reneadelerhof wrote: |
Laten we a.u.b. niet continue ruzie maken over de ratings! we hebben het hier over beoordelingen die varieren van 8,5-10 (zeer goed- perfect). Dat sommigen enkele foto's niet perfect vinden en daarom 'slechts' een 8,5 geven is toch geen misdaad???
Wanneer we verzanden in "omlaag-raten" en "omhoog raten" voor de statistieken zijn we totaal verkeerd bezig. Wat heb je dan aan zo'n rating? volgens mij zegt het dan weinig over de foto zelf. Ik rate dan ook alleen in competitie-verband; buiten de competitie uit ik mijn waardering alleen in commentaar. mvg, René |
Marcel van der Tol wrote: |
Het gaat hier over normen en waarden en wat mij betreft worden wij door de relativerende opemerkingen steeds weer gedwongen om ons het gedrag van de kleuters van Daan te laten welgevallen. Het gaat hier wel ergens om Ik heb het echt gehad met dit gedoe. Wat hier gebeurt is niet goed te praten.
Tom probeert zijn normen op te leggen aan Birdpix. Alleen zijn oordeel is geldig. Ook uit zijn reactie blijkt dat hij eigenlijk niets motiveert. "Deze foto's zijn duidelijk van hoger kaliber dan de Velduil en een Smelleken". Hoe zo dan waarom dan? Omdat Tom van Hell dat vindt? Nou Tom ik ben het met vele anderen absoluut niet met jou eens. Over het supportergedrag heb ik de volgende gegevens op een rijtje gezet. Tom heeft in totaal 86 ratings gegeven aan 31 personen. Gemiddelde rating 8,9. In totaal heeft hij 19 ratings aan Erwin uitgedeeld met een gemiddelde van 9,31. Aan deze persoon heeft hij ook een totaal van 6 tienen uitgedeeld, tegen 15 tienen in totaal (inclusief de 2 voor Harvey). Deze feiten kunnen maar tot één objectieve conclusie leiden. Kennelijk geeft Tom aan één bepaald persoon significant meer en hogere cijfers dan de rest van de fotografen. Kijk zelf maar in de cijfers en u zult nog veel meer interessante gegevens tegenkomen (moet je wel vip zijn), bijvoorbeeld welke fotografen significant lagere cijfers van Tom krijgen. Dus Tom ergert zich aan fangedrag? Ga toch gauw weg. En bij het opleggen van zijn normen aan Birdpix gaat hij nog veel verder. Ik ben afgelopen zomer door Tom beschuldigt van het omlaagraten van zijn foto's. Dat was in de tijd dat ik zeer vaak iedere foto een rating gaf. Zoals bij vele bekend geef ik niet zomaar hoge ratings en ik had de pech dat ik naar het oordeel van Tom zijn foto's te lage ratings gaf. Ik ben daarbij beschuldigd van vals spel, heb foto voor foto toegelicht waarom ik de rating gegeven heb en Tom was niet bereid om zelfs maar een begin van een excuus te geven. Ik zal niet de hele mailwisseling hier plaatsen. Maar nog nooit heeft iemand het gewaagd mij op zo'n onbeschofte manier te beledigen. Wie het niet wil geloven en nog steeds recht wil praten wat krom is kan ik wel inzage in mijn inbox geven. Het heeft er wel toe geleid dat ik sindsdien nauwelijk meer foto's rate. Het heeft toen niet veel gescheeld of ik was helemaal met Birdpix gestopt en ik ben er nu weer heel dichtbij. Vanaf nu weiger ik om foto's van Tom te plaatsen totdat Tom in het openbaar zijn excuses heeft aangeboden, de ratings van de foto's van Rein rechtgezet worden, en Tom laat zien dat hij normaal zelfbeheersing kan opbrengen. Marcel Het leuke is ook Marcel dat je zelf op net zo,n manier werkte als de platen er al weken opstonden en het dus niet meer zo opviel Waarbij je dan ook nog behoorlijk onderscheid maakte Dit is dus duidelijk de pot verwijt de ketel wat Het suportersgedrag betreft bedoel ik niet dat er hoge cijfers gegeven worden dat doe ik ook duidelijk maar ik bedoel daarbij het duidelijk het onderuit halen van anderen. Daarwas jij ook niet vies van Maar gezien de laatste rel hou je nu gelukkig wijselijk in. Wat mij betreft was het vandaag bij het laatste commenytaar gebleven van Daan en Rene. Maar het zij zo dat de vuile was nu buiten hangt Ik heb de complete mailwisseling in mijn bezit, dus wie |