Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


marktplaats - te goedkoop om waar te zijn??
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Van de Velde Frank


Gender: Male
Age: 62
Joined: 02 Oct 2012
Posts: 26
Location: Wevelgem - Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 14 Oct 2018, 8:33    Post subject: marktplaats - te goedkoop om waar te zijn??
Hallo,

ben op zoek naar nieuwe body en bots op marktplaats oa op een verkoper Joris uit Nijkerk die een massa nieuwe bodies aanbied met label 'nieuw', uitgebreide garantieperiode en nagenoeg velen aan de helft van de normale prijs. Heeft iemand ervaring met deze site en specifiek met deze verkoper?
Kunnen we daarmee in zee gaan en verkoop af sluiten?
Graag uw ervaringen

dank - mvg
https://www.marktplaats.nl/verkopers/925376.html
_________________
canon eos 77d / tamron 150 600 g2
Back to top
Reply with quote
 
williamstegink


Gender: Male
Age: 55
Joined: 19 Jul 2011
Posts: 91
Location: tilburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 14 Oct 2018, 17:28    Post subject: Re: marktplaats - te goedkoop om waar te zijn??
Van de Velde Frank wrote:
Hallo,

ben op zoek naar nieuwe body en bots op marktplaats oa op een verkoper Joris uit Nijkerk die een massa nieuwe bodies aanbied met label 'nieuw', uitgebreide garantieperiode en nagenoeg velen aan de helft van de normale prijs. Heeft iemand ervaring met deze site en specifiek met deze verkoper?
Kunnen we daarmee in zee gaan en verkoop af sluiten?
Graag uw ervaringen

dank - mvg
https://www.marktplaats.nl/verkopers/925376.html


ik heb de advertenties gezien en niks mis mee bovendien hij is al 13 jaar actief op marktplaats. volgens mij dus geen reden tot paniek.
_________________
groetjes william stegink de rollende vogelaar

Olympus omd em1
12-50 mm lens panasonic-micro-4-32/panasonic-g-vario-100-300mm-f4-5-6-ii-power-ois
Olympus batterijgrip
monopod statief carbon caruba
Back to top
Reply with quote
 
Pjotr


Gender: Male
Age: 75
Joined: 24 Oct 2004
Posts: 78
Location: Alphen a/d Rijn
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 15 Oct 2018, 7:49    Post subject: te goedkoop om waar te zijn??
Lijkt mij geen particulier maar een handelaar, met een prijs die niet volgens de reguliere markt kan.
Speculeren op hebberigheid en zuinigheid van de koper.
Nieuw kopen bij een echte Fotografiewinkel en 2e hands bij Fotografiewinkel of particulier, want anders lijkt het mij te mooi om . . . . . . !
M.vr.groet,
Pjotr
_________________
Canon - Olympus EM1-MKII + 300mm F/4.0
Back to top
Reply with quote
 
charlysax


Gender: Male
Age: 68
Joined: 07 Jun 2009
Posts: 207
Location: Heers Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 15 Oct 2018, 13:48    Post subject:
Handen af van deze kerel.
Vroeg gewoon of Ik de camera met hem thuis kon proberen.
Antwoord was .
Als Je eerst betaald mag Hij uit de doos en anders niet ...
Toch wel zeer vreemde werkwijze niet ???
Handelaar is van NIJKERK , misschien kent Daan hem ??
Grt
Charly
_________________
Canon spul
Back to top
Reply with quote
 
Robert108


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Jul 2011
Posts: 4

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 15 Oct 2018, 14:58    Post subject: Joris uit Nijkerk via Marktplaats
Ook ik wil een camera gaan bekijken bij deze heer, maar eigenlijk zijn de prijzen te mooi om waar te zijn??? Zijn er überhaupt leden van Birdpix die iets bij deze persoon hebben gekocht??
_________________
Nikon D90 en een D300 camera met een 18/105 mm een 70/300mm en een 300mm F4 en een nikkor AF-S 400MM 2.8 ED VRII
teleconverter 1.4 II 1,7 II en 2.0 model III.
Back to top
Reply with quote
 
Mies
Moderator
Moderator


Gender: Male

Joined: 01 Dec 2005
Posts: 5918
Location: Montferland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 15 Oct 2018, 19:45    Post subject:
Wel raar dat iemand die 13 jaar op Marktplaats handelt en pas 9 referenties heeft en alleen van oktober dit jaar. Ik zou mijn geld er niet riskeren.

Michel
_________________
all Nikon
http://michelgeven.zenfolio.com/
Back to top
Reply with quote
 
lieveke




Joined: 16 Oct 2018
Posts: 2
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 16 Oct 2018, 10:12    Post subject:
Ik heb hem via bitcoin 529 overgemaakt voor de Sony Alpha 77.
9 jaar lid van marktplaats, 9 positieve reacties dus ik dacht dat het wel goed kwam. Faillissementsverkopen klonk aanneembaar. Ik sta nu dus in Nijkerk en belde aan bij een jongen die nergens van wist. Ik had niet verwacht dat ik ooit opgelicht zal worden maar wel dus. Hij heeft me zelfs gewoon naar Nijkerk laten rijden. Hij had 93 advertenties en nu niets meer. Zijn er meer mensen ingetrapt? Mijn laatste spaarcenten... straks maar aangifte doen. Zal vast niets aanhalen.
Back to top
Reply with quote
 
Jan Uilhoorn
Guest







PostPosted: Tue 16 Oct 2018, 14:52    Post subject:
lieveke wrote:
Ik heb hem via bitcoin 529 overgemaakt voor de Sony Alpha 77.
9 jaar lid van marktplaats, 9 positieve reacties dus ik dacht dat het wel goed kwam. Faillissementsverkopen klonk aanneembaar. Ik sta nu dus in Nijkerk en belde aan bij een jongen die nergens van wist. Ik had niet verwacht dat ik ooit opgelicht zal worden maar wel dus. Hij heeft me zelfs gewoon naar Nijkerk laten rijden. Hij had 93 advertenties en nu niets meer. Zijn er meer mensen ingetrapt? Mijn laatste spaarcenten... straks maar aangifte doen. Zal vast niets aanhalen.


Lachwekkend
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1766
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 16 Oct 2018, 15:02    Post subject:
Nou, lachwekkend niet he! Iemand besodemietert de boel: niks leuks aan. Iemand trapt er in: zwaar klootte.
Het zal je maar overkomen.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Robert108


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Jul 2011
Posts: 4

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 16 Oct 2018, 15:30    Post subject:
Mies wrote:
Wel raar dat iemand die 13 jaar op Marktplaats handelt en pas 9 referenties heeft en alleen van oktober dit jaar. Ik zou mijn geld er niet riskeren.

Michel
Mooi, Dat had ik niet eens gezien!
_________________
Nikon D90 en een D300 camera met een 18/105 mm een 70/300mm en een 300mm F4 en een nikkor AF-S 400MM 2.8 ED VRII
teleconverter 1.4 II 1,7 II en 2.0 model III.
Back to top
Reply with quote
 
Robert108


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Jul 2011
Posts: 4

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 16 Oct 2018, 15:35    Post subject:
lieveke wrote:
Ik heb hem via bitcoin 529 overgemaakt voor de Sony Alpha 77.
9 jaar lid van marktplaats, 9 positieve reacties dus ik dacht dat het wel goed kwam. Faillissementsverkopen klonk aanneembaar. Ik sta nu dus in Nijkerk en belde aan bij een jongen die nergens van wist. Ik had niet verwacht dat ik ooit opgelicht zal worden maar wel dus. Hij heeft me zelfs gewoon naar Nijkerk laten rijden. Hij had 93 advertenties en nu niets meer. Zijn er meer mensen ingetrapt? Mijn laatste spaarcenten... straks maar aangifte doen. Zal vast niets aanhalen.
Verschrikkelijk dit!!! Ik had mijn twijfels al en zou langs rijden volgende week maar hij schreef terug dat hij de camera ook zou kunnen verzenden, blij dat ik dit NOOIT doe en altijd even in de auto stap voor dit soort dingen!
_________________
Nikon D90 en een D300 camera met een 18/105 mm een 70/300mm en een 300mm F4 en een nikkor AF-S 400MM 2.8 ED VRII
teleconverter 1.4 II 1,7 II en 2.0 model III.
Back to top
Reply with quote
 
vogeljan


Gender: Male

Joined: 17 Oct 2009
Posts: 51

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 16 Oct 2018, 17:11    Post subject:
Ja is heel erg naar voor je Lieveke.

Mijn foto uitrusting bestaat voor meer dan 90% uit 2e hands spul.
Ben gelukkig nog nooit opgelicht, en ook was het spul bijna altijd als nieuw ,en nooit problemen mee gehad.

Voor de camera,s en lenzen stap ik altijd wel even in de auto.
Wil wel weten wat ik krijg voor mijn geld.

Het enige wat ik uit jouw verhaal niet kan bevatten is: Je betaalt de camera aan een vreemde , en gaat vervolgens hem ophalen . Had je hem toch gezegd dat je hem bij ontvangst contant afrekend.

Had afgelopen zomer een keer een deal met iemand ,die een 100-400 II te koop had staan voor weinig geld. Zou hem zaterdags ophalen. Vroeg de adverteerder de advertentie te reserveren . Kreeg als antwoord: Hij wilde hem wel reserveren voor mij,maar moest ik als aanbetaling alvast 50 euro betalen.Direkt mee gestopt, en heb even langer moeten wachten ,maar heb er nu wel eentje in nieuwstaat voor een hele nette prijs. (Zijn natuurlijk ook zat eerlijke verkopers.)

Groet, Jan
Back to top
Reply with quote
 
corvanspijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Dec 2011
Posts: 134
Location: Koekange
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 16 Oct 2018, 17:25    Post subject:
Goed dat je dit hebt aangekaart, Frank. Het zijn niet alleen de fake handelaren op marktplaats die je oplichten. Sinds dat ik op de (intussen opgedoekte) site parkerpenonline een pen en vullingen had besteld en niets geleverd heb gekregen, controleer ik elke verkoper met de site van de politie (adres: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html) Geen 100% zekerheid maar als een klacht bij de politie bekend is dan komt die daarop te voorschijn. We leven helaas in een wereld vol boeven. Mensen zoals wij maar dan zonder geweten of ze hebben er (nog) geen last van.

groet,
Cor
Back to top
Reply with quote
 
wesselmosch


Gender: Male
Age: 29
Joined: 10 Feb 2018
Posts: 5

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Oct 2018, 18:19    Post subject:
als je wat geld wilt besparen bij het kopen van nieuwe camera apparatuur, kun je dat doen bij een site als https://www.superaankoop.co.nl/nl_NL/ . Heb ik ook gedaan. Succes.
_________________
canon 7d m2/5d m4
canon 300mm 2.8f
Back to top
Reply with quote
 
peeters


Gender: Male
Age: 31
Joined: 16 Oct 2018
Posts: 4
Location: Hoevelaken
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Oct 2018, 18:54    Post subject: Opgelicht door Joris
...

Last edited by peeters on Wed 17 Oct 2018, 6:21; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Van de Velde Frank


Gender: Male
Age: 62
Joined: 02 Oct 2012
Posts: 26
Location: Wevelgem - Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 16 Oct 2018, 19:47    Post subject: 'Superaankoop' ook niet altijd succesverhaal
beste collega's,
in vervolg vd reacties ivm 'marktplaats, te mooi om waar te zijn' :

Zie dat enkelen 'superaankoop' aanbevelen, toch best eens de reviews lezen. Erg lage prijzen, dat zeker, maar je moet het bestelde natuurlijk ook nog geleverd krijgen ...
reviewlink in bijlage : https://nl-be.trustpilot.com/review/www.superaankoop.co.nl

groeten
_________________
canon eos 77d / tamron 150 600 g2
Back to top
Reply with quote
 
lieveke




Joined: 16 Oct 2018
Posts: 2
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 16 Oct 2018, 20:00    Post subject: Re: Opgelicht door Joris
peeters wrote:
lieveke wrote:
Ik heb hem via bitcoin 529 overgemaakt voor de Sony Alpha 77.
9 jaar lid van marktplaats, 9 positieve reacties dus ik dacht dat het wel goed kwam. Faillissementsverkopen klonk aanneembaar. Ik sta nu dus in Nijkerk en belde aan bij een jongen die nergens van wist. Ik had niet verwacht dat ik ooit opgelicht zal worden maar wel dus. Hij heeft me zelfs gewoon naar Nijkerk laten rijden. Hij had 93 advertenties en nu niets meer. Zijn er meer mensen ingetrapt? Mijn laatste spaarcenten... straks maar aangifte doen. Zal vast niets aanhalen.


Hier hetzelfde gebeurd Lieveke! Ik heb deze oplichter 500 euro betaald.
Doordat ik hem telefonisch gesproken heb, heeft hij mijn vertrouwen gewonnen. Achteraf erg dom van mezelf. Gelukkig heb ik zijn 06 nummer, ip adres (inmiddels) en zijn stem opgenomen tijdens het telefoongesprek. Ik had al een slecht voorgevoel (toen had ik al betaald) waarop ik met hem heb getelefoneerd. Dit heb ik gelukkig opgenomen. Hij stelde mij wel gerust, maar uiteraard heb ik de lens niet van hem ontvangen. Ik heb inmiddels al aangifte gedaan, dus er loopt een onderzoek naar hem. Meer aangiftes zijn dus aan te raden!


Er op terugkijkend is het natuurlijk heel erg stom dat ik het geld overgemaakt heb. Het contact verliep zo goed dat ik op een gegeven moment dacht dat dit te vertrouwen was. Hij vertelde me dat er meerdere mensen interesse hadden en hierdoor niet wou reserveren. Aangezien ik geloofde dat het een faillisementsveiling was klonk het aannemelijk. De prijs was laag maar als je groot inkoopt .... niet te laag om te twiijfelen.
Ook toen hij mij vroeg via bitcoin te betalen vond ik dit vreemd maar dacht dat ik gewoon te oud was en dit een moderne manier van betalen was want hij had meerdere positieve reacties.
Wanneer ben jij belazerd? Ik snap niet dat mp niet ingrijpt. Hij heeft alle advertenties verwijderd dus het zal me niet verbazen als hij het afgelopen weekend meerdere mensen te pakken heeft genomen.
Aangifte is gedaan en wellicht is het handig als je mij prive nog zijn nummer enzo geeft zodat ik dit nog bij de aangifte kan voegen?
Wat mij verbaasd? Dat dit soort mensen nog gewoon kunnen slapen.
Ik had zelfs een afspraak voor maandag waarop ik een vriendelijk bericht kreeg met de vraag of het dinsdag kon want hij had maandag nog een veiling en dit was handiger.

Groetjes Désirée
Back to top
Reply with quote
 
vogeljan


Gender: Male

Joined: 17 Oct 2009
Posts: 51

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 16 Oct 2018, 21:21    Post subject:
Hoe moet volgens jouw dan MP ingrijpen?

Iedereen kan advertenties plaatsen ,en het is natuurlijk vaak niet meteen duidelijk of de adverteerder goede of slechte bedoelingen heeft.
Op mijn mp app verscheen vanmiddag het bericht dat deze advertenties verlopen waren. Hetgeen inhoud dat na klachten MP zelf de advertenties heeft verwijderd, en het account afsluit.

Bij mij wil er nog steeds niet in dat als je afspreekt de camera op te halen ,hem dan op voorhand al betaalt. Je gaat dan toch kijken ,en is het allemaal goed ter plekke afrekenen.
Mp geeft ook tips en er staat niet bij :maak maar geld over aan een wild vreemde ,en zie maar hoe het afloopt.

Zal zeker een nare ervaring voor je geweest zijn ,maar vrees dat er weinig bij uitkomt.

Jan
Back to top
Reply with quote
 
peeters


Gender: Male
Age: 31
Joined: 16 Oct 2018
Posts: 4
Location: Hoevelaken
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Oct 2018, 6:28    Post subject: Opgelicht door Joris
vogeljan wrote:
Hoe moet volgens jouw dan MP ingrijpen?

Iedereen kan advertenties plaatsen ,en het is natuurlijk vaak niet meteen duidelijk of de adverteerder goede of slechte bedoelingen heeft.
Op mijn mp app verscheen vanmiddag het bericht dat deze advertenties verlopen waren. Hetgeen inhoud dat na klachten MP zelf de advertenties heeft verwijderd, en het account afsluit.

Bij mij wil er nog steeds niet in dat als je afspreekt de camera op te halen ,hem dan op voorhand al betaalt. Je gaat dan toch kijken ,en is het allemaal goed ter plekke afrekenen.
Mp geeft ook tips en er staat niet bij :maak maar geld over aan een wild vreemde ,en zie maar hoe het afloopt.

Zal zeker een nare ervaring voor je geweest zijn ,maar vrees dat er weinig bij uitkomt.

Jan


Hoi Jan,

Jup dat klopt. Het is een geraffineerde oplichter die wel weet wat hij doet.
Gelukkig weet ik dat ook en kom ik met zijn ip adres al heel ver. Ook zijn persoonsgegevens zijn op te vragen via de provider waar hij zijn mobiele nummer had staan: KPN en natuurlijk marktplaats, als dat niet nep is. Ik ga mijn best doen om het allemaal te achterhalen van deze flapdrol, zodat ook het geld teruggestort kan worden van de andere gedupeerde.
Back to top
Reply with quote
 
charlysax


Gender: Male
Age: 68
Joined: 07 Jun 2009
Posts: 207
Location: Heers Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Oct 2018, 9:11    Post subject:
Ook zijn persoonsgegevens zijn op te vragen via de provider waar hij zijn mobiele nummer had staan: KPN en natuurlijk marktplaats, als dat

Denk dat Je teveel naar politiefims kijk
Probeer maar es zijn Id te achterhalen met een ,,, wegwerp Gsm
Deze jonges zijn wel slimmer ??

Grt
Charly
_________________
Canon spul
Back to top
Reply with quote
 
peeters


Gender: Male
Age: 31
Joined: 16 Oct 2018
Posts: 4
Location: Hoevelaken
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Oct 2018, 15:36    Post subject: Oplichter Joris
charlysax wrote:
Ook zijn persoonsgegevens zijn op te vragen via de provider waar hij zijn mobiele nummer had staan: KPN en natuurlijk marktplaats, als dat

Denk dat Je teveel naar politiefims kijk
Probeer maar es zijn Id te achterhalen met een ,,, wegwerp Gsm
Deze jonges zijn wel slimmer ??

Grt
Charly


Nee hoor. Een goede it achtergrond en mede developers kunnen een heel eind komen. Een wegwerp telefoon (ofwel een prepaid simkaart) is hedendaags ook geregistreerd bij KPN. Dus dat is een voordeel. Daarnaast heeft Marktplaats zijn gegevens, dus daar kom je ver genoeg mee.
Back to top
Reply with quote
 
charlysax


Gender: Male
Age: 68
Joined: 07 Jun 2009
Posts: 207
Location: Heers Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Oct 2018, 17:46    Post subject:
Ok , Ik geloof Je wel
Maar b.v Mijn vrouw is Russisch en heeft een kaart daar gekocht

, dus begin er maar es aan ..;
Charly
_________________
Canon spul
Back to top
Reply with quote
 
peeters


Gender: Male
Age: 31
Joined: 16 Oct 2018
Posts: 4
Location: Hoevelaken
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 18 Oct 2018, 13:38    Post subject:
charlysax wrote:
Ok , Ik geloof Je wel
Maar b.v Mijn vrouw is Russisch en heeft een kaart daar gekocht

, dus begin er maar es aan ..;
Charly


Voorbeeldje. Zijn account is gesloten op marktplaats en is nergens meer te vinden. In de caching van Google hebben we dit even terug kunnen halen:
https://screencast.com/t/7CteDzfs16D

Nu even proberen om zijn gegevens verder te verkrijgen. De politie werkt mee, dus dat is goed.
Back to top
Reply with quote
 
Ardi62




Joined: 03 Nov 2018
Posts: 1
Location: Spijkenisse
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 17 Nov 2018, 12:02    Post subject:
Oplichters proberen juist oude account te stelen voor dit soort praktijken. Dus trap er niet in en ga altijd langs om je spullen te bekijken.
Had laatst een nieuwe swarovski kijker gezien die leuke prijs had. Was alleen opsturen want hij had het druk en was niet vaak thuis. Account bestond ook al 13 jaar. Toch maar niet gedaan. Later stond bericht op MP wie er nog meer opgelicht was.
_________________
Panasonic G90
Panasonic Leica 100-400
Back to top
Reply with quote
 
H.van Emden


Gender: Male

Joined: 10 Dec 2006
Posts: 180
Location: Stilfs
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 19 Nov 2018, 19:15    Post subject:
Een korte opmerking! Oplichters zijn er al net zo lang als er mensen zijn. Wees scherp en alert, een nieuwe camera voor de helft van de prijs in de duurdere klasse, kan niet! Een camera kopen ver onder een redelijke prijs, gaat richting heling en je kan daarmee ook nog in de problemen komen. In dit geval is het een ernstige, maar bekende vorm van oplichting. Ik zou willen adviseren om in alle gevallen aangifte te doen! De politie kan in veel gevallen achterhalen wie er achter zit. Hoe meer aangiften, hoe beter. Bij meerdere aangiften komt de politie ook eerder tot actie.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum