Gender: Male Age: 58 Joined: 13 Nov 2005 Posts: 3 Location: Groningen
Posted: Sat 04 Feb 2006, 22:32 Post subject: Beginnende Fotograaf
Hallo,
Ik ben al een tijdje bezoeker van Birdpix en met erg veel plezier en waardering !!
Nu is mijn vraag het volgende, ik weet absoluut niks van foto apparatuur, maar ik zou graag een begin willen maken met vogelfotografie
Wat heb ik nodig en aan welke prijsklasse moet ik denken ?
Nogmaals ik ben een absolute leek op dit gebied en zal bij nul moeten beginnen
Gender: Male Age: 63 Joined: 30 Aug 2005 Posts: 133 Location: Hoek
Posted: Sat 04 Feb 2006, 23:12 Post subject:
In de nieuwe grasduinen staan 6 digitale spiegelreflexcamera’s van onder de 1000,- euro daar moet je mee beginnen.
Dan moet je een keuze maken uit een behoorlijke telelens.
Voor specifiek vogelfotografie heb je al gouw 300 of 400mm nodig en dan zit je ook al gouw rond de 1000,-euro.
Veel geld maar dan heb je gelijk een goed begin anders wil je steeds een beetje meer en beter en dan ben je achteraf duurder uit (eigen ondervinding )
Groetjes Peter _________________ 2x de CANON EOS 5D Mark IV, en de 500mm 4.0 IS II plus nog ander glaswerk.
Age: 65 Joined: 07 Dec 2004 Posts: 1406 Location: Leeuwarden
Posted: Sun 05 Feb 2006, 14:43 Post subject:
Lupa wrote:
Peter,
Bedankt voor je adviezen,
ik zal eens kijken in de grasduinen vraagje nog
wat betekend "Foto genomen vanaf rijstzak ??"
Dag Lupa, een rijstzak is precies wat het zegt, nl een zak gevuld met rijst (of mais oid). Veel fotografen gebruiken die als steuntje onderd het objectief bv bij fotograferen vanuit de auto. De lens/camera ligt dan lekker stabiel en je hebt toch bewegingsvrijheid.
Groet,
Jaap _________________ cps Jaaps foto's op het web
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum