Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Datumveld bij foto's, graag wel invullen!

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 26 Jun 2018, 1:45    Post subject: Datumveld bij foto's, graag wel invullen!
Bij een groot deel van de foto's ontbreekt sinds kort het datumveld. Dat komt waarschijnlijk omdat met de nieuwe versie van Birdpix, het selecteren van de datum in sommige browsers niet goed lijkt te gaan.

Voor het modereren is het (soms) van belang om te weten, wanneer een foto is genomen.

Ook voor de foto's die in de database komen is het fijn om na te kunnen gaan, wanneer een foto is genomen. Dit is niet strikt noodzakelijk, maar voor de documentatie van de gefotografeerde soorten is dit wel van belang. Het geeft immers informatie over het voorkomen van een soort, gedurende het jaar.

Je kunt in deze versie van Birdpix niet zelf meer een datum invullen, maar je moet het pop-up scherm gebruiken, door op het juiste datumveld in de kalender te klikken, of eerst een andere maand (of jaar) te kiezen en dan de juiste datum van die maand. Als je een datum selecteert, is deze niet in alle browsers zichtbaar, maar de goede datum wordt dan wel bij het uploaden gebruikt.

Dus graag wel de datum invullen als je een foto uploadt!

Marcel


Last edited by Marcel van der Tol on Tue 26 Jun 2018, 9:04; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 26 Jun 2018, 8:43    Post subject:
Ik heb daar eens even naar gekeken: het veld waarin de dag aangegeven wordt is duidelijk genoeg, de maand en het jaar is net iets ingewikkelder. nu is het juni dus die maand staat standaard in het vak, klik je daarop dan zie je juni in een vakje er onder. Je moet scrollen zonder eerst te klikken in dat vak, en pas klikken als je de goede maand ziet staan. Het zelfde met het jaar. Ik denk, als je dat eenmaal gewend bent, dat het snel genoeg gaat.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
corvanspijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Dec 2011
Posts: 135
Location: Koekange
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 27 Jun 2018, 6:33    Post subject:
Dat dacht ik al te bemerken. Eerst dacht ik dat ik geen datum kon selecteren uit de pop-up. Immers in het veld verscheen geen datum als ik op de juiste dag klikte. Bij de laatste foto heb ik toch maar de datum aangeklikt en die verscheen na de upload in beeld. Jammer dat mijn browser geen datum vertoond. Is hier geen oplossing voor door bijvoorbeeld een instelling te wijzigen?

groet,
Cor
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 27 Jun 2018, 8:18    Post subject:
Aan een oplossing wordt gewerkt. Als je bijvoorbeeld met Google Chrome, of Firefox werkt, wordt de datum wel zichtbaar als je eenmaal een datum hebt geselecteerd.
Back to top
Reply with quote
 
corvanspijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Dec 2011
Posts: 135
Location: Koekange
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 02 Jul 2018, 20:20    Post subject:
Zojuist een foto geĆ¼pload en de datum aangeklikt. Die was weer niet in het veld zichtbaar maar ik vertrouwde erop dat ie na de upload wel zichtbaar zou zijn. Helaas na het uploaden staat in het datumveld 'niet opgegeven'. Ik begin er wel van te balen omdat mijn sturingsprogramma niet uit het stenen tijdperk komt. In elke andere site heb ik er geen last van. Na een nieuwe release verwacht ik dat de 'kinderziektes' snel worden bedwongen.

groet,
Cor
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 289
Location: Dieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 02 Jul 2018, 20:40    Post subject: Datum niet zichtbaar
Met Google Chrome kon ik ook geen datum invullen.
groet, Guido
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Jul 2018, 23:29    Post subject:
Met chrome werkt het als volgt

Door in het datumveld te klikken krijg je een agenda, waarin je de datum kunt selecteren in de huidige maand.

Heb je een andere maand nodig, dan klik je met de muis op de maand boven de kalender. Je krijgt dan een selectievakje met pijltjes omhoog en omlaag om de juiste maand te selecteren Dezelfde werkwijze kan je voor het jaartal gebruiken.
Uiteindelijk klik je op de juiste dag van die geselecteerde maand en jaar, om de juiste datum in te voeren.

Gewoon typen kan dus niet.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum