Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Wie heeft ervaring met Dot Sight

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Nikontraveller


Gender: Male
Age: 72
Joined: 23 Jun 2019
Posts: 2
Location: Heerenveen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 17 Sep 2023, 13:55    Post subject: Wie heeft ervaring met Dot Sight
Ik overweeg een dot sight opzetstuk aan te schaffen om trefzekerder vogels te volgen en te fotograferen. Op dit moment zijn er twee voor camera gebruik (de meeste dot sights zijn voor wapens), de Nikon DF-M1 en de Olympus EE-1 welke op de hot shoe aangebracht kunnen worden.
Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met dit soort hulpmiddelen en zo ja, wil je daarover iets reflecteren?
Ik hoor het graag.
_________________
Nikon D810, Nikon D610
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 19 Sep 2023, 19:50    Post subject:
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zoiets gebruikte. Op sites als dpreview zijn wel allerlei discussies te vinden. Google op "dot sight for camera dpreview".

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
gntStattmann
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 74
Joined: 26 Mar 2019
Posts: 1
Location: Neuss
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 27 Sep 2023, 13:35    Post subject: Wie heeft ervaring met Dot Sight
Ik heb het richtvizier altijd op de camera gemonteerd. Ik gebruik het met telelenzen tot 20x vergroting (gelijk aan 1000 mm voor full-frame). Ik gebruik de camera-apparatuur ook om vogels te identificeren die plotseling voorbij vliegen. Zonder Dot Sight kan ik ze niet volgen totdat de AF heeft scherpgesteld en de camera de foto's maakt. Alle vluchtfoto's (inclusief die van de boerenzwaluw en de gierzwaluw) die ik naar BP heb geüpload, zijn gemaakt met Dot Sight. Ik heb de Dot Sight op mijn beide camera's gemonteerd met verschillende telelenzen. Op deze manier hoef ik de Dot Sight niet opnieuw af te stellen als ik met andere apparatuur wil fotograferen.

Groet,
Tom
_________________
Olympus OM-D E-M1 Mark III en vanaf maart 2022 bovendien OM-1 + 4/300 - 2.8/40-150 mm - 4.5/150-400 mm
Back to top
Reply with quote
 
Nikontraveller


Gender: Male
Age: 72
Joined: 23 Jun 2019
Posts: 2
Location: Heerenveen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 29 Sep 2023, 14:06    Post subject: Re: Wie heeft ervaring met Dot Sight
gntStattmann wrote:
Ik heb het richtvizier altijd op de camera gemonteerd. Ik gebruik het met telelenzen tot 20x vergroting (gelijk aan 1000 mm voor full-frame). Ik gebruik de camera-apparatuur ook om vogels te identificeren die plotseling voorbij vliegen. Zonder Dot Sight kan ik ze niet volgen totdat de AF heeft scherpgesteld en de camera de foto's maakt. Alle vluchtfoto's (inclusief die van de boerenzwaluw en de gierzwaluw) die ik naar BP heb geüpload, zijn gemaakt met Dot Sight. Ik heb de Dot Sight op mijn beide camera's gemonteerd met verschillende telelenzen. Op deze manier hoef ik de Dot Sight niet opnieuw af te stellen als ik met andere apparatuur wil fotograferen.

Groet,
Tom


Dankjewel Tom, Jouw antwoord maakt mij enthousiast om hem ook te gaan gebruiken.

Groeten, Dorje
_________________
Nikon D810, Nikon D610
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum