Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Welkom op een vernieuwd Birdpix.nl
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
kruisje2000


Gender: Male
Age: 70
Joined: 11 Jan 2017
Posts: 92
Location: Etten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 27 Jul 2018, 9:04    Post subject:
Ook ik kan me er steeds minder toe "zetten" om Birdpix te bezoeken, laat staan om foto's te uploaden. De nieuwe looks van de site trekken me totaal niet. En wat Paul hierboven schrijft over het teruglopen van het aanbod (en navenant ook steeds minder commentaren/reacties op de foto's) was mij ook al opgevallen.
Hoe goed bedoeld ook en alle lof voor de enorme puist werk die er mee gemoeid ging, maar misschien is het toch tijd om te durven toegeven dat het project niet gelukt is, gezien de weinig positieve respons van de gebruikers. Hendrik van Kampen schreef: "Als je zo naar het oude Birdpix kijkt, hing dat met touwtjes en plakband aan elkaar". Dat zal dan misschien gelden voor de software/technische kant van de zaak, maar daar hebben de gebruikers weinig van gemerkt, denk ik (ik althans niet). Ook schrijft hij: "Ik zie het zo (vrij uit het wielrennen): "De renners bepalen de koers". Zo kan je ook naar een website kijken. Uiteindelijk gaat het om de foto's, de mensen die deelnemen en de commentaren die er worden gegeven. Dat is bepalend voor het succes, vormgeving vind ik persoonlijk niet zo belangrijk". Akkoord, maar als de koers door ingrijpende wijzigingen stuit op weerstanden bij de renners, die vervolgens afhaken......tja....zul je als organisatie toch iets moeten bedenken.

De oude BP terug zal wel geen optie zijn. Of is er nog een sprankje hoop op "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald"? Of is het daarvoor al te ver "gedwaald"? Een langzame dood in een nieuw jasje lijkt me ook een beetje sneu......

O ja...en over het verwijderen van het commentaar van Edward: ik heb het niet gelezen (het was er al af), maar ook al is het commentaar snoeihard; als er geen schuttingtaal, grof (scheld-)woordgebruik en persoonlijke beledigingen/aanvallen in staan vind ik het een ongepaste vorm van censuur

Gr. Harry
_________________
Canon EOS 550D aan Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Canon EOS 550D aan Canon 100-400 mm (op vakantie)
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 648
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 27 Jul 2018, 12:53    Post subject:
Er zijn al veel verbeteringen aangepast heb ik begrepen. Door vakantie e.d. heb ik een poosje BP niet echt gevolgd.
Technisch gezien moest er echt het e.e.a. verbeterd worden. Zou het komen dat er relatief wat "oudere" gebruikers er meer moeite mee hebben dan jongere? Ik behoor zelf ook tot de oudere...(Even terzijde: Bij de Bankzaken moet ik voortaan de overschrijvingen regelen via de smartphone! O jee die heb ik helemaal niet.
Je moet wel meegaan met de tijd....)
Persoonlijk vind ik de foto's mooier overkomen. Het is verder even wennen voor mij.
Dus ik hoop dat velen met mij weer mooie foto's gaan insturen en zo de site weer nieuw leven inblazen. Zodat er weer lekker veel te kijken valt.
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
sieb
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 68
Joined: 05 Apr 2011
Posts: 98
Location: zwolle
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 27 Jul 2018, 12:55    Post subject:
Of het aanbod terugloopt vind ik lastig in te schatten. Nieuwe site werkt vanaf half juni. Is volgens mij sowieso een wat slappe aanbodtijd. Je zou het aanbod in die periode moeten vergelijken met het aanbod in dezelfde periode in voorgaande jaren.
Het zou mij niet verbazen dat het "bekeken" bij veel foto's minder wordt. Doordat de "thumbnails" veel groter zijn, krijg je al een goed beeld van de foto's. Op zich is dat mooi. Bijkomend effect zou kunnen zijn dat er veel selectiever geshopt wordt in wat men daadwerkelijk aanklikt. Minder sprekende foto's zullen dan minder kijkkliks krijgen, en mogelijk minder commentaar. Zou een dergelijk effect inderdaad optreden, dan zou je daar zowel positieve als negatieve gevolgen aan kunnen verbinden (maar dan zijn we al heel ver met als ....dan ..... bezig).
Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar de vroegere lay-out, heeft dat geen invloed op mijn upload- en bezoekgedrag aan de site. Daarvoor ben ik te nieuwsgierig naar wat er te zien valt, en vind te het te leuk om te laten zien wat ik gemaakt heb.

Groet,
Sieb
_________________
canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
Back to top
Reply with quote
 
Hans Hoppen


Gender: Male
Age: 68
Joined: 25 Nov 2011
Posts: 8
Location: Nijverdal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 27 Jul 2018, 16:09    Post subject: Site
Ls

VRAAG WORD ER NOG WAT GEDAAN MET DE REACTIES VAN DE LEDEN VOOR WAT BETREFT DE SITE , HEEL GRAAG TERUG NAAR HET OUDE
Gezien de reacties lijkt het mij wel duidelijk dat de nieuwe vorm na genoeg niemand goed keurt
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 648
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 27 Jul 2018, 17:55    Post subject:
Momenteel is iedereen op vakantie. Dus even geduld denk ik.
En compleet terug gaan naar het oude zal zeker geen optie zijn.
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 29 Jul 2018, 0:09    Post subject:
Waar ik mij nu het meeste over verbaas, hoe mensen zich druk kunnen maken over de lay-out van een website. We moeten wel in een heel rijk land, zonder wezenlijke zorgen leven om ons hier zo druk over te maken. Mensen er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een achtergrondkleurtje van een website.
Als ik de reacties doorneem is er een kleine groep, die helemaal niet tevreden is over de verandering en blijkbaar van mening is, dat zij alle gebruikers van Birdpix vertegenwoordigen. Dat doet mij denken aan bepaalde politici, waarop door een minderheid van de bevolking gestemd wordt, maar om het hardste roepen dat “het hele volk” wat anders wil.
Als ik de reacties hier doorneem, is de groep die het helemaal niets vindt, ongeveer even groot als de groep, die geen moeite heeft met de verandering. Maar beide groepen zijn zeker niet representatief voor de gebruikers van Birdpix.
Persoonlijk heb Ik ook voorkeuren, maar dat de website technisch aangepast moest worden staat niet ter discussie. Dat je bij een grote update ook voor een ander kleurenschema kiest is dan begrijpelijk, dat markeert de verandering. Bovendien is het maar de vraag of met de technische aanpassingen die zijn doorgevoerd, het oude kleurenschema nog wel gebruikt kan worden.
Het belangrijkste is dat Birdpix niet Birdpix is geworden vanwege de achtergrondkleur, maar omdat Birdpix functionaliteit en kwaliteit biedt, die nergens zo geboden wordt. Stel jezelf daarom de vraag, wat doorslaggevend is geweest om je bij Birdpix aan te melden en bij Birdpix aangemeld te blijven. Ik vond het eerste kleurenschema van Birdpix, ook niet geweldig mooi, toch ben ik bijna vanaf het begin gebruiker van Birdpix.
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 29 Jul 2018, 0:10    Post subject:
Waar ik mij nu het meeste over verbaas, hoe mensen zich druk kunnen maken over de lay-out van een website. We moeten wel in een heel rijk land, zonder wezenlijke zorgen leven om ons hier zo druk over te maken. Mensen er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een achtergrondkleurtje van een website.
Als ik de reacties doorneem is er een kleine groep, die helemaal niet tevreden is over de verandering en blijkbaar van mening is, dat zij alle gebruikers van Birdpix vertegenwoordigen. Dat doet mij denken aan bepaalde politici, waarop door een minderheid van de bevolking gestemd wordt, maar om het hardste roepen dat “het hele volk” wat anders wil.
Als ik de reacties hier doorneem, is de groep die het helemaal niets vindt, ongeveer even groot als de groep, die geen moeite heeft met de verandering. Maar beide groepen zijn zeker niet representatief voor de gebruikers van Birdpix.
Persoonlijk heb Ik ook voorkeuren, maar dat de website technisch aangepast moest worden staat niet ter discussie. Dat je bij een grote update ook voor een ander kleurenschema kiest is dan begrijpelijk, dat markeert de verandering. Bovendien is het maar de vraag of met de technische aanpassingen die zijn doorgevoerd, het oude kleurenschema nog wel gebruikt kan worden.
Het belangrijkste is dat Birdpix niet Birdpix is geworden vanwege de achtergrondkleur, maar omdat Birdpix functionaliteit en kwaliteit biedt, die nergens zo geboden wordt. Stel jezelf daarom de vraag, wat doorslaggevend is geweest om je bij Birdpix aan te melden en bij Birdpix aangemeld te blijven. Ik vond het eerste kleurenschema van Birdpix, ook niet geweldig mooi, toch ben ik bijna vanaf het begin gebruiker van Birdpix.
Back to top
Reply with quote
 
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 29 Jul 2018, 8:32    Post subject:
Het bagatelliseren van serieus bedoelde kritieken is niet erg motiverend om je nek hier uit te steken. Het is immers veel gemakkelijker om kritiek te uiten in het veld. Maar wel bedankt om te laten zien hoe je over een deel van de gebruikers denkt.
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
natuurflits


Gender: Male

Joined: 23 Mar 2007
Posts: 18
Location: groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 29 Jul 2018, 8:48    Post subject:
Ik neem aan dat je dit niet serieus bedoeld @marcel van der tol als reactie op..... werkelijk,

er wordt gevraagd om reactie op de site, en dat krijgt bp van mensen die een bepaalde regelmaat de site bezoekt. Er kan dan kritiek op komen maar met zo'n reactie terug komen beetje sneu. Ik hoop niet dat dit de algemene reactie van de admins zijn
Back to top
Reply with quote
 
kruisje2000


Gender: Male
Age: 70
Joined: 11 Jan 2017
Posts: 92
Location: Etten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 29 Jul 2018, 9:49    Post subject:
@ Marcel: het eerste deel van je betoog zal de gebruikers die met een open vizier hun kritiek hebben geuit (overigens niet alleen maar op de lay-out, maar ook op het gebruikersgemak, vergeet dat even niet) nu alleen nog maar meer van BP weghouden. Wat mij heel erg stoort is jouw zinsnede "We moeten wel in een heel rijk land, zonder wezenlijke zorgen leven om ons hier zo druk over te maken. Mensen er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een achtergrondkleurtje van een website".
Nogal aanmatigend en beledigend vind ik dat. Alsof degenen die kritiek hebben een stel wereldvreemde zeurpieten zijn. Ik ben één van die mensen met kritiek, en je wil niet weten wat ik allemaal aan "belangrijkere dingen in het leven" te verhapstukken heb gehad, dus lees mij die les in ieder geval niet!
Let wel Marcel: die kritiek komt voor een heel groot deel voort uit liefde vóór en betrokkenheid bij Birdpix, waarvan we allemaal willen dat die website aantrekkelijk oogt en zo optimaal mogelijk blijft functioneren. Niet elke verandering is een verbetering en dat moet ook gezegd kunnen worden, maar ik heb sterk de indruk dat de kloof tussen BP en haar gebruikers steeds groter wordt, en jouw reactie voedt die "Ivoren toren"-gedachte wat mij betreft alleen maar.
En ik denk dat je met je verdere betoog:
"Als ik de reacties doorneem is er een kleine groep, die helemaal niet tevreden is over de verandering en blijkbaar van mening is, dat zij alle gebruikers van Birdpix vertegenwoordigen. Dat doet mij denken aan bepaalde politici, waarop door een minderheid van de bevolking gestemd wordt, maar om het hardste roepen dat “het hele volk” wat anders wil"
helemaal de plank mis slaat en hopelijk van meer gebruikers reacties krijgt, want zo´n uitlating kun je -vind ik- echt niet maken.

Gr. Harry
_________________
Canon EOS 550D aan Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Canon EOS 550D aan Canon 100-400 mm (op vakantie)
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 29 Jul 2018, 10:44    Post subject:
Inhoudelijk ben ik niet op de inhoudelijke kritiek ingegaan. Als je goed leest, bagatelliseer ik de inhoudelijke kritiek niet en vind ik zelf misschien ook niet alle veranderingen even mooi.

Voor de duidelijkheid. Ik heb mij nauwelijks bemoeid met de wijzigingen die hier zijn doorgevoerd. De verandering van Birdpix was voor mij een bijna even grote verrassing als voor de gebruikers.

Wat ik wel doe is zeggen dat er wat mij betreft belangrijkere zaken in het leven zijn, dan het kleurenschema of de indeling van een website. Ik vraag vooral om het eigen relativeringsvermogen aan te spreken. Bovendien is Birdpix niet succesvol geworden door het kleurenschema dat er tot voor kort nog was. Daarvoor hadden we namelijk een volkomen ander kleurenschema. Oranje met een gele achtergrond (als ik mij niet vergis?)

Het lijkt mij aanvullend hierop zeer onverstandig om nu op basis van deze kritiek op stel en sprong alles weer aan te passen. Dat is wat anders dan dat de kritiek niet wordt gehoord. Bovendien hebben we de reacties van heel van andere gebruikers niet gehoord.

Ik ben ook ingegaan op de wijze waarop hier door sommigen gereageerd wordt op de veranderingen, en min of meer geëist wordt dat de doorgevoerde aanpassingen weer teruggedraaid worden. Alsof iedereen vindt dat het allemaal weer teruggedraaid moet worden (wat aantoonbaar niet zo is) en alsof er geen andere goede argumenten kunnen zijn om de wijzigingen wel door te voeren (en die zijn er denk ik wel). Ik verzet mij dus tegen het gijzelen van de "mening van iedereen", wat op sociale media tegenwoordig schering en inslag is.
Laat mij, als je zo'n sterke mening hebt er dan alsjeblieft buiten. En dat geldt denk ik voor vele anderen die niet zulke sterke gevoelens hebben over de veranderingen op de website.

Tenslotte, je kunt iemand als persoon zeer waarderen en respecteren en tegelijkertijd toch tegen die persoon zeggen dat je een bepaalde uitlating niet waardeert.

Dus ik reageer hier uitsluitend op de uitlatingen die over dit onderwerp zijn gegeven. Als je meent daaruit op te kunnen maken wat ik van "een deel van de gebruikers vind" dan kan ik daar niet veel mee. Zeker omdat ik desbetreffende gebruikers vrijwel nooit in "het wild" heb ontmoet en ik zelf dus niet eens weet wat ik van deze gebruikers zou moeten vinden.
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 29 Jul 2018, 12:09    Post subject:
@Kruisje,

Beste Harry,

Enkele dagen nadat ik definitief afscheid heb moeten nemen van mijn vader, komt de rauwe kritiek op de veranderingen van Birdpix, inderdaad niet goed binnen.
Zoals jezelf in de tweede alinea aangeeft, vind je zelf dus eigenlijk ook dat er belangrijkere dingen in het leven zijn.
Dat de kritiek voorkomt uit betrokkenheid zie ik heus wel, maar dan moet je als je zo betrokken bent, er niet aan voorbijgaan dat de mensen die hard gewerkt hebben aan de veranderingen, dat ook uit betrokkenheid doen.
Waar ik verder op wijs is de wijze van communiceren die tegenwoordig normaal gevonden worden. Noem het maar het doem-communiceren, kijk maar naar je eigen taalgebruik in jouw reactie.

“Mensen alleen nog maar meer van Birdpix weghouden”
“dat de kloof tussen Birdpix en haar gebruikers alleen maar groter wordt”
“jouw reactie voedt de ivoren-toren gedachte”

Deze uitlatingen komem rechtstreeks uit het woordenboek van die politici, waaraan ik refereer. Het stuurt aan op tegenstelling en conflict. Die ivoren toren en die kloof is er gewoon niet, als je hem niet wilt zien. Ik zie bruggen en gemeenschappelijke hobby’s.
Ik begrijp dat je niet met die politici vergeleken wilt worden, maar nogmaals het gaat om de overeenkomstige wijze van communiceren en die leidt zeker niet tot oplossingen, alleen tot conflict.

Zoals hierboven aangegeven heb ik vrijwel niets te maken gehad met de veranderingen. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de mensen die de veranderingen hebben doorgevoerd dat met goede bedoelingen hebben gedaan, en daarover goed hebben nagedacht, in het licht van de huidige technologische ontwikkelingen. Dus geef ze een kans, en vooral het respect voor het werk dat ze hebben verricht. Vind ik alle veranderingen mooi en even prettig? Nee, zeker niet. Maar ik weiger hier een halszaak van te maken.

Ook weiger ik te vergeten dat Birdpix een uit de hand gelopen hobby is, van de twee broers Schoonhoven, en dat zij dit vrijwel geheel op eigen kracht en grotendeels met eigen middelen, zonder commercieel oogmerk hebben gerealiseerd. En daarmee bepaalt uiteindelijk Daan de toekomst van deze website en niemand anders. En ik ben alleen maar dankbaar dat Birdpix nog steeds door hem in leven wordt gehouden.

Ook ben ik mij er van bewust dat alle moderatoren, inclusief mijzelf, gewone gebruikers zijn, die geheel belangeloos de website helpen draaiende te houden en het niet verdienen om met verongelijkt taalgebruik bejegend te worden, alsof zij verantwoordelijk zijn voor de technische keuzes die zijn gemaakt. Ivoren torens en kloven zijn er alleen als je ze wilt zien.
Back to top
Reply with quote
 
Rinus van der Reest
Guest







PostPosted: Sun 29 Jul 2018, 12:50    Post subject:
Marcel van der Tol wrote:
.....Het belangrijkste is dat Birdpix niet Birdpix is geworden vanwege de achtergrondkleur, maar omdat Birdpix functionaliteit en kwaliteit biedt, die nergens zo geboden wordt. Stel jezelf daarom de vraag, wat doorslaggevend is geweest om je bij Birdpix aan te melden en bij Birdpix aangemeld te blijven.........


Toen ik begin 2010 lid werd van Birdpix, gaf Birdpix mij de functionaliteit, kwaliteit én lay-out/set-up, die voor mij fantastisch werkte. Leuk om lid te zijn van dit forum. Inzichtelijk en werkbaar. Gewoon.....een aangenaam gevoel.
Na de wijziging is, althans ook in mijn optiek, een groot deel van genoemde punten verdwenen: het genoegen van die ca 8 jaar volgen van en meedoen met het 'oude' Birdpix, is heel sterk afgenomen. Jammer.

Groet
Rinus

PS. Ik ga me nu met veel belangrijker zaken bezighouden....
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 29 Jul 2018, 14:22    Post subject:
<<<<<<<<<<<<<<<Ook weiger ik te vergeten dat Birdpix een uit de hand gelopen hobby is, van de twee broers Schoonhoven, en dat zij dit vrijwel geheel op eigen kracht en grotendeels met eigen middelen, zonder commercieel oogmerk hebben gerealiseerd. En daarmee bepaalt uiteindelijk Daan de toekomst van deze website en niemand anders. En ik ben alleen maar dankbaar dat Birdpix nog steeds door hem in leven wordt gehouden. >>>>>>>>>>>>>>>
Dat is nou precies waar ik ook telkens aan denk. Ook al ben ik betalend lid, ik voel mijzelf een gast op dit forum, al ben ik een stamgast. Die status van stamgast geeft mij in de kroeg geen enkel recht om mee te denken over hoe de kroeg ooit zal worden gerenoveerd, en ik heb daar al helemaal geen democratische inspraak over. De kroegbaas besluit te renoveren en je komt in de nieuwe kroeg terecht. Het is even wennen maar je ziet de zelfde vent achter de bar, ze schenken hetzelfde merk en je mede stamgasten zitten er ook weer.
De baas vraagt nu trots: en, wat vind je er van?
Gaan we dan vertellen dat hij alles weer in de oude staat moet terugbrengen omdat er van de mensen nogal wat zijn die de verandering 3x niks vinden? Heeft de baas nu de plicht om alles terug te draaien?
Als gevraagd wordt om verbeterpunten zal dat toch in de belangrijkste plaats gaan om eventuele bugs, die bij het gebruik ontdekt worden? Zodat die kunnen worden aangepakt?

Beter laat je horen waar je tegenaan loopt, praktische zaken - wat mij betreft is dat nu eigenlijk: WAAR HAAL IK MIJN EMOTICONS NU VANDAAN? MIJN QUOTES, URLS, die dingen? Ik merk dat ik die toch wel graag gebruik, zo'n smiley of mona lisa van tijd tot tijd vind ik zo leuk. Ik ben ze kwijt! Zijn ze weg?

grtz, josephine (denk daar een little angel, een smiley en een "cool" icoontje bij)

(De quote heb ik inmiddels ontdekt. Nu moet ik hem nog onthouden)
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 64
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9822
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 29 Jul 2018, 21:32    Post subject:
Josephine wrote:
WAAR HAAL IK MIJN EMOTICONS NU VANDAAN? MIJN QUOTES, URLS, die dingen?


Er is wel een achterdeur Wink

Een paar emoticons weet ik zo wel. Je kan ze ook zelf typen. Dan moet je wel even kijken in voorbeeld of ze het goed doen. Er zijn lijstjes te vinden met een aantal codes uit de begintijd van de smiley. Neutral

Een lijstje van de url's enz. kan je o.a. vinden in de brontekst van een fotopagina. Die kan je ook zelf rond je tekst typen. vet rood Smile Sad het werkt gewoon zoals je ziet.

Open de broncode van de pagina waarop een foto staat en onder het kopje:
Quote:
// Helpline messages

vind je het hele lijstje. Cool

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik kan het niet in dit bericht plakken want dat gaat er heel onbegrijpelijk uit zien:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

// Helpline messages
b_help = "Vette tekst: tekst (alt+b)";
i_help = "Italic tekst: tekst (alt+i)";
u_help = "Underline text: tekst (alt+u)";
q_help = "Quote text:
Quote:
tekst
(alt+q)";
c_help = "Code display:
Code:
code
(alt+c)";
l_help = "Lijst:
    tekst
(alt+l)";
o_help = "Geordende lijst: [list=]tekst[/list] (alt+o)";
t_help = "Afbeelding: (alt+t)";
w_help = "Link: http://www.phpbb.nl/ or Dit is een link (alt+w)";
a_help = "Alle open BBcode tags sluiten";
s_help = "Letter kleur: tekst Tip: Je kan ook dit gebruiken: =#FF0000";
f_help = "Letter grootte: [size=small]Kleine tekst[/size]"

.
_________________
Nikon, Gitzo


Last edited by Hendrik van Kampen on Sun 29 Jul 2018, 21:48; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 29 Jul 2018, 21:37    Post subject:
wow - .....
dat ik daar zelf niet op gekomen ben (smiley)
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 64
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9822
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 29 Jul 2018, 21:47    Post subject:
Smiley typ je als:

dubbele punt - min - haakje sluiten

Smile
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 29 Jul 2018, 22:14    Post subject:
Smile
Zo dus?

edit: gelukt!
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 30 Jul 2018, 9:30    Post subject:
Van de rest snap ik eerlijk gezegd niks. Maar het ging vroeger dus makkelijk, en dat vind ik jammer, dat dat niet meer makkelijk is. Sad
Back to top
Reply with quote
 
Edward van Altena


Gender: Male
Age: 55
Joined: 17 Sep 2008
Posts: 267
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 14 Aug 2018, 15:29    Post subject:
Het is voor mij moeilijk uitleggen wat ik precies had met de oude site.
Maar zal het toch proberen.

Kort maar krachtig was ik vroeger verslaafd aan birdpix.
In de tijd met bijvoorbeeld Willem de Wolf (even zijn naam om aan te geven over welke periode ik spreek) was het gewoon de vogel website in Europa.
In 1 pagina overzicht van alle belangrijke zaken !!!!
Mooi het donkere thema van de website wat voor foto’s mooier uitkomt.. (vind ik)

Er was ook een bepaalde spanning wat je foto zou gaan doen.
Staat de foto later op de dag links op de pagina !!!
Was het de meest genomineerde of was het de meest bekeken hoe zijn de commentaren etc.
Het was gewoon een FIJN gevoel om verbonden te zijn met birdpix.

Als je vroeger links stond met de meest populaire foto dan had je werkelijk waar best veel views
In tegenstelling tot nu. Dit geeft natuurlijk al aan dat het nogal bergafwaarts is gegaan met de website en de bezoekers.

Tuurlijk speelt de sociale media ook een rol hierin. Denk aan facebook groepen met duizenden leden.
Je foto staat meteen online en de views zijn enorm en de commentaren zijn zeer mild (wat voor sommige fijner is)

En toch was birdpix voor mij de place to be !!!!

Echter langzaam zag je de veranderingen komen.
Maximale nominaties die je kan geven per dag werden beperkt (en ja daar zit wat in)
De foto links op de pagina was niet meer 1 foto maar de beste 5 (dat beeld wisselde steeds)
etc.

Maar nog steeds was birdpix een mooie site om naar te kijken.
De website en de out-lay etc. prachtig en in 1 keer alle informatie op je pagina.

En toen….. tja….
Was er de nieuwe opzet.
Ik kon niet geloven dat dit echt was.
De mooie uitstraling in 1 keer de nek om gedraaid.
Gewoon een website geworden zoals alle anderen niet meer en niet minder.

Het doet mij best zeer (denkende aan de oude tijd) om te zien wat er nog over is van birdpix.
Ik heb totaal geen enkele binding meer met de website… Nada.

Probeer absoluut niet negatief over te komen en schrijf dit alleen om dat ik het HEEL jammer vindt wat er is gebeurd met birdpix en ik vrees dat de nieuwe birdpix langzaam zal verdrinken in het world wide web.
Tot zover mijn gevoelens.

Overigens weken lopen twijfelen of ik mijn verhaal zou doen of niet.

Technisch hoor ik vaak de oude website kon niet verder etc. etc….
Ik zie PHP en een MYSQL database.
Wat wil je nog meer ?

Je kan vanaf hier alles aanpassen wat je ook wilt.
Zelfs migreren naar een nieuwe database met andere kolommen etc. allemaal te doen met de juiste scripting ( ja kost tijd maar het kan).

Volgens mij is coppermine gebruikt als basis

Enfin tot zover mijn verhaal.

Mvg,

Edward
_________________
Met vriendelijke groet,
Edward

www.wildlife-photos.net


Last edited by Edward van Altena on Tue 14 Aug 2018, 20:49; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
dick renes


Gender: Male
Age: 57
Joined: 25 May 2008
Posts: 31
Location: lopik
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 14 Aug 2018, 20:37    Post subject:
een applaus voor je verhaal en moedig van je om je gevoelens omtrent birdpix zo te verwoorden....en ben het ook met je eens.
groet dick.
_________________
canon camera.
Back to top
Reply with quote
 
charlysax


Gender: Male
Age: 68
Joined: 07 Jun 2009
Posts: 207
Location: Heers Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 14 Aug 2018, 22:16    Post subject:
Helemaal eens Met Edward
Grt
Charly
_________________
Canon spul
Back to top
Reply with quote
 
Bouke Atema


Gender: Male
Age: 43
Joined: 11 Jul 2009
Posts: 282
Location: Hengelo/Berlijn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 15 Aug 2018, 8:04    Post subject:
Dank je wel Edward voor de uitleg.
Ik bedank je vooral omdat ik het niet hoef te schrijven en omdat ik het zelfde denk.
Mn abonnement was afgelopen maar was druk op een project dus wachte af om me weer aan te melden.
In die tijd was birdpix verandert en moest nadenken wat ik ging doen.
Het hield me een beetje op afstand omdat ik visueel en praktisch niet aantrekkelijk vond.
ik vind het te wit van kleur,het is geen geheel ook met de header die nog de oude kleuren heeft.
Toch wilde ik niets melden omdat sommige dingen moeten wennen. Het is nu meer dan 2 maanden geleden en het houd me nog steeds op afstand.

Ik wilde toch fotos laten zien dus doe ik het nu op facebook maar dat geeft me ook geen voldoening. Daar krijg je commentaar maar dat is meestal gewoon positief omdat je vrienden schrijven en geen onbekenden die er verstand ervan hebben.
Wat ik vooral fijn vond was dat je een groot overzicht had met de naam van de vogel en gebruiker. Ik moest altijd kijken bij bepaalde gebruikers omdat die een hoog standaard hadden of sommige mensen die de zeldzaamste soorten plaatsen.
En je zag op de thumbnail of iets intressant was of je zag gelijk wat de hutfotos waren en die skipte ik meestal gelijk.
Het is de keus aan birdpix om te veranderen en mijn keus om om mee te gaan.
Maar ben nog steeds niet overtuigd wat ik ga doen.

Vriendelijke groet,

Bouke
_________________
CANON
www.boukeatema.com
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 289
Location: Dieren
Online

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 15 Aug 2018, 9:41    Post subject: Welkom op een vernieuwd Birdpix.nl
het lijkt me dat er meer speelt dan alleen de vormgeving. ik ben wat verbaasd over het commentaar van Edward omdat hij een paar jaar geleden al afstand nam van BP om aan luchtvaartfotografie te doen. Daarna kwam er nog maar een enkele foto.
het is niet meer zo makkelijk om onderscheidende foto's te maken en daar mee hoog te scoren.tot voor t kort was een wielewaal een bijzonderheid , u ga je naar Bulgarije en heb je veel kansen. een wielewaal scoort nu niet meer zomaar op BP.
de apparatuur wordt beter, ik las al van een zoombereik van 125 x dan kan je een vlieg op een kerktoren vastleggen..
ik stel voor om in plaats van kritiek verbeterpunten aan te geven. die lees ik al wel tussen de regels door. de kleur en uitstraling, de beste foto van de dag etc. laten we focussen op verbeteringen in plaats van afkeuren.
(net terug van vakantie, mijn camera heb ik niet gebruikt: geen goede kansen gezien tijdens de lange wandelingen... steeds moeilijker voor mij om een onderscheidende foto te maken).
groet, Guido
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
Edward van Altena


Gender: Male
Age: 55
Joined: 17 Sep 2008
Posts: 267
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 15 Aug 2018, 9:55    Post subject: Re: Welkom op een vernieuwd Birdpix.nl
guido mwm wrote:
het lijkt me dat er meer speelt dan alleen de vormgeving. ik ben wat verbaasd over het commentaar van Edward omdat hij een paar jaar geleden al afstand nam van BP om aan luchtvaartfotografie te doen. Daarna kwam er nog maar een enkele foto.
het is niet meer zo makkelijk om onderscheidende foto's te maken en daar mee hoog te scoren.tot voor t kort was een wielewaal een bijzonderheid , u ga je naar Bulgarije en heb je veel kansen. een wielewaal scoort nu niet meer zomaar op BP.
de apparatuur wordt beter, ik las al van een zoombereik van 125 x dan kan je een vlieg op een kerktoren vastleggen..
ik stel voor om in plaats van kritiek verbeterpunten aan te geven. die lees ik al wel tussen de regels door. de kleur en uitstraling, de beste foto van de dag etc. laten we focussen op verbeteringen in plaats van afkeuren.
(net terug van vakantie, mijn camera heb ik niet gebruikt: geen goede kansen gezien tijdens de lange wandelingen... steeds moeilijker voor mij om een onderscheidende foto te maken).
groet, Guido


Waarom verbaasd?
Ik geef aan wat ik voel bij deze website en wat ik zie. Dat staat helemaal los van het feit dat ik geen foto's meer plaatste.


Daarbij lees ik toch echt wel van enkele op- en aanmerkingen. Banner die niet matched met content kleur en veel scrollen om alle info te bemachtigen. Daarbij kan een nuttige bijdrage ook zijn dat de oude website beter was!!!!! Je kan dan bijvoorbeeld een tussen oplossing kiezen.

Jammer dat je mijn commentaar verbaasd omdat ik geen foto's meer plaats.

Maar goed tot zover mijn input over dit alles.
Wens Birdpix het beste toe
_________________
Met vriendelijke groet,
Edward

www.wildlife-photos.net
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 5 of 8


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum