Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht


Maandopdracht augustus 2019 "aandacht voor kleur"
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 70
Joined: 03 Jan 2017
Posts: 266
Location: Oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 31 Aug 2019, 10:13    Post subject:
Ja Vincent. Zo verging het mij ook met de vage eenden Jouw zaagbek stak trouwens met vlag en wimpel erboven uit. Jammer dat je die niet heb ingezonden.
Truus
Back to top
Reply with quote
 
hansgans


Gender: Male
Age: 45
Joined: 11 Oct 2010
Posts: 60
Location: Geesteren, Gelderland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 31 Aug 2019, 10:40    Post subject:
Gefeliciteerd met de overwinning Josephine! Volgende MO....iets met Meeuwen? 😉
_________________
Canon EOS 550D, Canon ef 75-300mm f/4-5.6, 300 F4 + 1.4 TC III
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 31 Aug 2019, 11:25    Post subject:
Oeps, ik was er zeker van dat ik twee nominaties had uitgedeeld. Maar ik zie nu dat ik dat blijkbaar alleen in gedachten heb gedaan, maar niet in werkelijkheid. Excuses!
Gelukkig maakt het voor de winnende foto niet uit, omdat dat een van beide nominaties was geweest. De ander is een foto die net geen podiumplaats heeft gehaald Het had dus tot een gedeelde 3e plaats geleid.
Hoe het kan dat ik vergeten ben te nomineren, weet ik niet. Maar mijn excuses. Ik zal daar de volgende keer zorgvuldiger op letten.

Gefeliciteerd, Josephine en de 2e en 3e plaatswinnaars!

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 31 Aug 2019, 12:03    Post subject: Re: Schelden
RTL wrote:
P.S. er is een verschil tussen schelden en vloeken!
Het laatste doe ik.

RTL


Dat er verschil is klopt, maar beide storen me en zijn niet nodig. Boosheid uiten is prima, maar de manier waarop maakt wel heel veel verschil.
Het vermindert in ieder geval mijn plezier in de MO aanmerkelijk. Ik zou het dus waarderen als je je iets gematigder zou kunnen gedragen op BirdPix.
Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 31 Aug 2019, 15:13    Post subject: Re: Schelden
Erna Koelman wrote:
RTL wrote:
P.S. er is een verschil tussen schelden en vloeken!
Het laatste doe ik.

RTL


Dat er verschil is klopt, maar beide storen me en zijn niet nodig. Boosheid uiten is prima, maar de manier waarop maakt wel heel veel verschil.
Het vermindert in ieder geval mijn plezier in de MO aanmerkelijk. Ik zou het dus waarderen als je je iets gematigder zou kunnen gedragen op BirdPix.
Groet, Erna


Erna, een gratis en geheel vrijblijvende tip. Mijn comments in het vervolg gewoon niet meer lezen.
Vr.Groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
hansgans


Gender: Male
Age: 45
Joined: 11 Oct 2010
Posts: 60
Location: Geesteren, Gelderland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 31 Aug 2019, 15:24    Post subject:
ps. Ik ben nou toch erg benieuwd naar de “zoekgeraakte” inzending
_________________
Canon EOS 550D, Canon ef 75-300mm f/4-5.6, 300 F4 + 1.4 TC III
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 31 Aug 2019, 15:33    Post subject:
hansgans wrote:
ps. Ik ben nou toch erg benieuwd naar de “zoekgeraakte” inzending


Ja Hans dat vraag ik mij ook af waar die blijft. Ik heb hem woensdagmiddag weer ingezonden. Marcel van der Tol tikt ook in zijn comment van die dag om 22:26 dat die hem nu wel gezien heeft. Maar na 72 uur is die nog steeds nergens te zien. Het zal wel tijdens de vakantie een onderbezetting zijn zeker. Of er moet heeeel lang over ge-soebat worden , van wat te doen met mijn inzending L0L.


Heb je gemist langs het veld, of ben je naar de streek derby 20 km verder op geweest ?


Vr.Groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
leo snellink
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 66
Joined: 31 Jan 2007
Posts: 5542
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 31 Aug 2019, 18:21    Post subject:
De inzending die Marcel in de herkansing heeft gezien is geplaatst in het communicatiealbum, omdat de foto toch niet meer kon meedoen voor de maandopdracht omdat dat tegen de regels zou zijn. Als je graag wilt dat anderen de foto te zien krijgen, kun je hem in je persoonlijke album plaatsen. Overigens vind ik dat er wel heel veel gezeurd wordt (gevloekt of gescholden) over die foto.. Uit alles wat ik weet (ingezonden foto's, die ik net als Marcel regelmatig verplaats naar het juiste album) is de foto gewoon nooit geplaatst. Omdat moderators alleen wat kunnen met foto's die ze zien en er geen aanwijzingen zijn dat er een moderator is die het ding heeft kwijt gemaakt, is de meest voor de hand liggende optie dat RTL gewoon een foutje heeft gemaakt. Kan iedereen overkomen. En RTL: als je aangeeft dat je met stroop en veren gaat werken zou het misschien ook handig zijn om toe te geven dat de kans dat de fout bij jou ligt toch eigenlijk best groot is. Na je eerdere opmerkingen is een oprechte verontschuldiging aan Marcel toch wel gepast.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 31 Aug 2019, 18:26    Post subject:
Truus Aletta Maan wrote:
Ja Vincent. Zo verging het mij ook met de vage eenden Jouw zaagbek stak trouwens met vlag en wimpel erboven uit. Jammer dat je die niet heb ingezonden.
Truus

Ja, achteraf gezien was dat een betere foto!
Back to top
Reply with quote
 
ErikNeuteboom


Gender: Male
Age: 63
Joined: 21 Jul 2019
Posts: 7
Location: Aruba
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 31 Aug 2019, 19:29    Post subject: Re: Schelden
RTL wrote:
Erna Koelman wrote:
RTL wrote:
P.S. er is een verschil tussen schelden en vloeken!
Het laatste doe ik.

RTL


Dat er verschil is klopt, maar beide storen me en zijn niet nodig. Boosheid uiten is prima, maar de manier waarop maakt wel heel veel verschil.
Het vermindert in ieder geval mijn plezier in de MO aanmerkelijk. Ik zou het dus waarderen als je je iets gematigder zou kunnen gedragen op BirdPix.
Groet, Erna


Erna, een gratis en geheel vrijblijvende tip. Mijn comments in het vervolg gewoon niet meer lezen.
Vr.Groet RTL

Mijn gratis tip aan de persoon RTL: probeer iets minder met jezelf bezig te zijn en probeer iets meer rekening te houden met anderen.
Back to top
Reply with quote
 
luutgroeneveld


Gender: Male
Age: 71
Joined: 19 Sep 2011
Posts: 22
Location: Lioessens
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 31 Aug 2019, 22:43    Post subject:
Misschien moeten wij het MO boek van augustus maar sluiten, in afwachting van een spannende opdracht voor september van winnares Josephine (proficiat)
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Sep 2019, 8:38    Post subject:
leo snellink wrote:
De inzending die Marcel in de herkansing heeft gezien is geplaatst in het communicatiealbum, omdat de foto toch niet meer kon meedoen voor de maandopdracht omdat dat tegen de regels zou zijn. Als je graag wilt dat anderen de foto te zien krijgen, kun je hem in je persoonlijke album plaatsen. Overigens vind ik dat er wel heel veel gezeurd wordt (gevloekt of gescholden) over die foto.. Uit alles wat ik weet (ingezonden foto's, die ik net als Marcel regelmatig verplaats naar het juiste album) is de foto gewoon nooit geplaatst. Omdat moderators alleen wat kunnen met foto's die ze zien en er geen aanwijzingen zijn dat er een moderator is die het ding heeft kwijt gemaakt, is de meest voor de hand liggende optie dat RTL gewoon een foutje heeft gemaakt. Kan iedereen overkomen. En RTL: als je aangeeft dat je met stroop en veren gaat werken zou het misschien ook handig zijn om toe te geven dat de kans dat de fout bij jou ligt toch eigenlijk best groot is. Na je eerdere opmerkingen is een oprechte verontschuldiging aan Marcel toch wel gepast.
Ja natuurlijk, nu ligt de fout bij mij, hou ff op joh. Maar ik denk dat we het advies van Luut maar moeten volgen, dat lijkt mij het beste. Ik ben er wel ff klaar mee. ooit las ik iets over een rode stip....tja RTL
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 289
Location: Dieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 01 Sep 2019, 9:12    Post subject: uploaden van foto's
ja soms gaat het mis bij het uploaden van foto's. kan aan de internetverbinding liggen op dat moment of andere toevallige fouten.
bij het uploaden ook voor de MO verdient het aanbeveling ook een kopie naar je PA te sturen. zodra deze daar staat weet je dat het uploaden gelukt is. daarna - in het geval van MO- natuurlijk uit het PA verwijderen omdat anders gemakkelijk de fotograaf te achterhalen is.

(sluit me aan bij Leo, meerderen onder ons zijn er overigens ook helemaal klaar mee)
grt. Guido
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 648
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 01 Sep 2019, 12:35    Post subject:
Van harte Josephine,
Helaas was ik ook wat dom bezig. Heb een aantal commentaren gegeven. Ik moest weg en daarna gewoon dagen de opdracht vergeten. Ik ga de rest nog van commentaar voorzien...
En ik zal kijken wie ik nog een symbolische nominatie kan geven.
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 3 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum