Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Aanpassingen aan Birdpix

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 18 May 2021, 14:20    Post subject: Aanpassingen aan Birdpix
We zijn bezig met het verzamelen van de belangrijkste informatie over Birdpix op het forum, zodat we als moderators en administrators eenvoudig updates kunnen doorvoeren en de boel kunnen structureren.

De eerste wijziging is dat de meest recente FAQ (Frequently Asked Questions, ofwel veelgestelde vragen) niet meer hier te vinden zijn, maar op deze plek op het forum. Vanuit die inhoudsopgave kun je doorklikken naar allerlei vragen over Birdpix. Soms is er de mogelijkheid om vanuit een beknopt antwoord door te klikken naar achtergrondinformatie in andere topics van het forum, zoals in de Birdpix spelregels.

Een tweede wijziging is dat we alle informatie over de maandopdrachten centraal op het forum over de maandopdrachten gaan plaatsen. Momenteel is een deel van die informatie nog te vinden onder de knop fotowedstrijden.

Drie nieuwe topics over de maandopdracht zijn de moeite van het bekijken waard:
1. Een vernieuwd overzicht van alle opdrachten en winnaars sinds 2005. We zijn inmiddels bezig met maar liefst de 178e maandopdracht. Daarmee is de maandopdracht een van de langst lopende fotowedstrijden van Nederland.
2. Een all-time klassement, waarin alle 104 winnaars van de maandopdrachten te vinden zijn, gesorteerd op het aantal eerste, tweede en derde plaatsen. Het klassement wordt momenteel aangevoerd door Thijs Glastra, op gepaste afstand gevolgd door Sieb en Gert-Jan Cromwijk.
3. Het huidige jaarklassement, wat na de opdrachten van januari t/m april wordt aangevoerd door Wil Doorn-Meijne met 22 punten. Elke maandopdracht staat op zichzelf, en het jaarklassement is geen beperking om aan een losse editie mee te doen. Het is puur een leuk extraatje voor de vaste deelnemers.

Doe vooral ook mee als je je naam ooit ook ergens terug wil zien tussen al deze fotografen, van klein tot (inmiddels) groot.

Als de hele forumstructuur gereed is, zullen ook de knoppen in de menubalk van Birdpix gaan doorverwijzen naar deze forumpagina's.

Reacties, opmerkingen en suggesties over deze aanpassingen zijn welkom!
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 18 May 2021, 17:07    Post subject:
Ha! in de lijst van 2015 ontbreekt maart: opdracht wortels en takken.
Ik weet dat, omdat ik hem zelf mocht bedenken. Wie hem gewonnen heeft herinner ik me eigenlijk niet meer ........
Wat ik jammer vind is dat je bij de lijst opdrachten de foto's niet meer terug vindt (te begrijpen) en zelfs de winnende foto's niet.
Het zal net zo iets zijn als de foto's bij de fotograaf van de maand en de reisverslagen, maar het staat wel een beetje slordig.
Verder wel leuk om zo eens terug te kijken. Ik doe eigenlijk al heel wat jaartjes mee!

grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4618
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 18 May 2021, 17:30    Post subject:
De winnende foto’s van de oude opdrachten bestaan nog wel. Die staan in de database en kunnen via de links in het forum of de website gevonden worden.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 18 May 2021, 18:11    Post subject:
Scherp, Josephine, ik ga nog even op zoek naar die ontbrekende opdracht en de winnaars. Die ontbrak ook al in het oude overzicht.

In het overzicht kan je op een vogelsoort klikken, dan kom je bij de foto. Je kan op de opdracht klikken, dan kom je bij het topic over die opdracht. En je kan op een naam klikken, dan kom je bij een profiel. Dus volgens mij kan je gewoon alle foto's terugvinden hoor, en nog heel makkelijk ook Wink

Voor de de oudste opdrachten (tot halverwege 2009) stond alleen de winnaar genoteerd in het oude overzicht met opdrachten en winnaars, en niet de nummer 2 en 3. Ik zou dat natuurlijk uit al die topics kunnen afleiden, maar dat is best een flink karwei. Voor de oudste opdrachten staat het zelfs niet in de topics vermeld. Dit was al een heel klusje, kan ik je vertellen Smile

Vrijwilligers?

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1469
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 18 May 2021, 18:34    Post subject:
Wortels en takken zijn toegevoegd hoor! Smile
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 18 May 2021, 19:04    Post subject:
Ik zie het, gelukkig maar! Je kunt niet volledig genoeg zijn uiteraard.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum