Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Overstap naar het nieuwe Birdpix
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 11:17    Post subject: Overstap naar het nieuwe Birdpix
Jullie krijgen vandaag als het goed is de onderstaande mail in jullie mailbox. Vanaf nu stappen we dus over naar de nieuwe omgeving. De nieuwe site is nog niet 100% klaar, maar wel klaar om de overstap te kunnen maken. Ik ga het uploaden en reageren op foto's uitschakelen op het oude Birdpix. Het moderatorteam is vanaf nu actief op de nieuwe site.

Dit topic kunnen jullie gebruiken om vragen te stellen, te reageren op de nieuwe functionaliteit of verzoeken in te dienen voor het verhelpen van problemen of aanpassen van functionaliteit.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste Birdpix'er,

De betaversie van de vernieuwde Birdpix fotocommunity op Vogelskijken staat inmiddels een paar maanden online. We zijn verrast hoeveel activiteit hier al is en we zijn blij met alle feedback die we hebben ontvangen. De belangrijkste punten hebben we kunnen verwerken en het is tijd om definitief te verhuizen.

Vanaf 2 april zal de huidige Birdpix community na ruim 20 jaar overgaan in de vernieuwde Vogelskijken / Birdpix fotocommunity. Met de lente voor de deur een mooi moment om een frisse start te maken.

Welke foto’s verhuizen mee?

Twintig jaar Birdpix levert heel veel foto’s op. We hebben ervoor gekozen om een selectie van alle foto’s mee te verhuizen, zo’n 50.000 foto’s.
* Uitgangspunt is geweest: alle foto’s die na 2014 zijn ge-upload nemen we mee, mits ze een minimale breedte van 800px en minimale hoogte van 500px hebben.
* Uitzondering: foto’s met minimaal 10 nominaties van vóór 2014 nemen we ook mee.
* Van gebruikers die lang inactief zijn en minder dan tien foto’s hebben geplaatst, nemen we niets mee.
* Alle foto’s in persoonlijke albums en overige albums nemen we niet mee.

In de praktijk betekent dit dat – afhankelijk van het moment dat je bent ingestapt – meer of minder foto’s van je worden meeverhuisd. Het staat je ten allen tijde vrij om foto’s die niet meeverhuisd worden, opnieuw te uploaden volgens de nieuwe criteria.

Hoe krijg/maak je een nieuw account?

Als je een bestaande Birdpix-gebruiker bent, hebben we je gebruikersaccount omgezet naar de nieuwe omgeving. Je moet wel je wachtwoord opnieuw instellen.

Dit kan via deze link: https://vogelskijken.nl/wachtwoord-instellen

Met dit nieuwe wachtwoord en je mailadres (het aan Birdpix gekoppelde mailadres kun je terugvinden in je profiel) kun je vervolgens inloggen via deze link:
https://vogelskijken.nl/inloggen/

Heb je een bestaand account maar heb je geen foto’s ge-upload of zijn er geen foto’s meeverhuisd, dan kun je hier een nieuw account aanmaken via deze link: https://vogelskijken.nl/inloggen/

Je vindt de homepage van het nieuwe Birdpix hier: https://vogelskijken.nl/community/
Alle verschillende menu-items in de menubalk bovenaan wijzen voor zichzelf.

Wat gebeurt er met Birdpix.nl?

Vanaf 2 april is het niet meer mogelijk foto’s te uploaden op de huidige Birdpix.nl omgeving. We houden de website nog wel even in de lucht. Via het forum kun je in deze opstartfase van de nieuwe community als bestaande Birdpix gebruiker nog je feedback of vragen kwijt in het speciaal hiervoor aangemaakte forum-item. Daarnaast is het mogelijk om je vragen of opmerkingen te delen via fotocommunity@vogelskijken.nl.

In het komende jaar verwachten we rustig door te ontwikkelen en leuke nieuwe initiatieven te ontwikkelen.

Wat gebeurt er met m’n pixpas?

Heb je een PiXpas? Op vogelskijken blijft de PiXpas, maar het wordt iets anders. Er komt slechts één variant: de PiXpas. Met de PiXpas kun je i.p.v. één foto per dag en drie per week, drie foto’s per dag en 12 per week uploaden. Het totaal aantal foto’s is in alle gevallen onbeperkt. De kosten bedragen € 36,- per jaar. Nieuw is ook dat de maandopdrachten alleen open staat voor leden met een PiXpas.

Heb je een PiXpas? Dan berekenen we de openstaande waarde aan de hand van de duur van de PiXpas die je nog tegoed hebt. Aan de hand van de waarde krijg je voor een x aantal maanden de nieuwe PiXpas. Hierover ontvang je in de week van 2 april een aparte vervolgmail.

Heb je nog helemaal geen PiXpas en wil je een vliegende start maken? Klik dan op: https://webshop.vogelskijken.nl/product/vogelskijken-pixpas/.

Toestemming om je foto’s te gebruiken

In je profiel op de nieuwe Birdpix fotocommunity kun je aangeven of we je foto’s mogen gebruiken voor artikelen op vogelskijken.nl. Ook kun je aangeven of we je foto’s kunnen gebruiken voor uitgaven van PiXFACTORY zoals boeken en Vogelskijken Magazine. In het geval van drukwerk zullen we altijd eerst contact opnemen, al was het maar omdat we het hoge resolutie-bestand nodig zullen hebben en dat eerst bij jou moeten opvragen. Gebruik van foto’s is altijd onder naamsvermelding.

Mede namens het team van moderatoren,

Hartelijke groet,
Daan Schoonhoven
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 11:35    Post subject:
P.S. Binnenkort (waarschijnlijk morgen) worden de meest recente foto's nog overgezet naar de nieuwe omgeving.
Back to top
Reply with quote
 
kevinhollmann
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 38
Joined: 29 Mar 2020
Posts: 37
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 12:10    Post subject:
Leuk Vincent! Ik zal gaan overschakelen naar de nieuwe site.

Wat ik wel minder leuk vind om te lezen en waar niemand ook wat over gehoord heeft is de Pixpas. Dit resulteert in een flinke kosten verhoging terwijl dit bij het abonnement van Natuurfotografie wordt verstrekt. Of zit het er dan alsnog bij inbegrepen?

Ik denk dat er op deze manier ook veel mensen welke voorheen meededen aan deze opdracht hierdoor zullen gaan afhaken, ik denk niet dat je een pixpas aan zou moeten schaffen om mee te kunnen doen aan een maandopdracht maar goed dat is mijn gedachte en dat is mijn idee hierover, wellicht dat andere hier anders over denken.

Ik mis trouwens nog een functie als in de zin een bewerking uit te voeren op een geplaatste foto dan wel een foto volledig te kunnen verwijderen. Wordt daar nog wat aan gedaan?
_________________
Nikon Z9
Nikon 400 2.8 TC VR S
Back to top
Reply with quote
 
Jovanzo
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 23 Apr 2023
Posts: 44
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 12:15    Post subject:
Wat Kevin zegt wil ik er ook over hebben Vincent, want ik ben betalend lid en het is zonde van dat geld dat nu BP op de andere site verder gaat. En nog wat de foto's die ik nu allemaal op BP heb staan staan nog niet allemaal op de nieuwe site. En ik wil ook graag weten hoe je foto's van het verbeteralbum kan verwijderen uit je normale foto's op vogelskijk.nl. ik zou graag willen dat de oude BP ook nog open blijft staan. Ik vindt dit wel heel zonde en ik hoop dat je over de pixpas ook nog gaat regelen want ik ga niet zomaar nog een keer er voor betalen.
Ik wil ook graag dat al mijn foto's er ook op komen want die ik nu heb geüpload laatste tijd op BP heb niet eens op vogelkijk.nl, ik hoop dat je dat regelt


Last edited by Jovanzo on Tue 02 Apr 2024, 12:26; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 296
Location: Dieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 12:25    Post subject: nieuwe BP wijzigingen
dit zijn wel heel forse wijzigingen. jammer vind ik dat je meer dan 10 nominaties moet hebben om de oude foto's mee te nemen. ik heb er enkele met 10 of meer maar rond 99% verdwijnt dus. Ik weet niet of ik dit redelijkerwijs kan voortzetten.
groet, Guido
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
Jovanzo
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 23 Apr 2023
Posts: 44
Location: Zoetermeer
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 12:27    Post subject:
Ik vindt het ook eigelijk zonde want voor 2014 zijn er mooie foto's geplaatst en geweest. En voor de BPers is het ook zonde.

Ik wou net op vogelskijk.nl een foto uploaden en hij is gewoon geüpload zonder dat ik iets kon schrijven er onder of er over. Deze site is slechter dan BP vindt ik dus ja.


Last edited by Jovanzo on Tue 02 Apr 2024, 12:31; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend


Gender: Male
Age: 50
Joined: 01 Jun 2005
Posts: 225
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 12:30    Post subject:
Editor's pick

Leuk om een foto in deze vorm nog eens extra te belichten. Nog leuker wordt het met een motivatie erbij.

Edit: en ik mis de zogenaamde "nieuwe commentaren". Ik vind het wel handig om bijvoorbeeld te zien waar eventuele discussies plaatsvinden, maar het kan zijn dat niemand daar meer op die functie zit te wachten.
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
Edwin Tuyn
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 01 Mar 2013
Posts: 10
Location: Velserbroek
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 14:00    Post subject: Nieuwe website
Helaas zullen niet alle veranderingen, verbeteringen zijn maar hopelijk zal het eea wennen en wellicht zullen er in de loop van de weken nog aanpassingen komen. De tijd zal het leren.
Twee opmerkingen.
Ik vind het jammer dat de persoonlijke albums niet worden gemigreerd. Ik kan begrijpen dat dit wellicht (te) veel foto's zijn maar er zijn zeker BPers die dit forum als belangrijk medium gebruiken voor hun topfoto's. Wellicht is dit toch te realiseren. Eventueel met een max tijd of anders de huidige BP'ers de gelegenheid geven om, indien zij dit willen, hun foto's zelf te verplaatsen zonder daarbij op de limiet van het aantal foto's per week te letten.
Andere opmerking is dat ik de regionale albums prettig en leuk vond. Wellicht ook iets om (later) weer toe te voegen.
Groet, Edwin
_________________
Nikon Z6ii en Nikon Z8
Nikon 100-400mm + tc1.4, 24-200mm, 14-30mm, 800mmPF en 20mm (f/1.Cool
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 14:05    Post subject:
@Kevin:
* Ik zal navragen of de Pixpas onderdeel blijft van het abonnement op Natuurfotografie.
* Aandachtspunt van gratis deelname aan maandopdracht heb ik ook meegegeven. Het was voor PixFactory wat zoeken naar wat onder de voordelen voor een PixPas te scharen. Bestandsgrootte en limiet op aantal foto's verdwijnen. Dat is bij iedereen nu gelijk. Daarvoor in de plaats komt nu dus de mogelijkheid om aan de maandopdracht mee te doen + prijzen daaromheen te winnen.
* Foto's aanpassen / verwijderen kan via "mijn foto-dashboard".

@Jovanzo:
* Je Pixpas wordt overgezet naar de nieuwe site. Geen zorgen.
* De nieuwste foto's worden nog overgezet naar de nieuwe site. In jouw geval dus al je foto's.

@Guido:
* Ik begrijp dat je dat jammer vindt, maar ergens moest een knip gezet worden. De oude kleine plaatjes uit de begintijd van Birdpix waren lang niet allemaal goed en interessant genoeg om mee te nemen. En al die opslagruimte kost ook geld. Het staat je natuurlijk vrij om bepaalde beelden te downloaden van de oude site en opnieuw aan te bieden op de nieuwe site.

@Adri:
* Editor's pick gaan we het nog over hebben. Ik weet niet wie daarover gaat beslissen, maar eens dat het een leuk idee is!
* Nieuwe commentaren sinds laatste bezoek kan je vinden via "mijn foto-dashboard".

@Edwin:
* Foto's in persoonlijke albums worden niet gemigreerd, omdat die nooit officieel geplaatst zijn. Er kijkt ook zelden of nooit iemand in het persoonlijk album van iemand anders.
* De albums/databases per continent komen niet terug. Het idee is dat straks de zoekfunctionaliteit wordt verbeterd zodat je kan zoeken op land/werelddeel/etc.
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 296
Location: Dieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 14:08    Post subject: heel oude foto's
ik heb 2 foto's gevonden die te oud zijn en die ik opnieuw zal bewerken en aanbieden. 1 met 9 nominaties Malachiet en 1 giervalk met 7 nominaties
die malachiet moet het zeker halen..

met 1 foto per dag duurt het even Wink
groet, Guido
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 653
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 14:09    Post subject:
Zojuist mijn eerste opname in de nieuwe omgeving gedownload. Alles was duidelijk. En Jovanzo je kunt gewoon je omschrijving in een vak erbij zetten. Net als de technische gegevens.
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 14:57    Post subject:
Zo, de twee emails ontvangen over de migratie naar de nieuwe website. Met behoorlijke tegenzin heb ik de pixpas besteld, dat zou toch automatisch moeten mee gaan lijkt me. Bovendien lees ik eigenlijk nergens de mogelijkheid om je geld van de pixpas terug te vragen als je de nieuwe website niet ziet zitten om welke reden ook.
Daarmee wil ik hier niet gaan beweren dat het allemaal maar niks is, want dat moet nog blijken. Tot nog toe zijn mijn ervaringen niet bijster positief, zo langzaam als het allemaal nog gaat. Vooral het feit dat je niet meer op de thumbnail al ziet hoeveel nominaties of commentaren meer ziet, en de afwezigheid van "nieuwe commentaren sinds je laatste bezoek" vind ik stom. Ook het forum lijkt er niet te komen, voor mij een gemis. Het werd wel degelijk door gebruikers gebruikt.
Dus het is goed mogelijk dat deze komende periode de laatste is waarin ik te zien ben op de website, en ik moet zeggen: goodbye birdpix lijkt toch dicht bij te komen.
Maar we zullen zien, alles is wennen, en een mens kan heel goed zijn mening weer bij stellen.
Ik heb wel het gevoel dat er weinig echte inspraak mogelijk was, de beslissingen komen hier van boven af - en dat kan natuurlijk best, maar dit is allemaal wel erg ingrijpend. Onze feedback is duidelijk wel gebruikt, en voor zover ik het gevolgd heb wordt daarvan ook veel meegenomen in de verdere ontwikkeling van birdpix.
Maar het gezellige gevoel van een echte community mis is wel heel erg in de nieuwe omgeving.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 15:08    Post subject:
Deze staat trouwens in mijn persoonlijk album :

https://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=289478

Die zullen jullie toch wel meenemen naar de nieuwe website? 21 nominaties! Destijds was er nog geen album voor digitaal bewerkte foto's, dus die moest ik toen wel in mijn PA plaatsen.
Dus .......
Smile
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 15:14    Post subject:
Nog iets
Op het nieuwe birdpix zijn inmiddels al best veel foto's geplaatst van nieuwe gebruikers. Vaak wordt er totaal niet op gereageerd. Het lijkt me toch wel zo aardig als de birpixers uit de oude doos, zeg maar, daar wat aandacht aan gaan besteden. Een woordje van welkom bij zo'n eerste upload bijvoorbeeld, wat extra aandacht en wat moeite om plus en minpunten op een fijne manier over te brengen.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 15:16    Post subject:
@Guido:
rustig aan, als je alles in één keer plaatst, krijgen wij het veel te druk met modereren Wink

@Josephine:
Je kan klikken op "mijn fotodashboard", daarna "reacties", en dan het tabblad "alle reacties". Dan kan je door de laatste reacties heen scrollen die bij alle foto's worden geplaatst. Dat stukje functionaliteit is er dus wel, maar nog ietsje meer verstopt dan op het oude BP. Misschien heb je daar suggesties over? Of is het gewoon een kwestie van wennen om daar terecht te komen?

Je oude Pixpas wordt automatisch overgezet. Is de tekst in het bericht van Daan daarover niet duidelijk? Dit moet alleen nog gebeuren (volgt later deze week). Als je verder nog vragen hebt over de Pixpas, kun je het mailadres in het bericht daarvoor gebruiken. Ik ga daar niet over Smile

In de thumb zie je wel het aantal reacties. Klik op "nieuwste foto's", en dan kun je over de foto's bewegen met je aanwijzer, en je ziet het aantal reacties en nominaties.

Het forum is inderdaad niet overgezet. Dat zou heel veel extra werk opleveren, en er werd nauwelijks gebruik van gemaakt op het oude BP. Alleen rond de MO een topic, en daar wordt wel een alternatief voor geboden.

De hele lijst met jullie aanbevelingen is gebruikt voor het verbeteren van de testversie. Er staan ook nog allerlei dingen open, waar in de komende maanden aan gewerkt gaat worden.

Ik zou zeggen: snuffel eerst even rustig rond en laat het allemaal even bezinken. Wat ik zelf heel mooi vind werken, is het bladeren door foto's in de lightbox. Klik op een foto, ga naar volledig scherm, en gebruik je pijltjestoetsen. Dat gaat heel fijn, vind ik. Wil je ergens op reageren, dan klik je op het kruisje, en je kan wat schrijven.

Groet, Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 15:26    Post subject:
Ik zie overigens nog veel foto's in "pre moderatie" staan. Dat zijn foto's die zijn geupload, maar nog niet zijn ingediend voor moderatie. Dat kan zijn om wat te testen natuurlijk, maar misschien ook onbedoeld dat ze daar blijven hangen. Dan moet er nog een extra knopje door jullie worden aangeklikt.
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 296
Location: Dieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 15:28    Post subject: welk knopje dan wel? ik heb ook een foto aangeboden
Vincent Vuik wrote:
Ik zie overigens nog veel foto's in "pre moderatie" staan. Dat zijn foto's die zijn geupload, maar nog niet zijn ingediend voor moderatie. Dat kan zijn om wat te testen natuurlijk, maar misschien ook onbedoeld dat ze daar blijven hangen. Dan moet er nog een extra knopje door jullie worden aangeklikt.

_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
Jan Lohman


Gender: Male
Age: 46
Joined: 05 Sep 2020
Posts: 52
Location: Obdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 15:46    Post subject:
Het is even wennen de nieuwe site.
Ik merk wel dat als je een reactie wilt geven dat je ook apart moet inloggen, zowel mobiel als op de pc.

Als je een foto upload kan je achteraf pas je dingen invullen , misschien handiger als je dat in een keer doet?

Jammer dat je niet meer aan de maand opdracht kan meedoen als niet betalend lid.

Groetjes.
Jan
_________________
Canon 60D en 50D camera<br>

Sigma 150-600 contemporary<br>

Canon EF 50mm f/1.8 STM<br>
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 494
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 15:48    Post subject:
Ik heb nu mijn nieuwe account helemaal geregeld, maar ik snap er eigenlijk heel weinig, en zoek me een ongeluk. Zou er alsjeblieft ergens een duidelijke handleiding kunnen komen voor de nieuwe Vogelskijken.nl/community website? Of is die er misschien al, maar weet ik alleen niet waar die te vinden is?

Enkele voorbeelden:
- Zie ik een berichtje dat er een nieuwe reactie op een van mijn foto's is. Geen idee hoe ik die reactie kan vinden. Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt me
helaas niet.
- Kijk ik eens op het Verbeteralbum, wil ik op een foto reageren, moet ik daarvoor blijkbaar inloggen. (Ik dacht dat ik al ingelogd was!???) Prima, ik doe dat (nogmaals?), en ik zie helemaal geen enkele foto meer!???
- Wil ik naar weer een ander onderdeel van de website, moet ik blijkbaar weer opnieuw inloggen. (Ik hoop oprecht dat dit laatste onkunde van mij is, want ik zou het wel heel erg vinden als je steeds opnieuw moet inloggen als je van onderdeel switcht.)

Staat er al ergens een instructie / handleiding? Zo niet, gaat die er binnenkort komen? Want op deze manier kan ik er helaas niet veel mee. En dat vind ik erg jammer.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 15:50    Post subject:
>>Je oude Pixpas wordt automatisch overgezet. Is de tekst in het bericht van Daan daarover niet duidelijk? Dit moet alleen nog gebeuren (volgt later deze week). Als je verder nog vragen hebt over de Pixpas, kun je het mailadres in het bericht daarvoor gebruiken. Ik ga daar niet over Smile<<
In de mail die over het overzetten van de pixpas is verstuurd stond een code die je moest gebruiken om de pas opnieuw aan te vragen, zodat je die niet extra hoeft te betalen. Dat noem ik niet automatisch overzetten. Ik heb gedaan wat in die mail stond eigenlijk. Maar misschien klopt dat niet en heb ik voor niks een cent betaald voor die migratie Smile
Ik weet het niet hoor .... het hoeft van mij niet zo ingewikkeld.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 16:02    Post subject:
>>Je kan klikken op "mijn fotodashboard", daarna "reacties", en dan het tabblad "alle reacties". Dan kan je door de laatste reacties heen scrollen die bij alle foto's worden geplaatst. <<
Nou, dan zie ik alleen mijn eigen foto's. Dat is niet wat ik bedoel. Ik vind het gewoon leuk om reacties van anderen, ook en zeker op andermans foto's te zien. Dat is juist een leerzaam aspect van birdpix.
Net als Erna loop ik aan tegen het opnieuw moeten inloggen wanneer je een reactie wil plaatsten. Het nodigt allemaal niet uit zo. Het zijn allemaal pietluttigheden maar je wil natuurlijk wel dat het allemaal een beetje soepel loopt.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1570
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 16:16    Post subject:
Ik zal vanavond wat feedback verzamelen, zodat daar de komende dagen tot weken aan gewerkt kan worden. Er zitten ongetwijfeld nog kinderziektes in die nu naar boven gaan komen, nu iedereen moet overstappen.
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 494
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 16:40    Post subject:
josephine wrote:
>>Je oude Pixpas wordt automatisch overgezet. Is de tekst in het bericht van Daan daarover niet duidelijk? Dit moet alleen nog gebeuren (volgt later deze week). Als je verder nog vragen hebt over de Pixpas, kun je het mailadres in het bericht daarvoor gebruiken. Ik ga daar niet over Smile<<
In de mail die over het overzetten van de pixpas is verstuurd stond een code die je moest gebruiken om de pas opnieuw aan te vragen, zodat je die niet extra hoeft te betalen. Dat noem ik niet automatisch overzetten. Ik heb gedaan wat in die mail stond eigenlijk. Maar misschien klopt dat niet en heb ik voor niks een cent betaald voor die migratie Smile
Ik weet het niet hoor .... het hoeft van mij niet zo ingewikkeld.
grtz, josephine


Daar ligt het niet aan, Josephine. Dat hen ik allemaal gedaan en is ook gelukt.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 494
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 16:44    Post subject:
josephine wrote:
>>Je kan klikken op "mijn fotodashboard", daarna "reacties", en dan het tabblad "alle reacties". Dan kan je door de laatste reacties heen scrollen die bij alle foto's worden geplaatst. <<
Nou, dan zie ik alleen mijn eigen foto's. Dat is niet wat ik bedoel. Ik vind het gewoon leuk om reacties van anderen, ook en zeker op andermans foto's te zien. Dat is juist een leerzaam aspect van birdpix.
Net als Erna loop ik aan tegen het opnieuw moeten inloggen wanneer je een reactie wil plaatsten. Het nodigt allemaal niet uit zo. Het zijn allemaal pietluttigheden maar je wil natuurlijk wel dat het allemaal een beetje soepel loopt.
grtz, josephine


Dank je wel voor je uitleg over waar de reacties staan! Dat is dan vast één ding.

Maar het steeds, zelfs binnen één sessie, opnieuw moeten inloggen, terwijl je bij BirdPix altijd ingelogd kon blijven, is echt ontmoedigend. Temeer daar er nu een wachtwoord van minimaal 12 karakters vereist is. Op zich verstandig, maar niet fijn als je dat zo vaak opnieuw moet intypen.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
martindegraaff


Gender: Male
Age: 62
Joined: 02 May 2023
Posts: 4
Location: Peize
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Apr 2024, 16:46    Post subject: Gebruiker niet bekend
Dag
Bij het aanvragen van een nieuw wachtwoord krijg ik de melding dat er geen gebruiker wordt gevonden met mijn mailadres.
Komt dit bij meer mensen voor?
Vr groet Martin
_________________
Canon R6MII / RF 100-500 / RF 70-200
Canon R7
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 10


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum