Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Het vernieuwde Birdpix: testers gevraagd!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Alwin K.
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 14 Nov 2005
Posts: 45
Location: Maassluis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 14:02    Post subject:
Hillebrand Keun wrote:
Om op de galerij van nieuwste foto’s te komen is even zoeken.
Op de homepage van vogelskijken scroll ik dan naar beneden naar NIEUWSTE FOTOS.
Gemakkelijker zou het zijn als er bij het openen van de homepage een button zat met doorverwijzing naar de fotogalerij ????

Groet, Hillebrand


Hallo Hillebrand,

Ik kwam er achter dat als je ingelogt bent je rechts bovenaan op Mijn Birdpix kunt klikken. Dan verschijnt de homepage/testpagine van Birdpix voor nu. Kun je bovenin ook Nieuwste foto's aanklikken.

Groet,
Alwin K.
Back to top
Reply with quote
 
PeterBoers


Gender: Male
Age: 76
Joined: 22 May 2013
Posts: 15
Location: Delft
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 15:04    Post subject: Nieuwe site
Vincent, ik gebruik de nieuwste versie van Firefox onder Windows 10, maar ik zie geen foto's verschijnen. Onder "Verbeteralbum" verschijnt alleen de tekst

"Verbeteralbum

Niet alle foto’s die worden geupload voldoen aan de beoordelingscriteria die we hebben opgesteld.
Ons doel is fotografen te helpen ontwikkelen en daarom plaatsen we deze foto’s tijdelijk in het verbeteralbum.
Je vindt hier terug waarom een bepaalde foto niet is goedgekeurd. Je kunt hierover vragen stellen of handige tips geven aan de betreffende fotograaf, een leuke manier om te leren van de feedback van medefotografen.
Na een maand worden de foto’s automatisch weer verwijderd uit dit album."

Onder "Nieuwste foto's" helemaal niets.

Ik heb een foto geupload, die inmiddels is goedgekeurd, maar deze zie ik alleen onder "Mijn Birdpix" via "mijn dashboard" en daarna klikken op "goedgekeurd". Via "Mijn foto's" zie ik helemaal niets.

Foto's van anderen kan ik op geen enkele manier bespeuren.

P.S. Geert ik gebruik ik, mij en mijn alleen maar omdat het mijn ervaringen zijn.
_________________
EOS R5, RF-lenzen: 800 (f/11), 100-500, extender 1.4x; EF-lenzen: 24-105, 28-300, 100-400 II, 100 macro, 400 (f/5.6), 500 II, extender 1.4 III en 2.0 III. Mijn niet databasewaardige foto's worden een maand na opname in het verzamelalbum verwijderd.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1572
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 15:24    Post subject:
Misschien zit het 'm in Firefox. Kan je de dingen wel zien als je in Chrome of Edge kijkt?
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 15:26    Post subject:
O ja, zie je? Heb je je foto ge-upload, dan moet je hem opslaan (onderaan de pagina) Daarna mag je op "klaar voor moderatie klikken. Detail: als je een verplicht veld niet hebt ingevuld is dat niet mogelijk. Het lukte me nu wel om de soortnaam in te voeren, dus nu staat hij in moderatie. Dat is wel behoorlijk wennen hoor! En we mogen er maar 4 per week doen, ook al zijn we nog aan het testen. Dus heel snel wordt dat voor mij geen automatisme allemaal. Maar goed, uiteindelijk leren we het allemaal wel, ga ik van uit.
grtz, josephine

ps: @ Peter: ik gebruik ook firefox, soms, en bij mij werkt het dan wel.
Back to top
Reply with quote
 
Alwin K.
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 14 Nov 2005
Posts: 45
Location: Maassluis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 15:48    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
Misschien zit het 'm in Firefox. Kan je de dingen wel zien als je in Chrome of Edge kijkt?


Vincent / Peter,

Ik gebruik ook alleen maar Firefox en heb tot nu toe geen enkel probleem alles te zien in de testomgeving.

Groet,
Alwin K.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1572
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 15:55    Post subject:
Ik heb inmiddels een lijst met 42 suggesties voor verbetering/aanpassing. Juist ook kleine irritante dingetjes zijn waardevol om te melden. Die zijn vaak ook maar weinig tijd om aan te passen, maar kunnen wel de site prettiger in het gebruik maken. Meld dus juist ook van die kleine concrete dingetjes!
Back to top
Reply with quote
 
Michiel H.


Gender: Male

Joined: 06 Sep 2021
Posts: 15

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 16:35    Post subject:
Leuk, zo'n nieuwe site! Ik ben er wel blij mee.

Ik zit nog een beetje te denken over het ideale fotoformaat. Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik zit nog met een FullHD scherm die dus een resolutie in de hoogte heeft van 1080 pixels. Dat betekent dat ik in de eerste view (klikken in de gallerij) een pixelhoogte van ca 680pixels te zien krijg. Nog een keer klikken geeft een iets groter beeld (afhankelijk van hoeveel toolbars ik in de browser aan heb staan). En dan nog een keer klikken op het "full screen" knopje geeft een hoogte van max ca 945 pixels. Dan kan ik nog (firefox) rechtermuisknop "open image in new tab" en als ik in de nieuwe tab dan nog een keertje klik krijg ik eindelijk de foto in de bedoelde resolutie (met scrollbars als het niet op het scherm past).

Kortom, hoe hoger in pixels de foto is, des te meer moeite het kost om de foto te zien te krijgen zoals de maker het bedoeld heeft (in plaats van een geschaalde versie).

De vraag is dan, wat voor beeldschermresolutie gebruikt de gemiddelde Birdpixer om eea te bekijken? Als er nog veel mensen met ("slechts") een FullHD scherm zijn, zou dat er misschien voor pleiten om ons enigszins te beperken qua hoogte formaat ...
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1572
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 17:33    Post subject:
Goede vraag Michiel! Veel gebruikers hebben nog steeds Full HD denk ik, dus 1920x1080 pixels. Vooral die verticaal is beperkend. Bij het meest gangbare formaat van 3:2 kom je dan op 1600x1070. Daar zit de gedachte achter die 1600 pixels achter. Maar ik zou er dan wel voor willen pleiten om
1. Bij klikken direct naar full screen en 1600x1070 te gaan, zonder dat je dan eerst op een vergrootglas moet klikken. En daar moet dan geen 125% of 150% schaling op zitten, zoals Windows die bij een bepaald formaat monitor standaard toepast.
2. Op een website met allerlei menu's en velden eromheen gaat 1600x1070 niet lukken, en ontkom je niet aan het weergeven van een verkleind beeld. Maar dat moet dan wel scherp zijn.

Ik vind nu zowel 1 als 2 gebrekkig, en dat is toch wel de kern van een goede fotowebsite. Werk aan de winkel op dat punt!
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 17:42    Post subject:
Nog een dingetje: bij de foto van Adri (ooievaar) kan ik niet zien wie de nominaties gegeven hebben.
@Vincent: Jouw punt 2 kan nog wel eens een groot probleem gaan worden. Een verkleind beeld een standaard naverscherping geven gaat natuurlijk nooit optimaal worden, lijkt me.en ik zie jullie moderators dat ook niet allemaal even handmatig doen.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 17:48    Post subject:
Mijn beeldscherm resolutie staat momenteel op 1920x1080. Dat heb ik gister veranderd want tot dan toe stond ie op 1600x900. Het gaat nu beter, vooral de foto op full screen. En meestal gebruik ik chrome
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
corvanspijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Dec 2011
Posts: 135
Location: Koekange
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 18:15    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
corvanspijk wrote:
Het blokje 'volledige afbeelding' werkt niet.

Waar zit dat blokje, Cor?


Bij het uploaden zie ik onder "Foto informatie" en achter de "Bestandsnaam" een blokje met de tekst "volledige afbeelding". Die tekst verschijnt alleen als je op het blokje staat met de cursor. Klikken op het blokje geeft geen volledig beeld.

Nu ik gereageerd heb op je vraag heb ik nog wat extra gemis gevonden. In de zoekoptie kan een kernwoord worden ingevoerd die in de beschrijving voorkomt maar helaas niet meer in de commentaren zoals nu het geval is. Als de foto's met de meeste nominaties tot nu toe, jaar, maand, week en dag niet meer zichtbaar worden gemaakt dan zou ik die mogelijkheid in de zoekoptie terug willen zien, al is het dan alleen maar tot nu toe. Ik kijk graag terug naar eerder gemaakte foto's met een hoge waardering.

groet,
Cor
Back to top
Reply with quote
 
pietwil
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 70
Joined: 15 Mar 2008
Posts: 13
Location: Haarlem
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 18:20    Post subject:
Nou ik heb dan een Kokardezaagbek op vogelskijken geplaatst en weet het zeker dat het nieuwe formaat foto van maximaal 500kb het niet is.
De foto verliest daardoor gewoon te veel scherpte.

En waarom niet gelijk een zwarte achtergrond als je een foto aan klikt in de nieuwe omgeving.
Kijkt gewoon veel fijner.

Gr:Pieter.
_________________
Ik ben in het bezit van een Nikon D800.
Heb daarbij ook een teleconverter TC-14E III sinds 21-11-16
Nikkor 300mm 2.8 VR
Nikon Nikkor 70-200 2.8 vr
Nikon nikkor micro 105mm 2.8 vr
Back to top
Reply with quote
 
sieb
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 68
Joined: 05 Apr 2011
Posts: 102
Location: zwolle
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 19:37    Post subject:
Mijn beeldschermresolutie is ook ingesteld op 1920 x 1080. Daarbij heb ik de schaal op 125% staan (oude ogen).
Aanklikken op thumbnail geeft bij deze 125 % overigens een scherp beeld, als ik de de instelling van de monitor op 100% zet, een niet scherp beeld. Dus zeker bij die instelling van 100% nogmaals klikken op de afbeelding, en vervolgens op vierkantje rechtsboven, oftewel, knopje volledig scherm. Dat geeft in beide schaal-gevallen het mooiste beeld, mede doordat je dan ook een zwarte achtergrond hebt.
En via het kruisje rechtsboven weer naar de afbeelding met witte achtergrond terug, alwaar ik commentaar en/of duimpje kan geven. Bij de schaal van 100% is het beeld via deze terugweg, in tegenstelling tot de heenweg, nu wel scherp.
Het zijn wel wat stappen maar ik denk dat het voor mij snel een routine wordt. De meeste "wachttijd" heb je bij de eerste stap, thumbnail naar groot scherm met witte achtergrond. Dat zou sneller moeten. De rest verloopt snel.
Van vluchtige bezoekers, ik bedoel niet-leden die even snel komen kijken of er nog wat moois is, valt wellicht te verwachten dat ze niet verder komen dan dat eerste, niet scherpe beeld (zijn ook niet bekend met de hierboven genoemde vervolgstappen). Dat zou tot afhaken van deze kijkers kunnen leiden, tot minder bezoekers, dat zou jammer zijn.

En over duimpjes (voorheen nominaties) gesproken, heb dat uitgeprobeerd bij de foto van Loes, het wordt niet duidelijk wie de duimpjes hebben gegeven, Ik kan zelf ook niet zien dat ik een duimpje heb gegeven.
Persoonlijk vind ik het prettig dat ik kan zien van wie de duimpjes komen en dat mensen kunnen zien dat een duimpje van mij komt. Meestal geef ik er vroeger of later ook nog wel een commentaar bij, niet altijd. Soms heb je weinig tijd voor commentaren, en wil je toch laten zien dat je de foto zeer waardeert en zo interpreteer ik het ook als ik nominaties zonder commentaar van anderen krijg (verplicht commentaar bij een duimpje, zoals Krijn voorstelt, ben ik niet voor; bovendien staat er al vaak al zoveel commentaar bij dergelijke foto's dat ik er soms voor kies commentaar te geven bij een foto met minder of geen nominaties).
_________________
canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
Back to top
Reply with quote
 
PeterBoers


Gender: Male
Age: 76
Joined: 22 May 2013
Posts: 15
Location: Delft
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 19:58    Post subject: Nieuwe site
Vincent, Ik heb alles geprobeerd om wat te kunnen zien in Firefox. Beveiliging aangepast/veranderd. Niets hielp.
Het enige wat uiteindelijk hielp, is het openen van de site in een nieuw privévenster.
Dit vindt ik wel wat omslachtig en naar mijn idee een tekortkoming in de programmering.
Daarnaast is het blijkbaar (nog) niet mogelijk om automatisch in te loggen, want bij elk bezoek moet er steeds weer worden ingelogd.

Groet,
Peter
_________________
EOS R5, RF-lenzen: 800 (f/11), 100-500, extender 1.4x; EF-lenzen: 24-105, 28-300, 100-400 II, 100 macro, 400 (f/5.6), 500 II, extender 1.4 III en 2.0 III. Mijn niet databasewaardige foto's worden een maand na opname in het verzamelalbum verwijderd.
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend


Gender: Male
Age: 50
Joined: 01 Jun 2005
Posts: 226
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 20:18    Post subject:
Peter, de cache van je browser legen gaat waarschijnlijk wel helpen.
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
PeterBoers


Gender: Male
Age: 76
Joined: 22 May 2013
Posts: 15
Location: Delft
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 20:19    Post subject: Nieuwe site
Vincent,
Nog een verbeterpuntje.
Als je een duimpje geeft bij een reactie, dan krijgen de reacties op die reactie ook gelijk een duimpje, terwijl ik dat niet wil. Die "vervolg"duimpjes zijn daarna niet meer weg te krijgen.

Vreemd, want toen ik later weer eens terug keek waren de duimpjes bij de vervolgreacties opeens verdwenen. Hoe kan dit?

Groet,
Peter
_________________
EOS R5, RF-lenzen: 800 (f/11), 100-500, extender 1.4x; EF-lenzen: 24-105, 28-300, 100-400 II, 100 macro, 400 (f/5.6), 500 II, extender 1.4 III en 2.0 III. Mijn niet databasewaardige foto's worden een maand na opname in het verzamelalbum verwijderd.


Last edited by PeterBoers on Sun 24 Dec 2023, 20:34; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
PeterBoers


Gender: Male
Age: 76
Joined: 22 May 2013
Posts: 15
Location: Delft
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 24 Dec 2023, 20:25    Post subject:
Adri,
Elke keer als ik Firefox afsluit worden alle gegevens bij mij gewist, dus daaraan ligt het niet. Ik moet elke keer nu naar m'n privévenster voor Birdpix.

Groet,
Peter
_________________
EOS R5, RF-lenzen: 800 (f/11), 100-500, extender 1.4x; EF-lenzen: 24-105, 28-300, 100-400 II, 100 macro, 400 (f/5.6), 500 II, extender 1.4 III en 2.0 III. Mijn niet databasewaardige foto's worden een maand na opname in het verzamelalbum verwijderd.
Back to top
Reply with quote
 
Loes Belovics
Moderator
Moderator




Joined: 19 May 2013
Posts: 7

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 25 Dec 2023, 9:30    Post subject:
Ik heb zojuist een foto in staand formaat geupload om te zien hoe die overkomt. Om onder de 500kb te blijven had ik gekozen voor 1080 hoog, 720 breed.
Dat gaf een foutmelding: afmeting moet minimaal 500 zijn.
Dat klopt dus niet.
Hoogte van de maximale 1600 ging wel goed, maar is ongewenst omdat je dan al snel te ver boven de 500kb komt, 949 in dit geval, foto wordt dus flink gecomprimeerd. Hoogte van 1600 lijkt me ook weinig zinvol als de meeste schermen een resolutie van 1080 hebben. Afijn, ik ben benieuwd hoe deze foto er uit ziet als hij geplaatst is.

Een ander punt wat ik graag wil aangeven is dat op dit moment nergens zichtbaar is wat er bij een foto gebeurt. Ik heb begrepen dat item Laatste reacties al op het wensenlijstje staat, zou ook voor mij zeer welkom zijn, ik lees graag de reacties.
Maar ook bij de foto's op de homepage is niets zichtbaar, om te zien of er ergens iets gebeurt moet je de foto's openen.
In de donkere balk die verschijnt wanneer je er met de muis overheen gaat verschijnt nu o.a. de datum van plaatsing, dat lijkt me overbodige informatie. Liever zou ik hier de icoontjes zien voor aantal keren bekeken, aantal reacties en aantal duimpjes. Dan word je veel meer betrokken bij de interactie.

Groet Loes
_________________
Sony
Back to top
Reply with quote
 
Loes Belovics
Moderator
Moderator




Joined: 19 May 2013
Posts: 7

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 25 Dec 2023, 10:07    Post subject:
Nog een een ander punt is de zoekfunctie, je kunt nu alleen maar zoeken op vogelsoort en/of plaats. Die combinatie is overigens wel handig, je kunt bijvoorbeeld zien welke drieteenstrandlopers in IJmuiden gefotografeerd zijn.

Zoeken naar fotograaf zou ik graag toegevoegd zien. Als ik nu bijv. de foto's Vincent wil zien, moet ik er eerst eentje opzoeken voordat ik een overzicht van de overige foto's kan bekijken.

Groet Loes
_________________
Sony
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1572
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 25 Dec 2023, 12:07    Post subject:
Helemaal eens met al je aanbevelingen Loes. Bedankt ook voor het testen van het staande formaat.

De zoekfunctie werkt overigens wel op naam. Als je gewoon in het algemene zoekveld zoekt op "Loes Belovics" krijg je al jouw foto's. Maar de zoekfunctie op het huidige BP is veel geavanceerder, zoiets wil je op het nieuwe BP ook weer. Staat op de lijst!
Back to top
Reply with quote
 
Alwin K.
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 14 Nov 2005
Posts: 45
Location: Maassluis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 25 Dec 2023, 12:14    Post subject:
Loes Belovics wrote:
Ik heb zojuist een foto in staand formaat geupload om te zien hoe die overkomt. Om onder de 500kb te blijven had ik gekozen voor 1080 hoog, 720 breed.
Dat gaf een foutmelding: afmeting moet minimaal 500 zijn.
Dat klopt dus niet.
Hoogte van de maximale 1600 ging wel goed, maar is ongewenst omdat je dan al snel te ver boven de 500kb komt, 949 in dit geval, foto wordt dus flink gecomprimeerd. Hoogte van 1600 lijkt me ook weinig zinvol als de meeste schermen een resolutie van 1080 hebben. Afijn, ik ben benieuwd hoe deze foto er uit ziet als hij geplaatst is.

Een ander punt wat ik graag wil aangeven is dat op dit moment nergens zichtbaar is wat er bij een foto gebeurt. Ik heb begrepen dat item Laatste reacties al op het wensenlijstje staat, zou ook voor mij zeer welkom zijn, ik lees graag de reacties.
Maar ook bij de foto's op de homepage is niets zichtbaar, om te zien of er ergens iets gebeurt moet je de foto's openen.
In de donkere balk die verschijnt wanneer je er met de muis overheen gaat verschijnt nu o.a. de datum van plaatsing, dat lijkt me overbodige informatie. Liever zou ik hier de icoontjes zien voor aantal keren bekeken, aantal reacties en aantal duimpjes. Dan word je veel meer betrokken bij de interactie.

Groet Loes


Hallo Loes,

Mooi dat jij al geprobeerd hebt om een foto in staand formaat in de testomgeving aan te bieden. Ben benieuwd hoe dat uitpakt inderdaad.
Nu was er op Birdpix een maximum van 800 pixels voor de hoogte van een staande foto. Ik heb zelf hier in het forum of in de testomgeving nergens kunnen vinden wat het maximaal aantal pixels voor de hoogte mag zijn bij een staand formaat. Misschien heb ik daar ergens overheen gelezen of mis ik iets in mijn gedachte hierover. Het zal naar ik denk niet de 1080 pixels zijn die je maximaal hebt bij een liggende uitsnede.

Groet,
Alwin K.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1572
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 25 Dec 2023, 12:24    Post subject:
Ik zou zeggen:
Max 1600 breed
Max 1080 hoog (zowel staand als liggend) om op een FHD scherm te passen.
En dan generiek een maat voor de minimale resolutie BxH in megapixels.
1024 breed met landscape verhouding 16:9 levert 576 pixels, en een beeld van 0,59 MP. Ik zou dan zeggen: minimaal 0,5 MP resolutie.
Back to top
Reply with quote
 
Alwin K.
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 14 Nov 2005
Posts: 45
Location: Maassluis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 25 Dec 2023, 12:38    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
Helemaal eens met al je aanbevelingen Loes. Bedankt ook voor het testen van het staande formaat.

De zoekfunctie werkt overigens wel op naam. Als je gewoon in het algemene zoekveld zoekt op "Loes Belovics" krijg je al jouw foto's. Maar de zoekfunctie op het huidige BP is veel geavanceerder, zoiets wil je op het nieuwe BP ook weer. Staat op de lijst!


Vincent,
Via de zoekfunctie op naam krijg je nu niet alleen de foto's van die persoon. Ik heb jou naam ingegeven en dan verschijnen daar ook enkele foto's van anderen bij. Daar sta jij namelijk in het commentaar voluit bij genoemd.

Groet,
Alwin K.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1572
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 25 Dec 2023, 13:37    Post subject:
Ja klopt, daarom zou je ook graag gericht kunnen zoeken, filteren en sorteren op het een en ander.

Ik had nu op het lijstje gezet:
o Zoeken op soortnaam
o Zoeken op combinaties van soortnaam, geslacht, kleed en levensstadium
o Zoeken op gebruiker
o Zoeken op locatie (bijvoorbeeld: Terschelling)
o Zoeken op land (suggestie om dit toe te voegen aan de invulvelden als vervanger van de databases)
o Zoeken op tekst in commentaren
o Zoeken op tekst in beschrijving foto
o Zoeken op allerlei combinaties van bovenstaande dingen
o Sorteren op soort
o Sorteren op aantal nominaties
o Sorteren op datum
o Sorteren op gebruiker

Mis ik dan nog iets?
Back to top
Reply with quote
 
Michiel H.


Gender: Male

Joined: 06 Sep 2021
Posts: 15

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 25 Dec 2023, 14:35    Post subject:
Ik heb ook een eerste upload gedaan. Ik kwam tegen dat ik bij levenstadium alleen juveniel, 1e winter, 2e winter en onbekend in kon vullen. Geen adult dus. (bij kleed had ik winter ingevuld).
_________________
Sony A7IV + FE 200-600mm
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 3 of 10


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum