Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht


Maandopdracht februari 2022: "Staande uitsnede"
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 489
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2022, 14:53    Post subject: Re: maandopdracht verticale uitsnede
Annie Keizer wrote:
Winnaars van harte gefeliciteerd.
.......
Eens met Ane en anderen dat ik het jammer vind dat je de commentaren van anderen niet kan zien tijdens de wedstrijd.
Nu zijn er een paar honderd...die ga ik nu niet allemaal meer lezen.
Tijdens de wedstrijd komen ze mondjesmaat binnen....dan is het leuk om te lezen wat anderen vinden.
Dus óók wat mij betreft....laat ze maar zien!

Groeten,
Annie


Ik kan het toch niet laten om nog even te reageren. Zoals bekend ben ik zelf voorstander van het NIET zichtbaar hebben van de commentaren tijdens het stemmen. Zelfs degene die het heeft voorgesteld.

Wat ik niet begrijp is dat zo veel mensen aangeven dat ze achteraf de commentaren niet meer gaan bekijken omdat dat zo veel werk is / tijd kost, etc.. Maar hoe deden jullie dat dan toen de commentaren wél zichtbaar waren?
Wat je altijd ziet, is datgene wat er al staat op het moment dat je zelf commentaar gaat geven. Voor degenen die snel commentaar leveren, is dat dus weinig. Hoe sneller je bent met commentaar leveren, hoe minder je dus ziet.
Ga je na het leveren van commentaar dan wel nog een paar keer kijken wat er bij de foto's geschreven is? Zo ja, dan is dat niet veel anders dan nu. Zo niet, dan zag je de commentaren die gegeven zijn nadat je zelf iets hebt geschreven, ook pas achteraf, of misschien een paar, of je keek ze ook toen al niet?
Het een kost volgens mij niet meer werk/tijd dan het ander. Alleen de timing is anders. Een voordeel van achteraf vind ik zelfs dat je dan meteen alle commentaren per foto bij elkaar hebt.
Of probeert iedereen dan zo laat mogelijk commentaar te leveren om zo veel mogelijk commentaren te kunnen zien terwijl je zelf commentaar levert???

Blijkbaar vindt niet iedereen de beïnvloeding van elkaar even erg. Ik vind het er een stuk eerlijker op geworden. En ook interessanter, omdat je nu juist goed kunt zien in hoeverre de meningen écht overeenkomen of juist verschillen.

Maar smaken verschillen. Ik kan alleen maar hopen dat het systeem zo blijft als het nu is.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Ruben de Bruijn
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 32
Joined: 15 Jun 2006
Posts: 154
Location: Hardinxveld-Giessendam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Mar 2022, 16:00    Post subject:
Allereerst gefeliciteerd aan de winnaars! Thijs, RvDaalen,Ruud Scherpenisse en JW Chess allen proficiat!

Zelf erg weinig tijd gehad deze maand, zo weinig zelfs dat ik niet eens commentaar heb kunnen leveren. Hopelijk volgende maand wel weer. Ben benieuwd naar een nieuwe opdracht.

Vind het zelf zo zonder zichtbare commentaren wel eerlijker geworden. Mij maakt het niet erg veel uit, maar ben wel benieuwd naar de antwoorden op Erna's vragen, want die vind ik wel terecht.

Groeten,

Ruben
_________________
Canon 70D
Canon 70-300mm
Tamron 90mm
Sigma 150-600mm
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1569
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2022, 16:16    Post subject:
We hadden de onzichtbare reacties geïntroduceerd als proef. Inmiddels heeft deze een paar maanden gelopen. Iedereen heeft inmiddels wel een gevoel bij de voor- en nadelen. Ik heb daarom een poll aangemaakt om te peilen wat de deelnemers van de MO hierover vinden.

De poll is hier te vinden:
https://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=13542

Ik ben benieuwd!

Groeten, Vincent

P.S. Dit is een raadgevend referendum, geen bindend Wink
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 489
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2022, 16:49    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
We hadden de onzichtbare reacties geïntroduceerd als proef. Inmiddels heeft deze een paar maanden gelopen. Iedereen heeft inmiddels wel een gevoel bij de voor- en nadelen. Ik heb daarom een poll aangemaakt om te peilen wat de deelnemers van de MO hierover vinden.

De poll is hier te vinden:
https://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=13542

Ik ben benieuwd!

Groeten, Vincent

P.S. Dit is een raadgevend referendum, geen bindend Wink


Prima aanpak, Vincent, een poll!
Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Mar 2022, 17:48    Post subject:
Thijs, Remco, Ruud en Jan-Willem: van harte met jullie 1e, 2e en 3e plaatsen. Ik denk dat het voor velen best out of the box denken was, en dan is het best bijzonder dat er zoveel leuke inzendingen zijn. De beste 4 hebben die plaatsen dat dubbel en dwars verdiend.
Zelf kies ik betrekkelijk vaak voor een staande uitsnede, ik vond het vroeger eigenlijk vooral logisch (een boek is meestal hoger dan breed, en wanneer je daar een bladvullende foto in wil plaatsen wordt dat automatisch een staande beeld) en ben pas met de digitale fotografie de horizontale foto's meer gaan waarderen. Omdat je nu met een beeldscherm te maken had, dat in 9 van de 10 gevallen horizontaal staat.
Het kan allebei even mooi zijn, allebei ook even onlogisch ogen.
Maar misschien zien er nu wat meer mensen de mogelijkheden van de staande foto, en gaan we er meer van zien, voortaan. Van mij mag het!
Thijs, ik ben erg benieuwd wat je ons nu weer gaat laten doen, zo langzamerhand zul je toch wel geen ideeën meer over hebben .......Smile
Nou ja, de prijs van succes, zullen we maar zeggen.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Katoo


Gender: Female
Age: 57
Joined: 04 Jun 2019
Posts: 54
Location: Burgerbrug
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Mar 2022, 19:06    Post subject:
Gefeliciteerd Thijs met de verdiende overwinning!
En ook Remco, Ruud en Jan-Willem met de tweede en derde plaatsen, ook zeker terecht.
Ben benieuwd wat het gaat worden voor deze maand, leuk!

En natuurlijk iedereen bedankt voor de leuke reacties op mijn foto en ook nog een paar nominaties wat me twee puntjes op heeft geleverd, super leuk!

Groet, Karin
_________________
Canon spulletjes
Back to top
Reply with quote
 
RVDaalen


Gender: Male
Age: 44
Joined: 26 Nov 2010
Posts: 41
Location: Wassenaar
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2022, 20:10    Post subject:
Thijs gefeliciteerd met het (wederom) behalen van de 1e plaats. Ook de 2 nummers 3 gefeliciteerd.

Ik wil iedereen bedanken die een reactie heeft gegeven onder mijn Nijlgansje foto. En de mensen die een nominatie heeft uitgedeeld aan m'n opname, wordt erg gewaardeerd.

Gr,
Remco
_________________
Nikon D7200/D7100
en diverse nikon lenzen.

Bezoek voor méér foto's ook eens mijn website http://www.rvdaalenfotografie.nl/
Back to top
Reply with quote
 
Wil Doorn-Meijne
PixPas (Basic)


Gender: Female

Joined: 05 Oct 2008
Posts: 100
Location: Obdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Mar 2022, 15:55    Post subject:
Thijs, Remco, Ruud en Jan-Willem van harte gefeliciteerd met de behaalde plaatsen!

groet Wil
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 3 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum