Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Fuerteventura

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Buijs




Joined: 07 Oct 2012
Posts: 2

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 04 Sep 2015, 18:58    Post subject: Fuerteventura
Hoi!

Mijn vrouw en ik gaan eind november 10 dagen naar Fuerteventura op vakantie.

We willen daar ook graag vogels gaan spotten en we zijn benieuwd of er mensen zijn die ons kunnen helpen.
- Wat zijn de mooiste plekjes om vogels te spotten?
- Welke plekken raden jullie aan om te verblijven? We willen op 2 a 3 verschillende plekken overnachten.

Alvast bedankt!
Back to top
Reply with quote
 
Martijn de Jonge



Age: 66
Joined: 01 Jan 2004
Posts: 462
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 05 Sep 2015, 8:47    Post subject:
Costa Calma is een goede uitvalsbasis voor de Kraagtrappen en Renvogels. Die kun je vooral 's ochtends in het eerste licht mooi bekijken in het ruige gebied aan de noordzijde van Costa Calma. Mooi vooruitzicht!
_________________
Fotograaf en publicist
Back to top
Reply with quote
 
Ton Bakker


Gender: Male
Age: 65
Joined: 14 Jan 2011
Posts: 4
Location: Halsteren
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 Sep 2015, 10:04    Post subject:
Zoals Martijn al aangaf is de vlakte tussen Costa Calma en het gehuchtje La Pared een goede plek om te zoeken naar Kraagtrappen en Renvogels. Ook hier veel Zwartbuikzandhoenders. Maar ook kleinere soorten als Berteloths Pieper en Kleine Kortteenleeuwerik zijn er vrij algemeen. Ook Casarca broedt er en er vliegen meerdere koppels Raven rond. Ik raad je aan een rugzak te dragen, want ik heb de stellige indruk dat die raven in de gaten hebben dat er dan kans is dat er wat te snaaien valt. Ik maak daar althans vaak mee (kom er jaarlijks een of meerdere keren omdat onze zoon er woont) dat de raven op enkele meters naast me neerstrijken als ik ergens ga zitten om wat rond te kijken. Zonder tas of rugzak worden we doorgaans genegeerd. Trappen zoeken is wel kwestie van vroeg op en volhouden. Telescoop mee verhoogt de kansen sterk.
Voor Fuerteventura Roodborsttapuit moet je plaatsen zoeken met wat meer vegetatie. Daar ook vaak Klapekster. Barbarijse Patrijzen laten zich vooral in de ochtend- en avondschemering horen op hellingen. Ze ook zien is wat anders... De noordelijke helft van het eiland ken ik minder goed, maar trappen zag ik ook bezuiden El Cotillo.
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Buijs




Joined: 07 Oct 2012
Posts: 2

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 Sep 2015, 20:20    Post subject:
Bedankt voor jullie reacties!
Klopt het ook dat je bij Los Molinos goed kunt vogelen (bron)?
Back to top
Reply with quote
 
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 73
Joined: 24 May 2010
Posts: 328
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 Sep 2015, 22:14    Post subject:
In april 2012 hebben mijn vrouw en ik Fuerteventura bezocht waarbij we voornamelijk in de noordelijke helft zijn gebleven. Dat is iets minder toeristisch dan het zuidoosten.
In die periode hebben we allerlei vogelsoorten gezien en kunnen fotograferen; ook de soorten die in het Belgische verslag zijn vermeld. Dat geeft hele goede informatie voor de omgeving in de buurt van Corralejo en de Faro de Tostón. Renvogel, griel, woestijnklapekster, Berthelot's pieper, woestijnvink, kraagtrap, kortteenleeuwerik, casarca etc... ze zijn allemaal te zien. Een beetje geluk moet je wel hebben. 's Morgens vroeg en tegen de avond heb je de grootste kansen. Pluis observado.org ook maar even na: http://observado.org/area_lijst.php?type=0&partial_name=Fuerteventura&prov=0

Mvrgr, Wijnand.
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum