Posted: Mon 22 Jan 2018, 12:57 Post subject: Mijn foto's opslaan
Hallo,
Ik heb nu een grote verzameling afbeeldingen op mijn pc. Ik wil mijn foto's in de toekomst opslaan in een cloud of vergelijkbaar, omdat ik ze graag zou willen openen met mijn mobiele telefoon.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Mon 22 Jan 2018, 13:36 Post subject:
Een externe harde schijf alleen is niet genoeg.
Je hebt of een netwerkserver NAS nodig voor de communicatie.
Of een pc - met eventueel die harde schijf - die je inricht en aan laat staan voor toegang van buitenaf.
Het eerste lijkt me een heel stuk veiliger omdat het mogelijk minder interessant is een NAS te hacken?
Vanuit de cloud lijkt me dus handiger voor wat je wilt. Je moet ze er dan in lage resolutie opzetten als het alleen is om op je mobiel te bekijken. De vraag is hoe je de foto's gaat vinden, tussen alle foto's. Zoeken op keywords? Mappen? Je kunt eventueel gebruik maken van verschillende van de vele gratis aanbieders, voor verschillende type foto's.
Waarvoor wil je het gebruiken? Alleen zelf kijken en delen met vrienden of nog meer? _________________ hi lui
mooi licht
Joined: 17 Jan 2006 Posts: 33 Location: San Pedro, Misiones, Argentina
Posted: Mon 22 Jan 2018, 20:17 Post subject:
Ben erg tevreden met Google Photos. Daarin kun je fotos in verschillende mappen en thema´s schikken. Zeer goed op je telefoon te bekijken, en de mappen kun je met anderen delen. De eerste 15 GB zijn gratis daarna 17 euro per jaar voor 100 GB. Als je foto´s in hoogste kwaliteit jpeg bewaart in de cloud, ipv. tiff of RAW, dan kom je met 100 GB een heel eind. De kans dat Google failliet gaat is vrijwel nul, met kleinere diensten is dat op termijn een risico.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum