Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


topografische kaarten Duitsland

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
eengebruiker


Gender: Male
Age: 61
Joined: 23 Nov 2008
Posts: 2

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 25 Oct 2015, 20:58    Post subject: topografische kaarten Duitsland
Dag,

Weet iemand wie een uitgebreide set topografische kaarten voor Duitsland aanbiedt? Zwerver heeft maar een beperkte keus zo lijkt het.

Voor de duidelijkheid, ik zoek kaarten op papier. Voornamelijk voor het gebied in de buurt van Diepenholz (vanwege de kraanvogels!).

Elke aanwijzing wordt op prijs gesteld.

André
_________________
Nog zonder camera.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 25 Oct 2015, 22:07    Post subject:
Volgens mij moet je hier zijn, ongeveer:
https://www.geobasisdaten.niedersachsen.de/shop/index.php?kat=TK&produkt=TK50&do=map
De truc is in dergelijke gevallen om eerst opzoeken wat de topografische kaarten uitgever is in het betreffende land (Duitsland heeft dus LGN, Frankrijk bv IGN). De link gaat over een schaal van 1:50000, maar het bestaat ook in 1:25000.
Hoop dat je daar iets aan hebt zo.
Overigens is het bij onze Livingstone winkel (voor kaarten dus) in Den Haag zo dat ze alles voor je bestellen, echt de gekste kaarten kunnen ze leveren.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 26 Oct 2015, 12:40    Post subject:
Lichtelijk off topic, maar misschien makkelijker: voor minder dan 200 euro heb je een garmin eTrex 20 en de software voor op laptop.

Dan kun je via freizeitkarte.de topografische kaarten downloaden die vrijwel net zo goed zijn als die van Garmin zelf, en die continu worden geactualiseerd. Je kunt dan je laptop gebruiken om te kijken waar je wezen wilt met kaart en google luchtfoto's, deze invoeren als 'waypoints' en vervolgens met de GPS de bestemmingen langsrijden.
Edit: het blijkt dat Garmin momenteel zelf kaarten voorinstalleert.

Misschien lukt het ook op een andere manier dan met een Garmin, voor Android schijn je ook topografische kaarten voor GPS te kunnen downloaden.

(Daarbij zij opgemerkt dat ik zelf voor wandelingen nog altijd ook met papieren kaarten werk omdat je meer overzicht hebt, en vaak andere paden, en geen laptop meeneemt.)
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 26 Oct 2015, 18:29    Post subject:
Papieren kaarten zijn heerlijk. Je kunt er op schrijven, driedubbel vouwen zodat je ze in je zak kunt proppen, en hoe gedetailleerder, hoe fijner. Frankrijk is zo'n land waar je er makkelijk aan kan komen. Duitsland weet ik niet, en Spanje moet je ingewikkeld bestellen, vaak, maar van veel natuurgebieden zijn wel gemodificeerde stafkaarten te koop, dan hebben ze er wandelroutes op aangetekend en zit er een gidsje bij. Ook acceptabel, wat mij betreft. Maar om nou met een ipad door de velden te struinen, daar moet ik niet aan denken. De leesbaarheid op zo'n scherm is ook niets als er een beetje zon is. Dus doe mij maar papier. Flink gedetailleerde kaarten hoeven ook helemaal niet up to date te zijn, wat vroeger een huisje was is nu misschien een ruine, maar op de kaart blijft het een zwart blokje.
Maar - wellicht gaat het om gewone wegenkaarten, om met het auto'tje van A naar B te rijden?
Geen dank overigens, graag gedaan (als het om kaarten gaat, altijd!)
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
eengebruiker


Gender: Male
Age: 61
Joined: 23 Nov 2008
Posts: 2

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 26 Oct 2015, 21:22    Post subject:
Hartelijk dank voor het meedenken. Met deze link kan ik wel uit de voeten. Zwerver blijkt deze kaarten ook te kunnen leveren. Ik kan dus kiezen.

https://www.geobasisdaten.niedersachsen.de/shop/index.php?kat=TK&produkt=TK50&do=map

André
_________________
Nog zonder camera.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum