Gender: Male Age: 50 Joined: 03 Jan 2014 Posts: 9 Location: Oldebroek
Posted: Wed 03 Aug 2016, 8:13 Post subject: Canon 5D mkIII of Canon 1Dx mkI
Hallo allemaal
zit met de gedachten om er een full-frame camera bij te kopen , en het zal dus 1 van deze 2 moeten worden 5D mk3 of 1Dx mk1 , (tweedehands) doe aan vogel- natuur-fotografie nu heb ik alles al wel een beetje uitgezocht maar blijf toch een lastige keuze de 1 heeft dit en de ander heeft weer dat , en qua gewicht maakt het ook niet zoveel uit omdat ik bij de 5D toch ook weer een batterijgrip zou willen hebben .
Wie kan mij nog een input geven voor een keuze ?
alvast bedank _________________ Canon eos R5 en de RF 100-500mm/ EF 500mm F4 IS II / Benro A4570T / Benro GH2 Gimbalhead.
Eens met Edward als het de AF-snelheid en het aantal fps betreft en die heb je bij m.n. vogelfotografie hard nodig: de 5D3 slechts 5 fps en de 1Dx 12 fps.
Ik heb zelf nu nog een 5D3 en ben recent overgestapt van de 1Dx naar de 1Dx2.
Toch greep ik vaker naar de 5D3 bij landschaps- en macrofotografie vanwege het gewicht van de body en de kwaliteit van het beeld bij slechtere weersomstandingheden (donker, regenachtig etc.) en de iets geringere ruisgevoeligheid van de 5D3 bij hogere ISO's.
Ligt je prioriteit bij de vogels ga dan voor de 1Dx.
Groet
Jan _________________ Canon, Sigma, Gitzo, RRS, Promediagear
Gender: Male Age: 64 Joined: 05 Jan 2004 Posts: 26 Location: lochem
Posted: Thu 04 Aug 2016, 19:19 Post subject:
Of nog even wachten tot 25 Augustus. Canon 5d MKIV ?! _________________ Canon 1D mkIV, 5DsR, canon 400mm/2.8 L is usm, canon 70-200/2.8 L is usm II etc. etc.
5d mark4 misschien met ziektes maar zal in iedergeval de prijs van 5d3 en 1dx goed doen. Als je die wilt kopen natuurlijk... verkopen ander verhaal.
groeten B _________________ CANON
www.boukeatema.com
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum