Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


VELDUILEN PLEK VERZIEKT
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 02 Jan 2016, 22:31    Post subject:
Leo wrote:
Het is wel op deze site waar je foto's ,van in dit geval de velduil tegenkomt over ander media kan ik niets zeggen, omdat ik daar niet kom. Ik denk dan ook dat door het weren van dit soort excessen van vogelfotografie er een preventieve werking van uitgaat, omdat birdtpix inmiddels toch wel als een toonaangevende site op vogelfotografie gezien mag worden.


Groetjes
@Leo


Beste Leo lees je het commentaar van Josephine wel? De afstand is de enige reden dat ik er niet geweest ben om te genieten van deze prachtige vogels en daar foto's van te maken. De plaatselijke overheid heeft nu een maatregel genomen vanwege de overlast. Een aantal mensen hebben zich in hun enthousiasme niet aan het "protocol" gehouden en om deze nu neer te sabelen en te veroordelen gaat wel heel erg ver. procentueel zal het een dikke minderheid zijn. net als in een voetbalstadion waar een paar procent het zo verknalt heeft dat spontaan een wedstrijdje bezoeken al geen optie meer is. Wil jij dat bp meedoet aan het verknallen van het plezier dat velen er aan beleven?
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 02 Jan 2016, 23:27    Post subject:
beste Wilfried

Als dat plezier bestaat uit premie jagen , dan wil ik dat met alle plezier de wereld uithelpen. liever vandaag dan morgen.Je kunt ook intens veel plezier aan vogelfotografie beleven zonder achter om het even welke vogel aan te hollen en hem of haar zo mogelijk vroegtijdig aan zijn of haar einde te helpen. Als mensen bewust of onbewust blind zijn voor hun gedrag zul je daar als vogelsite op moeten anticiperen , en zeker niet in participeren.


Groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
leo snellink
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 66
Joined: 31 Jan 2007
Posts: 5542
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 0:24    Post subject:
Leo schreef:
Quote:
Misschien is het woord Bah het best van toepassing


Ik denk dat dit woord inderdaad wel van toepassing is op de manier waarop je hier zonder de teksten van anderen goed te lezen je eigen mening door meent te moeten drukken.
Als Wilfried schrijft dat hij er alleen niet naar toe is gegaan vanwege de afstand, maar dat hij anders met veel plezier van de vogels was gaan genieten, dan vraag ik me af waar jij het vandaan haalt dat er dan direct sprake is van premie jagen en achter vogels aan hollen om ze vroegtijdig aan hun eind te helpen.
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 1:44    Post subject:
Misschien is het een goed idee om allemaal net als Leo (uit Sleeuwijk) alleen foto's te maken van vogels die tegen je ruit aan vliegen en daar dan heel blij mee te zijn.
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 289
Location: Dieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 8:57    Post subject: respect
het gaat allemaal om ( gebrek aan) respect en fatsoen voor elkaar, voor de natuur et cetera. in het veld en op dit forum ook. graag een beetje meer respect voor diverse meningen
misschien tijd om het topic te sluiten?
veel plezier vandaag thuis of in het veld.
groet, Guido
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
Wim De Cock


Gender: Male
Age: 64
Joined: 25 Nov 2005
Posts: 104
Location: Roeselare (B)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 9:15    Post subject:
Persoonlijk vind ik het ronduit schitterend in de natuur te kunnen vertoeven en zelf op zoek te gaan en waar de kans zich biedt een zo goed mogelijke foto te kunnen maken. De beleving lijkt me veel intenser dat wat hier te beleven valt.
Best denkt iedereen eens na over hou hij of zij het begrip natuurbeleving omschrijft.
Hopelijk niet, zoveel mogelijk foto's met de duurste lenzen van de meest bijzondere soorten en zo weinig mogelijk in het tijdelijke album met de opmerking 'gebrek aan scherpte'.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 9:30    Post subject:
uit de soms hatelijke reactie begrijp ik dat sommigen liever door gaan met het opjagen van vogels, en dan trots het resultaat laat zien dan dat men zelfreflectie toe past.en zich eens goed achter de oren krabt zoals van waar ben ik mee bezig.maar heren premiejagers onder de birdt pixxers ga voor al door met het scoren . hopelijk komt jullie hen ooit het verstand dat het anders kan., maar dat zal wel een illusie zijn .


Met vriendelijke groet
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
Almanbrother


Gender: Male

Joined: 11 Jul 2008
Posts: 117
Location: Heuvelrug
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 9:44    Post subject:
Ik heb het al eerder laten merken, ik vind dat je nogal onbehouwen en ongenuanceerd mensen beschuldigd van zaken en kreten bezigd die wat mij betreft over de grens gaan.
Je staat volstrekt niet open voor andere invalshoeken zoals o.a. Marcel en Josephine proberen duidelijk te maken.

Misschien moet je zelf eens wat aan zelfreflectie doen, gezien het aantal reacties die je krijgt op jouw uitingen.

P.s.
Ik stem voor, wat het voorstel van Guido betreft.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 10:06    Post subject:
Laten we de boel niet op de spits gaan drijven lui - het topic is serieus genoeg.
Behalve over het najagen van de uilen staat er trouwens ook meer geschreven in het oorspronkelijk bericht van Hans: de kapotgereden bermen. Hoe staan we daar tegenover? Publieke weg dus het is geen punt of wordt er gemeenschappelijk bezit vernield? Kan dat, moreel gezien?
Hebben we totaal geen boodschap aan de klacht dat er mensen (omwonenden) niet door kunnen?
Ten opzichte van anderen hebben we ook nog een stukje verantwoordelijkheid, zoveel respect je voor de uilen hebt, mag je ook voor je medemens hebben.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 180
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 10:15    Post subject:
Het is vrij eenvoudig: ik heb het artikel gedeeld om te laten zien wat de situatie daar nu is. Achterliggende boodschap lijkt simpel: respect voor dier (jaag geen uilen op), mens (sta niet in de weg met je auto) en natuur/omgeving (rijd geen bermen aan gort).
Jammer genoeg ontaardt dit weer een discussie van het type "ik is een betere fotograaf/vogelaar als jou" Wink .
Tip: laat deze draad eens lezen aan iemand die helemaal niks met vogelfotografie heeft... de reactie van zo iemand zegt dan wel genoeg Very Happy .
Fijne zondag allemaal, lekker naar buiten !
Back to top
Reply with quote
 
Almanbrother


Gender: Male

Joined: 11 Jul 2008
Posts: 117
Location: Heuvelrug
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 11:21    Post subject:
Perfecte afsluiter Hans!
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 11:34    Post subject:
Waar het mij om ging en gaat is , dat je als mens gewoon respect voor de natuur en elkaar moet hebben.Dat daar bij soms op het scherp van de snede wordt geopereerd is daar inherent. soms moet je wel.er is zeggen en spreken een persoon die heeft toe gegeven dat ook hij aan het opjagen heeft mee gedaan en nog mooier. hij heeft ingezien dat dit niet de manier van vogelfotografie is, Mijn harte wens is, dat meer mensen dat gaan inzien. DAT was mijn reden om er VOL in te gaan gedreven door liefde voor alles van groeit en bloeit en leeft op deze aarde niets meer en minder dan dat.


Groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 12:44    Post subject:
Zoiets inzien, Leo, mag ook stilletjes, voor jezelf. Als iedereen hier een bekentenis zou moeten gaan afleggen ging het meer op een sekte lijken dan op een vogelfotografen- community.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 13:09    Post subject:
beste josephine

De reden dat dit Topic geopend is zegt ook al wat ,denk je ook niet?, of wil je daar niet over nadenken, mag ook hoor .


Groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 13:25    Post subject:
.... ik geef het op ...... Silenced
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 289
Location: Dieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 13:30    Post subject: vol er tegenaan?
het vol er tegenaan gaan uit liefde voor de natuur ( of iets anders) leidt vaak tot een soort fanatisme met weinig oog voor nuances. daar bewijs je niemand en ook de natuur geen dienst mee. denk er eens over na!
groet, Guido
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 289
Location: Dieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 13:34    Post subject: daar bewijs je niemand een dienst mee
taalfoutje : hierbij gecorrigeerd.
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 14:46    Post subject:
beste guido

Mijn reactie heeft niets met fanatisme te maken. maar meer met gedrevenheid/passie.En josephine het wordt pas een sekte als er in een community misstanden niet worden aangepakt of gedoogt .


Groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 289
Location: Dieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 15:46    Post subject: overbeterlijk
Leo het ligt altijd aan een ander niet aan jou.. luisteren is niet je sterkste kant.
ik stop hier verder mee
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
Kees Kroon


Gender: Male
Age: 75
Joined: 16 Nov 2010
Posts: 122
Location: Hardinxveld-Giessendam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 15:59    Post subject:
Ook worden fotografen door jou vals beschuldigd van het doodrijden van de Draaihals in Ameide. Ook niet netjes Leo.
Gr, Kees
_________________
7DII en Canon-lens de 100-400MM II x extender 1.4 III
Back to top
Reply with quote
 
Henk de Graaf


Gender: Male
Age: 66
Joined: 21 Mar 2015
Posts: 32
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 16:40    Post subject:
Ik wil er toch nog wat over kwijt , ik ben één keer bij de velduilen gaan kijken , ik heb daar geen schrikdraad , of ander draad langs de akkers gezien , is ook niet nodig want er loopt overal een sloot langs de akkers heen , plus dat ik geen fotograaf hebt gezien die hard over de dijk reed , het ging allemaal heel langzaam , logisch natuurlijk , anders zie je geen velduil die misschien wel op een akker zit.
Mijn inziens zou het ook zo kunnen zijn dat een van de velduilen , misschien ergens aan de andere kant van de akker , ver weg van de fotografen in een schrikdraad is terecht gekomen , en zou het ook niet zo kunnen zijn dat er s,avonds in het donker een uil een aanvaring heeft gehad met een passerende auto , ik ga er vanuit dat er als het donker is er geen fotografen meer aanwezig zijn.
Ik denk ook wel dat door deze discussie het nu wel duidelijk is onder de birdpixers dat sommige van ons misschien verkeerd bezig zijn geweest , en de volgende keer anders handelen.
Ik ga in ieder geval mijn best doen om in mijn enthousiasme anders te handelen .
_________________
Sony A9 , 200 600mm lens
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 18:14    Post subject:
Beste Henk

Is er te minste toch nog iemand die iets van deze discussie begrepen heeft.Dat geeft de mens moed.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 18:50    Post subject:
Wat jij van deze discussie niet begrepen hebt, Leo, is het feit dat er niet één iemand heeft bestreden dat er omzichtiger te werk zou moeten worden gegaan, en dat er niet één BPer vindt dat je willens en wetens maar lekker achter een stel uilen moet aanjagen om vooral maar je foto's op Birdpix te moeten plaatsen.
Maar wat ík hierboven allemaal lees is dat iedereen juist vindt dat het anders moet, voorzichtiger, met meer respect. Dat is, zeg maar, unaniem.
Daar gaat de discussie ook niet over: die gaat over hoe je een einde aan die toestanden kunt maken, hoe je ze zou kunnen voorkomen. Dat niet iedereen het over het hoe eens is, mag duidelijk zijn.
Ik denk dat iedereen jouw standpunt wel begrepen hebt, en als er dan toch op in gegaan wordt betekent dat niet dat de onverlaat die dat durft te doen zich schuldig maakt aan vogels verjagen, bermen vernielen, of wat maar. Het betekent alleen dat je wellicht ook een andere manier kunt vinden om verbeteringen aan te brengen.

Wat mijzelf aangaat: mijn standpunt heb ik al duidelijk gemaakt. Gebruik je geweten om te bepalen wat je kunt doen en wat je moet laten, en gebruik je hersens om kennis op te doen en die toe te passen op wat zich voordoet. Regeltjes vervangen jouw geweten niet, en dat van een ander ook niet. Kennis wellicht wel. Wat ik hier op BP geleerd heb heeft bij mij al geresulteerd in veel andere keuzes. En dat geldt voor 99% van de gebruikers van dit forum. Join the club, zou ik zeggen. Er valt altijd nog wel wat te leren.
grtz, josephine (en nou ophouden he Very Happy )
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Jan 2016, 20:48    Post subject:
beste josephine

Ik heb als amen op laatste bericht van Henk mijn blijdschap geuit , dat er in ieder geval 1 en minsten 2 mensen hebben aangegeven het anders / beter te gaan doen. Het was de discussie meer dan waard, en ik ga proberen om ook vogelfoto,s in te leveren, want daar is door persoonlijke omstandigheden van de afgelopen 8 jaar weinig van terecht gekomen. in februari hoop ik na vorig jaar een merken wissel voldoende penningen bij elkaar te hebben geharkt om een canon 100-400 versie II te kunnen kopen.we zullen zien waar dit toe zal leiden. verder voor allen het beste voor 2016 en veel verantwoord vogelfotografie plezier toe gewenst



Groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 3 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum