Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Losse oogschelpen bij Vortex verrekijker (tip)

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
brnrd




Joined: 21 Mar 2016
Posts: 1

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 21 Mar 2016, 9:36    Post subject: Losse oogschelpen bij Vortex verrekijker (tip)
Recent heb ik een Vortex Viper HD verrekijker gekocht met twist-up (draaibare) oogschelpen / oogkappen. Ik liep tegen het probleem aan dat de lijm van deze oogschelpen los begon te laten. De oorzaak daarvan is waarschijnlijk het veelvuldig op- en afzetten van het beschermkapje.

Ik had weinig zin om de verrekijker tegen verzendkosten te laten repareren, omdat het zo'n klein (maar wel hinderlijk!) euvel was. En mogelijk zou het probleem na reparatie weer opnieuw optreden. Zelf lijmen was ook geen succes, want dat wordt een vieze troep en de lijm hecht ook niet goed (door de smering).

Daarom heb ik uiteindelijk voorzichtig de oogschelpen helemaal los getrokken en een rolletje dubbelzijdig plakband gekocht. Dit kan vervolgens om het (schoon geveegde) metaal gewikkeld worden, waarna de oogschelpen weer voorzichtig om het metaal geduwd kunnen worden. De oogschelpen zitten nu weer perfect stevig op hun plaats! Kosten: 3,50 voor het rolletje tape.

Het is maar een kleine tip, maar wie weet heeft iemand er in de toekomst iets aan als hetzelfde probleem zich voordoet. Het viel mij namelijk een klein beetje tegen dat de lijm zo snel los liet en dat ze daar in de fabriek geen betere oplossing voor bedacht hebben. Maar misschien had ik gewoon pech...
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum