ik heb al een maand geleden de lacie photovision 120 besteld, maar de fabriek heeft leveranciersproblemen schijnt...ook ik verlang heftig naar een nieuw scherm, de mijne begint het nu echt te begeven gezien de roze vlek rechtsonder die steeds groter begint te worden...
Leuk om te lezen dattie bevalt!
Gender: Male Age: 78 Joined: 20 Oct 2004 Posts: 257 Location: Dordrecht
Posted: Tue 31 Jan 2006, 22:20 Post subject:
goed om te lezen, fred.
ik werk al jaren met Lacie-inmiddels wel tegen vervanging aan. echt hele goede monitoren en ten onrechte vaak de "poor-mens-barco" genoemd.
calibreren was en naar ik aanneem ook is met de nieuwe generatie een fluitje van een cent ( nou ja cent, zo'n € 250 moet je er toch wel voor uittrekken). _________________ Nikon D500 ( 2 X ), Nikon D810, Nikon 500 mm PF, diverse Nikon lenzen.
Posted: Wed 01 Feb 2006, 13:42 Post subject:
Ik vroeg me af of je controls hebt zoals met de Blue serie van Lacie of dat je geen controls hebt, zoals veeeel LCDs, waardoor je softwarematig calibreerd. Bij het laatste heb je vaak geen fijne controle over de helderheid. Met mijn CRT lacie kan ik een (bijna) willekeurige helderheid kiezen, terwijl ik met mijn vriendin's laptop de helderheid moet aanhouden die de calibratie teruggeeft. En dat vind ik net wat te helder voor een LCD.
Wat me opviel op de Lacie website is dat de 21" een contrastverhouding van 700:1 heeft en de 19" 1000:1. Iemand een idee van waar het verschil?
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum