Adri Gr Nuelend wrote: | ||
Hoe heb je die lens op scherpte getest eigenlijk? Weet je zeker dat er niet meer in zit in die 150-500? |
Adri Gr Nuelend wrote: |
Heb je ook gebruik gemaakt van Live View bij het scherpstellen? ![]() |
Quote: |
Vraag is of die Tokina met 2x TC voldoende kwaliteit geeft? Ik ben geneigd op voorhand te zeggen van niet want ik heb vaak genoeg gelezen dat de 300mm f/2.8 van Canon met 2x TC al zichtbaar kwaliteitsverlies geeft. Desondanks kun je prima foto's maken met die Canon combinatie. Maar bij een veel goedkopere lens zoals die Tokina 300 heb ik dan mijn twijfels. Zal vast wel het e.e.a. over zijn te vinden op het internet, ten slotte ben ik geen ervaringsdeskundige. Misschien is de Kenko 1.7x TC nog een aanvaardbaar compromis?
Uit de hand fotograferen met zo'n combinatie is wat gewicht betreft nog wel mogelijk denk ik, al vraagt het wel enige oefening om een goede, stabiele houding aan te nemen en een vaste hand te krijgen. |
Quote: |
ik betwijfel eigenlijk of die combi Tokina 300mm 2.8 met een 2.0 converter wel betere beelden geeft dan die Sigma 150-600 C?
Een converter ertussen kost je altijd beeldkwaliteit. Wat ik heb gelezen is dat de Tamron scherper is in het middengebied dan de Sigma's, echter dat de sigma's scherper zijn in de hoeken dan de Tamron. Alle lenzen zul je volgens mij goed moeten calibreren anders haal je nog steeds geen goede resultaten. Daar hebben de Sigma's het voordeel omdat je die met de USB dock op meerdere plaatsen (dus bijv. 200mm, 300mm, 400mm, 500mm) kan calibreren. |
Adri Gr Nuelend wrote: | ||
Hoe heb je die lens op scherpte getest eigenlijk? Weet je zeker dat er niet meer in zit in die 150-500? |