Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Het vernieuwde Birdpix: testers gevraagd!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Adri Gr Nuelend


Gender: Male
Age: 50
Joined: 01 Jun 2005
Posts: 226
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 05 Jan 2024, 15:39    Post subject:
josephine wrote:
Gisteravond een foto ge-upload. Bij controle op scherpte kreeg ik de foutmelding 404. Ik zal zien hoe het loopt. Maar ik kan nu dus niet na aanklikken de foto bekijken.
grtz, josephine


Heb je bijzondere tekens in je bestandsnaam staan toevallig?
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 05 Jan 2024, 15:47    Post subject:
@ adri: Nee, geen speciale tekens. ook niet in het origineel.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Bert Ooms
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 68
Joined: 29 Sep 2007
Posts: 579
Location: Emmen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 05 Jan 2024, 18:29    Post subject:
Wij krijgen die 404 foutmelding ook regelmatig bij het modereren. Is erg onhandig, omdat je de scherpte op groot formaat dan niet kan beoordelen. Gaat ongetwijfeld op de lijst van Vincent komen.
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 06 Jan 2024, 10:04    Post subject:
Wat die foutmelding veroorzaakte weet ik niet, maar het valt me nu wel op dat de foto nu bij aanklikken wel bekeken kan worden maar de scherpte is net zo slecht als wanneer hij niet aangeklikt wordt. Terwijl in mijn viewer die scherpte veel en veel beter is. toch een bugje lijkt me. Dat misschien nu wel opgelost lijkt maar als sommige van je foto's wel en sommige niet met de zelfde scherpte worden afgebeeld raak je wel motivering kwijt.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
John_Jak
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 61
Joined: 13 May 2021
Posts: 6
Location: Krommenie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 06 Jan 2024, 12:08    Post subject:
Hi Vincent, allereerst complimenten voor alle moeite die je doet om de nieuwe site tot iets moois te maken.
Ik had een vraagje: klopt het dat je de beschrijving die je bij een ingezonden foto meestuurt achteraf niet meer kan wijzigen op het moment dat de foto in een van de albums terecht is gekomen? Net als de commentaren op een foto? Ik mis het knopje "wijzigen" erbij.
Ik kan me voorstellen dat je achteraf ziet dat bepaalde zinnen niet lopen en je dat dan wilt corrigeren. Mis trouwens ook de mogelijkheid om een reactie te verwijderen. Misschien is het al eerder aangegeven, ik heb niet de hele discussie doorgelezen moet ik bekennen.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1571
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 06 Jan 2024, 13:11    Post subject:
Ha John, ja dat staat zeker op de lijst!
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 185
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 07 Jan 2024, 10:50    Post subject:
Na ruim twee weken in het buitenland nu weer thuis, en ook maar eens een foto ge-upload in de testomgeving. Bewust weinig tot niets gelezen, en alles ging wat mij betreft eenvoudig en intuïtief - mijn persoonlijke conclusie is vooralsnog dus dat het erg gebruiksvriendelijk is. Het wijst zichzelf als het ware.
Eén ding viel me op: als toch de exifgegevens worden geladen, zou het datumveld ook automatisch kunnen worden ingevuld, evtl handmatig aan te passen voor het geval het om de één of de andere reden niet klopt.
Nu nog even afwachten of 'ie door de moderatie komt Wink
groet,
Hans
p.s. terugscrollend zie ik veel inzet/input van m.n. Vincent, waarvoor terecht complimenten!
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1571
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 07 Jan 2024, 19:39    Post subject:
Staat inderdaad al op de lijst, Hans. maar liever 2x een suggestie dan niet! En bedankt voor de waardering Wink
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend


Gender: Male
Age: 50
Joined: 01 Jun 2005
Posts: 226
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 08 Jan 2024, 12:16    Post subject:
Veel gebruikers hebben geen eigen website. Is het een idee om een portfolio te creëren voor die gebruikers. De mogelijkheid om wat informatie en een selectie beste foto's in een bepaalde omgeving te kunnen plaatsen. Een bruikbare link om te delen.
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
LeerdammerKees


Gender: Male
Age: 58
Joined: 22 Aug 2010
Posts: 190
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 09 Jan 2024, 1:06    Post subject:
Is het 'datumveld' belangrijk? Actuele foto's worden over het algemeen toch beter beoordeeld en gewaardeerd dan oudere foto's en daar zit, denk ik, toch een soort 'competitiegedrag' in. Het 'schrikt' misschien nieuwe gebruikers af die, de afgelopen jaren, een prachtig vogelfotoarchief hebben opgebouwd en afzien van plaatsing omdat het 'oude foto's' betreft. Het niet verplicht stellen om de datum in te vullen voegt misschien juist iets toe en het aan een ieder is om dat wel of niet in te vullen. Scheelt ook weer dat je wat minder 'gluurders' trekt die de site afstruinen om te zien waar en welke soort er momenteel te zien is en of je er wel of niet mooie foto's van kunt maken Smile Tja, kijkcijfers houden een site ook weer draaiend en das ook weer een punt. En de suggestie van Adri over een eigen website, als je de gebruiker aanklikt krijg je toch gelijk een portfolio te zien van diegene? En in deze tijd zijn Instagram, Facebook, 500px.com etc. veel effectiever dan een eigen site.

Groet Kees
_________________
Leerdams Kristal, made in Japan.....
Back to top
Reply with quote
 
janvangastel
Supervip


Gender: Male
Age: 76
Joined: 10 Jun 2013
Posts: 29
Location: Huizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 09 Jan 2024, 8:50    Post subject: nieuwe site vind ik wat rommelig
Ik vind die nieuwe site wat rommelig. Het begint als als je met de cursor over de foto gaat om erop te klikken: een enorme balk komt naar boven, terwijl er niet eens zoveel info in staat. En als je op een foto geklikt hebt wordt het nog erger, zeker met al die enorme hoofdletters. Het geeft mij een beetje het gevoel of de site voor kinderen is bedoeld. Het gaat om de foto's. Uiteraard moet er wat tekst bij, maar dit is wel erg overdadig vind ik.

Vr. gr. Jan
_________________
OM-system OM-1 camera met M Zuiko Digital 300 mm f/4 pro lens en 1.4x converter en Panasonic Leica 100-400 mm zoomlens.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1571
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 11 Jan 2024, 11:11    Post subject:
Nog even een update over de challenge "een frisse start".

De tekst was (als herinnering):

Voor iedereen die het leuk vindt om in deze fase mee te helpen met het testen van de nieuwe Birdpix/Vogelskijken fotocommunity hebben we een fotowedstrijd bedacht. Hij is hier te vinden: https://vogelskijken.nl/community/fotowedstrijden/

Upload een foto met het thema ‘Frisse Start’ en je maakt kans op het nieuwe Complete Handboek Natuurfotografie of een andere PiXFACTORY boekuitgave naar keuze. Bedenk iets met 'fris' of met 'start', en laat je creativiteit erop los. Om deel te nemen plaats je in de omschrijving van de foto de tekst 'Frisse Start', en wij zorgen ervoor dat je foto op de juiste plek terechtkomt.

Toevoeging:
Als je een foto uploadt met 'Frisse Start" in de beschrijving, gaat die op https://vogelskijken.nl/community/ door de gebruikelijke moderatie heen. De inzendingen worden bij goedkeuring dus direct al zichtbaar voor iedereen. Bij overduidelijke technische tekortkomingen kan een foto ook in het verbeteralbum terechtkomen. De foto moet dus technisch wel van voldoende tot goed niveau zijn. De keuze van een winnaar gebeurt niet door de moderators, of door de andere gebruikers zoals bij de maandopdracht, maar door de mensen van Pixfactory.

Inzendingen kunnen nog tot en met 31 januari worden geüpload. Begin februari kiest Pixfactory een winnaar.

Succes allemaal, en maak er wat moois van! Hopelijk veel inzendingen voor de challenge. En gelukkig: het is op het moment best fris buiten. Dus naar buiten! Very Happy

Groeten, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 497
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 11 Jan 2024, 11:34    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
Nog even een update over de challenge "een frisse start".
....
De inzendingen worden bij goedkeuring dus direct al zichtbaar voor iedereen. Bij overduidelijke technische tekortkomingen kan een foto ook in het verbeteralbum terechtkomen. De foto moet dus technisch wel van voldoende tot goed niveau zijn. De keuze van een winnaar gebeurt niet door de moderators, of door de andere gebruikers zoals bij de maandopdracht, maar door de mensen van Pixfactory.
(....)
Groeten, Vincent


Ik vind het heel leuk dat de opzet van deze wedstrijd juist heel erg afwijkt van de MO! Goed besluit dus dat we ook met de MO door zijn gegaan. Wink

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend


Gender: Male
Age: 50
Joined: 01 Jun 2005
Posts: 226
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 14 Jan 2024, 10:09    Post subject:
Het ontbreken van de mogelijkheid om eigen reacties de kunnen corrigeren zal waarschijnlijk al genoemd zijn. Zo niet, bij deze.
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
Geerie
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 56
Joined: 06 Oct 2015
Posts: 13

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 14 Jan 2024, 11:39    Post subject:
Gisteren mijn eerste foto geupload.
Nu zag ik ook foto's waar geen beschrijving bij staat.
Is het niet verstandig om een beschrijving bij de foto te vermelden en als je dat vergeten bent, je een foutmelding krijgt.
_________________
Nikon D7200
Sigma 150-500mm
Nikkor 200-500 mm
Back to top
Reply with quote
 
Geerie
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 56
Joined: 06 Oct 2015
Posts: 13

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 15 Jan 2024, 19:32    Post subject:
Als je op vogelsoort zoekt, dan zit er bij elke pagina een andere vogel tussen.
_________________
Nikon D7200
Sigma 150-500mm
Nikkor 200-500 mm
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 497
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 15 Jan 2024, 20:09    Post subject:
Geerie wrote:
Als je op vogelsoort zoekt, dan zit er bij elke pagina een andere vogel tussen.


Ik heb het ook even bij 3 soorten uitgetest. En het klopt, maar.... het systeem blijkt niet alleen te zoeken op de soort die genoemd is als vogel op de foto! Maar ook op die soortnaam in de tekst.
Bij 'Roodborst' komen er meerdere soorten roodborsten en roodborsttapuiten voor.
Bij 'Winterkoning' komen er er diverse niet hier voorkomende Winterkoningen bij.
En bij de Zanglijster verschijnt er van alles, maar dat is meestal omdat de Zanglijster (en andere soorten) in de beschrijving van de foto genoemd wordt. En eenmaal omdat iemand een Cetti's Zanger als Zanglijster heeft ingevoerd. Tja, daar kan geen systeem tegenop.

Andere 'fouten' heb ik in mijn zeer kleine testje niet gevonden.
Jij wel, Geerie?

Omdat het zoekveld niet alleen voor soortnamen gebruikt wordt, maar ook om b.v. bepaalde types foto's of locaties te zoeken, denk ik dat dit onvermijdelijk is.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1571
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 15 Jan 2024, 23:23    Post subject:
Adri Gr Nuelend wrote:
Het ontbreken van de mogelijkheid om eigen reacties de kunnen corrigeren zal waarschijnlijk al genoemd zijn. Zo niet, bij deze.

Verwijderen is inmiddels mogelijk, aanpassen staat op de lijst.

Geerie wrote:
Is het niet verstandig om een beschrijving bij de foto te vermelden en als je dat vergeten bent, je een foutmelding krijgt.

Staat op de lijst om dit verplicht te stellen met minimaal aantal tekens.

Wat betreft de zoekfunctionaliteit heeft Erna gelijk. Wel staat op onze wensenlijst om de zoekfunctionaliteit geavanceerder te maken, vergelijkbaar met het huidige Birdpix.
Back to top
Reply with quote
 
corvanspijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Dec 2011
Posts: 135
Location: Koekange
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Jan 2024, 10:18    Post subject:
Soms kijk ik in de testsite om te zien of de basis (nog) werkt. Het openen van de foto's in het verbeteralbum lukt me deze keer niet. Is dit een tijdelijke storing of is het aanklikken van de thumbnail niet de juiste handeling?

Verder was ik benieuwd naar de inzendingen van het thema 'frisse start'. Omdat ze meteen na moderatie worden geplaatst en niet te onderscheiden zijn van de 'gewone' uploads zonder in de tekst te kijken heb ik in de zoekoptie 'frisse start' ingevuld. Ik zie vervolgens maar twee inzendingen waarvan bij een (1) inzending, met alle respect voor de inzender, het thema niet tot uiting komt. Ik vraag mij af of dit tot nu toe alle inzendingen zijn of dat ik op een andere manier de inzendingen kan bekijken?

groet,
Cor
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Jan 2024, 12:35    Post subject:
Zoals de site nu in elkaar zit heb je vogelskijken - en birdpix. Als twee aparte units. Foto's van mij die in vogelskijken zijn opgenomen bij de online vogelgids worden niet gelinkt aan de zelfde foto op birdpix. Het lijkt me mooier als dat wel zo is.
Omgekeerd ook, overigens. Dat zo'n foto binnen birdpix wordt doorgelinkt naar de online vogelgids. Ik weet niet of het idee achter vogelskijken (een website voor zowel vogelaars als vogelfotografen) al een beetje werkt; komen er bijvoorbeeld al reacties van vogelaars? Ik denk dat vooral een forum hieraan kan bijdragen zodat ieder geregistreerd lid mee kan doen.
Wie vanuit Birdpix op de site terecht komt weet van de fotowedstrijd - wie nog meer? Ik zie ook alleen maar twee inzendingen, als ik er op zoek. Hoe moet dat gaan werken?
En ik vraag me nog steeds af hoe het verder gaat met de betaalde lidmaatschappen. Ik kan me niet voorstellen dat het nu ineens gratis wordt? Is daar al iets van een idee over?
Het is jammer dat er niet meer testers zijn - Een handjevol volgens mij, maar omdat je zoveel moet doen (elke foto openen, keer op keer) om te zien of er reacties op zijn. Zo raak ik wel de motivatie kwijt. Het zou mooi zijn als veel meer mensen hier eens iets op de nieuwe site gaan plaatsen. Het enthousiasme is wel erg beperkt nu.
Ik denk wel dat er potentie in zit maar het kan allemaal veel groter en professioneler. Hoe gaan we hier "gewone" vogelaars trekken?
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
pietwil
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 70
Joined: 15 Mar 2008
Posts: 13
Location: Haarlem
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Jan 2024, 22:03    Post subject:
Ja net wat Josephine zegt,elke keer als je naar desite gaat en de foto,s ziet staan,is het echt jammer dat je niet gelijk kan zien hoeveel mensen er al gereageerd hebben op een foto.
Het geeft bij mij een gevoel van ach laat ook maar zitten.

Gr:Pieter.
_________________
Ik ben in het bezit van een Nikon D800.
Heb daarbij ook een teleconverter TC-14E III sinds 21-11-16
Nikkor 300mm 2.8 VR
Nikon Nikkor 70-200 2.8 vr
Nikon nikkor micro 105mm 2.8 vr
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1571
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Jan 2024, 23:46    Post subject:
Pixfactory is al blij met het flinke groepje mensen dat fanatiek heeft getest. Daar is een enorme lijst met verbeterpunten uit gekomen, en ik heb daar op basis van jullie reacties en mijn eigen gevoel een prioritering aan gegeven. Meer zicht op waar activiteit zit is wel een heel belangrijke. Overzicht van recente reacties, reacties op je eigen foto's, notificatie bij geplaatste foto's, snel zicht op aantal reacties en nomi's, enz. Het is er nu nog tam, maar dat is ook de bedoeling van een testomgeving. Er wordt pas breder aandacht voor getrokken als het daar klaar voor is. Morgen heb ik een overleg staan met Pixfactory om wat punten uit de lijst door te spreken. Wordt vervolgd, maar kost ook tijd. Ondertussen voorlopig gewoon nog een tijdje het oude vertrouwde BP.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1571
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Jan 2024, 23:47    Post subject:
Cor, inderdaad nog weinig inzendingen voor frisse start, maar ik denk dat de meeste mensen wachten tot eind januari voordat ze een keuze maken over een inzending. Ik wil in ieder geval.
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 497
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 18 Jan 2024, 11:31    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
Cor, inderdaad nog weinig inzendingen voor frisse start, maar ik denk dat de meeste mensen wachten tot eind januari voordat ze een keuze maken over een inzending. Ik wil in ieder geval.


Ja, natuurlijk ga je nu nog geen foto uploaden als er nog twee weken de tijd is. Wink

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Geerie
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 56
Joined: 06 Oct 2015
Posts: 13

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 19 Jan 2024, 19:33    Post subject:
Erna Koelman schreef:
Andere 'fouten' heb ik in mijn zeer kleine testje niet gevonden.


Bij de Steenuil kwam ik een foto tegen van een Spreeuw en een Zwarte Kraai.
En bij de Pestvogel een foto van de Purperkoet en een Huismus.
_________________
Nikon D7200
Sigma 150-500mm
Nikkor 200-500 mm
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 7 of 10


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum