Leo wrote: |
Volgens mij is bestemmingsverkeer verkeer dat er moet wezen/zijn.Boeren met hun voertuigen en zo. Maar ja jij moet er ook zijn om de pietjes te fotograferen en dus ben jij ook bestemmingsverkeer, Maar of een BOA daar ook zo overdenkt ? . Het kost je in het uiterste geval €90. kniesoor die daar op let. Een hobby kost nu eenmaal ( leer )geld ![]() Groetjes @Leo |
Quote: |
bestemmingsverkeer: bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen; |
H.van Emden wrote: |
... Bijvoorbeeld in opdracht van een perceeleigenaar die foto's moet hebben voor o.a reclame doeleinden, of voor de verkoop van een perceel. |
Ja dat zou mooi zijn dat je bestemmingsverkeer bent omdat je foto's moet maken van vogels.
Helaas is dat niet zo. Heb zelf al 3x een bekeuring gehad en je komt er niet onderuit. Risico van het vak (hobby) |
....ik ben ook al een aantal keren aangehouden daar en kwam tot dusver steeds weg met mijn verhaal over vogelfotografie..maar wel met de mededeling dat dit geen garantie was voor een volgende keer... |
De meeste beroepszaken met betrekking tot een beschikking inzake het overtreden van bord C 1 of C 12 met onderbord, worden verloren.
Juridisch gezien gaat het bij bestemmings verkeer om: Een ieder die vanuit sociaal of dienstverlenend oogpunt of vanuit een vervoersbehoefte een bepaald perceel moet kunnen bereiken en / of een bepaalde weg waar het verbod geldt te mogen gebruiken. De rechter zal in vrijwel alle gevallen bepalen dat het fotograferen van volgels daar niet bij hoort, met uitzondering in de gevallen waarvoor dat beroepsmatig nodig is. Bijvoorbeeld in opdracht van een perceeleigenaar die foto's moet hebben voor o.a reclame doeleinden, of voor de verkoop van een perceel. |