Posted: Wed 15 Feb 2006, 22:08 Post subject: leuke plek?
Hallo,
ik heb sinds kort een 2-persoons schuiltentje gekocht en zou hem eigenlijk wel een keertje willen gebruiken (maar vind het moeilijk een plek te bepalen), heeft iemand misschien een leuke tip voor me waar ik hem neer zou kunnen zetten, wil hem zaterdag ochtend gaan proberen.
als je iets leuks weet wil je me dan een PB-tje sturen.
Posted: Fri 21 Apr 2006, 18:30 Post subject:
nog niemand gereageerd, ik wil het morgen toch echt gaan proberen, iemand een tip om mijn tentje neer te zetten in het midden van het land. _________________ www.ltdphoto.com
Gender: Male Age: 43 Joined: 01 Jan 2004 Posts: 248 Location: Amsterdam
Posted: Fri 21 Apr 2006, 19:09 Post subject:
Klint en beetje zielig Lesley!
weet iemand nog een plekje in midden nederland om m'n tentje neer te zetten!!!
moet er zonder dat het ook maar een beetje gemeen bedoeld is wel om lachen! Kan je helaas niet helpen. _________________ Nikon D200 met AF-S 300mm f4 en 1.4 converter
Posted: Fri 21 Apr 2006, 19:13 Post subject:
bedankt Jacob, voor je toch best gemene berichtje, maar ik vind het moeilijk om een plek te vinden, waar zet je zo een tent nou neer zodat je ook nog iets te zien krijgt, iemand dan misschien een tip:
-zon in de rug, mooie achtegrond, genoeg licht, dat lijkt me logisch, maar dan? _________________ www.ltdphoto.com
Gender: Male Age: 56 Joined: 03 Apr 2005 Posts: 119 Location: Den Haag
Posted: Fri 21 Apr 2006, 21:26 Post subject:
Ik volg dit topic ook.
Ook ik ben benieuwd hoe men dat nou doet. Ik zou hier in Den Haag e.o. geen plek weten waar ik ongeneerd een tent op een mooi plekje kan neerzetten. Nou, ik weet wel een mooie plek, maar dat is van het Zuid-Hollands Landschap en daar mag je geen tent opzetten.
Terug naar de vraag van Lesley, in het midden van het land. Ook ik vraag me af hoe men nou een mooi plekje vindt. _________________ Nikon Z8
Volgens mij zou je als volgt te werk moeten gaan: eerst je eigen omgeving verkennen en weten waar welke vogels ongeveer voorkomen, vervolgens zou je kunnen observeren of een bepaalde vogel een vast patroon heeft. Zodra je dat weet kun je je schuiltentje plaatsen.
Je kunt ook werken vanuit het principe dat je een heel specifieke soort wilt fotograferen. Bijv. een IJsvogel. Je zoekt dan eerst naar een plek waar ie voorkomt en vervolgens wat hierboven staat.
Laatste tip: volg je intuitie: zet je tentje gewoon ergens neer, al doende leert men.
Posted: Fri 21 Apr 2006, 21:55 Post subject:
In de meeste natuurgebieden mag je geen tent opzetten, maar die regel is ingesteld om kamperen te voorkomen, als je de boswachter/eigenaar van een terrein uitlegt wat je gaat doen mag het misschien wel.
Ik ben zelf ook net begonnen met experimenteren met een tentje, mijn tip is:
Als je op openbaar terrein wilt gaan zitten,ga danīs morgens heel vroeg, want (vooral in het weekend) wordt je midden op de dag gek van de mensen die naast je tentje komen staan, en op luide toon informeren, wat je nou eigenlijk aan het doen bent.
Bart. _________________ Canon eos 20D/40D, 300/4.0Lis, 500/4.0Lis, 1.4x en 2.0x extender II.
Gender: Male Age: 63 Joined: 30 Aug 2005 Posts: 133 Location: Hoek
Posted: Fri 21 Apr 2006, 21:56 Post subject:
Ik heb mijn tentje is een keer langs de kreken van het veenmoeras bij het Bert-bospad opgezet dit is vlakbij Westbroek (bij het Ooievaarsnest) .
Het is een vrij toegankelijk prachtig natuurgebied wat nog niet zo erg ontdekt is.(ook hier zitten Purper reigers).
Absoluut de moeite waard!
Groetjes Peter. _________________ 2x de CANON EOS 5D Mark IV, en de 500mm 4.0 IS II plus nog ander glaswerk.
Posted: Fri 21 Apr 2006, 22:00 Post subject:
bedankt voor de tips allemaal.
@ Peter: het Bert Boschpad ken ik, maar zou niet weten waar je daar een tent kan neerzetten, het pad door het bos kan je niet af en verder is het allemaal open, toch? _________________ www.ltdphoto.com
Gender: Male Age: 48 Joined: 06 Dec 2004 Posts: 2329 Location: Groningen
Posted: Mon 26 Feb 2007, 0:08 Post subject:
viewmasterqueen wrote:
eigenlijk kun je toch net zo goed in een schuilhut gaan zitten?
heb je al dat gedoe niet. en je weet toch nooit waar t vogeltje gaat zitten.
Het lijkt me toch dat je wel plekken uit kunt zoeken waar meer vogels komen dan op andere plekken (bijv. een plasje in een bos). En als je daar gewoon een keer langsloopt, zul je net zien dat er niks zit. Een hutje lijkt me dan toch prima geschikt.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum