Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

geen goede leuren kleuren en niet scherp

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
PixPas (Basic)

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 28 Feb 2021, 16:10    Post subject: geen goede leuren kleuren en niet scherp
Hoi allemaal,

zoals jullie wellicht hebben gemerkt heb ik ondertussen flink de balen hoe mijn foto's steeds in het TA verschijnen.
Ik heb ondertussen de kalibratie verwijderd van mijn monitor, daar deze een gele gloed gaven.
Vandaag zelfs de monitoren teruggezet naar fabrieksinstellingen en deze foto lijkt me al beter, maar had graag jullie mening.

Waar ik ook tegen aanloop is dat het nooit echt scherp lijkt te zijn, ik lees jullie tips en waardeer ik zeer, maar wat ik ook probeer zelf op de M stand, het is niet scherp.
De lens heb ik nalaten kijken door Cameraland, en deze gaven aan dat de lens goed is.
Ik zal 1 foto gemaakt vandaag uploaden in het Tijdelijk album, van musjes die ik in de tuin heb gemaakt en hoop dat de rare paarse gloed weg is.

Ik heb heel veel plezier in het fotograferen, maar ik heb de balen als ik ze dan zie op de pc Sad.

link: https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=506630
Groet,
Jan

Last edited by Jan Lohman on Sun 28 Feb 2021, 21:03; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

jan Luit
Megavip

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 28 Feb 2021, 16:58    Post subject:
Hallo Jan

Ik las net iets over vriendjespolitiek maar ik kan je wel vertellen dat dat hier niet gebeurt.
Ik woon in Canada en ken de mensen van BP alleen via het interenet.
Het gaat echt om de foto's.
Maar ik wou even naar wat foto's kijken maar zie er dus maar 1 staan.
Kan ik niet een concusie uit trekken dus even gekeken bij stel jezelf voor.
Daar lees ik dat je net een jaar fotografeert en dat is eigenlijk niet zo lang
Het neemt veel tijd en heel veel foto's om beter te worden en echt goede foto's te maken.
Misschien is er iemand die meer ervaring heeft in jou omgeving die je kan helpen met de computer en kleurzweem.
Of misschien kan de balk met blokjes je helpen die staat onder aan elke pagina met een foto.
Of een kursus zou je kunnen helpen.

Je kan ook set up maken met een onderwerp in de tuin en daar verschillende foto's van maken en dan kijken wat er verkeerd gaat of goed.
Maak je je foto's vanaf een statief??

Gebruik je Backbutton focus??
Dat is waar je scherpstelt met een knopje achter op de camera in plaats van het sluiterknopje .
Het sluiterknopje word dan alleen gebruikt voor het maken van de foto.

Ik zou zeggen geef niet op maak veel foto's dan komen de goede ook wel Smile

Groet Jan Luit

Think outside the box.
Back to top
Reply with quote

Marcel van der Tol
Admin
Admin

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Mar 2021, 2:18    Post subject:
Je bent niet de eerste op Birdpix die aanvankelijk helemaal wanhopig werd van het tijdelijk album, maar uiteindelijk toch de techniek onder de knie krijgt. We willen je graag helpen om jouw eigen werk te verbeteren. Zie ook de opbouwende commentaren van andere gebruikers.
Wij moeten het hier doen met bewerkte en verkleinde foto's. Soms is er weinig mis met de foto's en ligt het aan de nabewerking. Het maakt ook uit of je in RAW of in JPEG fotografeert. Ik wil best eens naar een origineel beeld kijken. Dat geeft ons dan meer duidelijkheid over wat er aan de hand is.
Back to top
Reply with quote

Jan Lohman
PixPas (Basic)

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Mar 2021, 9:10    Post subject:
Hallo Jan,

De foto's had ik allemaal al verwijderd uit frustratie Sad
Ik heb de monitor gereset en dat lijkt al een beetje te helpen.
Backbutton wordt aan de ene kant geadviseerd en de andere kant zeggen mensen het juist te te gebruiken. Lastig onderwerp vind ik het.
Ik geef het zeker niet op, al wel ik steeds gefrustreerd ben dat het niet echt scherp lijkt.

Marcel,
Gelukkig maar Smile .
ik zou graag een paar RAW bestanden sturen naar je en dan kijkend wat jij er van vind.

Edit: mijn schoonmoeder heeft de RAW bestanden op haar pc bekeken, en het ziet er daar een stuk lichter uit dan bij mij. De conclusie? monitor is to mutch van de kleuren.
Groet,
Jan
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum