Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Nikon D7200 + Tamron 100-400mm

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
ferrevandijk


Gender: Male
Age: 24
Joined: 25 Oct 2015
Posts: 8
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 07 Apr 2019, 22:35    Post subject: Nikon D7200 + Tamron 100-400mm
Hallo,

Ik ben de laatste tijd serieus aan het kijken naar verschillende dslr's met daarbij een lens voor vogelfotografie. Aangezien ik niet mijn hele bankrekening wil legen is voor de body mijn oog gevallen op de redelijk geprijsde Nikon D7200. Ik heb heel wat informatie opgezocht, maar ik kon nergens echt vinden hoe deze camera presteert als het gaat om vogelfotografie en of de (iets) duurdere D7500 dan misschien een betere optie is.

Qua lens vind ik het ook lastig. Ik heb gekeken naar een Tamron 150-600mm, aangezien het grote bereik goed van pas komt bij vogelfotografie. De grootte en zwaarte van deze lens vond ik echter problematisch, omdat ik van plan ben om vooral uit de hand te schieten. Daarom keek ik naar de lichtere en aantrekkelijkere geprijsde Tamron 100-400mm. Ik weet alleen niet of dit bereik genoeg is voor vogelfotografie, ondanks de cropfactor.

Kortom: Is de Nikon D7200 een goede optie voor vogelfotografie, of is de duurdere D7500 (of evt iets anders) voor die paar honderd euro beter? En heeft de Tamron 100-400mm i.c.m. een van deze body's een groot genoeg bereik voor vogelfotografie?

Alvast bedankt,

Ferre
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1460
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 11 Apr 2019, 9:33    Post subject:
Met 400 mm zit je met deze camera's op 400x1.6 = 640 mm equivalent op een full frame camera. Veel mensen fotograferen met een 500 mm op full frame, maar vaak hebben ze ook nog wel ergens een 1.4x converter in de tas zitten. Soms zal je willen dat je meer mm hebt, vermoed ik, maar het moet te doen zijn. Ik ken de D7200 en D7500 niet, maar de Tamron 150-600 lens heb ik altijd goede ervaringen mee gehad qua scherpte. Niet bijzonder snel en lichtsterk, maar verder een prima lens voor vogelfotografie. Ik weet niet of de kleinere broer dezelfde scherpte biedt.

Sinds kort ben ik overigens sinds een weekje overgestapt op een Panasonic DC-G9 met 100-400 mm lens. Dat is een nog een stuk lichtere combi, en 800 mm equivalent. Mijn eerste indruk is erg positief.

Groeten, Vincent
_________________
2014-2019: Canon 700D + Tamron 150-600 mm ---- 2019-2021: Panasonic G9 + Panasonic 100-400 mm ---- 2022-nu: Sony A7IV + Sony 200-600 mm.
Back to top
Reply with quote
 
Gejo Wassink


Gender: Male
Age: 58
Joined: 31 Dec 2011
Posts: 167
Location: Lievelde
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Apr 2019, 19:06    Post subject: lens
Grootte en gewicht van de tamron 150-600 vallen tegen??????
Volgens mij is de eerste versie van de tamron 150-600 de aller lichtste lens in deze vergrotingsklasse.
Ik loop er hele dagen mee rond en bij voldoende licht kun je er prima mee uit de hand schieten.
_________________
canon eos 5D mark IV sigma 150-600 sports, tamron 150-600mm. Tamron 70-300 mm. www.bureauwassink.nl
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum