Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht


Maandopdracht januari 2024: High Key
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 11:32    Post subject: Maandopdracht januari 2024: High Key
We gaan zolang Birdpix in de huidige vorm nog bestaat gewoon door met de maandopdracht in de huidige vorm.

Vincent Vuik heeft de volgende maandopdracht voor jullie.

Maak een high key vogelfoto. Een high key foto legt de nadruk op lichte tinten, heeft vaak laag contrast, softe details en weinig schaduw. In een high key foto is bewust gekozen voor een lichte afwerking. Dat is wat anders dan een overbelichte foto!

Een paar voorbeeldfoto's voor wat ik zie als goed uitgevoerde high key foto's:
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=533459
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=199596
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=483097
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=155261
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=523282
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=454806

Een pak sneeuw zou natuurlijk geweldig zijn voor deze opdracht, maar zonder lukt het ook wel. Dus na een opdracht met zwarte beelden verwacht ik nu een album met veel lichte beelden. Succes!

De spelregels zijn nu ook weer:
- Iedere geregistreerde gebruiker kan maximaal 1 foto indienen
- De foto moet in de maand januari van dit jaar gemaakt zijn
- De foto mag niet eerder op Birdpix geplaatst zijn
- De foto wordt exclusief geüpload in het maandopdrachtalbum en dus niet via de normale route in het Verzamelalbum
- Voor de zekerheid kan je in het veld 'beschrijving' als eerste woord in hoofdletters MAANDOPDRACHT typen. Mocht je de foto per ongeluk in het verkeerde album geupload hebben, dan zorgen wij ervoor dat deze op de juiste plek komt.
- De foto wordt niet gemodereerd, maar de regels ter bescherming van welzijn en veiligheid van de vogels zijn wel van toepassing. Het is ook niet de bedoeling dat mensen nadrukkelijk herkenbaar in beeld worden gebracht.
- Tot en met in ieder geval 27 januari kan je foto’s insturen. Het uploaden kan totdat het uploaden voor het maandopdrachtalbum door de admin is geblokkeerd
- Op 28 januari komen de foto’s online, en kunnen de foto’s door geregistreerde gebruikers genomineerd en becommentarieerd worden.
- Het wordt verwacht dat je als deelnemer ook de foto’s van anderen becommentarieert en nomineert.
- Het becommentariëren gebeurt net als het nomineren anoniem. Wil je een eerder geschreven commentaar aanpassen, schrijf dan een tweede commentaar, het eerste commentaar wordt dan verwijderd.
- Nomineren kan tot aan moment dat het nomineren door de admin is geblokkeerd.
- De bedoeling is dat op 31 januari de winnaars bekend gemaakt worden, dus zorg dat je uiterlijk 30 januari klaar bent met het nomineren.
- De foto met de meeste nominaties wint de maandopdracht.
- De plaatsen 1 tot en met 7 krijgen punten voor de jaarcompetitie. Plaats 1: 10, plaats 2: 8, plaats 3: 6, plaats 4: 4, plaats 5: 3, plaats 6: 2 en plaats 7: 1 punten. Bij een gelijk aantal nominaties krijgt iedere deelnemer hetzelfde aantal punten.
- Alle nominaties en commentaren worden na bekendmaking van de winnaars openbaar gemaakt.
- Na deze maandopdracht wordt de tussenstand voor de jaarcompetitie van 2024 bepaald. Als het huidige Birdpix stopt, dan stopt deze jaarcompetitie.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan Cromwijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 53
Joined: 02 Jul 2007
Posts: 513
Location: Nunspeet
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 11:34    Post subject:
Wat leuk, na het donker aan het eind van 2023, het licht aan het begin van het nieuwe jaar.
GJ
_________________
www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 11:50    Post subject:
Mooi! We zullen eens kijken wat ik er deze maand van ga bakken .....
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 70
Joined: 03 Jan 2017
Posts: 266
Location: Oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 11:52    Post subject:
Ha, ik verwachtte het al. Leuk.
Even een vraag ter verduidelijking. Ik zie op sommige van je voorbeeld foto's uitgebeten plekken. Is dat toegestaan in high key?
Truus
_________________
Het oog wordt niet verzadigd van het zien. Prediker 1:8
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1471
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 11:56    Post subject:
Lastige vraag Truus! Als je het ver doorvoert, zou het detail in het wit over kunnen gaan in een egaal witte omgeving. Een beetje zoals jouw roodborstje in het verbeteralbum half oplost in het zwart. Dat kan andersom ook met wit. Ik zie hier geen wetmatigheid. Maar lelijke uitgebeten plekken zijn natuurlijk wel een minpunt. Laat het maar aan de kijkers.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 12:02    Post subject:
Dat is precies waar ik op hoopte, toen je aangaf dat het een heel ander beeld zou worden dan de vorige MO.
Heel leuk!

En wat een leuke verrassing om mijn eigen foto terug te zien als voorbeeldfoto!

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 12:23    Post subject: High-key
Even een vraagje. High-key, is het dan de bedoeling dat er een vogel in het licht zit? ..... Tja, ik vraag het maar, voordat er weer een adder onder het gras vandaan komt...L0L...

Groet RTL:

De "donkere dagen voor kerst " had dus "low-key" moeten heten........
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 70
Joined: 03 Jan 2017
Posts: 266
Location: Oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 12:34    Post subject:
RTL: het is de bedoeling dat je een sleuteltje dat aan het plafond bungelt fotografeert. 🤣🤣
Nee hoor grapje.
Truus
_________________
Het oog wordt niet verzadigd van het zien. Prediker 1:8
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 12:56    Post subject:
Wat ik geleerd heb, in mijn jonge jaren, over high key bij kleurenfotos is, dat de uitstraling bij high key vooral ook een zonnige, luchtige, vrolijke zou moeten zijn. Dus de hoeveelheid wit is niet zozeer het enige criterium: de warmere kleuren, geel, oranje, lenen zich beter dan blauw of zwart. Alle somberheid eruit, vrolijkheid en luchtigheid er in. Je hoeft daarvoor volgens mij niet extreem naar wit te gaan neigen.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Ruben de Bruijn
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 32
Joined: 15 Jun 2006
Posts: 153
Location: Hardinxveld-Giessendam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 13:23    Post subject:
Mooie opdracht en dat gaat inderdaad een hele andere pagina opleveren waarschijnlijk. We gaan er weer mee aan de slag!

Groeten,

Ruben
_________________
Canon 70D
Canon 70-300mm
Tamron 90mm
Sigma 150-600mm
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1471
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 13:29    Post subject:
Je hebt gelijk, Josephine. Het gaat in de officiële definities van "high key" niet alleen om licht en wit, maar ook om soft, zacht, laag in contrast, geen harde schaduwen.

Ik denk wel dat de lichte tinten de foto moeten domineren. Dus in het histogram zie je een bult aan de rechterkant. Maar bij fel zonlicht en harde slagschaduwen is het moeilijker om een high key foto te maken dan bij diffuus licht door bewolkt weer.

Misschien ook leuk om eens te googlen op "high key fotografie". Je krijgt dan wel websites die uitleggen wat de ideeën zijn achter deze categorie foto's. Op natuurfotografie.nl vind je ook wel artikelen met uitleg, inclusief (in mijn ogen) betere en slechtere voorbeeldfoto's.

Veel voorbeelden zijn erg wit, maar dat is geen must. Als het maar licht, soft en laag in contrast is. Geef in de begeleidende tekst ook vooral aan waarom je zelf het idee hebt dat de foto in de opdracht past.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 13:44    Post subject: hoog sleuteltje
Thx Truus. Tegenwoordig kan je het maar beter even na vragen, van wat er bedoeld word.... Whahaha.....Want met de donkere dagen voor kerst word low-key bedoeld....jaja Toemaar.

Groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan Cromwijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 53
Joined: 02 Jul 2007
Posts: 513
Location: Nunspeet
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 13:51    Post subject:
RTL, zou je willen stoppen met dat natrappen? Ik ervaar het als buitengewoon vervelend.
GJ
_________________
www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 13:54    Post subject: Re: hoog sleuteltje
RTL wrote:
Thx Truus. Tegenwoordig kan je het maar beter even na vragen, van wat er bedoeld word.... Whahaha.....Want met de donkere dagen voor kerst word low-key bedoeld....jaja Toemaar.

Groet RTL


Je zult toch echt beter moeten leren lezen, RTL.
Bij de uitleg van de vorige MO stond heel duidelijk aangegeven dat LowKey een van de mogelijke opties was, maar dat er meer mogelijkheden zijn. Overwegend donker is niet synoniem met LowKey, en overwegend wit en HighKey zijn ook geen synoniemen.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Jovanzo
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 23 Apr 2023
Posts: 40
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 14:28    Post subject:
Eindelijk een maandopdracht waar ik hoop een nominatie op te krijgen. Want bij elke opdracht was er iets aan de hand. Maar deze wordt makkelijk Hoop al het bewolkt is. Heb net weerbericht gezien komende dagen prachtig weer maar niet voor de opdracht.😓 Ik hoop dat het droog blijft maar wel voor witte wolkjes.
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 14:29    Post subject: Koptekst
@Erna. In de journalistiek werkt het zo dat de koptekst boven een persbericht, alleszeggend moet zijn. Het mag nooit zo zijn dat de koptekst na het lezen van het persbericht nergens op slaat. Het heeft dus niets met goed lezen te maken, maar met duidelijkheid.

Groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Jan 2024, 14:32    Post subject: Einde discussie
OK. G.J. einde discussie

Groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
Alex Roetemeijer
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 48
Joined: 15 May 2005
Posts: 64
Location: Zweden, Järna
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 04 Jan 2024, 10:57    Post subject:
Jullie mogen allemaal wel hier even naar toe komen in het mooie winterse Zweden, sneeuw genoeg! neem vooral warme kleren mee, -20 graden hier....Smile)

In de witte wereld waarin ik nu leef is deze opdracht iets makkelijker dan een donkeren........

Groetjes vanuit Zweden, Alex.
_________________
Canon
-------------------------------------------------
http://www.pbase.com/alexroetemeijer

' De mens heeft geen tijd om voor alles tijd te hebben'.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 22 Jan 2024, 11:40    Post subject:
Toch nog maar iets ingestuurd. Hij zal niet winnen, en ik verwacht behoorlijk wat opmerkingen, en behalve over de kwaliteit, zeker ook over welke interpretatie je aan high key zou moeten geven. En uiteraard over wat er precies bedoeld is met de opdracht.
Persoonlijk ga ik gewoon uit van de titel. Zonder de beschrijving te lezen vind ik, dat je daar je eigen interpretatie aan zou moeten geven. Donkere dagen voor kerst zijn donkere dagen voor kerst, en de uitdrukking staat volgens mij sinds jaar en dag voor het donkere, grauwe weer dat zich meestal voordoet in die december-periode. Somber en wat deprimerend, waarbij iedereen snakt naar wat licht, dat dus in huis wordt gerealiseerd door alle lichtjes in de kerstboom, de kaarsen en het snorrende kacheltje. Dus volgens mij staat in de titel het woord donker gelijk aan somber. En niet aan zwart of pikzwart of zo.
Het uiltje van Rob geeft bijvoorbeeld die donkere-dagen sfeer heel goed weer, maar die kon wat mij betreft sterker.
Hier bij de titel high key verkies ik het ook om niet in te gaan op de rest van de beschrijving - high key kent honderden interpretaties, en die kloppen allemaal. Vaak is het vooral gevoelsmatig, en al die theorieën en definities halen al dat gevoel weg.
Van mij zullen jullie dus geen concurrentie gaan hebben. Ik hoef dan ook niet te winnen, maar ik hoop echt dat op de nieuwe website de MO gewoon leuk door gaat.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 70
Joined: 03 Jan 2017
Posts: 266
Location: Oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 22 Jan 2024, 19:42    Post subject:
Josephine: ik wil graag mijn respect tonen voor de opdracht gever door me zo goed mogelijk te houden aan zijn beschrijving van de opdracht. Dat doet hij/zij niet voor niets.
Truus
_________________
Het oog wordt niet verzadigd van het zien. Prediker 1:8
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 451
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 22 Jan 2024, 20:01    Post subject:
josephine wrote:

(...) Persoonlijk ga ik gewoon uit van de titel. Zonder de beschrijving te lezen vind ik, dat je daar je eigen interpretatie aan zou moeten geven.

(...) Hier bij de titel high key verkies ik het ook om niet in te gaan op de rest van de beschrijving - high key kent honderden interpretaties, en die kloppen allemaal.

(...) ...maar ik hoop echt dat op de nieuwe website de MO gewoon leuk door gaat.
grtz, josephine


Het staat je uiteraard vrij om je eigen keuzes te maken. Josephine!

Maar het lijkt me bij de meeste opdrachten onmogelijk om alléén in een titel (van een of enkele woorden) weer te geven wat je bedoeling met de opdracht is. Het lijkt me dus volstrekt redelijk dat er altijd tevens een toelichting gegeven wordt. Het lijkt me dus ook volstrekt redelijk dat we die toelichting ook als maat voor de beoordeling gebruiken, en niet alleen de titel. Je geeft zelf al aan dat sommige titels 'honderden interpretaties' kennen. Dat lijkt me juist een reden te meer om te lezen wat de opdrachtgever ermee bedoeld heeft.
Als je voor lief neemt dat je daardoor vaker te lezen krijgt dat je foto niet aan de MO voldoet, en dat doe je blijkbaar, is daar helemaal niks mis mee!

Waar we het denk ik allemaal wel over eens zullen zijn, is dat ook met de nieuwe website de MO gewoon leuk door zou moeten gaan! Daar steun ik je in ieder geval van ganser harte in!

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1471
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 24 Jan 2024, 17:16    Post subject:
Reminder: tot en met a.s. zaterdag 27-1 kan je high key foto's uploaden voor de maandopdacht!
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 24 Jan 2024, 22:14    Post subject: Titel///
@ Erna. Toch wel hoor . Torenvalk, Steltloper, zomerzon, . prooi, nestdrang, tegenlicht , strepen, tuinvogel, kraaiachtige, camouflage, winterzon of toen het Nederlands 11 tal speelde ORANJE..

Suc6 RTL
Sorry G.J.
Back to top
Reply with quote
 
LBfotografie


Gender: Male

Joined: 05 Jun 2023
Posts: 1

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 25 Jan 2024, 8:02    Post subject: Re: Maandopdracht januari 2024: High Key
Marcel van der Tol wrote:
We gaan zolang Birdpix in de huidige vorm nog bestaat gewoon door met de maandopdracht in de huidige vorm.

Vincent Vuik heeft de volgende maandopdracht voor jullie.

Maak een high key vogelfoto. Een high key foto legt de nadruk op lichte tinten, heeft vaak laag contrast, softe details en weinig schaduw. In een high key foto is bewust gekozen voor een lichte afwerking. Dat is wat anders dan een overbelichte foto!

Een paar voorbeeldfoto's voor wat ik zie als goed uitgevoerde high key foto's:
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=533459
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=199596
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=483097
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=155261
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=523282
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=454806

Een pak sneeuw zou natuurlijk geweldig zijn voor deze opdracht, maar zonder lukt het ook wel. Dus na een opdracht met zwarte beelden verwacht ik nu een album met veel lichte beelden. Succes!

De spelregels zijn nu ook weer:
- Iedere geregistreerde gebruiker kan maximaal 1 foto indienen
- De foto moet in de maand januari van dit jaar gemaakt zijn
- De foto mag niet eerder op Birdpix geplaatst zijn
- De foto wordt exclusief geüpload in het maandopdrachtalbum en dus niet via de normale route in het Verzamelalbum
- Voor de zekerheid kan je in het veld 'beschrijving' als eerste woord in hoofdletters MAANDOPDRACHT typen. Mocht je de foto per ongeluk in het verkeerde album geupload hebben, dan zorgen wij ervoor dat deze op de juiste plek komt.
- De foto wordt niet gemodereerd, maar de regels ter bescherming van welzijn en veiligheid van de vogels zijn wel van toepassing. Het is ook niet de bedoeling dat mensen nadrukkelijk herkenbaar in beeld worden gebracht.
- Tot en met in ieder geval 27 januari kan je foto’s insturen. Het uploaden kan totdat het uploaden voor het maandopdrachtalbum door de admin is geblokkeerd
- Op 28 januari komen de foto’s online, en kunnen de foto’s door geregistreerde gebruikers genomineerd en becommentarieerd worden.
- Het wordt verwacht dat je als deelnemer ook de foto’s van anderen becommentarieert en nomineert.
- Het becommentariëren gebeurt net als het nomineren anoniem. Wil je een eerder geschreven commentaar aanpassen, schrijf dan een tweede commentaar, het eerste commentaar wordt dan verwijderd.
- Nomineren kan tot aan moment dat het nomineren door de admin is geblokkeerd.
- De bedoeling is dat op 31 januari de winnaars bekend gemaakt worden, dus zorg dat je uiterlijk 30 januari klaar bent met het nomineren.
- De foto met de meeste nominaties wint de maandopdracht.
- De plaatsen 1 tot en met 7 krijgen punten voor de jaarcompetitie. Plaats 1: 10, plaats 2: 8, plaats 3: 6, plaats 4: 4, plaats 5: 3, plaats 6: 2 en plaats 7: 1 punten. Bij een gelijk aantal nominaties krijgt iedere deelnemer hetzelfde aantal punten.
- Alle nominaties en commentaren worden na bekendmaking van de winnaars openbaar gemaakt.
- Na deze maandopdracht wordt de tussenstand voor de jaarcompetitie van 2024 bepaald. Als het huidige Birdpix stopt, dan stopt deze jaarcompetitie.
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 28 Jan 2024, 17:25    Post subject:
De foto’s van de maandopdracht staan weer online. Het verbeterde fotografieweer in januari is zichtbaar in het aantal inzendingen, met wat mij betreft vaak van een hoge kwaliteit. Veel plezier met de commentaren en de nominaties.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 4


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum