Gender: Male Age: 37 Joined: 04 Jun 2005 Posts: 8 Location: Wageningen
Posted: Tue 07 Feb 2006, 19:46 Post subject:
ey, ik heb een fujifilm finepix s5500 gehad, dat is dus de voorganger van de camera die jij hebt besteld. ik heb er redelijk wat foto's mee gemaakt, maar ik vond hem voor vogels net niet toerijkend. je moet namelijk wel erg goed kunnen sluipen voor de meeste soorten, omdat de zoom niet voldoende is.
voor insecten en landschappen vond ik hem wel erg fijn, maar ik heb m in de sloot laten vallen dus hij doet het niet meer... en ondanks dat ik het wel een fijne camera vond, ga ik nu toch voor een dsrl, gewoon omdat ik ondertussen terug wil naar de opties die ik wel had met m'n analoge spiegelreflex en die compact camera's niet bieden.
maar voor t begin is denk ik de finepix s5600 een erg leuke camera!! veel plezier ermee _________________ www.hofmeester-natuur.nl
Canon Eos 40D en 350D, Sigma 17-35 EX DG HSM, Canon 100mm f/2.8 Macro, Canon 300 f/4 IS USM, Kenko 1.4x teleplus pro 300, Soligor tussenringenset
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Tue 07 Feb 2006, 22:01 Post subject:
Hoi,
Ik had eerst een FUJI S304 met 6x optische zoom en een 1,5x teleconverterlensje.
Dit was mijn 1e digitale camera, om te kijken of digitale fotografie beviel.
Daarvoor had ik een Analoge Canon T70 SLR met vele FD lenzen.
Ik miste de SLR en heb toen dus een Canon EOS300D gekocht met een 75-300 lens en daar kun je (redelijk) goed mee uit de voeten.
Inmiddels is mijn S304 'overleden' en heb ik vorige maand de FUJI Finepix S5600 gekocht.
Hij bevalt erg goed, maar met de TL-FX-9 teleconverter zou ik hem niet gaan gebruiken.
want je krijgt kleur vertekening aan contrastrijke randen.
Waarom zou je ook , je hebt immers 10x opt. zoom (380mm in kleinbeeld verhoudingen).
Als je wilt kan ik je wel wat opsturen waar je kunt vergelijken.
Ik heb namelijk van de Bosuil van 5-2-2006 (op deze site) niet alleen
foto's met de Canon gemaakt maar ook met de FUJI FINEPIX S5600 met 10x opt. zoom. vanaf zo'n 6 tot 10 meter afstand.
Heel acceptabel wel.
groeten Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
Last edited by Art on Wed 08 Feb 2006, 22:00; edited 2 times in total
Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Tue 07 Feb 2006, 22:21 Post subject:
Hallo Joep,
Ik ben nog steeds in het bezit van een Finepix 5000, ook een voorloper van de 5600. Ik heb 10x zoom = 370 mm. Met een Raynox 2.2 converter
heb ik 814 mm aan boord. Kwalitatief wil ik wel meer, maar ik doe het er maar mee.
Kijk even naar mijn foto's voor een voorbeeldje.
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Wed 08 Feb 2006, 21:54 Post subject:
Ik heb overigens voor ik over ging tot de aanschaf van de FUJI FINEPIX S5600 ook nog met FUJI Nederland gebeld en gevraagd of de TL-FX-9 te gebruiken was als teleconverter op de al aanwezige 380mm. Die converter had ik immers al liggen.
Dit werd afgeraden, reden waarom op hun internet site alleen maar over de groothoek voorzetlens WL-FX-9 gerept wordt.
Hun raden zelf als alternatief inderdaad ook een teleconverter van RAYNOX aan.
(Mocht je naast vogels ook landschapsfotografie gaan doen, die WL-FX-9 is wel een aanrader, geeft goede resultaten.
De kwaliteit van de filmpjes van de S5600 is trouwens vele malen beter dan van de oude S304 )
Succes met je FUJI S5600, we zien de resultaten wel komen.
groeten Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum