Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht


maandopdracht april 2019: fotografeer een Mees
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 27 Apr 2019, 20:40    Post subject:
wdecock wrote:
Ik denk dat er maandelijks een bericht komt wanneer de foto's voor de MO opgeladen mogen worden en dit deze maand niet is gebeurd. Ligt hier ook niet een oorzaak voor het uitblijven van de uploads?

Volgens mij kan dat altijd vanaf het moment dat de opdracht aangekondigd wordt... Dat zal dti keer niet anders geweest zijn.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 27 Apr 2019, 20:55    Post subject:
Ik denk dat veel fotografen in deze tijd van het jaar druk zijn met het fotograferen van allerlei voorjaarsvogels, ik noem maar de blauwborsten en grutto's. Misschien zijn mensen na een winter met mezen op het voer nu een beetje uitgekeken op deze vogeltjes? Voor mezelf sprekend waren de kriebels om de teruggekeerde zomergasten te fotograferen groter dan de motivatie om op zoek te gaan naar mezen. Neemt niet weg dat ik de hele maand extra scherp was op mezen als bijvangst, en uiteindelijk ook wel iets heb weten te uploaden.

Groeten Vincent
Back to top
Reply with quote
 
luutgroeneveld


Gender: Male
Age: 71
Joined: 19 Sep 2011
Posts: 22
Location: Lioessens
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 27 Apr 2019, 21:24    Post subject:
Ik heb heel deze maand welgeteld 1 koolmees voor de lens gehad en de foto's daarvan waren niet scherp. Ik scharrel een beetje door de natuur, zie wel wat er op mijn pad komt en als er dan geen mees voor de camera komt heb ik niks voor de MO.
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 28 Apr 2019, 20:15    Post subject:
Elke medaille, ook deze, heeft altijd twee kanten. Enerzijds snap ik de verlenging wel; anderzijds voel ik zeker ook mee met RTL! Het is toch een beetje 'tijdens de wedstrijd de regels veranderen', wat ten nadele kan zijn van degenen die zich wel aan de regels gehouden hebben.
Bovendien: geen foto inleveren is ook een keus, en kán ook iets betekenen! Het kán betekenen dat je niet in staat was om een (naar je eigen idee) voldoende goede foto te maken.

Voor mijzelf voelt het ook wel een beetje zuur, dat ik juist wel al vroeg en daarna nog meermalen op stap geweest ben voor de MO, en dat er achteraf ineens meer tijd blijkt te zijn. Ik had er al meer dan genoeg tijd aan besteed, en wilde dus niet nog eens extra op stap.

In ieder geval hoop ik dat dit niet nogmaals gebeurt.
Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
hansgans


Gender: Male
Age: 45
Joined: 11 Oct 2010
Posts: 60
Location: Geesteren, Gelderland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 28 Apr 2019, 20:21    Post subject:
Regels zijn regels, gewoon op tijd insturen, geen gekloot met aanpassen van de inzendtijden. Kom op zeg, een Mees fotograferen. ........
_________________
Canon EOS 550D, Canon ef 75-300mm f/4-5.6, 300 F4 + 1.4 TC III
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 29 Apr 2019, 0:27    Post subject:
Regels zijn inderdaad regels en als beheerder van de competitie kan ik regels aanpassen, wanneer ik dat nodig acht.

Toen ik de opdracht goedkeurde had ik al mijn twijfels of deze opdracht inderdaad wel zo toegankelijk zou zijn voor iedereen, maar ik heb tegen mijn gevoel in, de opdracht toch het voordeel van de twijfel gegeven. Door meer tijd te geven zijn er nu meer goede inzendingen. Twee gebruikers hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om een nieuwe foto in te zenden.

Er zijn nu twee keer zoveel foto's om te nomineren.

Vanaf nu kunnen de foto's genomineerd worden. Dat kan tot en met vrijdag 4 mei. Zaterdag 5 mei worden de winnaars bekend gemaakt.
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 29 Apr 2019, 7:53    Post subject: MO
@ Marcel ? Of het voor iedereen wel toegankelijk was, een mees te fotograferen, dit kan je niet menen. We hebben ooit als opdracht gehad een biddende torenvalk, en dat was geen probleem ?? kom ff op zeg. Deze opdracht van Fons, was zoals in de inleiding beschreven als "laagdrempelig" en voor iedereen te doen. en met ruim 3 weken, was dat het ook. @ Reiswijk Dat had ik wel gelezen , maar dat was mijn punt niet. @ Josephine natuurlijk vind je het best terecht dat de inzend periode verlengt is. Dit levert je bonuspuntjes op, vliegen van je eerder met stroop dan met azijn, zij mijn moeder altijd. Dit geld natuurlijk ook voor @Vincent. @Truus, het is idd maar een spelletje, maar er gelden zoals bij ieder spelletje spelregels. En die kan je niet tijdens een spelletje spontaan veranderen. Dan neem je de deelnemers niet sirieus, en dus ook het "spelletje" niet. Moeten wij dat bij de volgende MO dat dan wel weer doen? dacht het niet he! Ik blijf het al met al een trieste zaak vinden........
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 29 Apr 2019, 8:26    Post subject:
Ik zie dat de termijn op nog een manier verlengd is:
Er staan twee foto's bij die al in MAART gemaakt zijn!

Logisch dat er ineens 'twee keer zo veel' foto's ingezonden zijn, als er zowel te vroege als te late foto's mee gaan doen. Dit vind ik echt niet leuk meer.
Ik zal me nog even bezinnen over of ik wel of niet ga nomineren deze maand.
Maar in ieder geval zeker niet foto's uit maart.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 29 Apr 2019, 8:51    Post subject:
Niet zo zuur, mensen. Leuk dat er nu meer inzendingen zijn, en er zitten een paar hele leuke bij. Foto's uit maart mogen alleen niet in beschouwing worden genomen, dat lijkt me logisch.

Wat is nu het tijdspad, Marcel? Vandaag en morgen reageren en nomineren, woensdag uitslag bekend?

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 29 Apr 2019, 9:30    Post subject:
Ik vind het jammer dat er zo'n punt wordt gemaakt over data. Natuurlijk: als een foto in maart is genomen voor de april opdracht dan kan dat niet. Is het heel erg dat er over heen wordt gekeken? Het is nu opgemerkt en mijn verwachting is dat die foto alsnog wordt gediskwalificeerd.
Maar laten we de maandopdracht nou niet te veel zien als een wedstrijd. Dan zou hij toch wel maand WEDSTRIJD heten? Het is een opdracht - en niet eens een verplichtte ook. En waar de opdracht aan moet voldoen bepaalt degene die de meeste waardering kreeg tijdens de vorige opdracht.
We noemen die persoon de winnaar en hij krijgt felicitaties. Meer is het toch niet?
Het is toch leuk om elke maand gericht op pad te kunnen gaan, om een doel extra te hebben, een beetje uit je comfortzone te komen en zo weer meer ervaring op te doen?

Nu blijkt dan dat er in de officiële periode wel heel weinig inzendingen zijn - ik begrijp werkelijk niet waarom zo'n periode dan niet verlengd zou mogen worden. Niet eerlijk, niet sportief? Ben je onsportief als je nog niets hebt? Ik snap die behoefte aan starre regels dus echt niet. Uiteindelijk heb ik een foto ingestuurd van het begin van de maand, maar pas nadat bekend was dat de periode verlengd was. Voor mij was het door persoonlijke omstandigheden niet echt makkelijk om die foto voor de einddatum te plaatsen. En daarom kwam het voor mij persoonlijk goed uit, die verlenging.
Ik denk dat het voor Fons ook heel wat fijner is wanneer er wat meer inzendingen zijn bij zijn opdracht.
Iedereen blij dan toch?

Wil je een echte wedstrijd, dan zijn er genoeg mogelijkheden buiten birdpix. Wedstrijden waar je het originele rawbeeld moet kunnen overleggen, waar niet sterker gecropt is dan 20%, waar je exif niet mag worden aangepast, noem het maar op. Lekker streng, lekker veel regeltjes, een echte professionele jury. Maar dit, deze maandopdracht van Birdpix, dat is toch echt wat anders.
Vooral leuk, volgens mij.

Ik heb veel plezier gehad door tijdens mijn verplichtte wandelingetje elk vogeltje dat er was op te merken, elke mees serieus als onderwerp te beschouwen en op die manier lekker nutteloos maar volledig in mijn element de tijd door te komen.
En nu moet ik verder met mijn commentaren want dat vind ik net zo leuk als het foto's maken zelf.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 29 Apr 2019, 10:25    Post subject:
Mooi geschreven Josephine!
Back to top
Reply with quote
 
Fons Hoiting
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 58
Joined: 06 Sep 2015
Posts: 32
Location: Deinum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 29 Apr 2019, 21:19    Post subject:
Mijn opzet om een laagdrempelige opdracht te bedenken heeft achteraf niet zo goed uitgepakt; wellicht niet spannend genoeg of zoals Vincent al opmerkt is men druk bezig om lekker van het voorjaar te genieten en dat te fotograferen,Of is het toch moeilijker dan gedacht ? In ieder geval zijn er uiteindelijk toch nog een aardig aantal foto,s ingezonden! Ik heb zelf niet meegedaan;ik heb wat moeite om mee te doen bij een zelfbedachte onderwerp...
Josephine ;ik kan me goed vinden in je relaas!
Groet,Fons
_________________
canon
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 29 Apr 2019, 22:44    Post subject:
Zo, alles van commentaar voorzien. Ik denk al aardig goed in beeld te hebben welke van mij de felbegeerde nominatie gaan krijgen.
Kleine vogeltjes: er zitten er genoeg maar ze zijn onmogelijk om echt mooi te fotograferen. Dat maakt zo'n ruime opdracht als gewoon maar een mees fotograferen nog behoorlijk lastig.
Fijn dat er door de omstreden extra tijd toch nog een pagina vol inzendingen waren. En ik ben onder de indruk van de kwaliteit - al die takjes die het lastig maken, de zon die uit een verkeerde hoek komt, die bewegelijke priegelbeestjes: Knap hoor!
Ik ben benieuwd wie de winnaar wordt!
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 30 Apr 2019, 9:07    Post subject:
Zo, drie nominaties gegeven waaronder 1 aanmoedigingsnominatie - bestaat zoiets?
Zo leuk altijd, die maandopdracht!
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 01 May 2019, 19:39    Post subject:
En, wanneer komt de uitslag? De commentaren zijn inmiddels wel opgedroogd. En een nieuwe opdracht is altijd leuk. Ik heb twee kanshebbers in gedachten.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 01 May 2019, 21:06    Post subject:
Dat antwoord is al gegeven, Vincent:
"Vanaf nu kunnen de foto's genomineerd worden. Dat kan tot en met vrijdag 4 mei. Zaterdag 5 mei worden de winnaars bekend gemaakt." Dus nog even geduld.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 01 May 2019, 22:38    Post subject:
Klopt inderdaad.

Nog voor de duidelijkheid. Uiteraard doen de twee foto’s die niet in de de (verlengde) maand april zijn gemaakt, niet mee voor de prijzen.

Marcel
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 02 May 2019, 7:24    Post subject: MO
@ Marcel , waarom zijn die dan geplaatst ? Om het allemaal nog onduidelijker en onoverzichtelijker te maken. Ik moet nu dus eerst alle Exif bekijken om te kijken welke foto`s ik mag nomineren. Als mensen al geen tijd hebben om een gewone mees te fotograferen, denk je dat ze dan wel tijd en zin hebben om uit te zoeken wanneer de foto gemaakt is....jaja

Vr. Groet
RTL
Back to top
Reply with quote
 
Rijswijk


Gender: Female

Joined: 01 Nov 2016
Posts: 118
Location: Rijswijk ZH
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 02 May 2019, 11:46    Post subject:
Geen flauw idee hoe ik op BP een nieuw bericht kan aanmaken, dus "misbruik" ik dit item maar even......

Hoorde vanmorgen op de radio dat de Britse Vogelbescherming een filmpje gemaakt heeft waarop een lied van vogelzang van vele vogels staat.
Dit filmpje is gisteren op de 11e plaats in de Britse top 40 binnengekomen...... Echt mooi!
Google op "Let nature sing" !

Groet, Minke.
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 02 May 2019, 12:33    Post subject:
Rijswijk wrote:
Geen flauw idee hoe ik op BP een nieuw bericht kan aanmaken,

@Minke: kies 'forum' bovenin beeld, kies het juiste subforum en klik op 'nieuw topic'. Smile
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Rijswijk


Gender: Female

Joined: 01 Nov 2016
Posts: 118
Location: Rijswijk ZH
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 02 May 2019, 12:44    Post subject:
@Arjen: juist! Dat heb ik ook gedaan bij het item "Nieuws" en kreeg dan de melding dat alleen Moderatoren kunnen plaatsen. Heb dat opgevat als voor alle subs geldend.
Ik heb nu BP Algemeen geprobeerd en daar lukt het inderdaad wel. Weet ik dan ook weer.......
Dank je!

Groet, Minke.
Back to top
Reply with quote
 
jee


Gender: Male
Age: 57
Joined: 06 Dec 2011
Posts: 107
Location: Barnaul
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 02 May 2019, 17:35    Post subject:
Marcel van der Tol wrote:

Vanaf nu kunnen de foto's genomineerd worden. Dat kan tot en met vrijdag 4 mei. Zaterdag 5 mei worden de winnaars bekend gemaakt.


welk jaar, want morgen is het vrijdag 3 mei..........Very Happy
_________________
Groetjes,
Jaap
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 03 May 2019, 7:55    Post subject: L0L
Ja Jaap , alles loopt deze maand in het 100, dus dit kan er ook nog wel bij L0L...

Groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 03 May 2019, 22:35    Post subject:
Tot en met zaterdag 4 mei, zodat niemand zich benadeeld hoeft te voelen.
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 04 May 2019, 7:54    Post subject: MO
Dat voelde ik mij op voorhand al @Marcel Wink
Volgende maand maar alles gewoon op de normalen manier, om een hele hoop ruis te voorkomen...…

Vr.Groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 2 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum