Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Vogelen in de Oostelijke Pyreneen en de omgeveing van Girona

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
ray


Gender: Male
Age: 52
Joined: 22 Dec 2003
Posts: 15
Location: Hilversum
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 22 Feb 2006, 9:25    Post subject: Vogelen in de Oostelijke Pyreneen en de omgeveing van Girona
Heeft iemand goede tips voor het spotten van Steenarend en andere grote rovers in de spaanse oostelijke Pyreneen in Mei?

Ik zit in mei een weekje in de omgeving van Girona (ten noorden van Barcelona) en wil graag de steenarend en/of de lammergier eens zien en eventueel fotograferen.

Tips over andere leuke soorten in die regio zijn uiteraard ook welkom!!

Hoor het graag!

vrg,

Raymond
_________________
Nikon D80, Nikon D300, Nikon 17-55 2.8, Nikon 80-200 2.8, Nikon 50mm 1.4, Tokina 12-24, Sigma 150 2.8 Macro, Sigma 500mm 4.5, 1.4x Nikon converter,
Back to top
Reply with quote
 
rob_voesten


Gender: Male
Age: 38
Joined: 19 Jun 2005
Posts: 12
Location: Wanssum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 29 Mar 2006, 18:05    Post subject:
Hoi Raymond

Wij gaan met school in Juni voor 3 weken naar het zelfde gebied.
Steen arend moet geen probleem zijn in dat gebied. Andere leuke soorten zijn Slangearend, Dwergarend en Havikarend.

Laat maar weten wat je allemaal hebt gezien. kunnen we daar ook opletten als we er met school zitten Wink

Groetjes Rob Voesten
Back to top
Reply with quote
 
JMKimstra


Gender: Female
Age: 57
Joined: 31 Oct 2003
Posts: 400
Location: Bilthoven
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 29 Mar 2006, 19:26    Post subject:
Ik zat eind mei vorig jaar in de buurt van Olot (een kleine 100km westelijker), en als je daar de bergen in gaat heb je zeker kans op Steenarend en Vale Gier.

Janneke
_________________
HTC Rhyme en Kowa Telescoop. De pentax is helaas overleden...
Back to top
Reply with quote
 
Jos Welbedacht


Gender: Male
Age: 33
Joined: 20 Sep 2004
Posts: 395
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 29 Mar 2006, 19:45    Post subject:
En (ik ken het gebied niet) als er hoge bergen zijn heb je ook een vrij goeie kans op de Lammergier, als ze in de buurt broeden zeker. Ik heb in het hoge Franse gedeelte van de Pyri's gezeten en kwam op de eerste dag al een tegen. Op de tweede dag vloog hij dicht langs mij. Eigenlijk waren ze wel vrij veel in de pyreneen maar ik weet niet hoe het Spaanse gebied waar jij naartoe gaat eruit ziet.
Reken op de toppen boven de 2,5 km maar op Vale Gier(heel dichtbij soms, vanaf beneden de berg lijkt het alsof ze niets van mensen moeten hebben, maar als je eenmaal op dezelfde hoogste zit hebben ze geen enkele moeite met rondvliegen om de mensen). Op die hoogte kun je ook de Alpenheggenmus en de Sneeuwvink verwachten. Dit zijn tamme vogels bij toeristische, hoge plekken. Ik weet niet hoe het met deze vogels in Mei is, maar reken maar dat het wel leuk word. Ook als de bergen niet boven de 2 km komen is er zat te zien.
_________________
Jos Welbedacht
Groningen
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum