Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


fotografie Frankrijk- Luxenburg

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Auteur
Bericht
Fotojack


Geslacht: Man
Leeftijd: 57
Geregistreerd op: 12-3-2008
Berichten: 1

Offline

View user's profile Send private message
BerichtGeplaatst: Zo 14 Jan 2018, 20:54    Onderwerp: fotografie Frankrijk- Luxenburg
Komende zomer gaan we weer met de camper op stap
Bedoeling van de trip is Frankrijk/ luxenburg.
ben op zoek naar mooie plekken, waar de kans op mooie plaatjes aanwezig is.
Liefst zoek ik die plaatsen waar bijeneters en schakelaars of andere bijzondere vogels aanwezig zijn, wie heeft Tips.
onze reis staat nog niet vast, als er andere tips binnenkomen waar het met de camper goed toeven is, en ook nog eens te combineren is met fotograferen ik hou mij aanbevolen.
_________________
Canon R3-R5
300 2.8 - EF600 4 IS II- 105 2,8 macro 60 2,8 macro 24-105mm 1.4 en 2.0 extender
28-70 2.8 70-200 2.8
Naar boven
Reageer met quote
 
peter wijn



Leeftijd: 57
Geregistreerd op: 8-11-2003
Berichten: 3780
Woonplaats: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
BerichtGeplaatst: Ma 15 Jan 2018, 11:59    Onderwerp:
Vogezen en Ardennen dus? Moezel, Aube, Seine, Meuse, Marne. Lijkt me juist leuk die zelf te ontdekken. Landschappelijk heerlijk gefietst over de witte weggetjes van de Michelinkaart.

Bijeneters kun je huren in een workshop oid, ik meen bij Bart en vanaf midden Frankrijk (edit: 9 uur rijden vanaf Utrecht, dus al ten zuiden van Lyon). Ze zitten in de zomer op het nest, dus als het goed is krijg je verder geen << EDIT gedetaileerde >> tips. Scharrelaars zitten een stuk zuidelijker meen ik. Daarvoor zou ik de buitenkant van de Camargue opzoeken, ten zuiden en ten zuid-oosten van Arles. Daar vind je ook bijeneters op de telegraafpalen.
_________________
hi lui
mooi licht


Laatst aangepast door peter wijn op Wo 17 Jan 2018, 13:41, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Reageer met quote
 
corvanspijk
PixPas (Basic)


Geslacht: Man
Leeftijd: 68
Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 135
Woonplaats: Koekange
Offline

View user's profile Send private message
BerichtGeplaatst: Ma 15 Jan 2018, 21:17    Onderwerp:
La Brenne is een mooi gebied. Benader voor info Geert Engels. Hij is gediplomeerd natuurgids (IVN en Qualinat) en kent dit mooie stukje Frankrijk als geen ander. Wel Bijeneters, geen scharrelaars.
http://www.artdevivre-belabre.com/bib-taal/nl/contact-nl.html

groet,
Cor
Naar boven
Reageer met quote
 
Berichten van afgelopen:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 1 van 1


Ga naar:  

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls