Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


tamron 150-600 f5-6.3 sp di usd

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
theDutchy


Gender: Male
Age: 60
Joined: 12 Jan 2019
Posts: 3
Location: kaag
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 16 Jan 2019, 21:32    Post subject: tamron 150-600 f5-6.3 sp di usd
hallo ik ben willem nieuw hier.
Ik ben van plan een tamron 150-600 f5-6.3 sp di usd voor mijn sony camara te kopen.
Als ik op internet zoek zie ik wel goede reviews en het is een lens wat voor een redelijk bedag te koop is.
Graag hoor ik van iemand met ervaring met deze lens of het de goede keus is.
b.v.d willem.
Back to top
Reply with quote
 
Gejo Wassink


Gender: Male
Age: 58
Joined: 31 Dec 2011
Posts: 167
Location: Lievelde
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 17 Jan 2019, 20:06    Post subject: tamron 150-600
Ik fotografeer met de eerste serie van de tamron 150-600. Uiteraard maak je met een premium lens van Nicon of Canon kwalitatief betere foto's. Maar die lenzen kosten dan ook 10x zo veel.
Ik ben er zeer tevreden mee, zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteit. Voordeel van deze lens is ook het lage gewicht. Met deze lens kun je rustig een lange wandeling maken, iets dat je met die dure bakbeesten niet snel zult doen.
Nadeel t.o.v. de dure lenzen is wel dat je minder licht hebt natuurlijk. Voor vliegbeelden moet ik wel echt zonnig weer hebben om een voldoende korte sluitertijd te krijgen. De AF zal ook wel niet zo snel zijn als bij de dure telekanonnen.
Voordeel van de zoom is natuurlijk ook nog aanwezig.

Mijn advies: Wanneer je 10 000 euro klaar hebt liggen voor fotografiespulletjes en wanneer je foto's van professionele kwaliteit moeten zijn voor de verkoop (alhoewel ik ook foto's verkoop die met de tamron zijn gemaakt): koop dan toch zo'n dure 500 mm lens van canon of Nikon of....

Heb je dat geld niet; dan is de tamron of de sigma een prima aanschaf.

Bekijk tot slot mijn foto's hier op BP maar eens. Die zijn allemaal met de oude tamron gemaakt. Uiteraard wel bewerkt (verscherpt) en verkleind voor publicatie hier. Door dat verkleinen is het verschil in kwaliteit met de dure lenzen nog minder zichtbaar.

groet,

Gejo
_________________
canon eos 5D mark IV sigma 150-600 sports, tamron 150-600mm. Tamron 70-300 mm. www.bureauwassink.nl
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1460
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 17 Jan 2019, 22:06    Post subject:
Ik sluit me volledig aan bij Gejo, eveneens als gebruiker van de Tamron. Ik ben erg te spreken over de lens. Hij kan ragfijne details produceren op 600 mm, vooral bij f/7.1 of f/8. Bij mij is vooral de body de beperkende factor.

Let overigens wel op dat er 2 versies van de 150-600 bestaan. Gejo en ik fotograferen met de originele. Daar zou je nu tweedehands nog orde van grootte 500 euro voor moeten betalen, denk ik (nieuw 900). Later is de G2 verschenen, die een slagje beter schijnt te zijn. Die is nu nieuw 1250.

Groeten Vincent
_________________
2014-2019: Canon 700D + Tamron 150-600 mm ---- 2019-2021: Panasonic G9 + Panasonic 100-400 mm ---- 2022-nu: Sony A7IV + Sony 200-600 mm.
Back to top
Reply with quote
 
theDutchy


Gender: Male
Age: 60
Joined: 12 Jan 2019
Posts: 3
Location: kaag
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 17 Jan 2019, 23:08    Post subject:
Bedankt Gejo en Vincent.
Ik heb Gejo zijn foto's bekeken mijn complimenten hiervoor prachtig en dat met de tamron als deze lens deze mogelijkheden heeft ,
Moet natuurlijk zelf nog veel leren wand niet de lens maakt de foto maar de fotograaf.
Vincent zijn foto's ook nog bekeken hier voor ook mijn complimenten.
Nogmaals bedankt.

Ps nog een vraag voor Vincent je had het over 2 modellen ik had deze gevonden
is dit de goede,
https://www.kamera-express.nl/product/12193463/tamron-150-600mm-f-5-0-6-3-sp-di-usd-sony
Back to top
Reply with quote
 
Ruben


Gender: Male
Age: 41
Joined: 02 Jan 2019
Posts: 4
Location: Soesterberg
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 20 Jan 2019, 22:14    Post subject:
je link gaat naar kamera express.
daar heb ik ook mijn tamron 150-600 gekocht, zeer goed geholpen.

beide lenzen getest (nieuw en oude) versie.
Wat mijn op viel was de "oude" versie stiller was en soepeler in bediening.
nadat de medewerker de lenzen qua beeld en scherpte had vergeleken op internet ( oude werd iets sneller wazig aan de zijkant van de foto's)
Heb ik voor de oude gekozen omdat die ook weer 500 (toentertijd) goedkoper was.
advies neem je body mee ga naar een van hun winkels en laat je zeker door hen ook adviseren.
Back to top
Reply with quote
 
theDutchy


Gender: Male
Age: 60
Joined: 12 Jan 2019
Posts: 3
Location: kaag
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 21 Jan 2019, 16:38    Post subject:
je advies opgevolgt Ruben.
Ben ook voor de eerste versie gegaan.
Nu 550 euro goedkoper dan de G2.
ik heb niet veel ervaring moet nog hoop leren en oefenen,
maar ben vandaag al zeer tevreden met de eerste testen van de lens.
Back to top
Reply with quote
 
kruisje2000


Gender: Male
Age: 70
Joined: 11 Jan 2017
Posts: 92
Location: Etten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 21 Jan 2019, 21:04    Post subject:
Okee, nu we het over de Tamron 150-600 hebben: ik heb een poosje de eerste versie (de Contemporary uitvoering) gebruikt in combinatie met mijn Canon EOS D550 en ik vond de resultaten met name qua scherpte maar matig, vergeleken met dezelfde camera met een vaste Canon 400mm (oude versie) en/of een Canon 100-400mm (ook oude versie). Gevalletje "neem een betere camera en de nieuwe Tamron 150-600 Sports"? Mijn twijfel daarbij ook: kan ik een kwaliteitssprong maken door over te schakelen op een full-frame camera?

Gr. Harry
_________________
Canon EOS 550D aan Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Canon EOS 550D aan Canon 100-400 mm (op vakantie)
Back to top
Reply with quote
 
marcanon


Gender: Male

Joined: 07 Jan 2010
Posts: 9

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 24 Jan 2019, 12:17    Post subject:
kruisje2000 wrote:
Okee, nu we het over de Tamron 150-600 hebben: ik heb een poosje de eerste versie (de Contemporary uitvoering) gebruikt in combinatie met mijn Canon EOS D550 en ik vond de resultaten met name qua scherpte maar matig, vergeleken met dezelfde camera met een vaste Canon 400mm (oude versie) en/of een Canon 100-400mm (ook oude versie). Gevalletje "neem een betere camera en de nieuwe Tamron 150-600 Sports"? Mijn twijfel daarbij ook: kan ik een kwaliteitssprong maken door over te schakelen op een full-frame camera?

Gr. Harry


de Contemporary en Sports dat zijn volgens mij de sigma uitvoeringen. De nieuwe Tamron is volgens mij de G2
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum