Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Canon Eos 70D met sigma 150-600 sports lens

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Joir




Joined: 12 Sep 2016
Posts: 3

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 12 Sep 2016, 10:53    Post subject: Canon Eos 70D met sigma 150-600 sports lens
Hoi,

Ik ben benieuwd of er hier iemand is die fotografeert met de Canon Eos 70D in combinatie met de sigma 150-600 sports lens en wat de ervaringen daarmee zijn.
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 653
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 12 Sep 2016, 11:21    Post subject:
Bedoel je nu de 7D of de 70D?
Titel en beschrijving zijn nl. verschillend.
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
Joir




Joined: 12 Sep 2016
Posts: 3

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 12 Sep 2016, 11:24    Post subject:
Bedoel de 70D. Zie inderdaad dat de titel verkeerd is.
Back to top
Reply with quote
 
Gejo Wassink


Gender: Male
Age: 58
Joined: 31 Dec 2011
Posts: 168
Location: Lievelde
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 12 Sep 2016, 18:50    Post subject: 70d
Ik fotografeer met de canon70d en de tamron 150-600. Volgens mij kun je de tamron en sigma behoorlijk met elkaar vergelijken.
Mijn originelen zijn bijna nooit super scherp als ik ze op 100% bekijk, maar daar zie je niet veel van wanneer je de foto's op normale grootte bekijkt. En zeker na verscherpen en verkleinen voor BP is de scherpte prima. Grote voordeel van de tamron is het lichte gewicht. De sigma is wat zwaarder, maar nog steeds hanteerbaar tijdens een wandeling. En dat kun je van de dure kanonnen van Canon niet zeggen.
Waar ik wel tegen aan loop is de ruis die snel ontstaat. Met name wanneer ik actie wil fotograferen en voor de lichtomstandigheden net een iets te snelle sluitertijd kies, is ruis bij mij vaak spelbreker. Maar goed ....... voor de prijs van de camera en lens samen mag je dan ook niet de kwaliteit verwachten zoals dat het geval is bij een combinatie van 20 000 euro waar sommigen mee rondlopen. Dat is globaal zo'n 10x duurder. Conclusie: Voor de prijs is de combinatie 70d en sigma/tamron 150-600 prima geschikt voor vogelfotografie.
_________________
canon eos 5D mark IV sigma 150-600 sports, tamron 150-600mm. Tamron 70-300 mm. www.bureauwassink.nl
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 12 Sep 2016, 19:41    Post subject:
Quote:
De sigma is wat zwaarder, maar nog steeds hanteerbaar tijdens een wandeling. En dat kun je van de dure kanonnen van Canon niet zeggen


De Sigma 150-600 sports is even zwaar als de Canon 500mm F4 L IS.
Dat ter zijde, ik heb de Sigma 150-600 sports gebruikt op de 7D mkII die volgens mij eenzelfde sensor heeft als de 70D (weet ik niet zeker) en heb daar hele mooie scherpe foto's mee gemaakt die ook op 100% gewoon goed scherp waren, lijkt me dus zeker een mooie set.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Joir




Joined: 12 Sep 2016
Posts: 3

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 13 Sep 2016, 7:34    Post subject:
Bedankt voor jullie reactie. Ga de combinatie aanschaffen en laat de resultaten hier vast wel zien.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 13 Sep 2016, 10:07    Post subject: Lenzen/ camera advies
Hoi Joir

Ik heb even mee gelezen, en wil je bij je aanstaande aankoop het volgende mee geven.Bel met je vragen ook eens de importeur van sigma http://www.sigmabenelux.com/nl/products en Tamron . De beide sigma s zijn top lenzen daar zul je je geen bult aanvallen Het verschil tussen de Contemporary en de sports is optische minimaal maar wel bedoeld voor fullframe . Dus een telefoontje om daar zekerheid over te krijgen is gauw gepleegd Wink bij sigma wordt de lens gratis op je camera gekalibreerd wat niet verkeerd is, en mocht je ooit van merk veranderen dan kan de lensvatting tegen betaling worden veranderd . Van Tamron weet ik dat er van de 150-600 een nieuwe versie uitkomt. ik dacht met een paar weken .Ook hier kan een telefoontje uitkomst bieden http://www.5jaar-tamron.nl/over-ons.html. Wat je ook niet moet verwaarlozen is de 30 cm achter de camera zeg maar de mens . De een is beter / handiger met de camera dan de ander en ook de nabewerking kan een flinke rol spelen. Tot slot , in de laatste week van deze maand vind de photokina plaats Als het geld niet in je zakbrand wacht deze even af daar word je niet dommer wel wijzer van . Zelf doe ik dat ook. Na de kina koop ik mijn setup en begint een lange leerweg Very Happy . Veel wijsheid toe gewenst met alles Wink .


Met vriendelijke groet
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
Joep Tomlow


Gender: Male
Age: 41
Joined: 14 Dec 2004
Posts: 630
Location: Limburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Sep 2016, 11:13    Post subject: Re: Lenzen/ camera advies
Leo wrote:
Het verschil tussen de Contemporary en de sports is optische minimaal maar wel bedoeld voor fullframe .

Dit punt is onlangs ook op Nederpix ter sprake gekomen:
http://www.nederpix.nl/viewtopic.php?p=90767
Zowel de Sport als de Contemporary zijn gewoon bedoelt voor zowel Fullframe én APS-C body's. Zoals op Nederpix wordt geschreven; alle tele(zoom)lenzen die op een FF camera passen, werken ook prima op een cropcamera.
Wel interessant om te lezen dat je bij Sigma de lensvatting naderhand kunt laten ombouwen, dat is uniek in lenzenland.

Groet, Joep
_________________
Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 13 Sep 2016, 15:15    Post subject:
Quote:
Wel interessant om te lezen dat je bij Sigma de lensvatting naderhand kunt laten ombouwen, dat is uniek in lenzenland.

Ik heb hier toevalig pas navraag over gedaan maar dat is niet heel goedkoop, ik heb toen gekozen om mijne te verkopen en een nieuwe met andere vatting te kopen, dit scheelde nagenoeg niks, voordeel is dat je hem niet zo lang kwijt bent en dat je weer een nieuwe lens met nieuwe garantie hebt.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum