Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht


Maandopdracht oktober: breng de herfst tot leven
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 27 Oct 2022, 14:31    Post subject:
k heb ook niks - nauwelijks typisch herfst tafereeltje tegen gekomen en al helemaal geen lekker onstuimig weer.
Jammer
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Ben Reitsma
PixPas Plus


Gender: Male

Joined: 04 Oct 2015
Posts: 53
Location: Doezum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 27 Oct 2022, 18:04    Post subject:
Ik probeer mijn MO-foto te uploaden maar dat blijkt niet mogelijk?!

groet Ben
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4620
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 27 Oct 2022, 19:42    Post subject:
Alles staat goed. Ben je wel ingelogd? Upload anders naar het verzamelalbum onder vermelding van MAANDOPDRACHT.
Back to top
Reply with quote
 
Ben Reitsma
PixPas Plus


Gender: Male

Joined: 04 Oct 2015
Posts: 53
Location: Doezum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 27 Oct 2022, 19:44    Post subject:
Is inmiddels gelukt Marcel!

groet Ben
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4620
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 28 Oct 2022, 1:06    Post subject:
De foto’s van de maandopdracht staan online. Mogelijk wordt er morgen nog een foto toegevoegd. Gelet op het aantal inzendingen was het blijkbaar moeilijk om een typische herfstfoto te maken.

Tot en met in ieder geval 30 oktober kan je foto’s nomineren en becommentariëren. Op 31 oktober aan het eind van de dag worden de winnaars bekend gemaakt.

Veel plezier
Back to top
Reply with quote
 
GeertN


Gender: Male
Age: 39
Joined: 10 Apr 2020
Posts: 59
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 28 Oct 2022, 6:20    Post subject:
Het leek de afgelopen weken toch meer zomer, dan herfst, hier in Nederland. Toch weer heel veel mooie inzendingen! Alles en iedereen van commentaar voorzien, en nominaties uitgedeeld. Benieuwd naar de uitslag!
Gr Geert
_________________
Sony A1 | Sony A9 | 400mm f2.8 | 1.4X/2X TC
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1569
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 28 Oct 2022, 22:28    Post subject:
De herfst is op allerlei manieren tot leven gebracht, leuk! Er zitten wat ruige foto's tussen, maar het zijn er niet zo veel. Het was dan ook bepaald geen ruige oktober... Dus niet verrassend dat fink wat inzenders gebruik hebben gemaakt van de "ontsnappingsmogelijkheid" uit de opdracht, met de meer serene sfeertjes. Soms een beetje appels en peren vergelijken, maar er zitten hoe dan ook weer erg mooie foto's tussen!
Back to top
Reply with quote
 
Ruben de Bruijn
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 32
Joined: 15 Jun 2006
Posts: 154
Location: Hardinxveld-Giessendam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 29 Oct 2022, 8:07    Post subject:
Mooie variatie aan beelden, je ziet de breedte wel terug in de opdracht. Commentaren gegeven en nominaties uitgedeeld.

Groeten,

Ruben
_________________
Canon 70D
Canon 70-300mm
Tamron 90mm
Sigma 150-600mm
Back to top
Reply with quote
 
Ben Reitsma
PixPas Plus


Gender: Male

Joined: 04 Oct 2015
Posts: 53
Location: Doezum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 30 Oct 2022, 10:25    Post subject:
Zo! Heb inmiddels alle foto's van commentaar voorzien en mijn nominaties uitgedeeld.
Oktober liet vooral de rustige en kleurrijke kanten van de herfst zien en dat is terug te vinden in veel foto's.
Voor mij is er één foto die er echt boven uitspringt en zijn er een aantal foto's die lijken te wedijveren om de tweede plaats.

Een paar overwegingen of discussiepunten:
a. bij maandopdrachten geen voorbeeldfoto's laten zien.
b. exif gegevens beperken tot datum.
c. (misschien iets voor 2023). Het kost toch vaak wel enige moeite om een maandopdracht te bedenken. Als je dan iets bedacht hebt dan heb je daarbij bepaalde beelden of verwachtingen van beelden bij. Zou het niet leuk zijn als de opdrachtgever beloond wordt met de mogelijkheid om de foto die naar zijn/haar smaak het meest voldoet aan de opdracht een extra bonuspunt toe te kennen (of dat de opdrachtgever op z'n minst aangeeft welke voor hem/haar de prijswinnende foto is)?

groet Ben
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 30 Oct 2022, 10:55    Post subject:
Ik kan me wel vinden in de suggesties van Ben. Over de exif gegevens heb ik ook net na zitten denken. Want het leek me heel okee om die exif gegevens gewoon helemaal niet zichtbaar te maken. Wat ik nu zie is dat er vaak info uit de exif wordt verwijderd, en eerlijk gezegd: ik zou niet eens weten hoe ik dat zou moeten doen en control freak vind ik het wel kloppen wanneer de volledige exif gegevens vast gekoppeld aan de foto zijn.
Maar het punt van de datum wordt dan wel een dingetje natuurlijk. Vertrouwen op onze blauwe ogen is er denk ik niet altijd (ik snap het eigenlijk nooit als iemand wil winnen door te liegen over één van de voorwaarden maar wie ben ik). Kan zoiets automatisch plaats vinden? Leuke opdracht voor de programmeurs! Of je laat de exif onzichtbaar tot na de uitslag en controleert de datum achteraf nog?
Ik ben het er ook mee eens dat de opdracht bedenker net wat meer invloed op de uitslag mag hebben dan de anderen. De bedenker weet natuurlijk het beste wat hij /zij bedoeld heeft.
Dus misschien weer iets om over te brainstormen
grtz, josephine


Last edited by josephine on Sun 30 Oct 2022, 15:26; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 30 Oct 2022, 11:23    Post subject:
Zo, ik heb ze allemaal gehad, leuk om al die verschillen te zien, en soms wel heel moeilijk om er echt iets zinnigs van te maken. Eén onbedoelde en een paar bedoelde nominaties te geven, en ik denk honderd procent zeker te weten wie de volgende winnaar is. Die wil ik hierbij alvast van harte feliciteren!
grtz, josephine
Smile
Back to top
Reply with quote
 
Truus Aletta Maan
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 71
Joined: 03 Jan 2017
Posts: 274
Location: Oosterstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 30 Oct 2022, 20:05    Post subject:
Punt c van Ben is niet helemaal waterdicht. Stel dat de opdrachtgever zelf de foto heeft gemaakt die het dichtst bij de opdracht ligt. Zichzelf een extra punt geven kan niet en is ook niet wenselijk. Dan zal hij iemand anders een punt moeten geven die minder heeft gepresteerd. Het is dan niet helemaal rechtvaardig.
Truus
_________________
Het oog wordt niet verzadigd van het zien. Prediker 1:8
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 30 Oct 2022, 20:23    Post subject:
Je mag je eigen foto toch niet nomineren?
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 489
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Oct 2022, 22:35    Post subject:
Ben Reitsma wrote:

Een paar overwegingen of discussiepunten:
a. bij maandopdrachten geen voorbeeldfoto's laten zien.
b. exif gegevens beperken tot datum.
c. (misschien iets voor 2023). Het kost toch vaak wel enige moeite om een maandopdracht te bedenken. Als je dan iets bedacht hebt dan heb je daarbij bepaalde beelden of verwachtingen van beelden bij. Zou het niet leuk zijn als de opdrachtgever beloond wordt met de mogelijkheid om de foto die naar zijn/haar smaak het meest voldoet aan de opdracht een extra bonuspunt toe te kennen (of dat de opdrachtgever op z'n minst aangeeft welke voor hem/haar de prijswinnende foto is)?

groet Ben


a. Mee eens!
b. Enerzijds jammer, omdat ik soms kijk naar de gekozen instellingen. Ik kijk nooit naar wat voor camera of apparatuur gebruikt is. Ik wil gewoon op dat moment nog echt niet weten wie welke foto gemaakt heeft! Maar omdat daar blijkbaar wel naar gekeken wordt, kan ik me toch wel vinden in het niet meer zichtbaar maken van de Exif. (Als dat technisch makkelijk te regelen is.)
c. Hier heb ik heel grote moeite mee. Ik vind het niet terecht dat de bedenker van de opdracht meer invloed heeft dan de andere leden. Als je specifieke beelden of verwachtingen hebt, moet je dat zo goed mogelijk formuleren. Als dat blijkbaar niet kan / niet lukt, vind ik het onheus om andere deelnemers 'te straffen' omdat ze de opdracht anders interpreteren dan de bedenker dat bedoeld (of verwoord) heeft. Bovendien kan de bedenker een bepaalde smaak hebben die bij bepaalde fotografen past, en zijn die fotografen dan dubbel in het voordeel.

Verder geeft dat denk ik een veel te zwaar gewicht aan het winnen van de wedstrijd. Het gaat er naar mijn idee alleen maar om dat we allemaal met eenzelfde thema aan de slag gaan. Dat moet ieder dan op zijn eigen manier kunnen doen, vind ik.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm


Last edited by Erna Koelman on Mon 31 Oct 2022, 10:40; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1569
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 30 Oct 2022, 23:14    Post subject:
Punt a: geen voorbeeldfoto's
Ik vind dat wel een goed idee, op voorwaarde dat de opdracht heel helder is geformuleerd en goed is afgebakend. Dat is ook nog een hele opgave voor de bedenker. Soms ontstaan er ook nog vragen en discussies achteraf. Nu ging de opdracht eigenlijk over ruig herfstweer, met een ontsnappingsmogelijkheid van een serene herfstsfeer. Maar tijdens de discussie bleken nootjes, paddenstoelen en bessen ook binnen de opdracht te passen. Ik vond dat zelf jammer, omdat ik graag een duidelijk afgebakende opdracht heb. Maar dat ben ik maar Smile

b. Exif aanpassen kan kinderlijk eenvoudig in Windows. Maar als je eenmaal geupload hebt, kan er op de site niets meer gewijzigd of verborgen worden. Het wel of niet weergeven van de exif is dan ook een keuze van elke gebruiker. Uiteindelijk is het ook een opdracht, waarbij de competitie niet het belangrijkste moet zijn. Ik zou niet aanraden om verplicht op een bepaalde manier de exif aan te leveren. Dat kan een hoop gedoe opleveren.

c. Ook hiervoor geldt wat bij betreft dat we de wedstrijd niet te belangrijk moeten maken. Zelf vind ik het altijd wel extra leuk als mijn foto een nomi van de bedenker krijgt. Na afloop van de wedstrijd kan de bedenker ook nog gerust zijn/haar persoonlijke winnaar benoemen in het forumberichtje dat hij/zij toch al schrijft als reactie op de uitslag. Leuk! Maar extra regeltjes over punten door de bedenker hoeven van mij niet.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Ben Reitsma
PixPas Plus


Gender: Male

Joined: 04 Oct 2015
Posts: 53
Location: Doezum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 31 Oct 2022, 7:28    Post subject:
@ punt 3. Ach het gaat mij niet zozeer om de punten. Misschien is het gewoon voldoende dat de opdrachtgever in zijn commentaar aangeeft dat dit voor hem/haar de beste invulling is van de MO (indien van toepassing).

groet Ben
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 31 Oct 2022, 10:34    Post subject:
Vincent, niet om te veel off topic te raken, maar exif gegevens aanpassen vind ik eigenlijk niet iets dat je van gebruikers gaat vragen. Eenvoudig of niet.
Ik snap het wanneer je bijvoorbeeld te laat ontdekt dat de datum verkeerd stond - maar in het geval van de MO waar die datum één van de criteria is, betekent dat dus ook dat je er fraude mee kunt plegen. Niet zo'n heel goede ontwikkeling hè?
Ik vind dat wel iets om voor ogen te houden.
Ik ga zelf in elk geval geen exif aan passen, en ook niet speciaal de foto's zonder exif aanleveren. Soms gaat dat door een andere manier van opslaan vanzelf, maar om dan voor die manier te kiezen is me ook een stapje te ver.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Alex Roetemeijer
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 48
Joined: 15 May 2005
Posts: 68
Location: Zweden, Järna
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Oct 2022, 11:45    Post subject:
Punt A, prima, geen voorbeeldfoto's goed voor de eigen interpretatie en creativiteit.
Punt B; laat de fotograaf zelf beslissen.
Punt C; dit hoeft niet, de bedenker kan een beeld voor ogen hebben de hij/zij goed kan nemen, bijvoorbeeld bij het strand terwijl andere die geen mogelijkheid hebben om bij de zee te komen dan automatisch niet aan de opdracht zoals hij/zij bedacht heeft. Ik vind het juist goed dat als ik een idee bedenk voor de opdracht dat andere er iets anders mee doen dan ik zelf in gedachten had. Dat stimuleerd de creativitet en is veel makkelijker.

tot slot: de maandopdracht is gewoon leuk om te doen, plezier hebben en lekker met onze hobby bezig zijn moet het belangrijkste zijn. dat je dan kan winnen is goed voor het ego maar moet nooit het doel opzich zijn.

groet Alex
_________________
Canon
-------------------------------------------------
http://www.pbase.com/alexroetemeijer

' De mens heeft geen tijd om voor alles tijd te hebben'.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1569
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Oct 2022, 11:45    Post subject:
josephine wrote:
Vincent, niet om te veel off topic te raken, maar exif gegevens aanpassen vind ik eigenlijk niet iets dat je van gebruikers gaat vragen. Eenvoudig of niet.
Ik snap het wanneer je bijvoorbeeld te laat ontdekt dat de datum verkeerd stond - maar in het geval van de MO waar die datum één van de criteria is, betekent dat dus ook dat je er fraude mee kunt plegen. Niet zo'n heel goede ontwikkeling hè?
Ik vind dat wel iets om voor ogen te houden.
Ik ga zelf in elk geval geen exif aan passen, en ook niet speciaal de foto's zonder exif aanleveren. Soms gaat dat door een andere manier van opslaan vanzelf, maar om dan voor die manier te kiezen is me ook een stapje te ver.
grtz, josephine


Helemaal eens! Zelf haal ik vaak camera + lens uit de exif om zo anoniem mogelijk mee te doen aan de opdracht. Maar verplicht stellen om te rommelen met de exif ben ik ook absoluut niet voor.
Back to top
Reply with quote
 
Marcel van der Tol
Admin
Admin



Age: 61
Joined: 31 Dec 2003
Posts: 4620
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Oct 2022, 20:49    Post subject:
De derde plaats voor de maandopdracht van oktober is voor Cor van Spijk met zijn foto van de Koperwiek in de regen, die 8 nominaties kreeg.
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=524279

De foto die de tweede plaats binnensleepte is gemaakt door Vincent Vuik, de foto van de Fuut kreeg 12 nominaties
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=524424

De winnende foto is deze maand gemaakt door een oude bekende. Thijs Glastra kreeg voor zijn sfeervolle ganzenfoto maar liefst 20 nominaties.
https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=524465

De puntenverdeling wordt hiermee deze maand
Thijs Glastra 10 punten
Vincent Vuik 8 punten
Cor van Spijk 6 punten
Gejo Wassink 4 punten
Truus Aletta Maan 4 punten
Erna Koelman 3 punten
Rixte 3 punten
Henk Wiebe van der Meulen 2 punten
Kevin Hollmann 2 punten
Ben Reitsma 1 punt
GeertN 1 punt

De tussenstand voor de jaarcompetitie wordt hiermee

Thijs Glastra 65 punten
Vincent Vuik 49 punten
Gejo Wassink 41 punten
Ruud Scherpenisse 22 punten
Alex Roetemeijer 19 punten
corvanspijk 19 punten
Katoo 17 punten
Ben Reitsma 17 punten
Bert Ooms 14 punten
Jan Luit 14 punten
horneman69 13 punten
Henk Wiebe van der Meulen 9 punten
JJK 8 punten
RvDaalen 8 punten
Krijn Dijkema 8 punten
GerardvanDam 8 punten
Gert-Jan Cromwijk 8 punten
kevinhollmann 8 punten
Truus Aletta Maan 7 punten
Freddy69 7 punten
josephine 7 punten
JWChess 6 punten
Wil Doorn-Meijne 6 punten
jacolienl 6 punten
Erna Koelman 5 punten
rixte 5 punten
anevanrees 5 punten
PascalK 4 punten
gras4711 3 punten
Ruben de Bruijn 3 punten
SanneSchoe 3 punten
Robert Westerhof 3 punten
Wouterroepel 3 punten
TopVanTexel 2 punten
Nel Appelmelk 2 punten
GeertN 2 punten
PeterBoers 1 punt
hjstukker 1 punt
RTL 1 punt
Matjan Lammertink 1 punt
wouterroepel 1 punt
Martijn Schot 1 punt
Peter Boltjes 1 punt
Erik van Ark 1 punt
Hans Gans 1 punt

Alle winnaars van harte gefeliciteerd met het bereikte resultaat. Thijs Glastra mag de opdracht voor november bedenken.
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 652
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 31 Oct 2022, 20:55    Post subject:
Gewoon de exif laten staan. Geen voorbeelden. Waarom zou je vooraf gaan napluizen van wie de opname is? Zou je dan anders reageren? En waarom is een geheel eenduidige opdracht te verkiezen boven een wat vrijere interpretatie? Lekker bezig zijn met een opdracht kan je kijk verruimen. En in de toekomst andere accenten leggen. Speciaal met een opdracht bezig zijn valt elke keer best tegen. Je treft dan net niet die omstandigheden die je wil. Okee dat is mijn mening.

Toen ik mijn reactie schreef was bovengenoemde uitslag nog niet voor mij te zien!
Gefeliciteerd heren!
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.


Last edited by nelappelmelk on Tue 01 Nov 2022, 8:35; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1569
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Oct 2022, 21:10    Post subject:
Nou, dat wordt 2x winnen en Thijs mag nog maximaal 5 punten halen. Ik weet niet welk van de twee moeilijker is. Ik gooi de handdoek in de ring voor 2022 Very Happy

Gefeliciteerd Thijs. Ik vind het toch ongelooflijk, de winnende foto produceren vanuit je huiskamer. Prachtig beeld!

Ook Cor gefeliciteerd. Ik vond je foto erg goed passen in de opdracht. De overbelichte wenkbrouwstreep heeft je wat nominaties gekost denk ik.

Allemaal bedankt voor jullie nominaties en reacties bij mijn fuutje! En Thijs, volgens mij staat 'ie wel recht hoor, en is het de breder wordende lichte streep die wat misleidend werkt.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1569
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Oct 2022, 21:31    Post subject:
Updates:

Overzicht met alle 196 maandopdrachten en winnaars:
https://www.birdpix.nl/viewtopic.php?p=150341#150341

Thijs heeft weer een puntje erbij in het all-time klassement, terwijl ik de rol van eeuwige tweede begin te pakken. Dat heb je als je uit de omgeving van Rotterdam komt Smile
https://www.birdpix.nl/viewtopic.php?p=150342#150342

Het jaarklassement staat ook hier:
https://www.birdpix.nl/viewtopic.php?p=149217#149217
Back to top
Reply with quote
 
christina
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 74
Joined: 22 Feb 2016
Posts: 35
Location: Ouderkerk aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 31 Oct 2022, 21:38    Post subject: maandopdracht.
Thijs van harte gefeliciteerd met de eerste prijs. Ook Vincent en Cor gefeliciteerd met de 2e en 3e plek.
gr. Christina
_________________
Nikon Z6, Nikon D500
Nikon 500mm f.5.6
Nikon 300 f.4

Nikon 24-70 f.4
Back to top
Reply with quote
 
anevanrees
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 11 Jun 2011
Posts: 55
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 31 Oct 2022, 21:45    Post subject:
Gefeliciteerd Thijs, Vincent en Cor met de ereprijzen,

Groet, Ane
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 2 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum