Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM mei: Peter Grobben

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 30 Apr 2012, 23:00    Post subject: FvdM mei: Peter Grobben
Korte bio


Zeearend

Naam: Peter Grobben
Leeftijd: 50 jaar
Woonplaats: Utrecht
Beroep: Dit jaar na 34 jaar ontslag genomen en nu als zzp-er gestart met werk wat (natuur)fotografie gerelateerd is.
Andere hobby’s? Gezin, Reizen
Gebruikte apparatuur: Voornamelijk Canon
Website: www.kadootjevandenatuur.nl en sinds kort een Pbase pagina.
Foto’s op Birdpix: Minder vaak omdat ik voor mezelf de lat hoger leg en vind dat de foto een aanvulling moet zijn voor de site.


Grote Trap

Interview
Waarom vogelfotografie?
Zoals de slogan van de vogelbescherming al verwoord, “vogels zijn van onschatbare waarde”. Daar zou ik nog wat aan toe willen voegen en dat is, “weelde”. De vogel (natuur, buiten) fotografie is voor mij een verlengstuk geworden van het, van jongs af aan, struinen en spotten in de natuur. De hedendaagse digitale fototechniek heeft de natuurfotografie veel toegankelijker gemaakt om zelf in een haast professionele kwaliteit de natuurbeelden te maken. Deze ontwikkelingen gaven mij een extra impuls voor de passie in de natuurbeleving.


Tureluurpul

Wat is het leuke aan vogelfotografie?
De schitterende diversiteit en weelde van vogels is zo intrigerend en nagenoeg onbegrensd. Om die weelde en beleving, van het spotting-moment, in een foto terug te zien is gewoon genieten.


Geoorde Fuut

Wat zijn de minder leuke kanten?
Toch wel de tijd die er in gaat zitten. Je hunkert er soms naar om er met de apparatuur, op uit te trekken. Doordat je jezelf steeds meer ontplooit worden de wensen ook complexer. Ik wil me steeds vaker meer verdiepen in een onderwerp en daarvoor ook meer tijd voor in plannen. En die is er gewoonweg niet altijd. Verder kan ik niet echt minder leuke kanten aan de vogelfotografie bedenken.


Wolven

Wat is je specialiteit?
Een lastige vraag om zelf aan te geven. Ik denk dat ik aardig divers ben. Ik hou wel van detail in de vogel en ben dan ook bewust naar een full-sensor camera gegaan. Hierdoor heb je de beschikking over meer pixels, lichtinval en vooral meer details, ook na een uitsnede. Een fraai scherp doortekend portret van een vogel, ja, dat is dan toch een beetje mijn ding denk ik. Het nadeel van die full-censor camera is wel dat de autofocus een stuk trager is en minder accuraat waardoor ik nog wel eens een acties mis, het is een keuze.


Reebok

Wat kenmerkt jouw foto’s?
Dat verandert in de loop van de tijd. Misschien juist die diversiteit. Ik kijk steeds meer naar het verhaal achter de foto, door meer ruimte en compositie te kiezen tijdens het fotograferen. Ik bedoel daarmee dat de omgeving en achtergrond in de foto ook mee moeten spreken en net zo belangrijk worden als het onderwerp zelf. Volgens mij komt dat meer en meer tot uiting in mijn foto’s.


Kerkuil

Hoe werk je meestal?
Ik doe het meeste vanuit de auto en daarna vanaf het driepootstatief. Lange afstanden lopen probeer ik toch wel te vermijden vanwege de zware set waarmee ik op pad ben. Verscheidene korte wandelingen per dag wel, helemaal tijdens een buitenlandse trip. Een schuiltentje behoord tot de vaste uitrusting in de auto. Mocht ik een fraaie stek gevonden hebben dan laat ik het tentje een wat langere periode op die stek achter zodat de omgeving er aan kan wennen. Eén keer meegemaakt dat er in de tussentijd een andere fotograaf van mijn verscholen tentje gebruikt had gemaakt en keurig een reep chocolade en bedankbriefje had achtergelaten, leuk toch.


Fuut

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Door me zelf discipline op te leggen en toch veel tijd te investeren. Als ik een plan heb probeer ik daar niet van af te wijken. Weg gaan zonder plan doe ik nooit. Ik neem veel tijd als voorbereiding en moet soms meerdere keren terug omdat de inschatting in eerste instantie niet goed bleek. Dan zijn het vaak de snapshots waar wat leuks tussen zit, ik noem dat ook wel eens, bijvangst plaatjes.


Gele Drekvlieg

Eenmaal op locatie aangekomen ga ik behoedzaam zoeken en ondertussen ouderwets van de natuur genieten. Als het beoogde zich aandient dan ga ik de situatie bestuderen en inschatten. Als het een vogel betreft dan noem ik het ook wel eens “de vogel lezen”. Ik bedoel daar mee dat je veel tijd moet nemen om te kijken wat de vogel doet en moet anticiperen op zijn gedrag. Inachtneming of er überhaupt een mooie foto maar vooral een veilige foto te maken is. Ik ga me dan zo situeren dat er geen verstoring plaats kan vinden. Door deze methode komt de vogel vaak naar jou toe in plaats van dat ik naar de vogel gaat. Een mooi en boeiend spel wat uitmond in heerlijke natuurbelevingsmomenten en veelal mooie foto’s.


Rosse Franjepoot

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Mijn moeder fotografeerde vroeger verschrikkelijk veel familie kiekjes. Meer dan honderd albums (veel zwart wit) heeft ze vol geschoten en allemaal met leuke tekst er bij. Als ik nu die albums terug kijk zitten er veel plaatjes in door mij gemaakt, als klein jochie met dat kleine agfa cameraatje van mijn moeder. Ik denk dat die prille liefde voor de fotografie toen al met de paplepel is ingegoten en als een rode draad door mijn leven is blijven lopen. Ik ben behoorlijk autodidact in mijn kennisopbouw en heb veel geleerd van mijn eerste spiegelreflex, een analoog fuji met 2 verwisselbare zoom objectieven tot 200mm. Met de introductie van de digitale camera’s werd het een verlengstuk van het vogel spotten en struinen in de natuur. Ik gebruikte al snel een digitale compact op een oculaire van de spotting scope, later het bekende digiscopen.


Nichtje

Wat zijn je favoriete plekjes?
Echt favoriete plekjes heb ik niet, in ieder geval niet lang. De kust trekt mij erg aan en voor de trips de arctische gebieden.


Waddengebied Noord-Engeland

Wat is je droomsoort/gebied?
In Kazachstan de Ibisbill (Ibssnavel) mis gelopen en het Saïga-antilope. Hier pak je gelijk de droomsoorten en het gebied die ik zeker nog ga doen. Verder dromen met:, Zeeleeuwen, pinguïns en albatrossen in Antarctica, de Jaguar, Capibara en de Blauwe Ara in het Pantanal, de Ethiopische Wolf in Ethiopie, de big five in Kenia, Bizons in Yellowstonepark in de winter, vogels in Alaska, Kameleons in Madagascar, Steller-Zeearenden in Hokkaido, Beren in Kamtjaska, enz, enz.


Bobakmarmot, Kazachstan

Wat zou je nog graag doen op fotografie gebied?
Me zelf constant upgraden en proberen bij te blijven met de snelle ontwikkelingen van de natuurfotografie. Vergevorderde natuurfotografen willen uiteindelijk graag een boek uit brengen van hun beste werk. Ik zou veel liever uiteindelijk op een niveau willen komen om artikels te gaan maken van een speciale soort of onderwerk waarbij deze maximaal besproken wordt en onderbouw met baanbrekend en uniek fotowerk. Het welbekende, praatje bij het plaatje, maar dan op het hoogste niveau. Klinkt misschien wel een beetje streberig maar ik zie het meer als mijn enthousiasme voor de nooit aflatende schoonheid van de natuur.


Renvogel

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
O ja, erg veel eigenlijk.
Als eerste Frans Lanting. Misschien een inkopper maar wel gemeend.
Ook op de site van Juza staan erg veel inspirerende foto’s rijkelijk onderbouwt, een aanrader om te bezoeken. Wat ook erg leuk is om te zien hoe snel sommigen zich ontwikkelen op birdpix. Als je de eerste foto’s bekijkt van Paul Cools en ziet wat hij nu neer zet, moet je eens kijken. Ik denk dat hij nu één van de beste registratie fotografen is.


Viervleugelnachtzwaluw

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Uiteraard alles wat er buiten reilt en zeilt. Landschappen, macro, reizen, mensen, steden urban. Waar ik me binnenkort ook in ga verdiepen is wat studiowerk, een tak waarvan ik nog niet veel weet en veel van moet leren. Weer een uitdaging.


Gewone Wegwesp

Heb je nog een leuke anekdote mbt je fotografie?
Ik zal er ééntje vertellen.
Rudi Debruyne, Cor Visser en ik waren met een 4 daagse trip van Ronald Annema de Bronst van de Edelherten gaan fotograferen in het schitterende Jeagersborg, Denemarken. Onderweg bleek het al een melig groepje en die gezette trend duurde 4 dagen voort. Ronald had een prachtige blokhut verzorgt en alle proviand voor 4 dagen mee. Rudi had de filmapparatuur mee en zou ook wat promotie voor Ronald gaan draaien. Tijdens het uitladen filmde Rudi ons en probeerde wij zo keurig mogelijk te figureren. Bij het binnen brengen van de vele treetjes bier struikelde ik over de drempel en met veel geraas stuiterden al de, wel en niet open springende blikjes, de blokhut binnen, alles subliem gefilmd door Rudi. Die stuk geslagen blikjes moesten op, en na 40 keer terug kijken en weer 40 keer bulderen van het lachen moest ik naar de toilet vertrekken, een stukje verderop op het terrein. Na het wateren in het donker de verlichte blokhut terug gevonden en helemaal niemand meer aanwezig, ook de spullen, allemaal weg. Er stond allen een laptop aan met een aflevering van pippi langkous! Door het raam zag ik het licht in de naastgelegen blokhut aangaan en de schuddende silhouetten van drie mannenkoppen vertelde me genoeg, dit kon wel eens een heel zwaar weekend gaan worden. Na wat uitleg en verontschuldigingen aan de buren, proberen te gaan slapen.


Edelhert

De volgende dag nog een leuke anekdote.
We hebben schitterende foto’s van de herten gemaakt en er waren er bij die behoorlijk (voor herten dan) sensueel getint waren. Moet je net ons hebben, de competitie was geboren natuurlijk. Op het einde van die middag trof ik een fraai groepje hindes. Eén voor één kwamen ze uit de lage donkere begroeiing gelopen, steeds dichter naar me toe. De voorste had ik onderhand op portretafstand en de opvolgende als maar verder in de onscherpte. Die laatste kwam maar niet uit de dekking en op een gegeven moment stelde ik het autofocuspunt en de belichting af op deze laatste in de donkere beschutting. Het bleek een schitterende plassende hinde van onze soort. Avonds had ik ze tuk want die competitie had ik natuurlijk dik gewonnen.


Papegaaiduiker

Wat vind je van Birdpix?
Geweldig platform voor de beginnende en gevorderde natuurfotograaf. Ik post wat minder maar kijk er dagelijks naar omdat ook de info je up-to-date houd. En er blijven juweeltjes tussen zitten.


Grote Textorwever

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
Ga altijd op pad met een plan en laat je niet afleiden. Blijf bij je plan en maak er een soort eigen project van. Als het beoogde doel tegenvalt, ga dan niet forceren. Een natuurfoto staat nooit boven het belang van het onderwerp. Stel je plan bij en stop er meer tijd in, ga desnoods meerdere keren terug met ander licht of op een ander tijdstip. Als het een verzamel soort betreft (zeldzaamheid van internet) zal je er niet altijd alleen zijn (zeker niet in Nederland). Maak dan afspraken en blijf niet te lang.
Als het niet te fotograferen is blijf dan wel genieten van de natuurbeleving en het buiten zijn. Het is tenslotte bij iedereen ooit begonnen bij observeren. Als laatste, leer van elkaar. Ik kijk nu al mijn hele leven naar het fotowerk en de methodes van anderen en leer daarvan constant wat van bij.


Jan-van-Gentrots

Beste foto
Er zijn meerdere hoogtepuntjes maar de mooiste vind ik toch wel één van mijn Bruine Beren uit Kuhmo Finland bij de Russische grens, overigens (nog) niet op Nederpix, ik zal hem snel uploaden.
Het was in de zomer van 2007. Rudi Debruyne kreeg een opdracht van de Belgische televisie om te assisteren en figureren bij het programma “dieren in de nesten, in het buitenland” van de BRT1. Er kon nog één iemand mee en toen Rudi mij vroeg stond ik onderhand al op zijn stoep.


Bruine Beer

Waarom is dit je beste foto?
Alles klopte, sfeer, moment, materiaal, licht, nevel, actie en de beer!

Hoe heb je hem genomen?
Vanuit een houten hutje van 2 kubieke meter die daar opgesteld staan op een schitterende stek. Met de canon 1D Mark IIn en de canon 400mm DO 4.0 lens vanaf een rijstzak. Meerdere nachten werden we daarin opgesloten en de laatste nacht om 14.20 uur was het raak.

Wat kan er beter aan?
Aan die foto van de beer? Mijn inziens niks meer.


Bruine Beer in het donker

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Het zal dan toch wel een portret worden, van een volwassen exemplaar lammergier of in Kazachstan de Saïga-antilope met een geweldig artikel er bij.


Koningseider

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Dit is de lastigste vraag van het interview.
Er zijn er zo veel die ik volg en ziet groeien en nog meer die me inspireren
Ik kies voor, Franka Slothouber, een keer een complete en ervaren vrouwelijke natuurfotograaf.


de fotograaf
Back to top
Reply with quote
 
Franka Slothouber


Gender: Female
Age: 62
Joined: 16 Jun 2007
Posts: 22
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 May 2012, 8:06    Post subject:
Leuk om je verhaal te lezen Peter! Ik ken je niet persoonlijk, maar wat ik door de jaren heen op het internet van je heb ervaren was immer sympathiek en integer. Je foto's zijn prachtig en ik vind het een eer dat je mij hebt uitgekozen als volgende FvdM. Hartelijk dank daarvoor.
Dapper van je om ontslag te nemen en als zzp-er verder te gaan. Ik wens je heel veel succes in je nieuwe beroepsleven. Dat er maar veel adembenemende natuurbelevenissen mogen zijn met foto's die recht doen aan je ervaringen in het veld.

Alle goeds,
Franka
_________________
photography is sense & sensibility
Back to top
Reply with quote
 
temmie


Gender: Male
Age: 42
Joined: 28 Nov 2008
Posts: 292

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 May 2012, 14:31    Post subject:
Heel leuk om lezen, die Papegaaiduiker is geweldig!
Back to top
Reply with quote
 
Gerrit Stam


Gender: Male
Age: 66
Joined: 08 Jun 2008
Posts: 55
Location: Loenen aan de Vecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 03 May 2012, 9:42    Post subject: FvdM
Leuk om te lezen en op deze wijze kennis te maken. Foto's zijn alle van grote klasse!

Gerrit
_________________
EOS 7d Mk. II, Tamron 150-600
Back to top
Reply with quote
 
Frank Schulkes
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 76
Joined: 15 Nov 2009
Posts: 25
Location: Helmond / NL
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 03 May 2012, 11:18    Post subject: Interview past helemaal bij je Peter.
Inspirerend om het verhaal van jouw natuur fotografie te lezen. Recent ben ik met je op vogelfotoreis geweest en herken de beleving. De Reebok foto vind ik schitterend en vraag me af wat er met het linkeroor aan de hand is. Alle succes met je initiatief en wens je niet alleen een goede prof carrière en vooral ook de nodige voldoening. Beste groet, Frank Schulkes
_________________
Nikon D850 + D500, Sigma 300 EX APO DG HSM 2,8 Sigma 300-800 APO EX DG 5,6, Feisol TC 3371 met Wimberley WH-200 versie 2, Benro C48T Monopod en video head.
Back to top
Reply with quote
 
Tjido Wierda


Gender: Male
Age: 65
Joined: 23 Feb 2007
Posts: 36
Location: Noord scharwoude
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 04 May 2012, 11:43    Post subject: Een herkenbaar verhaal met je fotowerk.
Hallo Peter
Pas geleden nog gesproken over de nieuwe stappen die je gaat ondernemen. De Gambia reis die we deze zomer gaan maken kunnen we onze passie voor de natuur en fotografie weer laten gelden. Veel succes met al je nieuwe stappen in de fotografie en natuurbelevenissen.

MVGR Tjido Wierda
_________________
Nikon D 800 & D3
meest gebruikte Nikon lenzen 500mm AFs 2 4.0 en 600 mm 4.0 AFS 2
200 / 400 AFs 4.0 VR
Back to top
Reply with quote
 
Rinus van der Reest
Guest







PostPosted: Sat 05 May 2012, 8:49    Post subject:
Hee Peter
Leuk om je eens in de schijnwerper te zien als fotograaf van de maand.
Zoals ik je vorig jaar een weekje heb meegemaakt en je mooie foto's zie, heb je het zeker verdiend!
Rinus


Last edited by Rinus van der Reest on Sun 07 Oct 2012, 17:18; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 64
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9812
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 05 May 2012, 9:02    Post subject:
Fijn portret. Uit het verhaal komt een bedachtzam fotograaf met een brede blik naar voren.

Ik vind de foto van de Jan-van-Gentenrots prachtig.
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
oosterhuis


Gender: Male

Joined: 16 Mar 2012
Posts: 75

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 May 2012, 10:41    Post subject:
goeie tips! ik neem ze mee!
_________________
www.oosterhuis-suriname.nl
Back to top
Reply with quote
 
Paul Cools


Gender: Male
Age: 40
Joined: 18 Jan 2004
Posts: 91
Location: Tilburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 05 May 2012, 12:01    Post subject:
Hey Peter, mooi om allemaal te lezen en bedankt voor je compliment. Blijven groeien blijft het beste en ieder jaar leren we weer wat bij, ik heb de laatste trip toch weer het nodige bijgeleerd dankzij jou. Ik kijk nu alweer uit naar juli als we Gambia weer onveilig gaan maken, dat wordt weer lachen en veel foto's maken.
En ik blijf genieten van je opname's.
_________________
Canon Eos Mark 1D IV en Canon Eos 5D Mark II met de lensen: Canon 500mm F/4.0 en de Canon 300mm F/4.5 L IS , en de converters: Canon ef 1.4x II en 2x II extender.
Back to top
Reply with quote
 
Ivon


Gender: Female

Joined: 06 Dec 2007
Posts: 37

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 06 May 2012, 8:30    Post subject:
Schitterende foto's en een heel mooi persoonlijk verhaal. Ik heb het met plezier gelezen. Succes verder.

Vriendelijke groet, Ivon
_________________
Niko D500 en Z6 obj. v.a. 10 mm t/m 500, converters, flitser, statief e.d.
http://www.ivonvanvierzen.nl
Back to top
Reply with quote
 
Anton Meijer


Gender: Male
Age: 53
Joined: 01 Jun 2009
Posts: 26
Location: Flevoland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 06 May 2012, 10:00    Post subject:
Hoi Peter,

Goed verhaal, en gezien mijn ervaring met jou als (fotografisch) reisleider kan ik stellen dat je verhaal helemaal de lading dekt. Respect vanuit mijn kant hoe je als mens/fotograaf in het leven staat en ik wil je dan ook heel veel succes wensen met je keuze!!

Groeten Anton
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 07 May 2012, 11:11    Post subject:
de structuur in de Jan-van-Gentenrots/lucht is groots. prachtig.

goed verhaal peter. goed om te lezen dat je geduld met de natuur vele malen groter is dan je geduld met je materiaal Wink
(met verwijzing naar de anecdote van rudi de bruyne).

veel natuurbeleving gewenst, daar buiten. met de resultaten komt het dan wel goed.

en....
... een uitstekende keuze voor de volgende fotograaf van de maand. Ik ben heel benieuwd.
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Peter Grobben


Gender: Male
Age: 62
Joined: 30 Aug 2005
Posts: 133
Location: Hoek
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 08 May 2012, 12:10    Post subject:
Erg leuk en wat een respons allemaal na één week, geweldig!
Zoals je kan vergelijken met de voorgangers, ben ik niet zo’n schrijver.
De foto’s moesten het doen en ik had er eigenlijk te veel mee gezonden voor het interview.
Bedankt Arjan, dat je ze er toch allemaal bij geplaats heb.
Het is een mooi geheel geworden.
Groetjes,
Peter
_________________
2x de CANON EOS 5D Mark IV, en de 500mm 4.0 IS II plus nog ander glaswerk.
Back to top
Reply with quote
 
thaize


Gender: Male
Age: 37
Joined: 13 Nov 2010
Posts: 6
Location: Zaandam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 19 May 2012, 14:46    Post subject:
Inspirerend om te lezen hoor! Erg knappe platen zitten hier tussen. Terechte FvdM!

Thijs
_________________
Canon: 7D, 30D, 50mm 1.4, 100-300mm
Sigma: 17-70mm, 150-500mm
Tamron: 90mm 2.8
Back to top
Reply with quote
 
Frank-Linssen


Gender: Male
Age: 61
Joined: 07 May 2010
Posts: 6
Location: Roosendaal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 19 May 2012, 15:50    Post subject:
Indrukwekkende foto's. En ook veel variatie gelukkig in de onderwerpen. Niet alleen van die foto's met het tele-kanon.

Succes met je ZZP uitdaging!

Vraag me wel af op welke plekken in Nederland je met een gerust hart je schuiltent een tijdje kan laten staan. Het risico van diefstal lijkt me toch zeer reeel aanwezig. Graag jouw reaktie Peter...

En over Gambia gesproken: is dat goed te doen in Juli qua weer en wat je er verder zoal kan zien in die periode ? Peter ? Paul ?
Een bepaald gebied in Gambia dat een echte aanrader is ?

m.v.g. Frank Linssen
_________________
Sony SLR A77 Type II
Sony A99
Sony 16-35 mm Zeiss
Sony 70-400 type 2
Sigma DG EX Macro 105 mm F2.8
Sony 500 mm F4
Back to top
Reply with quote
 
Peter Grobben


Gender: Male
Age: 62
Joined: 30 Aug 2005
Posts: 133
Location: Hoek
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 20 May 2012, 13:23    Post subject:
Hoi, Frank-Linssen,

Bedankt voor de reactie op mijn interview.
Dat geval van het tentje is al een aantal jaartjes terug en stond toen gesitueerd bij een drinkplasje op de Veluwezoom, loenenmark.
Ik ben inderdaad ook al eens een tentje op die manier kwijt geraakt maar dat is al in the game.
Momenteel heb ik twee tentjes, een tweepersoons en een kleintje om in te liggen(Selfmade).
Gambia in juli/augustus wordt door de toeristen gemeden vanwege het regenseizoen.
Voor de fotografie is het de allermooiste periode die je kan bedenken juist vanwege die regen.
Heel erg dynamisch zonder dat verschrikkelijke stof en het is dan volop broedseizoen.
De regen is max 3 uur per dag en meestal in de avond en nacht.
Voor de rest is het prachtig groen, lekker warm en helder met zonnetje wolkje.
Check mijn facebook, groetjes,
Peter
_________________
2x de CANON EOS 5D Mark IV, en de 500mm 4.0 IS II plus nog ander glaswerk.
Back to top
Reply with quote
 
Robert Wagter


Gender: Male
Age: 58
Joined: 28 Oct 2006
Posts: 128
Location: Nijega, Friesland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 23 May 2012, 13:03    Post subject:
Hoi Peter,

Fraaie foto's en een prettig verhaal.

Uiteraard zijn de natuurfoto's allemaal van grote klasse maar ik wil de vreemde eend in de bijt, in dit geval de foto van je nichtje, er toch ook nog wel even uitlichten; wat een prachtige foto zeg!!!

Ik wens je veel succes met het ZZP-avontuur.

Gr. Robert
_________________
Canon EOS 70D + Sigma 120-300 F2.8
http://robertwagter.blogspot.com/
Back to top
Reply with quote
 
Webhawk




Joined: 24 Nov 2006
Posts: 11

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 07 May 2016, 6:30    Post subject:
leuk verhaal

hai peet o/
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum