Posted: Wed 08 Feb 2006, 22:39 Post subject: oogcorrectie (?) wieltje canon 350D
Hoi,
bij de canon eos 350D van mijn vriendin, moeten wij het oogcorrectie (weet niet meer hoe dat heet) wieltje een stuk naar de min draaien willen we het venster scherp zien, bij mijn toestel niet, ook hebben we allebei geen bril (nodig).
nu vraag ik me af of daar verder nog nadelen aan zitten ivm de autofocus, ik denk zelf met de manual focus wel, is hier iets aan te doen, er zit nog wel garantie op.
Posted: Thu 09 Feb 2006, 8:41 Post subject:
Dat wieltje bepaalt alleen of je door je zoeker scherp kijkt. Heeft verder niets te maken met de cam of de AF. Wel natuurlijk met MF, want als je het wieltje verkeerd stelt en wel scherp stelt op MF dan klopt dat niet met de werkelijk scherpte instelling. Wat ik heb gedaan is cam op statief, scherpstellen op AF en dan aan het wieltje draaien tot ik het ook echt scherp zag. Daarna op MF controleren (als je op MF scherpstelt en het is ook scherp licht het AF punt even rood op).
Posted: Thu 09 Feb 2006, 9:22 Post subject: Re: oogcorrectie (?) wieltje canon 350D
Lesley van Loo wrote:
Hoi,
Nu vraag ik me af of daar verder nog nadelen aan zitten ivm de autofocus, ik denk zelf met de manual focus wel, is hier iets aan te doen, er zit nog wel garantie op.
Je kunt ook de juiste instelling controleren aan de hand van de exif info, zoals sluitertijd en diafragma, die in gele cijfertjes onderin je zoeker staat. Corrigeer mbv het wieltje tot je dat scherp ziet. Als dat het geval is dan moet het beeld dat je lens oppikt naturel in de zoeker worden weergegeven. Of je vrede moet hebben met een zoeker die al op voorhand moet worden gecorrigeerd is vers twee. _________________ Panasonic Lumix G9, Panasonic Leica DG Vario-Elmar F/4-6.3 100-400mm Asph. power OIS.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum