Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Toekomst Birdpix
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Daan Schoonhoven


Gender: Male
Age: 50
Joined: 14 Jul 2003
Posts: 2683
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 10 Nov 2023, 13:22    Post subject: Toekomst Birdpix
Birdpix bestaat dit jaar precies twintig jaar en Nederpix negentien jaar. De websites hebben twee keer een grondige update gehad aan de voorzijde, maar aan de achterzijde zijn er geen grote wijzigingen geweest. Dit betekent dat de software verouderd is en toe is aan een grondige update.
Daarom stoppen Birdpix en Nederpix binnenkort in hun huidige vorm, maar natuurlijk komt er een beter alternatief! Op dit moment zitten we in de testfase van de nieuwe fotocommunities. We verwachten dat binnen enkele maanden er een eerste beta-versie live zal staan.

We maken de keuze om Nederpix onder te brengen bij Natuurfotografie.nl en Birdpix bij Vogelskijken.nl zodat er twee brede communities ontstaan. We streven ernaar om zoveel mogelijk foto's en accounts mee te nemen naar de nieuwe omgeving. Details volgen in de komende tijd.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 10 Nov 2023, 16:50    Post subject:
Ik heb al een sneak preview gehad, en was blij over wat er allemaal aan inhoud en functionaliteit meegenomen gaat worden naar het nieuwe Birdpix op vogelskijken.nl, plus wat er allemaal aan mooie verbeteringen mogelijk is/wordt gemaakt!

Groet, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Conny Schotanus
PixPas (Basic)


Gender: Female

Joined: 06 Mar 2014
Posts: 27

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 10 Nov 2023, 17:14    Post subject: Toekomst Birdpix
Van harte gefeliciteerd met jullie 20 jarig en negentien jarig bestaan.
Ik ben al nieuwsgierig naar de nieuwe fotocommunities. Succes toegewenst.
Vriendelijke groet Conny Schotanus.
Back to top
Reply with quote
 
Jovanzo
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 23 Apr 2023
Posts: 44
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 10 Nov 2023, 19:46    Post subject:
Ik vindt deze birdpix van nu toch leuker.
Back to top
Reply with quote
 
LeerdammerKees


Gender: Male
Age: 58
Joined: 22 Aug 2010
Posts: 190
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 10 Nov 2023, 22:24    Post subject:
Gefeliciteerd, Daan, met 20 jaar BP en 19 jaar NP. Ben benieuwd wat het gaat worden, wordt BP een op zichzelf bestaande site of een onderdeel van vogelskijken.nl? Succes toegewenst!

Groet Kees
_________________
Leerdams Kristal, made in Japan.....
Back to top
Reply with quote
 
Alwin K.
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 14 Nov 2005
Posts: 45
Location: Maassluis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 11 Nov 2023, 12:01    Post subject:
De 20 en 19 jaar dat de beide site reeds bestaan zijn zeker een felicitatie waard. Jullie hebben met deze sites zeker iets teweeg gebracht en bereikt in de wereld van de natuur-/vogelfotografie en zeker in de digitale bewerking ervan.
Ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe "Birdpix" en "Nederpix" eruit gaan zien.
Net als LeerdammerKees ben ik wel benieuwd of het 2 afzonderlijke sites blijven waardoor de namen ook gewaarborgd blijven in de digitale wereld van de natuur-/vogelfotografie of dat deze opgaan in de genoemde sites.
Veel succes alvast toegewenst.

Groet,
Alwin K.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 11 Nov 2023, 12:23    Post subject:
Vooralsnog ben ik niet enthousiast over dat idee om BP onder te brengen bij vogels kijken. Die website vind ik nauwelijks interessant, en ik kan me totaal geen voorstelling maken over hoe je BP daarin zou kunnen implementeren. Als het andersom zou zijn, dus wanneer je vogels kijken onder zou brengen bij Birdpix, dan kan ik me daar nog wel wat bij voorstellen. Omdat BP gewoon veel leuker is dan vogels kijken. Daar vind ik nou echt niks aan.
Blijft er gewekt worden met het commentaren geven, nomineren, strenge eisen? En waar in het hoofdmenu ga je het dan vinden?
Ons betaalde lidmaatschap? kan dat voortijdig worden afgezegd als het de fotograaf niet bevalt zoals het gaat worden?

Ik kan me voorstellen dat het voor mij wellicht byebye betekent. Maar uiteraard ga ik het allemaal eerst aanzien.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 11 Nov 2023, 22:33    Post subject:
Het concept van Birdpix blijft gewoon voortbestaan, alleen in een nieuw jasje. Dus met moderatie, commentaren, maandopdracht, enz. Zoals het er nu uitziet gaan alleen de databases verdwijnen. En er zitten best wat voordelen aan ten opzichte van het huidige BP, zoals (voor wie wil) een hogere resolutie, mogelijkheden om op reacties te reageren, meer details over kleed, geslacht, enz. Het doel blijft om een platform te hebben met meer inhoud en kwaliteit dan de social media. En door het overzetten van accounts en foto's natuurlijk de BP community bij elkaar te houden. Ik was als fan van BP ook een beetje bang dat het karakter van de site verloren zou gaan met deze move, maar van wat ik gezien heb, ben ik alleen maar blij geworden!

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
LeerdammerKees


Gender: Male
Age: 58
Joined: 22 Aug 2010
Posts: 190
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 11 Nov 2023, 22:52    Post subject:
Ben benieuwd......dat de database verdwijnt, daar zullen veel BP-ers niet blij van worden Smile Raak je dan ook foto's kwijt als je geen Pixpas-houder bent? Zelf vind ik vogelskijken.nl een beetje de light versie van Dutch Birding. Maar denk dat eerstgenoemde site zeker voor beginnende vogelfotografen een aanwinst is. We gaan het zien......

Groet Kees
_________________
Leerdams Kristal, made in Japan.....
Back to top
Reply with quote
 
Alwin K.
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 14 Nov 2005
Posts: 45
Location: Maassluis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 12 Nov 2023, 11:41    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
Het concept van Birdpix blijft gewoon voortbestaan, alleen in een nieuw jasje. Dus met moderatie, commentaren, maandopdracht, enz. Zoals het er nu uitziet gaan alleen de databases verdwijnen. En er zitten best wat voordelen aan ten opzichte van het huidige BP, zoals (voor wie wil) een hogere resolutie, mogelijkheden om op reacties te reageren, meer details over kleed, geslacht, enz. Het doel blijft om een platform te hebben met meer inhoud en kwaliteit dan de social media. En door het overzetten van accounts en foto's natuurlijk de BP community bij elkaar te houden. Ik was als fan van BP ook een beetje bang dat het karakter van de site verloren zou gaan met deze move, maar van wat ik gezien heb, ben ik alleen maar blij geworden!

Groeten, Vincent


Dat is alvast goed om te horen Vincent. Ik blijf benieuwd.

Groet,
Alwin K.
Back to top
Reply with quote
 
RTL


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 13 Nov 2023, 10:02    Post subject: WTF
WTF moet ik nou lezen.....Gaat onze B.P. stoppen..
Poah, die komt wel ff binnen zeg. Toen ik 15 jaar (!) geleden mijn eerste vogel (ransuil) opladen, had ik natuurlijk nooit gedacht dat dit een hobby voor het leven zou worden. Maar na 500 foto`s in het V.A. gaat er dan toch een einde aankomen. Tja, ik lees dat het ff overgehopt word naar "vogelskijken" (?) ( nooit van gehoord.
Dus tja, wat moeten en kunnen we daar nou van verwachten. Iedereen heeft wel wat autistische trekjes en dus ook de B.P. leden, en die houden niet van vernieuwingen/veranderingen...Dus ja of het bay-bay B.P. wordt ( zoals Josephine schreef) zullen we afwegen. We gaan het meemaken. Nu eerst maar een bak koffie.....Sterke koffie!

Vr groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 16 Nov 2023, 18:39    Post subject:
Het is wel vreemd, vind ik, dat op dit bericht niet veel meer reacties komen. Het houdt misschien in dat niemand er echt iets mee kan? Geen database? Blijven de foto's die daar in staan dan wel zichtbaar? Dus niet gerubriceerd op werelddeeel? zonde, als die zouden verdwijnen.
En wanneer gaat dat gebeuren? We hebben zeker geen inspraak ........
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 16 Nov 2023, 22:51    Post subject:
Ha Josephine,

Het is allemaal nog vrij abstract inderdaad, zo'n aankondiging zonder dat je er een concreet beeld bij hebt. Het is alsof je auto een update krijgt, waardoor hij technisch enorm vooruit gaat. Maar je weet vooraf nog niet of hij qua specs nog net zo lekker rijdt. Of het blijft voelen als je auto.

Een paar vragen hierboven kan ik wel beantwoorden. Ja, de naam Birdpix blijft gewoon bestaan. Je komt er straks door te klikken op de knop "Birdpix" op vogelskijken.nl.

Databases verdwijnen in die zin dat het speciale albums worden. Veel mensen vonden het ook maar niks, die selectieprocedure. Er zijn in het verleden ook wel mensen afgehaakt vanwege de databaseselectie. Zelfs fervente databasevullers als Paul van Giersbergen gaven wel eens aan dat ze het concept van databases achterhaald vonden. De foto's uit alle albums blijven wel zoveel mogelijk behouden. Je kan straks gewoon zoeken of filteren op soort, land en misschien ook wel werelddeel. Er blijft wel een "verzamelalbum" en een "verbeteralbum" bestaan (in ieder geval qua inhoud, qua naam weet ik niet).

De naam, het karakter, de inhoud en de gebruikers van Birdpix blijven gewoon behouden, zo simpel is het Smile Alleen een mooi nieuw jasje met wat nieuwe functionaliteit. En technisch een volledig nieuw product.

Qua inspraak vanuit gebruikers is aan Thijs en mij gevraagd om mee te kijken in de testomgeving. Ik denk dat wij best aardig kunnen inschatten wat de BP'ers waardevol vinden. Dus we doen ons best om dat een plekje te geven in de nieuwe omgeving. En als jullie dingen belangrijk vinden, schrijf dat gewoon hier op. Dat nemen we dan mee in onze feedback richting Pixfactory.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 17 Nov 2023, 10:07    Post subject:
Goed, de meeste foto's in de database blijven dus staan, en waarschijnlijk vooral de minst mooie verdwijnen? Dat zullen dan vooral die foto's zijn die in de eerste periode geplaatst zijn. De kwaliteit was toendertijd zo veel minder als tegenwoordig en er zijn wel eens stemmen opgegaan om die te verwijderen.
Database-foto's gaan dus weer terug in het verzamelalbum, of hoe het ook gaat heten? Dat zou kunnen betekenen dat je upload-limiet meteen overschreden wordt. Blijven die dan toch staan?

Wat ik trouwens liever zou zien is dat je Birdpix.nl opent, en dan een knopje extra vindt voor vogelskijken.nl. Dus dat vogelskijken in Birdpix geïntegreerd wordt in plaats van andersom. Gevoelsmatig maakt dat veel verschil: alsof birdpix totaal niet meer belangrijk is. Birdpix is de oorspronkelijke website, de moederwebsite zeg maar, de gebruikers van toen hebben het zien ontwikkelen en groeien.
Ons kerkje, zeg maar.
Dat nu wordt ondergebracht in nieuw gebouw met allerlei andere activiteiten, de pingpongballen schieten rond je hoofd, het knutselclubje voor de kleuters schalt je tegemoet, en in een hoek staat iemand les te geven over de pixfactory leer. En ergens is dan een deurtje dat naar een zaaltje leidt waar je eigen bescheiden dienst zal wordt gehouden. Klop klop, doe je dan, en dan blijkt er niemand meer te zijn.
Ik zei het al: we zullen zien. Maar denk nog maar eens extra na over wat nou in wat moet opgaan. Dat is toch een wereld van verschil.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
LeerdammerKees


Gender: Male
Age: 58
Joined: 22 Aug 2010
Posts: 190
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 18 Nov 2023, 0:38    Post subject:
Ik vind het een prima ontwikkeling. Bij Daan en zijn medewerkers moet er ook brood op de plank komen en die Pixen zijn niet zo winstgevend, denk eerder dat er geld bij moet. En je kunt gewoon een bookmark toevoegen voor birdpix.nl en kom je gelijk op de site. Wel fijn dat op vogelskijken.nl ook foto's van de BP-gebruikers getoond worden en zo worden vogelspotters en vogelfotografen toch een beetje één. En van de spotters kunnen wij veel leren omtrent vogelgedrag en zeldzaamheden en zij van ons van hoe je het vogeltje een beetje mooi op de foto krijgt. En fijn dat het databasebeleid verdwijnt, is altijd veel om te doen geweest alhoewel dat dan wel weer tot discussies leidde die BP wat 'levendigder' maakte Smile En ik hoop dat met het nieuwe beleid er weer veel, goede bekende fotografen, terugkeren op BP en dat die eindelijk eens inzien dat er met vogelfotografie geen cent te verdienen is Smile En misschien wel een idee om b.v. één keer in de week een vakfotograaf te vragen om er eens een foto uit te pikken op BP en die te laten beoordelen over wat er goed en fout aan is. Heb het gevoel dat veel gebruikers op BP dat 'kritische' niet aandurven omdat altijd positief zijn ook veel positiefs oplevert (nomi's) En dat is een doodlopende weg want zo wordt niemand beter. Er is niets zo fijn om fantastische foto's van mensen te zien die je niet kent qua uiterlijk en doen en laten maar waar je al die jaren een fantastische band mee heb opgebouwd. En dat de vogelspotters ook hun fotootjes delen want die hebben de vogelfotografie ook ontdekt en worden daarin ook steeds beter. En zo wordt het in het 'vrije veld' ook aangenamer, kijken we elkaar 'niet weg' maar kunnen we van elkaar leren. Vernieuwing is altijd beter dan stil staan bij het oude waarin je 'vastgeroest' zit. We moeten vooruit in het leven en Daan en de zijnen geven ons daarin het duwtje dat we nodig hebben.

Groet Kees
_________________
Leerdams Kristal, made in Japan.....
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 18 Nov 2023, 7:35    Post subject:
Dat heb je mooi verwoord Kees! Tegelijkertijd ben ik het met Josephine eens dat Birdpix geen klein hoekje in vogelskijken.nl moet worden, maar een serieus onderdeel. Dus iets wat in het oog springt, en niet verstopt is in een verborgen menu.

Fijne dag! Het gaat weer veel regenen, dus misschien maar eens een plaatje uit het archief op BP laten zien Very Happy
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 21 Nov 2023, 18:26    Post subject:
Toch blijf ik het wonderlijk vinden dat niet meer lui hierop reageren (op Nederpix net zo min trouwens). Dus extra fijn dat Kees wel gereageerd heeft. Het lijkt met toch, of je er positief of negatief over denkt wel iets dat een behoorlijk ingrijpende verandering wordt. De grotere bestandsgrootte, al ik weet niet hoe lang wordt er om gevraagd - niemand die daar nu wel positief over is? Het is nu zo sloom.
Nou ja, geen tegenstanders betekent dat iedereen er blij mee is, moet je dan maar denken. En in dat geval ik hoogstwaarschijnlijk ook.
Dus hup: veranderen dat birdpix!
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Alwin K.
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 14 Nov 2005
Posts: 45
Location: Maassluis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 22 Nov 2023, 10:42    Post subject:
josephine wrote:
Toch blijf ik het wonderlijk vinden dat niet meer lui hierop reageren (op Nederpix net zo min trouwens). Dus extra fijn dat Kees wel gereageerd heeft. Het lijkt met toch, of je er positief of negatief over denkt wel iets dat een behoorlijk ingrijpende verandering wordt. De grotere bestandsgrootte, al ik weet niet hoe lang wordt er om gevraagd - niemand die daar nu wel positief over is? Het is nu zo sloom.
Nou ja, geen tegenstanders betekent dat iedereen er blij mee is, moet je dan maar denken. En in dat geval ik hoogstwaarschijnlijk ook.
Dus hup: veranderen dat birdpix!
grtz, josephine


Eerlijk gezegd verbaast het mij niet echt zo heel erg dat er niet zo veel gereageerd wordt. Dat is momenteel al een tijdje de tendens over de hele breedte binnen het Birdpix gebeuren naar mijn mening.
Op de foto’s worden ook maar heel weinig commentaren geschreven. Dat is voor mij ook wel één van de redenen geweest om even niet te plaatsen en wat minder op de site te doen. (niet de enige want er zijn ook andere dingen te doen) Natuurlijk zijn niet alleen het aantal commentaren op een foto van belang maar ik zie ook heel vaak foto’s op 0 commentaren blijven steken. Niet echt motiverend, leerzaam of stimulerend actief deel te nemen.
Voor wat betreft de veranderingen die te gebeuren staan heb ik eerder kort gereageerd. Wat mij betreft is verandering vaak een vervelend ding. Ik hou de dingen liever bij het oude, bekende waarmee ik overweg kan omdat ik dat dan eenmaal gewend ben. (Hoewel ik zeker geen digibeet ben kan ik zeggen) Zo vind ik trouwens nog steeds dat de lay-out van de vorige versie van Birdpix mooier en beter was dan met deze thumbnails in beeld. Heb het idee dat de foto’s hierdoor minder bekeken worden dan in de eerdere versie. Toch is het gezien de techniek en de doorontwikkeling van software en de gevaren die digitaal op de loer liggen af en toe noodzakelijk aanpassingen te doen.
Voor wat betreft er nu te gebeuren staat hoop ik vooral, zoals ik eerder al schreef, dat Birdpix, als inmiddels toch wel een merknaam, blijft bestaan en ook makkelijk te vinden blijft. Dus wat mij betreft niet ondergebracht op de site vogelskijken.nl. Ik vrees dat de vindbaarheid en het eigen karakter van Birdpix daarmee anders voor een deel verloren zal gaan.
Een verandering met betrekking tot de databases maakt mij persoonlijk niet zo veel uit. Ik hou mij daar tot op heden niet echt mee bezig. Zou het wel fijn vinden als bepaalde mappen zouden blijven bestaan, zoals het verbeteralbum en determinatiealbum bijvoorbeeld. Voor het overige bekijk ik de andere mappen eigenlijk zelden. Begrijp wel dat die heel veel ruimte innemen.
Grotere bestandsgrootte zou zeker fijn zijn voor betere kwaliteit in beeld en is zeker toe te juichen, om maar even verder op door jou aangehaalde zaken in te gaan.
Verder heb ik zelf wel een beetje het standpunt dat ik niet de persoon ben die deze site en het platform heb opgezet en ervan moet eten. Heb er dus ook weinig over te vertellen dan een beetje feedback geven. Dat moet kunnen. Verder wordt het wat mij betreft afwachten wat het gaat worden.

Groet,
Alwin K.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 23 Nov 2023, 0:08    Post subject:
Bijkomend idee is om Birdpix een boost te geven qua aandacht en activiteit. Natuurfotografie heeft best een grote achterban. De laatste jaren is er niet veel aandacht gegeven aan Birdpix, omdat de verandering die er nu aan zit te komen al heel lang in de lucht hing. Straks, in een modern jasje, verwacht ik dat Pixfactory via allerlei kanalen ook meer mensen richting BP zal trekken. Ik hoop dat de huidige community intact blijft en het nieuwe BP gaat omarmen. En dat dan aangevuld met een nieuwe groep enthousiaste fotografen.

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend


Gender: Male
Age: 50
Joined: 01 Jun 2005
Posts: 225
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 23 Nov 2023, 12:49    Post subject:
Mijn gevoel zegt me dat het onderbrengen van Birdpix een stap terug is. Niemand zit daar op te wachten. Birdpix is van zichzelf sterk genoeg van naam in Nederland en heeft een trouwe aanhang fotografen en kijkers. En die willen niet eerst door vogelkijken.nl heen ploegen om op het vertrouwde plekje te komen. Al die nieuwe features zijn leuk, maar het gaat maar om een paar dingen; foto's plaatsen, kijken en beoordelen. Er zou wat mij betreft wat meer aandachten ruimte aan de invulling van de site mogen worden gegeven, zoals bijvoorbeeld het plaatsen van artikelen, reviews of (reis)verslagen, en dan van de gebruikers zelf en niet door redacteuren.

De kans is groot dat ik het mis heb en dat het fantastisch gaat worden. Dat hoop ik van harte. Een weg terug is er denk ik niet.
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 24 Nov 2023, 16:26    Post subject:
Even een praktische vraag: Op vogelskijken zie ik nu een aantal foto's, onder andere eentje van mij, van kuifaalscholvers. De ondersoort daarvan is niet genoemd, en dat lijkt me eigenlijk wel slordig. Naar wie wend ik me nu om dat te laten veranderen? Een tip zou wellicht zijn als er een feedback-knop komt bij elke foto - onzichtbaar voor de anderen wat mij betreft.
Je snapt dat ik er kritisch naar kijk? Als dit de nieuwe website wordt waar ik me thuis ga voelen? Ik ben vast niet de enige.
De kuifaalscholver zoals wij hem hier in Nederland kennen komt namelijk niet voor in het Middellandse zee gebied. Daar betreft het de ondersoort: Mediterrane kuifaalscholver oftewel Phalacrocorax aristotelis desmarestii. Zowiezo het vermelden van de wetenschappelijke naam lijkt me essentieel, vooral wanneer je ook wat bekendheid in het buitenland wil gaan genieten. Als je toch bezig bent ....
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1806
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 24 Nov 2023, 16:35    Post subject:
@ Adri: ik denk dat dit het toch wel gaat worden hoor. Echt blij ben ik daar ook niet mee maar je moet maar denken: dat groepje trouwe pixers kunnen ze echt niet negeren dus hoe meer je bijdraagt en feedback geeft, hoe meer het echt nog iets van ons blijft. Het zal wennen zijn, maar afhaken kan altijd nog. En uiteraard hoop ik dat dat niet hoeft. Nogal wat mensen die ik persoonlijk ken (en ontmoet via birdpix trouwens) hebben nu al afgehaakt. En ik krijg alleen als reden: dat gezeur zijn ze zat. Korreltje ruis hier te veel, sensorvlekje daar. Telkens opgeheven vingertjes, of dat nou van de moderators komt of van de andere gebruikers.
Ik vind dat zo zonde, want het was altijd zo'n gezellig clubje.
Maar wie weet, met veel inzet van de afdeling birdpix, dat het knopje dat voor ons bestemd is met voorsprong het meest gebruikt gaat worden.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Krijn Dijkema
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 67
Joined: 17 Dec 2003
Posts: 79
Location: Loppersum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 25 Nov 2023, 12:00    Post subject:
Ben benieuwd!! Wat mij opvalt is dat er zo vaak wordt genomineerd zonder commentaar. Mijn voorstel is om te verplichten dat iedereen die een nominatie geeft dit niet kan doen zonder ook een commentaar over het 'hoe en waarom' te geven. Ik geef toe het is gemakkelijker om even een knopje in te drukken dan om een paar toelichtende zinnen te schrijven ( en doe het zelf ook wel eens) maar het gaat er om wat een foto met je doet en dat is voor ieder weer verschillend. Van alleen een nominatie krijgen leer je niks.
_________________
Voornamelijk Sony en Olympus spullen
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 26 Nov 2023, 15:02    Post subject:
Eens Krijn, een inhoudelijke reactie is meer waard dan een nominatie. Maar het kost ook meer tijd. Ik doe regelmatig een vlug bezoekje aan BP, even tussen te bedrijven door op mijn werk. Ik nomineer dan een foto als ik die erg mooi vind. Later kom ik vaak ook nog wel met een berichtje onder die foto. Maar soms kom ik daar ook niet meer aan toe. Ik denk niet dat je allerlei dingen verplicht moet gaan maken. Mensen doen zoiets alleen als ze er tijd en zin voor hebben, niet omdat het moet. Hooguit stimuleren, die sterke inhoudelijke reacties. En over dat stimuleren heb ik concrete ideeën gehoord, dus helemaal goed.

En Adri / Josephine, dat het nieuwe BP gaat komen, is zeker. Dus geef vooral wensen en aandachtspunten mee. Elke zorg is in een wens te vertalen Wink

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Bert Ooms
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 68
Joined: 29 Sep 2007
Posts: 579
Location: Emmen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 27 Nov 2023, 12:08    Post subject:
Ik kan me voorstellen, dat niet iedereen het leuk vindt om bij Vogelskijken,nl "achter een knop" te worden ondergebracht. Als Birdpix comminity hebben we een indrukwekkende, gerespecteerde verzameling vogelfoto's gerealiseerd, die allemaal aan zekere minimumeisen voldoen qua kwaliteit en met topfoto's van een enorm aantal soorten, wereldwijd. Een simpel knopje "Birdpix" zou ook naar mijn mening geen recht doen aan de reputatie van Birdpix. Een prominente plek bij vogelskijken.nl inclusief een verhaal dat de verbinding vogelskijken-birdpix duidelijk maakt zou ik logisch en wenselijk vinden.
In een verkennend gesprek hierover tijdens de moderator meeting, afgelopen zomer, werd mij al duidelijk, dat dit waarschijnlijk wel goed gaat komen, maar ik wil het hier nog maar eens benadrukken.
Daarnaast moet ook gezegd worden, dat Birdpix waarschijnlijk niet lang meer had kunnen bestaan zónder bij Vogelskijken.nl te worden ondergebracht. De software waarop Birdpix draait wordt door vrijwel geen enkele server meer ondersteund en een compleet nieuw ontwerp van de sofware, alléén voor BP, was te kostbaar. Birdpix genereert daarvoor simpelweg te weinig inkomsten.
Je kunt vogelskijken.nl dus ook best beschouwen als de redder van Birdpix.
Laten we er samen weer iets moois van maken!
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum