Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Is een canon 70D geschikt voor vogelfotografie?

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
john1965


Gender: Male
Age: 58
Joined: 25 Jan 2010
Posts: 59
Location: Kerkrade
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 13 Dec 2015, 21:26    Post subject: Is een canon 70D geschikt voor vogelfotografie?
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera. Mijn oog is gevallen op de Canon 70D. Is deze geschikt voor vogelfotografie?
Ik heb een Canon 300mm F4 lens met extender 1.4X.

Bedankt alvast.

John
_________________
Canon 70D
Canon 70-300mm lens
Canon 300mm F4
Extender 1.4 III
Back to top
Reply with quote
 
Joep Tomlow


Gender: Male
Age: 41
Joined: 14 Dec 2004
Posts: 630
Location: Limburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 14 Dec 2015, 12:21    Post subject:
Komende van een 1100D is een 70D een hele stap voorwaarts John, vooral door de massievere bouw van deze body. 70D heeft overigens dezelfde sensor van 20 MP als de 7D mark II, het topmodel onder de APS-C camera's van Canon. Natuurlijk is de 7D mark II nóg sneller als de 70D, bijvoorbeeld in foto's per seconde (10) ook door de Dual Digic 6 processor. De 70D heeft Digic 5+ processor en schiet 7 foto's per seconde. Maar dat is snel genoeg voor vogelfotografie! Kijk verder maar eens naar de schitterende foto's van Gejo Wassink, gebruikt de 70D:
http://www.birdpix.nl/album_search.php?search_type=pic_username&search=Gejo+Wassink

Groet, Joep
_________________
Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Back to top
Reply with quote
 
Gejo Wassink


Gender: Male
Age: 58
Joined: 31 Dec 2011
Posts: 168
Location: Lievelde
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 14 Dec 2015, 21:52    Post subject: Canon70D en vogelfotografie
Ha John,

Ik fotografeer inderdaad met de 70d en ben er tevreden over. Hij schiet 7 beelden per seconde en dat is snel genoeg voor vluchtfoto's. Ik gebruik hem in combinatie met de tamron 150-600mm. De lens die jij gebruikt is veel lichtsterker (ook al verlies je wel wat met de extender). Ik vermoed dat jij dan ook wat minder last van ruis zult hebben. Want ruis is wel mijn grootste vijand. Overigens is dat ook het geval bij andere camera's en zal de 70d niet beter of slechter zijn dan andere camera's in zijn prijsklasse. Fullframe-camera's hebben minder last van ruis, maar die vragen dan weer om sterkere telelenzen.
De 70d heeft een heel flexibel LCD-touchscreen. Ik regel altijd alles handmatig op dat touchscreen en gebruik de knopjes eigenlijk nooit meer. De prijs ligt nu behoorlijk onder de 1000 euro. Uiteraard zijn er betere camera's voor wie er het geld voor heeft en mindere camera's voor wie minder te besteden heeft.. Fotograferen blijft altijd ballans zoeken. Ballans tussen je portemonnee en wat je voor doel hebt.
Het antwoord op jouw vraag of je met deze camera vogels kunt fotograferen is in ieder geval een duidelijk ja!
Misschien is het ook belangrijk om over de telelens na te denken. Die is zeker zo belangrijk. Wanneer jij uit de voeten kunt met de 420mm die je haalt met de extender heb je denk ik een mooie combinatie met de 70d. Persoonlijk is 420mm voor mij net iets te krap en vind ik de dure canonlenzen te zwaar om mee te sjouwen. Vandaar dat ik voor de tamron 150-600 mm. heb gekozen. Kwalitatief veel minder dan jouw Canon lens. Dus als ik vogelfoto's kan maken met de 70d zou jij dat zeker moeten kunnen.
_________________
canon eos 5D mark IV sigma 150-600 sports, tamron 150-600mm. Tamron 70-300 mm. www.bureauwassink.nl
Back to top
Reply with quote
 
john1965


Gender: Male
Age: 58
Joined: 25 Jan 2010
Posts: 59
Location: Kerkrade
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 17 Dec 2015, 11:59    Post subject:
Bedankt voor de reacties, is duidelijk.

Gr John
_________________
Canon 70D
Canon 70-300mm lens
Canon 300mm F4
Extender 1.4 III
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum