Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Vogelfotografie

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
ferrevandijk


Gender: Male
Age: 24
Joined: 25 Oct 2015
Posts: 8
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 25 Oct 2015, 18:10    Post subject: Vogelfotografie
Hallo,

Ik hou van vogels en ik vogel dan ook al jaren. Maar ik zou het ook erg leuk vinden om vogels te kunnen fotograferen. Ik heb (bijna) geen verstand van camera's en lenzen, en ik zou graag advies willen over welke lens het best is om vogels te fotograferen. Ik heb al een Nikon D60 (is dit goed genoeg?). Graag niet te moeilijke taal gebruiken!

Groet,
Ferre van Dijk
Back to top
Reply with quote
 
Jan van der Linden


Gender: Male

Joined: 07 Jun 2010
Posts: 94

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 25 Oct 2015, 18:27    Post subject:
Hallo Ferre,

Leuk dat je je interesse voor vogels nu wil combineren met het fotograferen.
Je vraag is best lastig te beantwoorden, want naast wat een goede lens is om te beginnen spelen ook de kosten een belangrijke rol.
Misschien kun je bv. aan een tweede hands Sigma 50-500mm zoomlens komen, je kunt dan mooi verschillende situaties uitproberen en later overstappen naar iets anders.

Succes met deze zo leuke hobby!

Groet Jan
_________________
Canon, Sigma, Gitzo, RRS, Promediagear
Back to top
Reply with quote
 
Mies
Moderator
Moderator


Gender: Male

Joined: 01 Dec 2005
Posts: 5918
Location: Montferland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 25 Oct 2015, 18:57    Post subject:
Hallo Ferre,

Misschien dat je hier nog wat tips kunt vinden: http://www.birdpix.nl/praktijkboek_vogelfotografie.php

Gr. Michel
_________________
all Nikon
http://michelgeven.zenfolio.com/
Back to top
Reply with quote
 
corvanspijk