Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Voorstellen

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 15 Jun 2016, 11:36    Post subject: Voorstellen
Hallo allemaal,

Graag wil ik me even voorstellen aan jullie..

Mijn naam is Frank Reiz en ben sinds dit jaar helemaal verslingerd geraakt aan vogelfotografie.. En dan met name het mooie IJsvogeltje wat ons land rijk is..

Hoe het begon...

Voor mij een van de mooiste vogeltjes die Nederland rijk is.
Na veel research op internet en vervolgens speuren langs beekjes en rivieren begon ik ze tegen te komen. Je moet echt leren kijken want ze zijn o zo snel.

Na het zien wilde ik ze ook op de foto natuurlijk, maar dat viel niet mee.. (ik ben absoluut geen vogelaar of vogel fotograaf dus ervaring op dit vlak.. nada).
Heb heel wat geprobeerd om vanachter bomen ze te verschalken, maar dichterbij dan een meter of 20 kreeg ik niet voor mekaar (toen nog met 70-200 + 2.0 converter dus 400mm FF).

Het roer moest om.. want dit ging hem niet worden.
Tijdens mijn wandelingen al eens een zwaar verwaarloosde en compleet begroeide nestwand tegen gekomen, in een gebied waar ik ze al regelmatig had waargenomen. Deze heb ik begin januari dit jaar helemaal gerenoveerd en heb tevens een giga stronk hout geplaatst hangend over de beek.

Begin maart ben ik begonnen met het posten vanuit mijn tentje.. De eerste zit was meteen raak, met een mannetje die op 'mijn' stok plaats nam en later ook een vrouwtje. En let wel, op 3 a 4 mtr voor mijn snufferd. Ik wist niet wat me overkwam. Kwam die dag met 800 foto's thuis!

Naast deze mooie vogeltjes ben ik ook redelijk actief tijdens diverse (sport) evenementen waar ik graag plaatjes achter de schermen maak.

Met de interesse voor de IJsvogel, krijg ik steeds meer (voor mij) vreemde vogels voor de lens en ben er achter gekomen hoe mooi de natuur eigenlijk is. Denk dat ik hier voorlopig nog niet op uitgekeken ben.

Ik fotografeer al jaren met Nikon. En heb inmiddels een uitrusting opgebouwd waarmee ik goed uit de voeten kan.
Aan de apparatuur zal het in ieder geval niet liggen..

What's in the bag..
Nikon D4s / D700 + MB-D10 / Nikon1 V1 + 10-30mm / 2x SB800 / SU800 / Nikon 200-500 5.6 E AF-S ED VR / Nikon 70-200 2.8 VR AF-S II / AF-S Nikon 24-70 2.8ED / Manfrotto 055XPROB+488RC2 / Sirui PH-20 Gimbal Head

Hier een greep uit mijn collectie..
https://flic.kr/s/aHskv4XYUV

Leon Walraven

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 20 Jun 2016, 13:39    Post subject:
Hallo Frank,

Allereerst welkom op deze site!

Zo te lezen is het bij jou ook begonnen met de ijsvogels. Leuk om te lezen. Ook je interesse voor sport deel ik.

Als je het leuk vind om binnenkort een keer wat foto's te maken bij een officiŽle wereldrecordpoging in Raalte dan ben je zeker welkom. Ik kan nog wel een goede fotograaf gebruiken. zie: www.freestyleforce.nl

Succes gewenst hier.

We komen elkaar vast nog wel een keer tegen in het veld.

Groeten Leon
Back to top
Reply with quote

Gejo Wassink

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Jun 2016, 10:42    Post subject:
Welkom en zo te zien ben je net zo verslingerd geraakt aan ijsvogeltjes als ikzelf. Zit ook regelmatig een uurtje of 8 onder een net aan de waterkant en maak honderden foto's van deze blauwe diamant.

Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum