpler die ik hierboven aanduid, heeft de ritsen aan de rugkant van de tas zitten, dus je legt hem in het natte gras nooit met de kant op de grond die op je rug zit, maar de buitenkant.
Daar is over nagedacht.
Tevens pretenderen ze er een levenslange garantie op te geven.
Met dat laatste heb ik geen ervaring, feit is dat de tas na een jaar of 8 nog altijd als nieuw oogt terwijl hij altijd mee gaat.
Maar nogmaals, ik ben op crumpler gekomen door de spullen mee te nemen naar een goede fotozaak. Dus dat is wat ik je aanraadt. Wellicht vind je een goede tas, er is keuze genoeg
Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
Gender: Male Age: 40 Joined: 20 Jun 2011 Posts: 70 Location: Alblasserdam
Posted: Thu 25 Jun 2015, 7:50 Post subject:
Het is de flipside 500 geworden, prachttas! Thanks voor de adviezen!
Blij dat er een aantal van jullie een paar tassen hebben benoemd, het gaf me toch een vertrekpunt in de winkel!
Gr. John _________________ Body: Canon eos 50d - Telelens: Canon EF 100-400 mm F/4.5-5.6 L USM IS - Statief: Manfrotto 055XPROB Pro Tripod Black met Manfrotto 322RC2 Grip Balhoofd - Blog: www.johneos.blogspot.com
Posted: Thu 25 Jun 2015, 12:07 Post subject:
Dan heb je een prachttas uitgezocht. Veel plezier er mee !
grt. Art Wittingen _________________ http://www.pbase.com/natureart
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum