Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht


Maandopdracht Oktober 2018: Fotografeer een reiger.
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arie Ouwerkerk
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 21 Aug 2004
Posts: 7012
Location: Terschelling
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Sep 2018, 21:07    Post subject: Maandopdracht Oktober 2018: Fotografeer een reiger.
Van Marianne kreeg ik de volgende opdracht:

Fotografeer een reigerachtige: Blauwe Reiger, Grote of Kleine Zilverreiger , als je geluk hebt mag een Koereiger of Roerdomp ook. (Dus géén lepelaar of ibis.)
Dit lijkt me een brede opdracht waaraan iedereen kan meedoen en er zijn hopelijk geen problemen met de interpretatie.

https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=471370
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=394312
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=297347
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=282199
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=472657
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=468784
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=289147
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=117335
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=93001

Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 1 t/m 25 oktober 2018 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot provincieniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 oktober 2018 komen de foto's online.
_________________
Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Back to top
Reply with quote
 
Rijswijk


Gender: Female

Joined: 01 Nov 2016
Posts: 118
Location: Rijswijk ZH
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 30 Sep 2018, 21:39    Post subject:
HELEMAAL MIJN DING!

Groet, Minke.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1471
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Sep 2018, 21:52    Post subject:
Leuk! Blauwe en witte reigers zat hier, dus dat moet lukken.

Helemaal jouw ding Minke? Zend maar wat in dan Wink

Groeten Vincent
Back to top
Reply with quote
 
jan Luit
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 29 May 2005
Posts: 1097
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Oct 2018, 0:48    Post subject:
Jammer.
Zie hier maar weinig reigers.
En ik denk dat de trek al begonnen is.
_________________
Nikon spulletjes


Think outside the box.
Back to top
Reply with quote
 
kruisje2000


Gender: Male
Age: 70
Joined: 11 Jan 2017
Posts: 92
Location: Etten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Oct 2018, 9:18    Post subject:
Ja, dat moet lukken! Enne.....Minke: kom op nou.....je commentaren zijn vele en ook altijd constructief, maar het totaal van door jou ingediende foto's staat nog steeds op nul. Als dit "helemaal je ding" is dan is dit je kans om eens een start te maken met uploaden.

Gr. Harry
_________________
Canon EOS 550D aan Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Canon EOS 550D aan Canon 100-400 mm (op vakantie)
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 648
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 01 Oct 2018, 9:54    Post subject:
Even de buurvrouw vragen of ze het netje boven de vijver wil weghalen!
Dit moet lukken deze opdracht.
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Oct 2018, 9:57    Post subject:
Zat ik nou nog maar in Spanje - dan reisde ik subiet af naar de Ebrodelta .......
Maar een reiger, dat is een leuke opdracht. En daar ga ik lekker mee aan de slag.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 70
Joined: 03 Jan 2017
Posts: 266
Location: Oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Oct 2018, 12:01    Post subject:
Ja een leuke opdracht en Minke, ik ben het eens met Harry. Ik zou ook wel eens een foto van jou willen zien.
Truus
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Oct 2018, 16:15    Post subject:
Wat een heerlijke opdracht. En gezien de voorbeeldfoto's kan je hier alle kanten mee op. (Wat ook zou moeten met zo'n breed geformuleerde MO.)
Het zal niet makkelijk zijn om de kwaliteit van de voorbeeldfoto's te evenaren, maar Het is zeker een leuke opdracht! Dus ik ga er weer mee aan de slag.
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Oct 2018, 8:43    Post subject: RTL
Leuke MO, gaan we mee aan de slag!
Jij toch ook @Ben Reitsma, tis natuurlijk wel makkelijk om foto`s van andere te becommentariëren, maar als je zelf niet mee doet, is dat een beetje goedkoop, vind je niet.
En waarom ik roofvogels de Nr 1 vind met karakter, staat in mijn beschrijving, dus daar waren geen vragen voor nodig.
& @ Rinus, ga je schamen om een Slechtvalk en vogeltje te noemen!
De MoO karakter was een mooie opdracht voor een artistieke vrijheid, jammer dat vele niet kunnen snappen. (ja de nachtwacht is mooi, de rest qud)
Iedereen veel suc6
Vr.Groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 289
Location: Dieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 03 Oct 2018, 9:14    Post subject: Maandopdracht Oktober 2018: Fotografeer een reiger.
Er kunnen heel veel redenen zijn om niet mee te doen aan een MO zoals persoonlijke omstandigheden. Of de fotograaf vind de kwaliteit onvoldoende om in te zenden. Er zijn sommige foto's die je niet gemaakt zou willen hebben.
het op BP persoonlijk aanspreken van mensen om mee te doen vind ik niet passend.
zelf zie ik zo 1 2 3 nog geen mogelijkheden al was het maar omdat ik al lange tijd geen reiger heb gezien.. Ik volg de MO met belangstelling.
grt. Guido
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
thijsglastra
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 25
Joined: 07 Jan 2012
Posts: 435
Location: Groningen / Wageningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Oct 2018, 11:30    Post subject:
@RTL, wees blij dat mensen als Ben de foto's becommentariëren en hun mening geven. Dat de reactie onder je foto misschien niet helemaal bij je in de smaak valt is nog geen reden om Ben de les te wijzen. Ga voortaan liever zelf eens wat reacties schrijven binnen de MO, en niet alleen onder de foto van je vriendje hansgans....

Over de huidige opdracht, leuk bedacht Marianne, moet te doen zijn!

Groeten, Thijs
_________________
Canonspul
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Oct 2018, 12:22    Post subject:
Dat kan natuurlijk @Guido , maar als je omstandigheden niet mee kan doen , of de andere rede die je aangeeft kan allemaal best. maar misschien is het juist dan beter om je commentaar voor je te houden. daar kan je mensen mee af te schrikken om nog mee te doen, en willen we dat dan? zeker als je commentaar niet opbouwend is en het meer op afzeiken gaat lijken.


&thijs misschien ben ik er helemaal niet zo blij, als mensen zoals Ben mijn inzending neersabelen, heb je daar wel eens over na gedacht?
P.S. Hans is niet mijn vriendje hoor, ik ben gelukkig getrouwd. Maar ik waar&respecteer iedere maand zijn inzending. Omdat hij net als mij er erg veel moeite voor doet en tijd insteekt "gewoon" mee te doen. Of mag dat in jou ogen niet?

Maar IDD weer een leuke MO. waar ik (En denk ook weer Hans) zijn uiterste best voor gaan doen.

Vr.Groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
thijsglastra
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 25
Joined: 07 Jan 2012
Posts: 435
Location: Groningen / Wageningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Oct 2018, 12:37    Post subject:
RTL, tuurlijk kan je er niet blij mee zijn maar Ben heeft al het recht zijn mening te geven bij de foto's. Ik vind het dan ook een beetje lullig om iemand de les te wijzen terwijl diegene enkel probeert een steentje bij te dragen aan de MO. Ik ben juist wel blij met dergelijke reacties!
En als je meedoet met de MO hoort het er i.m.o. gewoon bij om ook wat reacties bij medefotografen achter te laten, anders is het wel erg makkelijk om 'gewoon mee te doen'. Want zo zwaar kan het toch ook weer niet zijn om een fotootje voor de MO te produceren? En als het een keer niet lukt, so be it.

Groeten, Thijs
_________________
Canonspul
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Oct 2018, 12:48    Post subject:
@ Thijs ,nou wat mij misschien het meeste stoort aan Ben zijn comment is dat hij 2 vragen stelt in een 2 zinnig commentaar. 1,hoezo trots? komt bij mij erg denigrerend over, onder het mom van wat lul jij nou.
En 2 waarom ik vind dat roofvogels het meest karakter hebben. Dat staat duidelijk in mijn beschrijving. Is dat half gelezen denk ik dan? Deze MO was een uitgelezen kans voor artistieke vrijheid en een geheel eigen interpretatie. Maar het blijkt dat niet veel mensen daarmee om kunnen gaan, en dat vind ik jammer.
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 289
Location: Dieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 03 Oct 2018, 13:04    Post subject: Maandopdracht Oktober 2018: Fotografeer een reiger.
@RTL, het zou toch wel te gek zijn als je alleen maar commentaar mag geven als je zelf meedoet. prima dat je meedoen zo belangrijk vindt. het probleem lijkt me dat je foto's niet altijd even goed gewaardeerd worden en je nogal gevoelig bent voor kritiek.
het is niet altijd gemakkelijk om voldoende kritisch naar je eigen foto's te kijken , je eigen "kindje"is altijd het mooiste. maar is dat ook zo??
grt. guido
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Oct 2018, 13:37    Post subject:
Nou nee hoor @Guido , kritiek is prima, en daar wordt je alleen maar sterker (lees beter) van. Maar het punt was dat Ben mijn beschrijving met 2 vragen becommentarieert, en daar wringt de schoen. Gaan we foto`s voorzien van comments of een open discussie starten van hoe de beschrijving geformuleerd is (?)
Maar al met al, hoop ik dat jullie incl Ben lekker meedoet met de reigerachtige MO
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Oct 2018, 13:52    Post subject:
Tja, voor wat het waard is he? Persoonlijk ben ik erg blij met commentaar, ook wanneer daar verbeterpunten in staan. Dus waar het de MO betreft denk ik dat het leuker is als er veel commentaren geschreven worden, door iedereen die ook maar enigszins betrokken is bij die opdracht. Wie zelf niet mee gedaan heeft mag - wat mij betreft graag zelfs - zeker ook meepraten over de foto's, want wie moeite heeft gedaan om voor die opdracht iets aan te leveren, wil ook wel horen wat daarvan gevonden wordt. Denk ik. Maar dat geldt voor Rob (RTL) dus niet, kennelijk. Dat moet ook kunnen natuurlijk. Maar als je niet waardeert dat commentaren met verbeterpunten gegeven worden is zo'n opdracht niks voor jou, ben ik bang. Als je vindt dat alleen inzenders commentaar mogen geven - ja, gooi het in de groep, wellicht dat er meer regeltjes komen, ooit, voor wat betreft de MO en wordt dat in de toekomst een eis. Mij zal dat een biet zijn. Ik zie commentaren juist als blijk van respect voor wie iets ingezonden heeft - stel je voor dat er maar een handjevol mensen op jouw foto reageren, dat is toch een beetje onbevredigend? Maar ieder zijn meug en laten we deze MO vooral leuk houden voor iedereen. Reigers zat in Nederland, dus ik probeer er weer bij te zijn.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Wil Doorn-Meijne
PixPas (Basic)


Gender: Female

Joined: 05 Oct 2008
Posts: 100
Location: Obdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Oct 2018, 14:52    Post subject:
Marianne van harte gefeliciteerd met je eerste plaats en wat een leuke nieuwe opdracht! Ik ga mijn best doen om een foto in te kunnen zenden.

groet Wil
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 06 Oct 2018, 11:29    Post subject:
Kan iemand mij uitleggen hoe het mogelijk is dat de winnende foto nu al meer dan 3400 keer beken is ??? en de rest van de inzendingen allemaal rond de 100 "hits" zitten ?

Vr. groet RTL

P.S. ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen Smile
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 06 Oct 2018, 11:51    Post subject:
RTL wrote:
Kan iemand mij uitleggen hoe het mogelijk is dat de winnende foto nu al meer dan 3400 keer beken is ??? en de rest van de inzendingen allemaal rond de 100 "hits" zitten ?

Vr. groet RTL

P.S. ik ben niet op mijn achterhoofd gevallen Smile

Kennelijk levert een plaatsje op de voorpagina veel extra hits op... Ook op NP heeft de vorige winnaar intussen meer dan 3000 hits.
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Rinus van der Reest
Guest







PostPosted: Sat 06 Oct 2018, 11:52    Post subject:
Reclame voor de maandopdracht.
Dat worden 3400+ inzendingen...!😂
Back to top
Reply with quote
 
corvanspijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Dec 2011
Posts: 135
Location: Koekange
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 08 Oct 2018, 21:57    Post subject:
Natuurlijk probeer ik weer een gooi te doen naar eeuwige roem en sinds deze maand het mooie boek. Dan is het handig dat een foto is te uploaden in het maandopdrachtalbum. Misschien ben ik de eerste die het bericht 'Algemene Fout' te zien krijgt en de tekst: 'Je kunt niet rechtstreeks foto's uploaden naar de database albums. Je kunt je foto aanbieden in het Verzamel- en upload album (eerste album op de lijst).' Of ben ik de enige die deze foutmelding ontvang?

groet,
Cor
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1471
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 08 Oct 2018, 22:53    Post subject:
Goed dat je het tijdig signaleert, Cor. Ik krijg dezelfde melding. En de alternatieve route werkt ook niet: uploaden in het VA, en dan via het drop down menu het MO album kiezen is niet mogelijk. Blijkbaar is er iets nog niet correct geconfigureerd na de laatste update.

Trekt de winnende foto van Marianne werkelijk zo veel kijkers (5209 nu al), of wordt dit niet juist geregistreerd? De meest spectaculaire normale foto's trekken er hooguit 300-500 binnen een week. De foto staat nu 5 of 6 dagen op de homepage meen ik. Ik kan me vergissen, maar ik krijg het idee dat elke view van de homepage wordt geregistreerd als een view van deze specifieke foto, ook zonder erop te klikken.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 09 Oct 2018, 0:51    Post subject:
Dank voor het signaal. Als het goed is kan je als ingelogde gebruiker nu weer uploaden in het maandopdracht album.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 4


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum